126 Responses

  1. Milanko 5. februára 2019 / 10:20

    S justíciou je to tak – do zákonov a ďalších predpisov si podľa mňa úmyselne po 1990 tom roku v strachu že nebudú mať dosť práce implantovali mechanizmy, ktoré generujú prácu pre ich komunitu (platenú nie od výsledku, ako je to u iných profesií ako je murár, projektant….), ale od počtu právnych úkonov…..Prehnali to- týmto spôsobom vygenerovali desaťročné súdne procesy (viď prípad Majský) a následne vidíme krik justície o preťažení súdov, za ktoré si justícia vlastne sama môže, pretože tak si to sebazáchovne (v záujme čo najviac práce – umelé generovanie práce čo sa rovná pravidelné finančné príjmy) justícia sama nastavila. A to tu ešte nehovorím o procesných chybách…čo je ďalšia zaujímavá oblasť – dôkaz veľkej nekvality právnických vysokých škôl. Predstavte si , že by slovenskí lekári mali toľko procesných chýb – pritom majú ťažšiu školu a menšie platy…Ja neviem, ako sa môže slovenská justícia dostať k racionalite . Ten tlak musí priniesť niekto z zvonku, pretože im dnešný stav vyhovuje- celý stav sa navyše ako jeden muž postaví na odpor zmenám. Napríklad si viem predstaviť že pri PN by sa pojednávanie neodkladalo o 6 mesiacov ako teraz, ale iba o 1 mesiac a bol by za posunutie navyše vysoký poplatok, či za procesnú chybu bola vysoká pokuta, alebo iný trest….neviem, nech zlepšenia navrhnú odborníci. Samozrejme aj zjednoznačenie textu zákonov- však keď čítate zákon, akoby to nepísal Slovák, zneje to ako by to písal dajaký marťan čo sa nepodarené učí slovenčinu.

  2. yoss 5. februára 2019 / 10:37

    v suvislosti s Pompeom a jeho navstevou na Slovensku zaujimavy postreh Jalala Suleimana:

    Od takmer definitívnej porážky terorizmu na Blízkom východe sa USA v zahraničnej politike sústreďujú len na dve témy:

    1) Presvedčiť (t.j. vydierať) partnerov, aby míňali stále viac prostriedkov na zbrojenie a vopred platili Spojeným štátom za ochranu (výpalné).

    2) Démonizovať Ruskú federáciu a vytvárať politickú paranoidnú predstavu ohrozenia, a to plošne u občanov a vlád štátov bývalého východného bloku tak, ako sa im to úspešne darí už desiatky rokov vo vlastnej krajine. Túto pachuť strachu sa snažia zanechať i na Slovensku.

  3. yoss 9. februára 2019 / 17:01

    uz sa to vycirilo, ciel navstevy odhaleny. alebo prinajmensom jeden z cielov navstevy – problem, ktory sa vola digitalna infrastruktura Huawei. americke spionazne programy sa nevedia dostat cez tieto zariadenia, co predstavuje vazne ohrozenie pre Americku narodnu bezpecnost 🙂
    https://spravy.pravda.sk/svet/clanok/501558-pompeo-vyuzije-svoju-navstevu-v-strednej-europe-na-tlak-proti-huawei/

    ps:
    dalo by sa to brat aj ako navod, ake mobily treba kupovat, najma sa vyhybat iphonom

  4. yoss 9. februára 2019 / 17:36

    jedna ludovka:

    Ide chlapík v nálade po ulici a mrmle si :
    “ Andrej je úžerník, Andrej je úžerník ! “
    Stretnú ho policajti a napomínajú ho, aby prestal nadávať na prezidenta :
    “ Ale ja som nemyslel na Andreja z Popradu „, bráni sa chlapík .
    “ Radšej buď ticho, my dobre vieme, ktorý Andrej je úžerník “

  5. Tučko Bombička 9. februára 2019 / 21:35

    Špionáž tu nie je vôbec primárna starosť USA, Yoss. Tak ako chcú z európskeho energetického trhu (ropa, plyn) vytlačiť Rusov a donútiť nás, aby sme od nich kupovali predraženú ropu a plyn, rovnako chcú vytlačiť z telekomunikačného sektora Čínu – aby zase mohli oni, svine americké, si napakovať vlastné telekomunikačné firmy. To isté, pokiaľ ide o zbrojarinu: najlepšie, keby celá Európa hneď zajtra zdvihla výdavky na obranu na 4% HDP, aby bolo začo americké zbrane nakupovať.

    To je jediné, čo tých bastardov zaujíma. Takže v utorok tu máme na návšteve predstaviteľa najvyššieho sovietu, pardon, štátneho departementu USA, ktorý nám príde naliať rozumu.

    Človeku je z týchto pomerov na grcanie – ešteže máme vo vláde „charaktery“ ako Pellegrini a Lajčák a za prezidenta ten idol všetkých slovenských kôz Kisku. Takže nemusíme mať o národno-štátne slovenské záujmy obavu. P.S. Na rozdiel od Slovenska sa v Maďarsku Pompeo stretne aj s ministrom obrany. Čo, Gajdoš mu smrdí? Alebo len nie je ochotný sa predkloniť a zohnúť sa po mydlo ako Kiska, Pellegrini a Lajčák???

  6. Pomocník 10. februára 2019 / 10:21

    Ja len podotýkam, ak ste to náhodou nevedeli, že 60 % (slovom: šesťdesiat percent) HDP USA je priamo alebo nepriamo tvorené vojenskou výrobou. Netreba byť študovaný ekonóm, ani politológ, aby pri takomto čísle človek pochopil, čo je to v skutočnosti za krajina a prečo sa správa tak, ako sa správa. Podotýkam, že to je len oficiálne číslo, skutočnosť (rôzne „čierne“ rozpočty) je oveľa horšia.

  7. Petr Kropáček 11. februára 2019 / 19:06

    „…60 % (slovom: šesťdesiat percent) HDP USA je priamo alebo nepriamo tvorené vojenskou výrobou… to je len oficiálne číslo, skutočnosť (rôzne „čierne“ rozpočty) je oveľa horšia.“
    Jistě, a ještě by nejlepšejší mohl přidat tu o červené karkulce…

    ht tps://www.bea.gov/system/files/2018-10/gdpind218_1.pdf str. 11.

  8. Pomocník 11. februára 2019 / 23:10

    Ešte sa chcete viac zosmiešniť alebo to radšej necháte tak? To, čo si sem capol, ty kreslový imbecil?

  9. Pomocník 11. februára 2019 / 23:17

    Ale aby sme sa zabavili, môžeš aj slovne rozviesť, ako ten link má vecne súvisieť s citátom, ku ktorému si ho capol. Horím nedočkavosťou. Neskutočné.

  10. Petr Kropáček 12. februára 2019 / 13:42

    Ale jistě, ty vymletý klávesnicový kreténe, když to musí být polopaticky. Na straně 11 jsou uvedena oficiální čísla struktury HDP USA v letech 2016, 2017 a 1. pololetí 2018 (zemědělství 0,9%, těžba 1,2%, stavebnictví 4,0%, pr. výroba 11%, velkoobchod 6,1%, maloobchod 5,6%, finance+pojištění+nemovitosti 21%, obchodní služby 12%, vzdělávaní+zdravotnictví 8,8%, umění+další služby 4%, atd. … jen co jsem tu vyjmenoval, dává cca 75% HDP ). Pod čím vším by tedy musela být, samozřejmě „pečlivě zakamuflovaná“, ta tvoje 60% na HDP USA se podílející vojenská výroba? …horím nedočkavosťou…

  11. Pomocník 12. februára 2019 / 15:25

    Čakal som aspoň nejaký argument, ale je to ešte horšie ako som si myslel. Tak stručne : Po prvé: predložiť ako doklad niečo, kde sa predmet sporu vôbec nespomína, je samé o sebe majstrovské dielo demagógie. Podľa hesla, sú tam nejaké čísla, teda pôsobí to impozantne a odborne, niekto už na to naletí. Po druhé: „vojenská výroba“ (nech už si pod tým predstavuješ čokoľvek) je vždy rozdelená vo väčšine položiek HDP, ktoré ako typický diletant nájdeš uvedené na internete. Je jasné, že teraz vôbec nechápeš, čo som napísal. Už tu by sme mohli skončiť. Po tretie: Ja som, bez ohľadu na to, hore písal explicitne PRIAMO ALEBO NEPRIAMO. Nepriamo znamená (pre menej chápavých) rôznych subdodávateľov, ktorí spravidla samozrejme inak zásobujú aj iné sektory ekonomiky. Ani toto číslo sa samozrejme neuvádza priamo nikde v oficiálnych výkazoch, ale treba ho analyticky odvodiť a teda si k tomu pozrieť nejaké štúdie a podobne. Po štvrté: Takisto som písal o čiernych rozpočtoch, aj tie budú už z definície pojmu čierny nepochybne a úplne logicky zverejnené v oficiálnych výkazoch. Po piate a po šieste neuvediem, lebo sa nachádzame na úrovni diskusie s infantilnou osobou alebo malým dieťaťom (alebo plateným provokatérom) a s tým ja nemienim strácať čas; zosmiešnil si sa už bez toho zas dosť.

  12. Pomocník 12. februára 2019 / 15:33

    Ešte si rýpnem: Malý tip pre budúce aktivity na internete: Tvoj správny argument mal znieť takto (tak to majú platení provokatéri v manuáloch): 1. Uveď zdroj alebo link. 2. Uviesť, že druhá strana píše „konšpiračné teórie“ (prípadne je extrémista). 3. Pokúsiť sa spochybnenie druhej strany ako osoby (ak nič nezaberá, tak aspoň zosmiešniť nick). Tým, že si namiesto toho napísal prílišný vecný nezmysel a ja som tým pádom stratil záujem reagovať na provokáciu, si prišiel o možnosť aplikovať tento odporúčaný postup.

    S pozdravom do kresla.

  13. Petr Kropáček 12. februára 2019 / 18:03

    Tak podívej ty jeden narcistní všeználku, blbečka ze sebe můžeš dělat, jak je libo. Tím bych mohl skončit. Ale ta laciná kouřová clona (mimochodem intelektuálně na úrovni houpacího koně) si žádá ještě jednu reakci …
    Tak tedy už ze samé podstaty věci, HDP státu závislé ze 60% na jednom odvětví – zbrojní výrobě (byť s přičtením i nepřímých zdrojů, subdodavatelů atp.) je nejen v případě USA absurdně nereálné číslo. Asi si myslíš, že jsi neskutečně bystrý kluk, když sis všiml, že v onom oficiálním výčtu, který jsem předložil, není explicitně jmenována zbrojní výroba, ale struktura HDP je tam popsaná vcelku detailně (oproti tomu tys žádnou oficiální ani neoficiální statistiku nedodal). Tedy co by asi tak mohlo obsahovat zbrojní výrobu? Průmysl, obchod, věda+výzkum, některé služby…. I kdybys z každé škatulky polovinu přiklepnul na vojenskou výrobu (a to ti ještě hodně fandím), tak 60% neposkládáš ani kdyby ses na hlavu stavěl. Howgh, ale na ty tvoje „oficiální“ zdroje, ze kterých sis „analyticky vyvodil“ 60 % podíl vojenské výroby na tvorbě HDP USA jsem přece jenom zvědav. Tak se pochlub a jalové pindy si nech od cesty.

    PS: Radit ti, jak oblbovat sebe i prostý lid konspiračními teoriemi nemá smysl, veškeré fígle už znáš a dlouhodobě „úspěšně“ používáš.

  14. Tučko Bombička 13. februára 2019 / 11:15

    Viktor Orbán o maďarskej reprodukčnej politike
    —————————————————————————
    https://youtu.be/ZYrdOijCpLI
    Mám sto chutí napísať, že to sem dávam, aby ste v Smere a v SNS videli, akí ste úbožiaci, ale počkám nato, ako tie opatrenia ohodnotí p. Pomocník.

  15. yoss 13. februára 2019 / 11:24

    Tucko,

    SMER stratil smer a SNS na cele s tym svojim ukecanym kapitanom preslapuje na mieste, radsej riesi otazky holokaustu a prenasledovanie priaznivcov Mariana Kotlebu. ale mozno teraz sa volaco zmeni, kedze narazili na realitu v podobe slnieckarskych idiotov, ktori im kazia plany na Svetle zajtrajsky. Plus este prezidentske volby, kde Harabin ohrozuje eurohujera Sevcovica. ked sa nespamataju, prebudenie bude krute…

  16. yoss 13. februára 2019 / 12:06

    5G siete, to je teraz zacinajuca REVOLUCIA, prielom, ktory z nas urobi stastnych otrokov internetu veci. hocijaky hlupak bude mat INTELIGENTU domacnost! ma to aj strategicky hospodarsky vyznam, s nastupom 5Gsieti nastupuje komunisticka Cina do mocenskych hospodarskych pozicii na ukor anglosaskeho Zapadu, najma USA. co sa tyka digitalnej infrastrukry a technologie vyroby cipov, nastalo znacne zaostavanie USA firiem v tejto oblasti. kapitalizmus volneho trhu uz nefunguje, preto Pompeo a mocenske zasahy USA. podrobnejsie v clanku
    ht tps://www.anandtech.com/show/12195/hisilicon-kirin-970-power-performance-overview

    cesky preklad

    Firma Huawei je prozatím jediná, která dala na trh telefon s čipem na 5G sítě. US-kyselé jablko to plánuje asi tak za rok. V roce 2018 Huawei představila první čipovou sadu základních stanic 5G Tiangang, která umožňuje první připojení na sítě 5G. Tiangang zlepšuje aktivní anténní jednotky (AAU) a snižuje hmotnost základních stanic 5G o polovinu. Huawei dodala více než 25 000 základních stanic po celém světě, nasadila 5G sítě ve více než 10 zemích a v roce 2019 nasadí 5G do 20 zemí. To je ten důvod, proč má tato firma problémy na Západě.

    A teď to ještě horší. Společnost HiSilicon je jediná společnost, která poskytuje kvalitní konkurenci proti západnímu Qualcomm a v některých oblastech je první. Huawei používá 7 nm Ascend 910 jako čipovou sadu pro datová centra. Jejich křemík je dvakrát tak silný jako Nvidia v100. Podobně platí, že 7nm ARM procesor Kunpeng 920 zvyšuje rozvoj výpočetní techniky ve velkých datacentrech, distribuovaných úložištích a scénářích aplikací ARM o 20% proti konkurenci. Bavíme se o procesorech do mobilu, což je klíčový segment trhu s procesory. A teď k mobilům Huawei. Procesor Kirin 980 je prvním komerčním 7nm systémem (SoC) na světě a používá jádra Cortex-A76, jednotky duálního zpracování, GPU Mali G76, modem LTE 1,4 Gbps a podporuje rychlejší paměť RAM. S o 20 % rychlejším výkonem a o 40 % nižší spotřebou energie ve srovnání s 10nm systémy. Tento nyní prodávaný procesor do mobilu má dvojnásobný výkon proti Qualcomm’s Snapdragon 845 a proti Apple A11, přičemž spotřebovává o 40 % méně energie. Zmíněný patentovaný modem společnosti Huawei má nejrychlejší Wifi na světě a jeho přijímač GPS pracuje na frekvenci L5, která dodává polohování s přesností na 10 cm a podporuje rychlost až 1,4Gbps a 2 133MHz LPDDR4X RAM.

  17. Pomocník 13. februára 2019 / 18:23

    Tučko, ak vážne chcete nejakú reakciu, tak poprosím uviesť minúty, nechce sami počúvať 21 minút. Ale každopádne nie som demograf, takže môj názor je v tomto dosť irelevantný.

    Ad 5G: Vaša hlavná starosť by mala byť zdravotná (a nie to, na čo ste naleteli a slúži na odvedenie pozornosti populácie v tejto veci). Už to, čo máme teraz, je zdravotne škodlivé, a toto bude ešte horšie. Ale oficiálne je samozrejme všetko v najlepšom poriadku…Dá sa mimochodom pomerne ľahko zistiť, že tu ide o veľmi citlivú tému pre isté kruhy. Osobne som si to otestoval v pár verejne dostupných všeobecných fórach, kde som nadhodil otázky, či sú tieto a podobné veci zdravotne v poriadku. Tie reakcie ste mali vidieť, z ničoho nič sa vždy vyrojí armáda úplne okato platených diskutérov, ktorí sú tam inak ticho, a snaží sa vás všemožne zosmiešniť preto, že si dovolíte vyjadriť pochybnosti týchto technológií v zdravotnej oblasti (ktoré sú inak dávno dobre doložiteľné aj vedeckými prácami). Miera intenzity tejto protireakcie prekvapila aj mňa a to som už zvyknutý na všeličo.

  18. yoss 13. februára 2019 / 18:56

    reci o zdravotnej skodlivosti mikrovln su laicke dristy vhodne pre stare babky na dedine alebo humanitnych absolventov z vysokej skoly v Sladkovicove. mikrovlny pravdaze skodia od urcitej vykonovej hladiny (plodnost), ktora sa vsak pri pouzivani datovych sieti 5G dosiahnut jednoducho nedaju, mozno keby niekto vyliezol hore na anteny a chcel tam stravit par hodin. to su vykony asi take ake davaju prenosne varice, cize okolo 1kW a muselo by to byt v mikrovlnach, nie v 50Hz. nesirte paniku, pan Pomocnik.

  19. Pomocník 13. februára 2019 / 19:11

    Tých 160 či koľko profesorov z predchádzajúceho linku (to je len jeden jediný link, prvý čo vyhodí Google) sú samozrejme hlupáci, takisto tie stovky štúdií na túto tému, to len vy ako prominentný čitateľ Hlavných správ sa v tom vyznáte a poučíte nás. Takto tomu mám rozumieť?

    (Ale asi máte pravdu: Aj môj sused si myslí, že sú to blbosti, lebo veď on nič nevidí a je zdravý, tak sú to blbosti. )

  20. Tučko Bombička 14. februára 2019 / 0:18

    Pán Pomocník, áno, vážne by som rád Vašu reakciu (od 15:46). A ďakujem vopred.

  21. yoss 14. februára 2019 / 13:33

    tych „profesorov“ kludne moze byt aj 1600, na ochrannom fyzikalnom jave, ktory sa vola SKINEFEKT nic nezmenia…

  22. yoss 14. februára 2019 / 13:39

    este dovetok:
    ako vidno aj na pripade CHEMTRAILS, blbci sa najdu na kazdom spolocenskom aj vzdelanostnom poschodi, nielen medzi medzi nevzdelancami, ktorym to pravdaze, nie je mozne zazlievat…

    pan Hrnko,

    skuste zabojovat vecer o 17.00, bola by to hanba, keby nejaky pozemkovy spekulant a majitel uzernickych firiem mal menovat ustavnych sudcov. znizovalo by to prestiz statu ako takeho, za ktory teraz aj v historii tolko ludi bojovalo!

  23. Pomocník 14. februára 2019 / 20:59

    Ad Orbán: Aby sa nechválil cudzím perím, tak – ak ste to ešte nečítali – tu je pekná všeobecná šesťbodová kritika http://www.pesterlloyd.net/html/1906lagenation.html . Problém je v tom, že v Maďarsku toto nestačí, pretože Maďarsko populačne klesá už od roku 1981 (teda od čias, keď sme si tu my mylne mysleli, ako bohovsky dobre sa tam majú), čiže problém je tam úplne zásadného rázu a výhodné úvery (lebo na úvery už musíte mať najprv nejaký dosť vysoký príjem) tomu nepomôžu. Ale lepšie niečo, ako nič a v zásade samozrejme nemožno proti politike podporujúcej pôrodnosť nič namietať. Druhý problém je ten, že ak sa toto bude týkať veľa ľudí (píšem „ak“ lebo podobný program z roku 2010 nezabral), tak rozdávajú peniaze, ktoré nebudú mať; teraz je istý čas zdanlivá svetová konjunktúra, ktorá je v skutočnosti len dobiehaním prepadu z čias krízy v rokoch 2008 – cca. 2015, a tá sa skončí. A nielen to, automobilky prejdú na robotov resp. prejdú do lacnejších krajín a teda už teraz by mali (rovnako Slovensko) na to šetriť. Takže si myslím, že nebudú mať dosť peňazí na to, aby toto ufinancovali (ak by sa to malo týkať veľa ľudí).

  24. Tučko Bombička 14. februára 2019 / 22:54

    Neviete náhodou, čo sa okolo toho 1980 roku stalo, kedy tam nastal ten populačný zlom?

  25. yoss 15. februára 2019 / 11:12

    Tucko,
    dolezite je, co sa stalo vcera.
    SNS hlasovala so slnieckarskou opoziciou,
    odchadzaju na smetisko dejin
    so svojim ukecanym kapitanom na cele –
    tfuj tajbl a ja som ho obhajoval!

  26. Pomocník 15. februára 2019 / 11:53

    Stretla sa kombinácia minimálne dvoch vecí: 1. určitá abnormalita Maďarov ako takých (pretože podobný, i keď výrazne menší, problém s pôrodnosťou mali aj Maďari na Slovensku, aj to tu bolo publikované, mám to niekde doma) a 2. nástup kapitalizmu (klasická situácia: obchody plné [blbostí], ale na pozadí v skutočnosti nefunguje poriadne nič, takže štát nestojí za život). K tomu druhému napr. tu h ttp://siteresources.worldbank.org/INTURBANDEVELOPMENT/Resources/336387-1169585750379/twurdwp2.pdf 9.

  27. yoss 15. februára 2019 / 12:26

    pan Hrnko,

    Petrovi Marcekovi na FB hakli ucet a rozposielaju z neho ponuky na financne pozicky. ja som mu to uz oznamil, ale mozno sa to k nemu nedostalo, ked mate na neho kontakt, dajte mu vediet, dakujem.

  28. Tučko Bombička 15. februára 2019 / 12:55

    Pán Pomocník,

    možno som puk, ale ten váš odkaz mi nefunguje. Odstránil som medzeru z „http“, skúsil „9“ prisunúť tesne za „pdf“, aj na tú bodku na konci riadku som si dal pozor, aby som ju „nenapastoval“ v linku. Stále nič. Vám to funguje?

    Yoss, kamarát, neberte to osobne ale akosi si neviem spomenúť na taký váš príspevok z posledného dajme tomu roka, z ktorého by som nebol mal pocit, že hoci na „prvý kukuč“ straníte SNSke, po druhom či treťom prečítaní to vždy vyzerá, akoby to bolo napísané proti nej. Ale možno mi už kvapká na karbid z toho celého, pretože už aj nad príspevkami p. Pomocníka rozmýšľam takým spôsobom, že za koho asi kope (ak teda za niekoho kope!).

    Nič v zlom, páni 🙂

  29. yoss 15. februára 2019 / 13:14

    Tucko,

    ja mam aj ine ucty, z ktorych som za Danka bojoval. ale inak mate pravdu, tu na tomto ucte som k bol k Dankovi kriticky, lebo som dufal, ze sa to k nemu dostane a ze sa ten taraj konecne nauci pouzivat jednotne a mnozne cislo a prestane tolko kecat, lebo si ludia budu mysliet, ze je babkoherecky Remisovej rodny to brat 🙂

  30. Pomocník 15. februára 2019 / 13:37

    Dajte samozrejme 9 na konci preč… A nekopem tu za nikoho. Na Slovensku nie je žiadna strana, ktorá by mi v plnom rozsahu vyhovovala (ale to by malo byť normálne pre každú mysliacu a informovanú osobu).

  31. Pomocník 15. februára 2019 / 13:41

    Ale kopem proti istým veciam a ľuďom/kruhom. To je to podstatné – zabrániť istým zlým veciam, a naopak nie je (podľa mňa) podstatné byť za niekoho úplne konkrétneho a manipulovať si realitu, aby k tomu pasovala (čo žiaľ robí 95 % ľudí) a potom sa náramne čudovať, ako napríklad Yoss, že ma ten-ktorý favorit z ničoho nič sklamal.

  32. Anton Hrnko 15. februára 2019 / 19:42

    Yoss, čo vy o tom viete, s kým a ako sme hlasovali, keď píšete takéto sprostosti!

  33. yoss 15. februára 2019 / 20:10

    Pan Hrnko,

    nemajte ludi za hlupakov. pokial ste suhlasili s VEREJNOU volbou, muselo vam byt jasne, ze slnieckari su na to nachystani a ze si presadia tych svojich, pravdepodobne tym sposobom, ze poniektori boli zaplateni aby hlasovali ako bolo treba. mozno v poslednej chvili ste alibisticky ucukli a hodili prazdne/neplatne listky, ale to nebezpecenstvo tu bolo cely cas a bolo do posledneho momentu vysoke. inymi slovami, ste nedrzali liniu, ale tichucko pozaliezali do kukurice a nechali vsetko na Fica, aby to nejako vybavil. na poslednu chvilu sa mozno potom poniektori spamatali – ale hanba ostava naveky vekov!

  34. yoss 15. februára 2019 / 22:17

    nazor Lubosa Blahu k celej tej nestastnej zalezitosti. je trochu rozvlacny, ale urcite stoji za to, aby bol odcitovany cely, nakolko osvetluje pozadie, ako dnes stoji „narodniarska“ fronta

    Som rád, že klub Smeru neuhol ani o milimeter. V dnešnej verejnej voľbe o ústavných sudcoch sme opäť odovzdali prázdne hlasovacie lístky. Už sa tešili, že Kiskova mafia ovládne ústavný súd a – tůdle nudle.
    SMER OD PRVÉHO DŇA DRŽÍ SLOVO
    Smer je tak transparentný, že to už viac ani nejde. Naše podmienky sú jasné už niekoľko mesiacov – nič neskrývame. A mohlo to byť všetko inak, keby sa niektoré iné poslanecké kluby nesprávali tak arogantne.
    Odmietame Kisku a odmietame verejnú voľbu. Nič komplikované – to predsa musí pochopiť aj priemerná bábkoherečka. EXTRÉMISTA KISKA NECH SA NENAPARUJE
    Čo sa týka prvej podmienky, ešte minulý rok sme hľadali ústavný spôsob, ako vyradiť z procesu výberu ústavných sudcov podvodníka z Prezidentského paláca – žiaľ, opozícia to zarezala.
    Pri všetkej úcte – aby extrémista Kiska rozhodoval o takejto vážnej veci, to nikto nemôže myslieť vážne. Kiska v minulosti viackrát ukázal, že je agentom cudzej mocnosti, organizuje štátne prevraty a láme ústavu cez koleno.
    Je to podliak, s ktorým sa nedá politicky dohodnúť, pretože namiesto toho, aby bol nezávislý, avizuje svoje stranícke pôsobenie a rozoštváva slovenskú verejnosť proti vláde.
    Ako taký má nulovú spôsobilosť na to, aby nestranne a zodpovedne vyberal ústavných sudcov. Bodka.
    AROGANTNE STE SPLÁCHLI TAJNÚ VOĽBU, TAK ČO OD NÁS CHCETE?
    Druhá podmienka je takisto úplne prirodzená. Vždy sme trvali na tom, aby voľba prebehla tajným spôsobom, ako to bolo pri personálnych otázkach zvykom a ako je to napokon normálne aj v európskych inštitúciách.
    Logicky – ide o slobodný výkon mandátu poslanca. Aj tento návrh Smeru bol arogantne zamietnutý. Tak čo chcete?
    NA FICA NEMÁTE, TAK NEFŇUKAJTE
    Prepáčte, ale teraz sa tu opoziční poslanci tvária ako čerstvo vyvrhnuté teľce – preboha a to čakali, že my v Smere budeme skákať, ako oni budú pískať? Chlapci sa proste prerátali.
    Robert Fico drží opraty pevne v rukách a oni si môžu svojimi detinskými provokáciami a hejtmi akurát tak ofúkavať svoje zranené egá. Proste na Fica nemajú – je to veľmi jednoduché.
    Psychopatické výlevy Matoviča na tom nič nezmenia, rovnako ako na tom nič nezmení oralizovanie sprofanovaných eštébákov.
    Nuž a keď o význame Ústavného súdu mudrujú bábkoherečky či pozemkoví mafiáni, tak to chápeme skôr ako humornú vložku a nie ako politický výkon.
    NA VINE JE VAŠA AROGANCIA
    Ústavný súd sa dostane do paralýzy kvôli arogancii všetkých tých, čo chceli vybabrať so Smerom. My ostávame na svojich pozíciách od prvého dňa: tajná voľba, nulový priestor pre extrémistické tančeky agenta Kisku a štandardné dohody v koalícii.
    Ani jedno, ani druhé a ani tretie odrazu neplatilo. Nuž tak nech sa páči – máte, čo ste chceli. A nevyhovárajte sa na nikoho iného.
    Vinník je jasný každému, kto používa šedú kôru.
    HÚSENIČKY SI MYSLELI, ŽE MÔŽU DUPAŤ AKO SLONY
    Po prvé,
    na vine sú tí, ktorí podceňujú Roberta Fica – vybabral s vami a vždy s vami vybabre. Darmo budete napínať svaly, ktoré nemáte, drahúšikovia.
    Po druhé,
    na vine sú tí, ktorí majú podporu ako malilinké politické húseničky, ale cítia sa dôležito ako slon indický. A potom ich Fico zašliapne a oni sa tvária urazene. Ako malé deti.
    Po tretie,
    na vine sú tí, ktorí tu rozpútali mediálny lynč proti Ficovi a zneužili úplne normálny politický proces na šírenie nenávisti a zloby. V takejto vyostrenej mediálnej atmosfére sa dohody hľadajú ťažko – tak si môžete gratulovať, mediálne štence.
    A po štvrté,
    na vine je Kiska, ktorý dal jasne najavo, že chce výber ústavných sudcov zneužiť na to, aby si liečil svoje osobné komplexy a mstil sa na politických oponentoch. Úbožiak, ktorý morálne už niekoľko rokov presluhuje. A dnes je hlavnou prekážkou fungovania ústavného súdu.
    SLOVENSKO NESMÚ OVLÁDNUŤ LIBERÁLNE SLNIEČKA!
    Priatelia, dnes to bol dlhý a náročný deň. Mrzí ma arogancia slovenskej pravice, ktorá viedla k tomu, že ústavný súd bude určitý čas nefunkčný.
    Nie je to žiadna tragédia, ale nebyť tej arogancie, dalo sa tomu vyhnúť.
    Ja osobne sa úprimne teším z toho, že Smer potvrdil svoje utorkové rozhodnutie, a že som v tomto duchu mohol pôsobiť aj na klube. Urobili sme správnu vec.
    A bojujeme ďalej. Aby Slovensko neovládli americkí agenti, slniečka a zmagorení liberáli. Vencerémos!

  35. Jozef 16. februára 2019 / 11:28

    Vážení všetci.

    Ja mám tiež už dlhodobo pocit, že nech sa na našu vnútroštátnu politiku ( kto za koho kope ) pozriem z akejkoľvek strany, tak jej vyhodnotenie najlepšie vystihuje princíp, ktorý tu ( v inej téme blogu ) už bol spomínaný a to je princíp voľby najmenšieho zla. Koniec koncov presne toto isté, rovnako vystihuje aj „náš“ slogan „kto za koho kope“, ktorý apriórne hovorí o tom, že vlastne každý z nás kope len, za niekoho iného, namiesto toho čo by mal kopať, len a len a to primárne, sám za seba.
    Takže podľa mňa, dokedy mi našu vnútornú politiku nedokážeme „nastaviť“ tak, aby všetky naše politické subjekty kopali len za „nás“, tak dovtedy budeme chodiť voliť len menšie zlo.
    Opravte ma niekto prosím, ak je môj „pocit“ nesprávny.

  36. milanko 16. februára 2019 / 11:56

    Poslanci ktorí politikárčili a sabotovali voľbu sudcov porušili paragraf 317 Trestného zákonníka. ako môže byť niekto poslancom a úmyselne porušiť zákon? Čižmár by mal okamžite konať.Blaha navyše otvorené povedal , že to bolo celé zorganizované.Aj keď Blahu chápem, došlo k trestnému činu.

  37. Tučko Bombička 16. februára 2019 / 13:41

    Pán Jozef,

    z toho, čo ste napísali, nepriamo vyplýva, že na Slovensku máme „trochu“ problém s definíciou toho „MY“! Či?

  38. yoss 16. februára 2019 / 14:53

    ano, Milanko
    treba zabasnut aj primatorku Prievidze Machackovu a bezgatkovu Cigankovu, tienovu ministerku zdravotnictva za SaS, nakolko nespravne vyplnili hlasovaci listok a tym sa tento listok stal neplatnym. je to jasna sabotaz! Ustavny sud mimochodom sabotuje aj Kiska, ktory davnejsie mal vymenovat aj dalsich sudcov, ale ich nevymenoval, lebo sa mu nehodili do kramu, teda do jeho soros slnieckarskej partaje. zaujimave, ze zabasnutie Kisku za sabotaz nenavrhujete, dokonca ani za zlocinecke spolcenie pri podvodoch s pozemkami v popradskom okrese, cim to asi tak bude…

  39. yoss 16. februára 2019 / 15:22

    kto sa zaujima o to, „kto za koho kope“. samotna webova stranka je uz zakazana, neexistuje, je vsak vo webarchive
    https://web.archive.org/web/20100416090423/http://www.prop.sk/kto_za_koho_kope.htm

    co je tragické je to, ze ti, ktori kedysi bojovali za vznik slovenska su dnes prevalcovani tymi, ktori vznik slovenskej republiky nechceli a vsemocne tomu branili. u niektorych narodniarov slabsich v kramflekoch dokonca dochadza k preberaniu argumentacie tychto ludi s nazorovym portfoliom cudzim k slovenskemu protrediu.
    pozrite si, kto vtedy podpisoval peticiu:

    V čase keď sa rozhodovalo o vzniku samostatnej Slovenskej republiky, vznikla iniciatíva „Za spoločný štát“, ktorú podpísali všetky notoricky známe osobnosti, ktorých podpis nechýba pod žiadnou iniciatívou tretieho sektora. Nechýbajú medzi nimi ani tí, ktorí za Kisku podostávali štátne vyznamenania !!

    Martin Bútora, spisovateľ,
    Sergej Michalič, novinár,
    Fedor Gál, prognostik,
    Milan Šimečka, spisovateľ,
    Iľja Zeljenka, hudobný skladateľ,
    Peter Breiner, hudobný skladateľ,
    Rudolf Chmel, veľvyslanec,
    František Šebej, vedecký pracovník,
    Eugen Korda, novinár,
    Iveta Radičová, sociologička,
    Rudolf Zajac, vysokoškolský pedagóg,
    Peter Tatár, lekár,
    Soňa Szomolányiová, sociologička,
    Zora Bútorová, sociologička,
    Tomáš Janovic, spisovateľ,
    Ľubomír Feldek, spisovateľ,
    Madga Vášáryová, herečka,
    Milan Lasica, herec,
    Jaro Franek, odborný asistent,
    Ján Štrasser, spisovateľ,
    Oľga Feldeková, spisovateľka,
    Katarína Zavacká, právnička,
    Pavel Vilikovský, spisovateľ,
    Martin Porubjak, dramaturg,
    Pavel Uhorskai, generálny biskup,
    Marián Zednikovič, herec,
    Július Satinský, herec,
    Milan Markovič, moderátor,
    Vladimír Strnisko, režisér,
    Stanislav Radič, scenárista,
    Juraj Jakubisko, režisér,
    Peter Mariánek, pamiatkar,
    Miloš Tomčík, vysokoškolský pedagóg,
    Miroslav Žbirka, spevák,
    Marta Ličková, prekladateľka,
    Madga Takáčová, prekladateľka,
    Stano Dančiak, herec,
    Elena Vacvalová, redaktorka,
    Anna Javorková, herečka,
    Deana Horváthová, herečka,
    Jana Plichtová, psychologička,
    Martin Huba, herec,
    Soňa Čechová, publicistka,
    Tatiana Rosová, sociologička,
    Fedor Matejov, vedecký pracovník,
    Eva Sepešiová, speváčka,
    Martin Kasarda, novinár,
    Boris Farkaš, herec,
    atd, atd…

  40. Jozef 16. februára 2019 / 15:45

    Dobrý deň p.Tučko Bombička

    To „my“ v elementárnom slovazmysle predstavuje každý jedinec, teda občan, ale na základe systému ktorý tu máme, je jasné že občania ( teda my ) si vyberajú svojich zástupcov ako vykonávateľov moci, prostredníctvom ktorých by potom mali vládnuť.
    No neviem, či sme ( teda my ) vôbec niekedy takúto vládu, ktorá by vykonávala vôľu ( väčšiny !!! ) ľudu, mali. Podľa mňa vždy je to len o vláde a presadzovaní záujmov nejakej inej skupiny, ( či elity ) ako sú záujmy väčšiny ľudu. Veď si zoberte s akými predstavami ( predovšetkým o hospodárstve, ale aj o spoločnosti ako takej ) išiel ten ľud do prvých volieb po zmene režimu v 89 a čo sa z tých predstáv, po 30-tich rokoch podarilo naplniť, resp. čo to tu máme dnes ?

    Iste toto je len teoretizovanie a možno ešte aj „zidealizované“, ale ako to inak vyhodnotiť, ako na základe porovnania súčastnej skutočnosti s tým, čo sme si plánovali či očakávali, alebo prípadne toho čo sme tu mali pred tým a toho čo tu máme dnes ?

    A ďakujem za opravu tej škaredej hrúbky v my, s mäkkým i.

  41. Milanko 16. februára 2019 / 15:55

    Yoss, ja som tu pred časom písal, že Kisku mal parlament už dávnejšie odvolať…každý politik je povinný dodržiavať zákony. Pri sľube prezident prisahal, že bude dodržiavať zákony. Aj poslanci sľubovali že budú dodžiavať slovenské zákony My občania máme právo očakávať, že sľuby dodržia.

  42. yoss 16. februára 2019 / 16:11

    Milanko,
    problem je v tom, ze zakony musia byt v sulade s Ustavou a ci je to v sulade/nesulade s Ustavou to vykladaju ustavni sudcovia a tich si tam preto chcu dosadit svojich slnieckari. okrem ineho aj za pomoci nasich patriotov, ktori este ani poriadne nezacali chapat co sa deje, teda poniektori z nich to zjavne nechapu…

  43. Pomocník 16. februára 2019 / 18:07

    Dovolím si poznamenať, že v tomto bode má Danko pravdu a podaktorí naleteli zas novinárom v tom zmysle, že sa tu vyvoláva dojem, ako keby sa niečo vážne stalo. Nič sa nedeje a aj keby 2 mesiace ÚS bol zavretý úplne, tak problém by nastal jedine, ak by náhodou bolo treba niečo vážne vyriešiť súrne do pár dní, čo sa stáva veľmi zriedkavo. V USA je každý rok zavretý celý štát pár týždňov, pracovníci sedia doma a nič sa nedeje….Takže už sa konečne sústreďte na podstatné veci, ktoré sa dejú na Slovensku a vo svete a nežerte tým tupým novinárom (zároveň spravidla často agentom) všetko seno, čo vám každý deň predhodia. Niekedy by bolo fakt potrebné poslať 90 % Slovákov na mesačný pobyt niekde v zahraničí, aby dostali zo seba ten hnoj, čo sa tu na nich valí z médií a spamätali sa.

  44. yoss 17. februára 2019 / 10:52

    nieco aj pre historikov. svedectvo o vseobecnom poprevratovom upadku a neschopnosti vedenia RTVS zamestnat kompetentnych redaktorov. dokedy este budu v mediach praxovat uplni idioti?

    Gustáv Murín:
    Práve teraz dohovoril hosť nedeľného Dobrého rána – istý Jozef Husovský (cirkevný aforista, publicista, textár?), ktorého si pozval adorujúci ho redaktor Štefan Chrapa. A ten hosť tliachal a tliachal a tliachal. Až ma nadvihlo, keď hovoril o Cyrilovi a Metodovi, ktorí vraj vyšli z Carihradu, čo podľa neho bolo „Las Vegas“, k nám na Slovensko, čo podľa Husovského bola vraj „Kamčatka“. Takáto neznalosť histórie (až arogantný ahistorizmus) a geografie je naozaj šokujúca. Prirovnávať centrum náboženstva Carihrad k umelému mestu hazardu uprostred púšte je choré. A vyhlasovať, že Slovensko v strede Európy bola zaľadnená, pustá Kamčatka, je zúfalá neznalosť reálií. Veď tadiaľto viedla Jantárová cesta! Bol tu čulý obchodný styk, ktorý nadväzoval na Hodvábnu cestu! Stáročia pred Cyrilom a Metodom tu stálo Limes Romanum, kde s vojakmi prišli opäť obchodníci, ale aj nové techniky hospodárenia, pestovanie viniča a kultúra! Ako môže nejaký Husovský tliachať, že vierozvestci prišli medzi akýchsi neandertálcov??? Veď oni sem nemali priniesť kresťanstvo, keďže o to sa už postarali nemeckí kňazi, ale originálnu abecedu a teda PÍSMO…

  45. Tučko Bombička 17. februára 2019 / 11:20

    Pán Jozef,

    mňa ani tak neštve, že sa to tu nepodobá na to, čo si ľudia v °89 predstavovali pri štrnganí. Keď nad tým uvažujem tak, že v °89 sa k moci dostala československá „protirežimistická opozícia“ v kolaborácii so Západom, že to isté sa tu udialo v °98, že rovnako sa kolaboráciou so Západom vyviezol k moci Fico v 2012 a že kolaboráciou so Západom sa k moci pokúsili minulý rok (február, marec) dostať k moci Sulíkovi vlastizradcovia…

    …potom mi to vychádza tak, že voľby (v ktorejkoľvek krajine) sú len striedaním jednotlivých kolaborantských klík pri kormidle. Vyčítať zradcovi, že je zradca, sa dá len ťažko. Seba určite nezradil ani jeden z nich. Z čoho ich však môžme viniť celkom určite je to, že títo striedajúci sa kolaboranti (Dzurinda, Fico, Radičová) počas svojich vlád nerobia absolútne nič preto, aby upevňovali štát spôsobom, ktorý by minimalizoval možnosť Západu (či Výchođu) aktívne vstupovať do procesu najbližšej nasledujúcej výmeny kolaborantov pri kormidle a urýchľovať ho.

    A to je to, čo je skutočne debilné. Človek by čakal, že potom, ako sa „voľakto“ dostane k moci, urobí všetky kroky potrebné k tomu, aby o ňu len tak ľahko neprišiel (viď. Orbán).

  46. Pomocník 17. februára 2019 / 12:43

    Orbán je tam, kde je so súhlasom „Západu“. Nemyslite si, že keby ho tam naozaj nechceli, že by tam vydržal dlhšie než pol roka. Síce s ním má problém jedno krídlo „Západu“, ale očividne nie to rozhodujúce. A Fico bol síce plánovaný ako zástupca „Západu“ (štúdium v USA, účastník Zachráňte Markízu), ale nikdy ním poriadne nebol (Kaddáfi, Kuba, čiastočne Rusko, migranti), akurát má v strane ako formálnu poistku Lajčáka a spol. Odkedy to zistili, chceli ho dať preč (predohra boli drony lietajúce okolo jeho okien, ako sám poznamenal, ale nedomyslel, čo to znamená a potom pravdepodobne aj nečakaný infarkt [infarkty a rakoviny sú v posledných desaťročiach obľúbené, rovnako ako nehody lietadiel]). Inak povedané (pre slovenských čitateľov): To, že kotlebovská časť populácie niekoho ohovorí z kolaborácie s každým možným, ešte neznamená, že to je pravda a netreba na to ani žiadne komplikované úvahy, stačí mať dobrú pamäť a sledovať niečie výroky.

  47. Pomocník 17. februára 2019 / 12:51

    Celkovo je dnes problém zistiť, čo je Západ, lebo ak odhliadneme od detailov, tak v zásade máme zjednodušene povedané trumpovské krídlo (antiglobalisti, pravicovosť primitívneho typu atď.) a clintonovské krídlo (globalisti atď.), čo sú v mnohých otázkach pravé opaky. Rozhoduje teraz – ak zostaneme na úrovni netajných organizácií – do akej miery trumpovské krídlo už dosadilo viac svojich ľudí v ministerstve zahraničia USA a hlavne CIA a Pentagone než tam malo odjakživa a do akej miery vôbec možno takto zhora ovplyvňovať myslenie a zloženie týchto subjektov. Trumpovské krídlo napríklad v zásade nemá problém s Orbánom. Proste: Situácia sa v posledných rokoch výrazne skomplikovala aj na čisto oficiálnej (netajnej) úrovni.

  48. yoss 17. februára 2019 / 13:48

    ako vidno z niektorych diskusnych prispevkov, v dosledku absencie objektivnych medii vznika fenomen, ktory by sa dal nazvat aj ako „Vseobecna politicka dezorientacia obyvatelstva“. rozumne uvazovanie nahradzuje Viera, ze veci sa maju tak a tak, Viera, ktora ziadne fakty nepotrebuje. R.Fico nie je ziaden demon, prave naopak, je to mimoriadne nadany politik, ktory odraza utoky slnieckarskych hadov uz pomaly dve desatrocia. a nielen tych slnieckarskych, ale zial, aj z vlastnych radov. nastastie, v poslednej dobe sa politicky vyprofiloval Lubos Blaha, ktory mu poskytuje podporu vonku aj vo vnutri strany. jasne, ze R.Fico uz toho ma dost, a chcel by sa zasit na Ustavnom sude – ale ani to mu nie je dovolene. Konspiracia: uz blizka buducnost ukaze, ze sa to vrati ako bumerang nielen Bugarovi, ale aj Dankovi. Dalsiu vladu R.Fico zostavovat nebude, zostavi ju niekto iny a Bugarov a najma Dankov cumak bude namoceny a vyvalany vo vlastnych politickych hovienkach…

  49. Pomocník 17. februára 2019 / 13:58

    Technická poznámka (lebo som na túto vec osobne alergický): Nie konšpirácia, ale konšpiračná teória. Čiže nie sprisahanie, ale teória, že existuje sprisahanie.

    Toto úplne nesprávne používanie termínu zaviedli slovenskí novinári (čo nijako neprekvapuje) a je to úplne absurdné – je predsa logicky vždy rozdiel medzi X a teóriou o X.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *