126 Responses

  1. Avatar Tučko Bombička 30. decembra 2018 / 1:22

    Samozrejme, že sa dá zložiť lepšia vládna koalícia, než toť tento patvar. Len by ste nesmeli mať plné gate, vy „bezalternatívni“.

  2. Avatar Tučko Bombička 3. januára 2019 / 15:32

    Ficova I. liga, časť 1.
    ——————————-

  3. Avatar Tučko Bombička 5. januára 2019 / 9:44

    Ficova I. liga, časť 2.
    ——————————-
    ht tps://youtu.be/_2ULvJA_7AA

  4. Avatar Milanko 7. januára 2019 / 12:00

    Pán Hrnko, k minulému roku – chcem sa poďakovať SNS za zníženie DPH za ubytovacie služby v cestovnom ruchu z 20 na 10 percent. Zároveň by som chcel poprosiť, aby v ďaľších rokoch už politici nepodvádzali – že pri náraste cien potravín o 4,9 perc. a pri navýšení dôchodkov o 2,5 percenta sa jedná o dajaké zvýšenie dôchodkov,- skutočnosti sa nejedná áno len o dorovnanie , ale o trápne zníženie dôchodkov. Podobne politici nás roky klamali so zadĺžením štátu – hovorili o jeho znižovaní (relatívne voči HDP) ale nominálne zadĺženie pritom každý rok vzrastalo. Politici by nemali zneužívať matematickú negramotnosť väčšiny obyvateľstva – štát skĺzol na úroveň nebankoviek. Nebankovky majú možno v žonglovaní s číslami ako vzor štát . keď štát môže občanov šáliť, prečo by aj oni tiež nemohli.

  5. Avatar Pomocník 8. januára 2019 / 20:28

    To sú krčmové táraniny“. Znižovať DPH na ubytovacie služby a nie iné dôležitejšie veci bol lobystický primitivizmus a hlavne to posledné, čo bolo v tomto štáte treba riešiť, a SNS to (spolu s inými hlúposťami, ktoré zbytočne porobili) spozná na volebných výsledkoch, keďže nie sú všetci podnikatelia a už vôbec nie podnikatelia v turizme. Zvyšovanie dôchodov sa robí tak, ako si to dôchodcovia pred pár rokmi vydobili, je predpísané automaticky (takže o tom nikto nič nemôže klamať), a ľudia nežijú len z potravín. A to s tým HDP môžete vysvetliť nejakým odborníkom, poučte ich, budú mať zábavu na mesiac. Keď niečomu nerozumiete, tak to ešte neznamená, že vám niekto klame, vy matematický génius z ústavu.

  6. Avatar Pomocník 8. januára 2019 / 20:31

    Takto to vyzerá, keď sa k veciam vyjadrujú podnikatelia. Veľa peňazí – z toho mylný záver, že majú vysoké IQ – v hlave v skutočnosti totálne vákuum – ale múdri ako Biblia. Jedného takého máme aj ako hlavu štátu a v Česku premiéra. Ale ľudia sú nepoučiteľní.

  7. Avatar yoss 9. januára 2019 / 12:24

    takze tak, strana SMER ma definitivu, je v rozklade. Fico na US a za prezidenta tazko zvolitelneho slnieckara Sevcovica. pan Hrnko, popremyslajte o podpore Stefana Harabina, mozno by sa dal zachranit aspon prezidentsky urad…

  8. Avatar Milanko 9. januára 2019 / 13:32

    Pán Pomocník, zníženie DPH na ubytovacie služby pomohlo občanom – teda teoreticky aj Vám, tým , že im šetrí výdaje a v peňaženke im ostane viac . Je len na občanoch ako potom tento finačných “benefit” využijú – môžu ušetrených 10 percent využiť samozrejme aj na návštevu krčmy, ako naznačujete. Podnikatelia z toho síce majú tiež niečo (zvýšenú návštevnosť) ale keďže DPH patrí štátu a nie im , iba daň vyberajú a posielajú štátu. Či nie? Opatrenie SNS preto je primárne určené občanom a tí majú z neho najväčší benefit. Navyše takmer v celej EU je 10 perc. dokonca niekde aj 6 perc.

  9. Avatar yoss 11. januára 2019 / 19:01

    no pekne,

    slnieckari idu kapitanovi po krku jak besni za hlupost,
    za par chybajucich citacii.
    tak som si pri tej prilezitosti spomenul na hlasovanie o zruseni Meciarovych amnestii,
    ako sa pan Danko unavene a stastne usmieval,
    pripominajuc rodicku po tazkom porode,
    lebo si myslel, ze je za vodou a teraz uz bude mat klud
    a teraz uz bude len mier a spolupraca,
    dokonca si s Matovicom ruku podali.
    tak sa pan Danko zas dozvedel volaco, co predtym netusil,
    ze dnesni slnieckari su pohrobkami trockistov a tym ide o celkom ine veci
    a nedaju si pokoj, kym sa nedostanu k moci,
    lebo tak to maju napisane vo svojich genetickych dispoziciach…

  10. Avatar Pomocník 11. januára 2019 / 23:54

    Ešte odpoveď ad DPH: Opatrenie ako také je v poriadku, lenže problém je v tom, že na Slovensku je milión iných oblastí, ktoré treba riešiť a nie práve táto. V štáte, kde (napriek zdaniu vytváranému v médiách) kopa ľudí doslova nemá na jedlo, zubára, lieky atď. a veľmi veľa iných problémov (čiže oblastí, kde by sa mohli napr. znížiť dane) sa nemá primárne riešiť turizmus a podobné s prepáčením hovadiny. Ale vidno, že už aj tu máme vznikajú elity, ktoré nemajú šajnu, čo naozaj treba riešiť.

  11. Avatar Pomocník 12. januára 2019 / 0:05

    Ad Danko: Ja by som sa na vašom mieste nevyjadroval unáhlene, kým niekto nezverejní ukážky toho (údajného či skutočného) plagiátu. Ak je pravda, čo píšu v novinách, že tam je 60 strán fakticky opísaného textu, tak to je naozaj bez diskusie plagiát.

    Síce je pravda, že dobrá polovica slovenských absolventov to má – podľa mojej skúsenosti – záverečné práce tiež v podobe takéhoto plagiátu, lenže on zastáva istú dôležitú funkciu a za takéto veci sa vo svete bežne odstupuje.

    Ale hovorím: bolo by treba, aby niekto zverejnil ukážky, lebo tvrdiť sa dá všeličo a ohovárať je veľmi ľahké.

  12. Avatar Milanko 12. januára 2019 / 22:41

    Pomocník, ja súhlasím, že ozaj sú v SR priority ktoré treba akútne riešiť. Dnes je to určite zúfalý stav v justícií . Ten pramení predovšetkým v ľuďoch čo justíciu nekvalitne riadia. nekvalita ľudí v justícií má svoj pôvod zrejme v už v nekvalitných pedagógoch na právnických fakultách. Práca pána Danka len naznačuje ako to na právnických fakultách naozaj funguje – nekvalitný vedúci práce, nekvalitný oponent práce, zrejme aj nekvalitná a benevolentnáckomisia na obhajobe práce…. zrejme aj celá fakulta je nekvalitná. Potom je v justícií chaos a rúca sa nám právne celý štát – žurnalista Kočner vraj v nahrávke radil Sulíkovi kto by bol dobrý prokurátor, vraj tiež úkoloval prokurátora Trnku…..teraz sa “vraj nezaujatí “ politici tlačia na ústavný súd…. v SR je justícia pomaly už veselohra

  13. Avatar Jozef 18. januára 2019 / 14:35

    Dobrý deň p.Tučko Bombička

    No neviem, ako môže niekto kto je historikom SAV a podľa vlastného vyjadrenia skoro celý život zápasí o historické vedomie tejto spoločnosti, povedať že Svätopluk vyhnal Metoda z Veľkej Moravy.
    Takéto niečo si nemôže, historik dovoliť povedať ani len náhodou a ani omylom, lebo potom to vyzerá že nevie čo hovorí ( tu sa už nedá uvažovať o tom, že aj majster tesár sa utne ).
    Napr. aj ja často robím „preklepy“ tu na blogu, ale ja sa svoje „preklepy“ snažím okamžite opraviť a to nie som profesionál.
    Ale nie preto píšem, len sa chcem opýtať či si nenájdete niekedy čas na toho J.S. v inej téme blogu, totižto nik sa o túto tému nezaujíma a tak zároveň dúfam že Vás tým neotravujem.

  14. Avatar Tučko Bombička 18. januára 2019 / 16:11

    Pán Jozef,

    mám ho rozčítaného (som pred zánikom Avar-kaganátu). No mám (možno vážne) chorého psa a potom ako mi roky verne slúži, musím teraz ja odviesť pre neho to, čo odviesť treba. Majte so mnou strpenie 😉

  15. Avatar Pomocník 19. januára 2019 / 13:50

    P. Jozef, zaujíma, ale ľudia naozaj nemajú na konkrétnosti čas na povel a hlavne väčšina ľudí, čo má niečo do činenia s históriou, toho J. S. čítala pred 15 rokmi (alebo skôr, lebo on časti zverejnil už predtým) a vy teraz chcete, aby to čítali znova, hoci už riešia iné veci. Tak nejako to je.

  16. Avatar Jozef 20. januára 2019 / 2:51

    Dobrý večer p.Pomocník

    Ja som do predmetnej debaty vstúpil 11. januára 2018 / 14:35. V priebehu minulého roku sa postupne dostala do „štádia“ ( 11. septembra 2018 ), keď mi bolo jasné, že ak by sa p.Tučko Bombička rozhodol v nej pokračovať, po tom čo sám dobrovoľne „deklaroval“ že sa do toho J. S. bude musieť ešte raz „obuť“, potom si na to budem musieť počkať dlhší čas a tak som mu doslova napísal, že si na to rád počkám, nech by to trvalo aj rok.
    12. septembra 2018, Ste sa na podnet p.Tučka Bombičku v inej téme blogu, do tejto debaty zapojili aj Vy a tak som si ešte ten istý deň dovolil sa opýtať aj na Váš názor, pričom som dostal znovu ešte ten istý deň odpoveď : cit.“Teraz určite nie. To už sú veľmi konkrétne veci, k tomu by si bolo treba sadnúť a na /to/ treba si nájsť čas“. A tak mi bolo opäť aj v súvislosti s Vami jasné, že ak by som chcel aj Vaše stanovisko, musím rovnako, ako u p.Tučka Bombičku, čakať tiež.
    17, 21. novembra a 26. decembra 2018, som sa na blog vrátil, či náhodou niekto nezareagoval a keď nič, tak som reagoval ja, ale už o inom ako o J.S. a odvtedy som už viac nič čo by „nástojilo“ či „popchýnalo“ do tejto debaty ( o Nitr.Kniež.J.S. ) nepísal, písal som už o inom. Tak sa veľmi ospravedlňujem, ak to vyznelo tak že nástojím len na niečom, čo je už neaktuálne, lebo sa už riešia iné veci a dokonca to ešte chcem aj na „povel“. Tak sa ešte raz ospravedlňujem, ale objektívne vidíte sám, že ak som aj mal isté očakávania, tak boli len v súlade s tým čo vzišlo z „viac-stranne“ ( teda aj mojej aj min. Vašej a p. Tučka Bombičku ) akceptovanej besedy a už vonkoncom som pri tom nikomu „nevelil“. Naopak budem ďalej veľmi a ešte trpezlivejšie čakať aj naďalej, presne tak, ako mi to odporučil aj p.Tučko Bombička predvčerom a toto všetko preto, lebo to pokračovanie v debate považujem za dosť dôležité. A ak uznáte za vhodné, alebo možné, či aktuálne v tejto debate pokračovať aj Vy, akýmkoľvek spôsobom, budem len rád, nech by to aj trvalo trebárs celý ďalší rok, alebo neviem koľko dlho.
    Nech mi je teda naozaj ešte raz odpustené, lebo ako aj Vy sám píšete ( v poslednom príspevku ), ak niekoho niečo naozaj „zaujíma“, tak ja dodám, že si na to „niekedy“ raz čas určite „nájde“.

  17. Avatar Jozef 20. januára 2019 / 3:13

    oprava
    … čo vzišlo z „viac-stranne“ ( teda aj mnou aj min. Vami a p. Tučkom Bombičkom ) akceptovanej besedy …

  18. Avatar yoss 21. januára 2019 / 11:45

    ako vrabce na streche
    a po jednom
    tie media v rukach zahranicnych vlastnikov a domacich kolaborantov
    odstreluju tych nasich prostonarodnych politikov,
    vcera Danko a dnes Glvac,
    kto pride na rad zajtra?
    mame sice Slovensku republiku,
    co z toho,
    ked diskurz ovladaju kozmopoliti
    ta ubohost je do oci bijuca

  19. Avatar yoss 25. januára 2019 / 16:04

    pan Hrnko,
    bol som sa pozriet na vasom FB ucte, je to slabota, mate tam pekne fotky ale lajky skoro ziadne, este aj blbe komentare slnieckarov k tomu. vasa clenska zakladna vratane poslancov a okresnych funkcionarov doposial nepochopila ako sa robi politika, nasadli a len sa vezu. kotlebovci su 10krat aktivnejsi a to sa poriadne ani nemaju cim chvalit. vas predseda by sa mal menej vykecavat, naucit sa spravne pouzivat jednotne a mnozne cislo, nech si niekto nemysli, ze strana je jeho majetkom, potom sa to urcite prejavi aj na naraste sympatizantov…

  20. Avatar Tučko Bombička 26. januára 2019 / 14:16

    O tom, kto ako pochopil ako robiť politiku, rozhoduje výsledok vo volbách, nie počet lajkov či pozitívnych komentárov na fejsbuku. Predseda SNS by mal v prvom rade hovoriť k Slovákom a Slovenkám (a vykašľať sa na Židov, Maďarov, Rusínov a inú pakáž). Ale v krajine, v ktorej predseda socialistickej strany bojuje za „krvácajúce podniky“ (vraj „naše“), kde predsedu národnej strany najviac trápi antisemitizmus a v ktorej najväčší „patriot“ Kotleba schválne kandiduje na prezidenta len preto, aby do 2. kola nepostúpil Harabin – v takej krajine fakt len ťažko čakať normálne správanie od kohokoľvek. A tak po ďalších voľbách skončia všetci menovaní tam, kde si zaslúžia: v opozícii.

    Nedá sa víno kázať a vodu piť.

  21. Avatar Tučko Bombička 26. januára 2019 / 14:17

    …naopak: vodu kázať a víno piť.

  22. Avatar yoss 26. januára 2019 / 14:59

    Tucko,
    ked som si to tam pozrel, bolo zarazajuce, ako malo esenesakov prichadza podporit svojho podpredsedu, ktory jednak funguje v parlamente, jednak vyvija pozoruhodnu aktivitu na FB kde dava fotky a texty k aktualnej situacii (myslim, ze celkom dobre a este aj uzitocne), otvara ludom oci, osvetluje pozadie, pise o suvislostiach a napriek tomu sa mu nedostava prislusnej podpory od svojich, teda od narodniarov, spolustranikov, pripadne fanusikov Slovenska. plno ludi co si hovoria narodniari radsej buchaju pastickami po stole, si myslia, ze to staci. pripadne po dvoch deci naprazdno mudruju, ako by sa veci mali mat a co vsetko je tu zle a malo by byt inak. To je choroba, ktora tu bola este za Slotu, vsetci sa vadili, kazdy bol EXPERT, ale ked bolo treba vylepit plagaty, na to sa neprihlasil nikto. jedna vec je mat svoj kompetentny nazor, druha dolezita vec je sa prisposobit okolnostiam, teda docasne s tym svojim nazorom radsej ustupit v zaujme ineho nazoru.

    co sa tyka tej druhej veci, teda predsedu Danka, suhlasim, nie je dobrym predsedom, roztyluje clensku zakladnu s tymi svojimi solitarnymi aktivitami, pouzivanim jedneho cisla kde by mal pouzivat mnozne, na mnohych vratane mna posobi ako ukecany truhlik. pan Hrnko by nemohol byt predseda, nakolko je vznetlivy, raz dva posle vsetkych kade lahsie a buchne dverami a dovidenia. Mozno Zelnik, ten je taky rozumny, kompromisnicky, napriek tomu si vie povedat svoje. ale aku ma podporu vo vnutri strany netusim. Paska je tiez rozumny, znaly, skuseny, ale prilis makky. Medzi poslancami sa najdu dalsie zaujimave tvare o generaciu nizsie, snad niektory z nich, alebo teda sa im podari Danka vycepovat, ktory je urcitym talentom, lenze nevyuzitym, sa v tom plance ako trenky na vetre…

    ps:
    aha, co sa tyka toho internetu, Tucko, vsimnite si, aku maju kotlebovci podporu napriek tomu, ze nemaju pristup do medii, dokonca ich nepustaju ani do obecnych kulturakov. to je vsetko internet, na internete to robia velmi dobre…

  23. Avatar Pomocník 26. januára 2019 / 19:18

    Ad: Skončia v opozícii. Dovolím si poznamenať, že ako sa minule priznal jeden vyššie postavený Američan istému Nemcovi, tak výsledky volieb v Nemecku sú od 2. sv. vojny sústavne vedome manipulované. To len aby bolo jasné, ako je možné, že tam napríklad tá Merkelová stále ešte je. To isté platilo napr. pri škótskom referende. A dovolím si ďalej poznamenať, že ak to ide v Nemecku alebo v Británii, ide to na Slovensku už duplom. A keďže po istých vyjadreniach Sulíka sa tento stal neželanou osobou a teda do úvahy neprichádza (jedine, že by ho volilo 25 %), tak v podstate už do úvahy prichádzajú len tí, ktorí podľa Tučka „skončia v opozícii“. Inak povedané: Neskončia, lebo nič lepšie tu pre príslušné západné tajné služby a spolky nie je a teda musia ostať.

  24. Avatar Pomocník 26. januára 2019 / 19:22

    Z vedeckého hľadiska som teraz napísal konšpiračnú teóriu v pravom slova zmysle (čiže nie tom zmysle, ako sa bežne používa v médiách na účely „oblbnutia“ obyvateľstva). Som si toho vedomý, ale žiaľ, čo sa dá zneužiť, to sa skôr či neskôr zneužije, to platí aj pre voľby.

  25. Avatar Tučko Bombička 26. januára 2019 / 23:52

    Vlastne ma to, čo ste napísali, p. Pomocník, potešilo. Žiadnemu z tej vládno-opozičnej bandy nemám ani len najmenšiu chuť ešte niekedy vhodiť hlas. Ak je to tak, ako vravíte, s potešením sa na najbližšie parl. voľby vykašlem. Môžu mi fúkať, všetci do radu.

  26. Avatar Pomocník 27. januára 2019 / 6:25

    Keďže to hore nie je 100% isté a keďže aj manipulácie sa väčšinou robia len v určitých medziach (inak by to bolo nápadné), odporúčam radšej ísť pre istotu voliť.

  27. Avatar yoss 27. januára 2019 / 15:46

    Danko konecne pochopil, ako sa vytvara popularita! Slnieckari sa zacali prudko hmyrit:

    “Andrej Danko urazil Luciu Ďuriš Nicholsonovú nielen ako političku, ale aj ako ženu a matku, čím sa zdiskreditoval ako človek aj ako politik,” uvádza sa v stanovisku vedenia strany, ktoré podpísal predseda SaS Richard Sulík spolu s Ľubomírom Galkom a Janou Kiššovou ako podpredsedami strany.

    Predseda SNS a predseda parlamentu Andrej Danko v nedeľnej diskusnej relácii TA3 V politike nazval podpredsedníčku parlamentu Luciu Ďuriš Nicholsonovú cigánočkou.

    “Ja som legálne titul dostal, legálne ho používam a na mňa nejaká cigánočka z SaS si nebude dovoľovať,” povedal Danko na margo získania titulu JUDr. a iniciatívy zo strany opozície na zvolanie schôdze na vyslovenie nedôvery Dankovi.

    Samotná Nicholsonová reagovala na vyjadrenie Danka na sociálnej sieti dvomi statusmi

    ze to na seba vztiahla je jej problem, nakolko ju kpt. Danko nemenoval. koho tym vlastne myslel je len jeho vec a kompetencia. nenadarmo vystudoval za pravnika!

    pre zaujimavost, akym pochybnym maturitnym vysvedcenim sa Nicholsonova odprezentovala:

    ht tps://uploads.disquscdn.com/images/bf6867820094f37df7502e909fa3a185c7084f78bded430996cf107b866a2073.png

    dalsia sranda, ze podla dokumentu ktory koluje na internete, bola zatknuta v Kanade ako dohadzovacka isteho bordelu, cit.:

    Tne female Nicholson according to witnesses, showed signs of belonging to brothel at an apartment complex near The Brass Club (Private Erotic Massages for Adults) after an undercover agent posing as a client booked an appointment and was directed to the location

    pravost dokumentu Nicholsonova sice popiera, ale nedala na prislusneho siritela trestne oznamenie, nakolko by sa tym v pripade pravosti dokumentu sama vystavila trestnemu stihaniu pre krive obvinenie. dokument zverejnil byvaly clen SIS, cize sa tomu da skor verit ako neverit…

  28. Avatar yoss 28. januára 2019 / 11:22

    zacinala od piky, neskor sa vypracovala na bordelmamu, treba si vsimnut, rada trusi reci ako napriklad:
    „Ak bude pracovať, ak sa bude aktivizovať,
    tak dostane peniaze,
    ak sa nebude aktivizovať, peniaze nedostane,“

    co sa tyka M.Kotlebu, podla mna to berie skor ako prilezitost sa dostat do medii a potom pred volbami odstupi v prospech S.Harabina. co by nebola az taka zla taktika. Slnieckari pocitali s tym, ze Danko bude kandidovat, tak na neho vytiahli to udajne opisovanie, ktore sa neda ani preukazat, ale ani popriet…

  29. Avatar Tučko Bombička 28. januára 2019 / 14:12

    „zacinala od piky, neskor sa vypracovala na bordelmamu“

    …takže cieľavedomá žena 🙂

  30. Avatar Milanko 29. januára 2019 / 22:23

    Danko by určite kandidoval, keby to na neho nevytiahli. Dosiahli svoje. Teraz je na rade Harabín – tiež na neho niečo vytiahnu. Podľa mňa, už to majú dobre pripravené. To, že sa nakoniec zistí, že to nie je pravda, nevadí – už bude zvolený nový prezident a to bude Ševčovič. Osobne by som ale odporúčal Harabína – ak ho možno počúvate (viď jeho rozhovor v Košickej televízií) zistíte, že na rozdiel od ostatných ponúka konečne zaviesť poriadok v dodržiavaní práva a to všetkými bez rozdielu. A to je to, čo Slovensko najviac potrebuje – dodržiavanie zákonov všetkými. Tí čo nechcú dodržiavať právo a Ústavu SR ale spravia všetko preto, aby zvolený nebol. Na to sa všetci spoja. Pozrite sa kto ho napadá – všetci tí, čo zákon nedodržujú.

  31. Avatar Pomocník 30. januára 2019 / 0:47

    Na Harabina bude ľahké niečo vytiahnuť. Nedal si totiž pozor a na you tube má z minulosti tisícky hodín rôznych videí, kde sa pravidelne vyjadruje ako hulvát na adresu rôznych osôb (jedno či oprávnene alebo neoprávnene). Bude stačiť, ak to niekto zhromaždí (najneskôr sa tak stane, ak by sa náhodou dostal do druhého kola). Niekomu také správanie imponuje, niekomu nie, každopádne tým stratí určite aspoň veľkú časť potenciálnych hlasov. Okrem toho si treba uvedomiť, že prezident s právom veľa nenarobí, na to sú rôzni ministri a poslanci.

    V jeho prospech zas hovorí to, že konkurenčné kandidáti sú žalostní z rôznych iných dôvodov.

  32. Avatar Tučko Bombička 30. januára 2019 / 7:56

    Ak by neboli videá, vytiahlo by sa niečo iné. Alebo by sa vymyslelo. Podstatné je, že tí, ktorí nechcú voliť ani darebáka Mistríka, ani Ficovho bruselského europoskoka (eurokomisár prezidentom – to je vtip?) majú alternatívu.

    Kašľať na taktiku menšieho zla; Harabin vpred – a ak to nevyjde, nech Smerákom zvolia prezidenta „Slováci“ zastupujúci „naše“ záujmy v Bruseli. Pretože ja ho teda v prípadnom 2. kole svojím hlasom rozhodne zachraňovat nebudem.

  33. Avatar Milanko 30. januára 2019 / 11:50

    pán Mistrík už úspešne porušil podobne ako Kiska volebný zákon. Skopíroval od neho nedodržanie volebného zákona . A pritom prezident má byť vzorom pri dodržiavaní zákonov…Tí čo ho budú voliť tak im toto zjavne nevadí , a určite teda zákony tiež nedodržujú. Aj kandidát Krajniak vraj svoje SUV zaparkoval na mieste pre invalidov. Ľudia ktorí porušujú zákony principiálne nemôžu kandidovať za prezidenta a keď kandidujú nesmú byť občanmi zvolení. Ináč sa z morálneho marazmu nikdy nevyhrabeme.

  34. Avatar Pomocník 1. februára 2019 / 22:40

    Všimnite si mimochodom aktuálnu (výbornú) Blahovu analýzu Todovej diplomovky. Fascinuje ma jeho záver, že „pani Tódová, toto neustojíte“, pretože on akosi nepochopil, že tu právo platí iba pre tých, ktorých pár novinárov (ktorí sú mimochodom zároveň istými nemenovanými agentmi) určí… On si vážne myslí, že niekoho zaujímajú podvody druhej strany. Taký Kiska by mohol aj vraždiť každý týždeň a nič by sa neudialo, lebo by médiá boli ticho. Náznaky tohto sú v každej krajine, ale na Slovensku to má naozaj podobu otvoreného Kocúrkova, je to také okaté, až to bolí.

  35. Avatar Tučko Bombička 2. februára 2019 / 23:31

    Pán Hrnko,

    „Pompeo will start his first tour in Central Eastern Europe one week later. He travels to Poland on February13-14, then – as BuzzFeed News reported – he will have talks in Slovakia on February 15 (the diplomatic cable says that Slovakia and the U.S. will soon conclude the DCA). Pompeo may arrive in Budapest after that, but the State Department has not yet confirmed his trips to Budapest and Bratislava. On Tuesday Viktor Orban said that Hungary wants to strengthen its ties with its allies, and “it is in this spirit that we are preparing for the visit to Budapest by Secretary of State Michael Richard Pompeo”, however, State Department spokesperson Heather Nauert said that „there is no visit we can announce at this moment.”
    https://www.direkt36.hu/en/turelmetlen-amerikaiakrol-es-lavirozo-orbanrol-arulkodik-egy-bizalmas-diplomaciai-irat/

    …chystá sa Slovensko podpísať s USA zmluvu, ktorá umožní tým sviniam americkým poslať vojakov na Slovensko a presúvať ich tu bez akéhokoľvek povolenia?

    Áno alebo nie?

  36. Avatar yoss 3. februára 2019 / 11:32

    ozaj zvlastne,

    ze sa nikde neuvadza, aky je ciel navstevy americkeho vojnoveho stvaca Pompea. pripomina to casy spred roku 1989, kedy tiez bolo treba lustit medzi riadkami, co sa vlastne deje, co sa chysta. asi chcu rozmiestnovat rakety prveho uderu na Rusko, aby vojna bola v EU a nie na uzemi USA. blbcov, ktori na to kyvnu, mame dost…

    trochu politickej historie:
    po smrti Stalina sa vracia trockizmus, aj ked bez hlavneho protagonistu Leiba Bronsteina. hovori rusky historik. video s ceskymi titulkami vnasa svetlo do jednej velkej zahady – preco nasi normalizacni sudruhovia bez problemov presli od idealov socializmu ku kapitalizmu…
    https://youtu.be/KsGn0-j33fg

  37. Avatar yoss 3. februára 2019 / 12:05

    jeden vystizny citat o americkej politike od balkanskej masiarky Madeleine Albrightovej:

    Své studenty učím, že v zahraniční politice jde o to, přesvědčit ostatní země, aby udělaly, co chcete vy. Přesvědčovat je můžete pomocí široké palety nástrojů, od vřelých slov až po řízené střely. Mixovat tyto nástroje dohromady a obrnit se navíc dostatečnou trpělivostí je základem úspěšné diplomacie. Někdy jde o obtížnou výzvu i v souvislosti s nejbližšími spojenci…

  38. Avatar Tučko Bombička 3. februára 2019 / 12:53

    Yoss,

    na youtube je prednáška, ktorú v decembri 2018 G. Friedman mal v Maďarsku. Padlo tam od neho zopár zaujímavých poznámok:
    1/ USA si dnes nie sú isté ani len tým, či by im Nemecko v prípade potreby dalo povolenie na presun am. vojsk cez Nemecko na východ;
    2/ NATO dnes neexistuje – NATO dnes to je de facto USA + Poľsko + Rumunsko, teda krajiny, kde amíci majú základne;
    3/ Európa sa pri rokovaniach s USA neustále vytáča, ked má zaujať protiruské/proamerické stanovisko, tým, že vraj medzinárodná situácia je komplexná a zložitá, A tak G. Friedman vraví, dobre, tak ju zjednodušme tým, že položíme na zem raketovú protivzdušnú obranu a povieme:“Toto má dosah 400 km.“.
    4/ Podľa neho by dokonca USA boli ochotné ponúknuť Rusku zábezpeky a garancie, aby Rusko ukľudnili a stabilizovali – podmienka je, aby sa štáty tvoriace východnú hranicu (vraj) ich panstva jasne prejavili, že sú americké (pochopil som to tak, že tým, že prijmú americké posádky na svoje územia).

    V tom odkaze, ktorý som dal vyššie, sa popisuje obsah uniknutého diplomatického reportu od maď. veľvyslanca v USA do Budapešti. Američania si vyhodnotili Maďarov ako nespolahlivých a nedôveryhodných (príliš úzke vzťahy s Rusmi a Čínou, problém Stredoeurópskej univerzity, údajná mad. snaha o neutralitu, či sabotovanie projektu terminálu LNG v Chorvátsku zo strany Maďarov). A tak k 15. 2. 2019 končí v Trumpovej administratíve silný podporovateľ orientácie na Maďarsko Wess Mitchell. V ten istý deň by mal údajne na Slovensko prísť ten trtko Pompeo. Američania tým údajne chcú vyslať gesto podpory Slovensku ako krajine, ktorá sa orientuje pro-európsky a tým dať Európe na vedomie, že menia postoj k EÚ. Zároveň sa tak deje v dobe, ked ako Slovensko tak Maďarsko rokujú s USA o uzavretí Dohody o obrannej spolupráci, na základe ktorej by vojenský personál USA mal právo vstúpiť na územie krajiny bez špeciálneho povolenia. Maďari to odmietajú, vraj to podmieňujú súhlasom parlamentu. Preto Pompeo do Maď. nejde. Ide na Slovensko a

    …preto som sa predsedu branno-bezpečnostného výboru NR SR spýtal, čo sa deje!
    http://hungarianspectrum.org/2019/01/29/time-to-acknowledge-failure-u-s-policy-toward-the-orban-government/

  39. Avatar Pomocník 3. februára 2019 / 14:50

    1. Na všeobecnej úrovni (trochu ironicky): Ktokoľvek väčší povie Sadni, tak dnešné Slovensko sadne a niekedy rovno ľahne. A možno to pri veľkosti krajiny ani inak nejde. 2. Na konkrétnej úrovni (vážne): My (a V4) s tými Američanmi spolupracujeme už dávnejšie, lenže je to tajné. Radšej nechcime vedieť, čo tu všetko robia. Takže pri týchto návštevách nikdy neviete, či ide o niečo na úrovni oficiálnej alebo sa preberajú aj nejaké veci, o ktorých aj tak nič neviete (a asi ani pán Hrnko).

  40. Avatar Pomocník 3. februára 2019 / 20:15

    Ešte poznámka k tomu, čo napísal p. Hrnko na FB o ústavnom súde atď. Slovensko má ten problém (dôvody sú rôzne), že sa tu stále viac stále hlúpejších ľudí dostáva na významné pozície. Vo veľkých štátoch sa to stáva tiež, ale keďže tam je viac stupňov hierarchie, tak sa to nejako sčasti vyfiltruje, u nás nie, naopak, stále sa to zhoršuje. V kombinácii s druhou oblasťou – školstvom – ktorú sme tu nechali spadnúť na úroveň doslova rozvojovej krajiny, vzniká nebezpečný koktail. To je jedna vec. Druhá vec je, že na úrovni právnych predpisov sme tu mali od 2. sv. vojny zvyk, že sa aj významné zákony písali stručne, čo najjednoduchšie, čo má isté výhody pre jednoduchšiu časť populácie, ale má to samozrejme aj nevýhody, ak vzniknú akékoľvek nejasnosti a problémy. A bola ta chyba, toto sa nemalo nikdy stať, nie v krajine, akou je Slovensko, kde si každý myslí, že je v americkej kriminálke a odborník na všetko a teda sa nejako vykecá aj z explicitne napísanej vety (dokonca definície) v nejakom základnom zákonníku (sám som to zažil). Všetky tieto faktory sa dajú napraviť – ak už nemôžeme vymeniť ľudí – exaktnou formuláciou právnych predpisov, a to bez výnimky.

    Viete, keď sa zavádzal rakúsky občiansky zákonník (niekedy tuším ešte koncom 18. stor.?) – to je ten, z ktorého stále vychádza aj náš, len je značne zjednodušený – tak to brali tak vážne, že ho najprv roky skúšobne zaviedli v Haliči. A aj potom sa tam robila veda z každého slova a čiarky. Ako je to u nás? Tie texty sú povrchné, príliš jednoduché, každý si tam pri troške snahy môže domyslieť, čo len chce, kopa vecí je vynechaná (v naivnej viere, že to porieši súd, lenže súdy tu tiež už nie sú bohviečo), právna filozofia a história je slovenským právnikom neznámy pojem (hoci sa tvária opačne) atď.

    Poviem príklad: Predpis v USA: „Nezabiješ.“ Interpretácia: Je to dosť jasné, ale máme pre istotu precedensy, kde je presnejšie povedané, že to znamená, že nezabiješ 24 hodín denne 365 dní v roku nikoho. Predpis v Nemecku: „Zabíjanie je zakázané 24 hodín denne, 365 hodín v roku, pre všetky osoby.“ Predpis na Slovensku: „Nezabíja sa“. Obžalovaný tvrdí, že tam nie je napísané, že to je vyslovene zakázané, ani že to platí po celý čas. Sudca mu dáva za pravdu. Vražda bolo teda v súlade s právom. Niečo ako zámer a logiky textu právneho predpisu je sudcovi neznámy pojem (hoci sa to formálne uvádza v každej učebnici na prvých stranách). Takto to tu vyzerá. Kocúrkovo, každý si robí, čo chce. Slovensko je teda krajina, kde treba postupovať teda presne opačne, než sa to robí: Treba tie predpisy písať veľmi dlhé a otrocky rozoberať každú eventualitu a redundantne to tam vysvetlovať, aby to bolo nepriestrelné. Na to treba zamestnať pár ľudí, ktorí ani tak nemusia byť právnici, ale musia byť inteligentní a jazykovo a povedzme v oblasti logiky (matematiky) zdatní a tých nechať tie predpisy preformulovať. Ušetrilo by to milióny korún na zbytočných pojednávaniach, nejasnostiach atď. A nebolo by to drahé, pokiaľ takých ľudí dokáže niekto na Slovensku nájsť. A v prípade mnohých (všetkých) predpisov by naozaj bolo lepšie jednoducho urobiť preklad povedzme rakúskeho predpisu (ako geograficky najbližšej krajiny, kde to funguje), s prípadným zapracovaním súdnych rozhodnutí, ktoré tam medzi tým k tomu boli. To by bola ďalšia úspora a efekt by bol hneď badateľný.

  41. Avatar Pomocník 3. februára 2019 / 20:18

    To píšem, keby náhodou niekoho na Slovensku osvietilo a po ďalších voľbách by chcel niečo riešiť.

  42. Avatar Pomocník 3. februára 2019 / 20:26

    Ešte oprava: „mnohých (nie všetkých)“

  43. Avatar Milanko 4. februára 2019 / 13:32

    Pomocník, zaujímavá úvaha. Harabín hovorí, že niektoré slovenské zákony umožňujú aj 8 výkladov…Zdanlivo ale aj skutočne je text zákonov postavený v prospech porušovateľov zákonov. V skutočnosti sú ale nastavené v prospech justície – aby mala prácu a teda aj príjmy. Advokáti oboch strán nemajú záujem na rýchlom riešení. A na to poslúžia nejasné výklady. Potom sa to ťahá. Aj obštrukcie sú zabudované v systéme aby fungovali. Mám podozrenie že celé sa to nastavilo na čo najvyšší príjem komunity právnikov. Ináč sa to vysvetliť nedá. Zisti aké sú záujmy a následne pochopíš všetku logiku. Keď pochopíte, že prácu do justície vlastne dodávajú porušitelia práva, zistíte, prečo sú tak preferovaní.Chlebodarca musí byť ocenený. Občan čo právo dodržuje nedodáva právnikom prácu. Tú dodal v skutočnosti páchateľ a preto si zaslúži benefit v podobe vsuviek v zákonoch ktoré ho privilegujú. Je tu porušovaná Ústava v bode rovnosti občanov. Treba to napraviť tak aby právnici takto nemohli zarábať .

  44. Avatar Pomocník 4. februára 2019 / 14:08

    Zistenie dôvodov by si vyžadovalo hlbšiu analýzu. Určite sú tam aj prípady, kde je to úmysel, a určite sú tam aj prípady, kde ide o ľudskú hlúposť autorov, ale podľa mňa sú dôvod v tom prípade hlavne komunisti. Ja s komunistami v princípe problém nemám, ale toto je výnimka. Tam totiž prišla po 2. sv. vojne taká vlna, že všetko treba uspôsobiť tak, aby to bolo jednoduché pre robotníkov a pri tej príležitosti všetko tak zjednodušili, že rozhodili celý právny systém, čo sa postupne budoval stáročia, a odvtedy sa to vezie, lebo – tak ako pri všetkom – nasledujúca generácia už bordel a zjednodušovanie považuje za normu, proste nebadá, že tam je niečo zle. Jedna právnička raz na TA3 na môj údiv vysvetľovala do kamery, že nejaký pripravovaný zákon by mal byť čo najvoľnejšie formulovaný (ona to tam považovala ako takú samozrejmosť, akože v lete je teplo a v zime zima), tomu hovorím nevedomé vymytie mozgu. A teraz sa do toho už bez-tak bordelu nasilu vtláčajú rôzne anglosaské prvky (keďže kopa ľudí už vie len po anglicky a nič iné nepozná), čo je ale v strednej Európe ale úplne cudzí element a teda to ten bordel len zväčšuje. Je skoro zázrak, že tu za týchto okolností nechodia legálne ozbrojené bandy po uliciach.

  45. Avatar yoss 4. februára 2019 / 17:46

    tri poznamky:
    1.
    kedze skutocnost je velmi mnohoraka, musia niektore paragrafy pocitat s touto mnohorakostou a byt naformulovane dost volne, aby sa dali rozne interpretovat. na tom zaklade potom vznika subor judikatov, ktore su uz celkom presne aplikovatelne na ten ktory pravny problem…
    2.
    komunisticke pravo vytvaralo pevny uceleny pravny system, v ktorom nebolo tazke sa orientovat. bola zasada, ze „sud musi zistit objektivnu pravdu“. cize sudca navrhoval svedkov, kladol im otazky, zistoval „objektivnu pravdu“, posudzoval dokazy, ktore boli predlozene, stranky sporu k tomu len poradne vyjadrovali, sud to mohol brat a nemusel
    3.
    po prevrate 1989 boli do tohto uceleneho systemu zavedene prvky z anglosaskeho prava, ktore to mali vylepsovat, namiesto toho sposobili zmatok a co je este horsie, pravo a spravodlivost sa stali pre bezneho cloveka „nedostupnymi“. sudy uz nemaju povinnost zistovat objektivnu pravdu, ale len pravdu relativnu, teda objektivna pravda pre sudy uz nejestvuje, je len ta pravda, „ktora sa preukaze na sude“ (co nie je v spise, to nejestvuje). strany sporu predkladaju dokazy, navrhuju svedkov a sud ich vypocuje, zvazi a zhodnoti, sem tam moze polozit aj otazku ale iniciativa je na sporovych strankach. na to uz strany sporu nutne musia ma zastupujucich pravnikov, ktori nemilosrdne zmykaju peniaze zo svojich klientov, lebo bezny clovek si nedokaze pravnicke veci nastudovat. kto ma lepsieho pravnika, ten obvykle vyhrava a porazena stranka musi potom vsetko zaplatit. cize clovek je potom dvojnasobne nastvany…

  46. Avatar Milanko 4. februára 2019 / 19:00

    Príklad obštrukcií : päť minút pred pojednávaním keď tam už všetci sedia zavolám že som chorý a že potvrdenku dodatočne súdu doložím. A tak posuniete pojednávanie až o 6 mesiacov. Takých papierikov – potvrdení viem bezproblémové dodať aj desať. Súd akceptuje všetky – pretože mu to vyhovuje. Tak to opakujem dva krát, lebo tretíkrát nesmiem. Ale pre zmenu sa zase ospravedlní dva krát môj advokát. …aj Majskému aj iným to s podobnými obštrukciami vychádza dlhoročne. Len sa nesmie prekročiť 10 rokov – vtedy to poškodený už dáva na…tý do Štrasburgu. Ale obžalovaný už ráta s vekom a ťažkou chorobou – vtedy sa už vôbec nepojednáva.

  47. Avatar Pomocník 4. februára 2019 / 20:55

    Konkrétne túto formu naťahovania ale máte, myslím, skoro všade na svete.

    A je jasné, že nejaké štátne orgány/úrady, keď už raz sú vytvorené a je možnosť, že by neboli vyťažené, tak si sami vyrábajú prácu…Problém začne byť, keď si prácu vytvárajú také citlivé subjekty ako NAKA, súdy a podobne, všakáno…(ja som tu na to už raz upozorňoval). A to isté je EÚ, len vo veľkom. Toto je ale dosť principiálna otázka vôbec fungovania štátu, lebo na druhej strane nejaké verejné orgány potrebné sú.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *