Rozhovor pre Aktuality.sk

SNS chce ísť do župných volieb samostatne. Povedali ste, že si tak chcete overiť svoju silu. Keď ste sa postavili proti zvyšovaniu koncesionárskych poplatkov, tiež ste len skúšali, čo si môžete v koalícii so Smerom dovoliť?

 

Nie. V prípade koncesionárskych poplatkov ide o zásadnú záležitosť, ktorá súvisí s tým, ako RTVS pod súčasným vedením funguje a akým spôsobom sa v tejto organizácii míňajú peniaze. My si myslíme, že ak má slovenský občan za niečo platiť, tak nech platí za službu, ktorú od verejnoprávnych médií očakáva. Nie aby z neho robili hlupáka a vymývali mu mozog. Len tak od pásu vystrelené zvýšenie poplatkov bez riadnej analýzy nemôžeme akceptovať.

Minister kultúry Marek Maďarič od vás stále očakáva konštruktívny návrh financovania RTVS. Prídete s nejakým?

 

Pokiaľ Smer nebude ochotný prijať zásadné riešenia, tak my nemáme čo navrhovať.

 

Ktoré sú tie zásadné riešenia?

 

Oni ich poznajú.

 

Na budúci rok by mal parlament voliť nového šéfa RTVS. Koho by si SNS vedela v tejto pozícii predstaviť?

 

Môj osobný názor je, že zlúčenie dvoch verejnoprávnych médií bolo pre Slovensko veľkým nešťastím. Myslím, že RTVS by sa mala opäť rozčleniť na Slovenskú televíziu a Slovenský rozhlas a vystupovať pod týmito svojimi historickými názvami. Len skrachovaná firma mení svoj štít. A pod pánom Mikom to nemá ďaleko od krachu. V minulosti sa v týchto médiách určitým spôsobom uplatňovala názorová pluralita. Rozhlas bol niekde inde a televízia bola niekde inde. Rozhlas bol viac otvorený, televízia zasa bola viac zošnurovaná spoločenským prostredím, ktoré vtedy existovalo. Dnes z rozhlasu počúvame, nechcem sa neslušne vyjadriť, publicistiku Sme, ktorá sa nedokázala poriadne uplatniť ani v predaji svojho časopisu. Je to jeden veľký galimatiáš, ktorý nemá žiadnu koncepciu, o ktorej by sa dalo povedať, že je profilovaná záujmami našich občanov.

 

V čom by to bolo iné, keby fungovali samostatne?

 

Dve redakcie by asi vedeli urobiť dva uhly pohľadu na mnohé veci, ktoré sú na Slovensku aktuálne.

 

Budete to v parlamente presadzovať?

 

Ja by som to aj presadzoval a myslím, že nie som v parlamente sám, kto takto rozmýšľa.

 

Prídete s takým návrhom zákona?

 

Uvidíme. Musia to prerokovať stranícke grémiá a prijať k tomu nejaké stanovisko.

 

Preferencie SNS od volieb rastú. Ako si to vysvetľujete?
Myslím, že nerastú tak, ako by mali, mali by byť ešte vyššie. SNS dnes predstavuje politiku, ktorá nie je zviazaná so žiadnymi predchádzajúcimi kauzami, ktoré boli aj pre SNS v minulosti typické. My sme sa od tohto marazmu odpútali. Momentálne sme asi jediná strana, ktorá dovŕšila transformáciu z éry 90. rokoch na stranu, ktorú dnes spoločnosť potrebuje. Doba privatizácií už skončila, dnes ide už len o efektívne, kultúrne, nekorupčné spravovanie štátnych financií. V tomto zmysle sa niektoré strany v koalícii aj opozícii ešte neodstrihli od 90. rokov a aspoň sčasti stále plávajú v týchto vodách.

 

Keď hovoríte o kauzách, tá momentálne najväčšia sa týka Smeru. Ministerka spravodlivosti Lucia Žitňanská na margo kauzy Bašternák tento týždeň povedala, že by bolo najlepšie, ak by minister vnútra Robert Kaliňák odstúpil. Čo si o jeho zotrvávaní v kresle ministra v SNS myslíte?

 

Takéto veci by sa mali riešiť v rámci koalície, aby nevznikali napätia a príčiny na potenciálny rozkol. Každá strana je zodpovedná za svoj osud a svojich členov. SNS je zodpovedná za svojich takmer 7000 členov, 15 poslancov v parlamente a svojich ministrov. Inak sa k tomu nemám čo vyjadrovať.

 

Smer je predsa váš koaličný partner, je to aj váš problém. Ľudia majú právo poznať váš názor a SNS zatiaľ k tejto kauze nezaujala nijaké stanovisko.

 

Aj to je stanovisko.

 

Váš predseda Andrej Danko priznal, že má ambíciu byť jedného dňa premiérom. Myslíte, že SNS postupne vytlačí Smer z piedestálu?

 

Všetky strany chcú byť čo najúspešnejšie. Získať post premiéra a určovať zásady, ktorými sa štát bude ďalej uberať, je skutočne cieľ, ktorý je hodný nasledovania. Ambícia je jedna vec, reálne výsledky druhá. Keď sa Hlinku pýtali v roku 1938, či je za samostatnú slovenskú štátnosť, tak povedal, ktorý národ by nechcel byť samostatný. Ja hovorím, ktorá strana by nechcela vládnuť.

 

Chcete presadiť sprísnenie podmienok registrácie nových cirkví. Po novom by už na registráciu nebolo treba 20-tisíc, ale až 50-tisíc podpisov. Hovoríte, že tak zabránite rôznym špekulantom, ktorí by chceli zarábať na štátnom príspevku. Čiže keď sa dnes nájde 20-tisíc ľudí, ktorí by si radi registrovali cirkev, ide o 20-tisíc špekulantov?

 

Na Slovensku historicky vznikli cirkvi, ktoré majú svojich veriacich, svoje štruktúry a do tých my nechceme siahať. My by sme boli radi, aby sa táto historická zdedená štruktúra na Slovensku zachovala. A samozrejme, neboli by sme radi, keďže stále ešte nie je oddelená cirkev od štátu, aby Slovensko niekedy v budúcnosti platilo nejaké cirkvi, ktoré tu nemajú historicky svoje domovské právo. A nielen preto, že tu doteraz neboli, ale aj preto, že slovenský národ celé stáročia bránil charakter tohto územia, aby malo ten náboženský charakter, ktorý má teraz.

 

Od roku 2007 nevznikla na Slovensku jediná nová cirkev či náboženská spoločnosť. Aký to má teda zmysel?

 

Pri dnešnej európskej politike sa môže situácia zmeniť behom jedného roku. Pozrite sa na Nemecko. Nemáte istotu, že sa takýmto spôsobom nezmení štruktúra aj na Slovensku. My, samozrejme, budeme robiť všetko preto, aby sa to nestalo, ale nie je to vylúčené.

 

A čo keď tu tých 50-tisíc moslimov raz bude?

 

Tak to už bude iné Slovensko.

 

Keď sa v parlamente bude hlasovať o tom, či má byť Igor Matovič pre nepozastavenú živnosť zbavený mandátu, aký postoj zaujme SNS?

 

Sú veci, ktoré sú zapríčinené nedbanlivosťou a sú veci, ktoré sú zapríčinené hlúposťou. A ja si myslím, že za hlúposť má každý platiť.

 

  1. Milanxyz 13. októbra 2016 / 8:04

    Na „youtrubke“ beží krátke videjko, na ktorom Richard Sulík odratáva, ako si SNS plní svoj volebný program. A čuduj sa svete, mimo toho, že tvrdí, že mnoho bodov svojho programu SNS odkopírovalo z programu SaS, zistil, že za tých 6 mesiacov SNS nesplnila zo svojho programu nič!
    A naozaj, mimo návrhu zákona na „zazubadlenie“ opozície v parlamente, SNS prakticky doteraz s ničím neprišla. Zato, kým na juhu Slovenska sú Slováci beztrestne veselo diskriminovaní, pán Danko sa v parlamente „pusypajtášuje“ s predstaviteľom slovenských Maďarov.
    SNS sa nepáči „dvojbodkový“ guľáš dvoch médii, ani (mne a) miliónu ďaľších občanov Slovenska. Tak prečo s tým nič nerobia? Načo čakajú?
    Veď sú vo vláde, prečo si nedupnú nohou? Majú strach zo straty poslaneckých (a vládnych) platov?
    V „Hlavných správach“ som postrehol dva znepokojúce články týkajúce sa predsedu SNS. V prvom sa p.Danko údajne vyjadril, že je proti „priamej demokracii“ v zmysle úprav zákona o referende, ktoré by uľahčili jeho prechodnosť, a v druhom, že (ideologickým) poradcom pána Danka je náš známy člen ÚV KSS, Miroslav Kusý.
    Dobre čítate, súdruh Mirslav Kusý!
    Už sa ani nečudujem, že SNS sa tak „veľmi činí“.

  2. Tučko Bombička 13. októbra 2016 / 9:28

    Včera v RTVS „nariekal“ predseda ÚPN, že vraj politicky po ňom idú. Tak som si v duchu povedal: „Len si poplač, aspoň budeš pekný!“. Inak s rozhovorom súhlas.

  3. Milan 2 13. októbra 2016 / 11:19

    Rozhovor sa mi veľmi sa páčil ako ste na minimálnej ploche odpovedali. Co sa týka zákona o náboženstvách – vôbec neprekladate dokonalý zákon -má medzeru v tom , že ak sa prihlási s50101 príslušníkov náboženstva s praktizovanim ritialneho kanibalizmu, tak ho uznáte….používate totiž nesprávny pohľad na tuto problematiku

  4. kríž a meč 13. októbra 2016 / 11:22

    Nuz pan Hrnko a vazena SNS, stali ste sa dobrou prorezimovou stranou. Mate dobre veci, ale aj take, ze o nich niekedy inokedy. Dnes mam nieco ine na srdci:

    Ja smutok drzat nebudem.
    Ale pomodlim sa za dusu zomreleho druheho slovenskeho prezidenta Michala Kováča. Rovnako tak sa pomodlim za prveho slovenskeho prezidenta Jozefa Tisu, ktory ma dnes vyrocie narodenia(lepsie nacasovat ten pohreb sa uz nedal). Nech ich Boh spravodlivo sudi, lebo na zemi sa im spravodlivosti neuslo. Preto dnes vyslovim aj tretiu modlitbu, a tu mi Bože odpust za moju malovernost, lebo velmi neverim, ze moja modlitba nieco zmeni, teda pomodlim sa za slovenske media, aby aspon trosku viac pravdy a vyvazenosti prinasali vo svojom spravodjastve, lebo to, co sa zas a znova odohrava pri tomto umrti a vyroci, je jednostranna propaganda az strach. Priam uz len chyba svatorecenie Michala Kovaca a vyslovena kliatba nad Jozefom Tisom. Toto nie! Toto nie je normalny svet, toto je svet 99% totalitneho prorezimoveho spravodajstva, ako za monarchizmu, ako za fasizmu, ako za komunizmu. A ako za sucasnej demokratury. Toto nie! Toto je antikrestansky svet a pri myslienke, ze kolko krestanov tento svet velebi, podporuje a chrani, mi srdce prestava bit a rec zlyhava. Toto nie!
    Ako som vravel, pomodlim sa dnes tri modlitby naviac, ale smutok drzat nebudem, lebo nevidim dovod.

  5. jano 13. októbra 2016 / 20:43

    No orgie neoliberálnej bandy a mimovladkárskej Rtvs skončili.Po sobote-nedeli si na Kováča nespomenú.Nech žije zakladateľ štátu V.Mečiar.

  6. jano 13. októbra 2016 / 21:00

    Toto čo predviedli Demeš a ten americký pumpár-umývač riadu v USA v kostole odzrkadľuje ich povahy.Primitívnu propagandu si neodpustili aj v kostole.

  7. Tučko Bombička 13. októbra 2016 / 21:15

    Jano,

    pripájam sa. A môže sa ten uslintaný pajác z prezidentského paláca rozdrapovať trebárs od rána do večera, nepomôže si – ľudia si jednoducho 90. roky pamätajú inak, než ako by si podaktorí priali. Pozdravujem všetkých bývalých voličov HZDS.

  8. Anton Hrnko 13. októbra 2016 / 22:53

    Tomu, čo to vážne myslí, odkazujem, že ma môže vážne…..

  9. yoss 14. októbra 2016 / 9:48

    v politike sa neda spekulovat, co by bolo, keby. napriek tomu, keby Dubcek nebol zahynul, bol by slovenskym prezidentom a nebol by kolaboroval s mimovladkami, soross bandou a US Embassy ako Kovac. takze by nebol ani Dzurinda a pravdepodobne ani velkoprivatizacna rabovacka, ktora nas odsunula na sucasny nizky level montovne pre nadnarodne spolocnosti. z toho vyplyva, ze tie pohrebne orgie su absolutne nenalezite a su skor zdvihnutou pastou, ktorou niekto manifestuje, ze je opat na scene…

  10. yoss 14. októbra 2016 / 9:57

    dobry rozhovor, len do nich pan Hrnko, nedat im vydychnut. RTVS premenil madaric na protislovensku zumpu, lebo ju ovladli ludia zo SMEckarne, Markizy, tyzdennika .tyzden a je tam aj jeden borec s delet.sk, ale zatial sa sprava korektne (je este mlady). cize vsetci ti, ktori nechceli samostatne Slovensko nam teraz na verejnopravnej RTVS robia program a spravy !! onehda bezal v kinach taliansky film, „Boze ako hlboko som klesla“ – to plati aj na nasu RTVS. je to klucova zalezitost a skodcovia Slovenska to dobre vedia…

  11. yoss 14. októbra 2016 / 10:03

    a do tretice pozdrav pre volicov HZDS. hlavne pre tych, ktori zazili ako „mizu“ sedi pri stole, pocuva, pocuva a obcas cosi povie uplne od veci, z coho bolo zrejme, ze horkotazko lovi zmysel diskutovaneho. Meciar ho dosadil do funkcie lebo tam bolo treba niekoho dat a nebolo koho. z toho vyplyva ponaucenie do buducnosti – nech je tam kto chce, len nech je dobre zorientovany v zakladnych veciach…

  12. Ľudovít 14. októbra 2016 / 19:22

    Pán Hrnko,
    nuž, ale „takô to“ !??? :
    —————————————————————————————————————
    Anton Hrnko
    13. október 2016 / 22:53
    Tomu, čo to vážne myslí, odkazujem, že ma môže vážne…..
    ————————————————————————————————————-

    To, čo ste napísali je v príkrom rozpore s predstavou ktorú som si o Vás vytvoril !!!
    Mohli by ste tú vetu dokončiť a prípadne bližšie vysvetliť ???

  13. Anton Hrnko 14. októbra 2016 / 19:35

    Samozrejme, mohol. Podľa toho, čo to vážne myslí, som nepriateľ slovenského národa.

  14. jano 15. októbra 2016 / 19:26

    Pán Hrnko.Rozhovor mal hlavu aj pätu.Môj názor.Rozhodnutie ísť samostatne do VUC volieb je správne/aj ked som volil smer/a má to viac dôvodov.Spomeniem dva.Test strany a aby si aj smer nemyslel,že ste jeho prívesok.Za dalšie.Súhlas čo sa týka preferencii SNS.Jednoznačne by mala mať daleko viac percent/aj ked minulosť niečo naznačuje/ale to je na strašne dlhú debatu a rozbor prečo to tak nieje a ako prelomiť strop SNS.Rtvs.V skratke Rtvs.Zosadiť Miku to je základ a urobiť tam poriadok.Celkovo Smer a SNS/beriem do toho aj tých čo volili HZDS/jednoznačne majú rezervu v mobilizácii voličov.Nejestvuje aby toľko voličov zomrelo.Malé pravicové straničky dokážu proti vám zmobilizovať maximum čo sa len dá.

  15. jano 15. októbra 2016 / 19:28

    Tučko B.Súhlas je to tak.

  16. Kopernik 16. októbra 2016 / 12:10

    MAO vraj povedal, že politická moc je na hlavni pušky. Preto ste predseda BBV?

  17. Milan2 18. októbra 2016 / 21:49

    A už je to tu :
    http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/408141-namiesto-pomoci-zene-sa-policajti-ohanali-sariou/
    Krásny príklad duálneho práva na Slovensku.
    jedno právo na verejnosti v zmysle Ústavy SR a potom druhé právo, značne odlišné praktizované v domácnosti.
    Takto to vyzerá pán Hrnko v praxi, pokiaľ v SR nie sú postavené mimo zákon náboženstvá (hocijaké) ktoré porušujú Deklaráciu ľudských práv.
    Neviem, čo vám bráni do Vášho návrhu nepripísať jednu vetu – zákonom automaticky vylúčiť tie, ktoré Deklaráciu ľudských práv nedodržujú.
    ( do čoho sa univerzálne vtesná všetko – rituálne obetovania živého srdca, aplikovania telesných trestov , rituálny kanibalizmus, obetovanie detí, či praktizovania trestu smrti za vystúpenie zo sekty…..). Alebo ešte na to nie je politická vôľa?

  18. Paľo 20. októbra 2016 / 9:45

    A SNS nebude žiadať okamžité odvolanie Dika z funkcie (a ďalších manipulátorov v spravodajstve STV)? A odvolanie Miku z postu riaditeľa?

  19. yoss 20. októbra 2016 / 20:48

    v RTVS prisny zakaz o veci informovat. dobry clanok ma Milan Zitny…

    „A ak je pravda, že v RTVS už existuje pokyn tváriť sa, že sa nič nestalo, potom sme už na tejto ceste, kde žiadne pravidlá neplatia, ani žiadne etalóny. Že je to zrejme naozaj tak, už naznačila verejnoprávna televízia – vo svojom hlavnom spravodajstve sa tlačovke Mariána Kočnera nijako nevenovala. Dá sa to chápať aj tak, že vedenie televízie si uvedomuje, aké maslo má na hlave šéf jej spravodajstva, ktorý sa v záznamoch vyjadruje neprípustným spôsobom a podkladá sa hovorcovi ministra vnútra ako podriadený. “

    http://www.parlamentnelisty.sk/arena/monitor/Zitny-o-Kocnerovych-obvineniach-Toto-je-skutocna-slovenska-Gorila-V-mediach-by-ihned-mali-padat-hlavy-Chceli-poskodit-mojej-manzelke-sokuje-278948

  20. yoss 21. októbra 2016 / 18:07

    v tomto state ma barsktory oligarcha vlastnu tajnu sluzbu. toto je link na to co odchytila PENTA o lipsicovej pereputi. pozor na to ked rokujete, treba vybrat baterky s mobilov a ulozit niekde vedla…
    http://www.lipsicovestado.info

  21. jano 21. októbra 2016 / 18:23

    Pán Hrnko tlačovku ste zvládli.Nedajte sa znechutiť smradmi ako Korda-Kovačič.Je to ich povinná jazda.Tie sms sú pravdivé a Rtvs je obyčajná mimovladkárska banda.Stačí pozrieť obsah vysielania a osoby v spravodajtve.Viete to aj Vy.Samozrejme,že to nepoviete priamo lebo sa ešte viac na vás vrhne tá banda.Ved aj R.Fico párkrát povedal,že Rtvs je protivládna.Ale berie to ľahkovážne pretože Madarič by dostal už dávno kopačky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *