Ako som sa stal najväčším „prestupníkom“ v štáte

Vyhlásenie poslanca Antona Hrnku
 

Dňa 21.januára 2017 som sa vracal domov z podujatia v Pezinku, ktoré sponzorovala SNS. Na vnútromestskom diaľničnom okruhu pri Lamači som sa v ľavom jazdnom pruhu predpísanou rýchlosťou pohyboval smerom na Malacky. V spätnom zrkadle som zbadal, že sa zozadu ku mne približuje policajný automobil. Aby som hliadke uvoľnil cestu, zapol som smerovku a odbočil do pravého jazdného pruhu. Následne ma policajná hliadka zastavila. Podrobil som sa všetkým úkonom, ktoré odo mňa požadovali. Podľa policajnej hliadky som sa dopustil priestupku nedania prednosti v jazde automobilu, pred ktorý som sa zaradil. Keďže sme sa s policajnou hliadkou nezhodli na výklade udalosti a odmietol som zaplatiť pokutu za priestupok, ktorého som sa podľa vlastného presvedčenia nedopustil, zadržali mi vodičský preukaz a zakázali ďalšiu jazdu.
 
Ako človek i ako poslanec som vždy dodržiaval všetky zákony i nariadenia. Verím, že v správnom konaní sa potvrdí, že som žiaden priestupok nespáchal. Ďalej, až do vyriešenia prípadu sa k veci nebudem vyjadrovať.
 
 
Anton Hrnko
 
poslanec NR SR

148 Responses

  1. Avatar jano 22. januára 2017 / 22:19

    Pán Hrnko z toho si nerobte tažkú hlavu.Obyčajný človek to riešiť nebude.Je to banálna vec a v tom údajnom priestupku nebol ani alkohol.Teraz trochu kritiky.Pre boha prečo rušíte-pozastavujete FB stánku SNS a Danka.To ked vám tam aj v budúcnosti nabehne kooridovaná brigáda matovičovsko-kotlebovských trotlov-trollov aj potom budete postupovať rovnako?a to si pište že sa to bude opakovať.Prosím vás nemôžete sa predsa riadiť-postupovať podľa tisíc-dve tisíc trollov.Trnavský poloblázon má po celom slovensku roznášačov jeho plátku a tí aj na povel trollujú .Presne to robili po voľbách voči sieti a hídu. Ved to nie je predsa relevantná vzorka spoločnosti aby ste takto postupovali-reagovali.

  2. Avatar jano 22. januára 2017 / 22:56

    Niesom expert na FB kontá-stránky.Ale apelujem na vás aby ste zasiahli svojou autoritou na tých ktorí vám spravujú stránku aby vám nevymazali tisíce fanúšikov a celú historiu.Bude to katastrofa a obnova do predošlého stavu bude trvať roky rokúce.

  3. Avatar Milan2 23. januára 2017 / 0:55

    Pán Hrnko, ja som vám tu asi pred 3 mesiacmi písal, že Dopravný zákon je zastaralý a že má množstvo nejasných a nelogických bodov. Dokonca som si dovolil spísať všetky tieto problémové časti s tým, aby ste ich odovzdali kolegom, čo majú na starosti túto oblasť.
    Čo sa týka teraz vášho prípadu, dôležité je, akou ste na mestskom okruhu išli rýchlosťou a či ste šli po diaľnici v rámci mesta. Taktiež je dôležité, či malo policajné auto zapnutú blikačku, alebo sa správalo ako bežné auto . Tiež bude dôležité určiť v čase keď ste vyhodili blikačku ako boli ďaleko od vášho auta – lebo pri vašom prechádzaní z pruhu do pruhu má prednosť auto idúce vo svojom pruhu a vy ho nesmiete pri preraďovaní ohroziť. Lenže ono vás vlastne keďže sa blížilo de facto predbiehalo sprava – ale keďže pruhy na mestskom okruhu sú rovnocenné, mohlo tak robiť.
    Otázka je ešte, či policajné auto neporušovalo povolenú rýchlosť – ak teda mu neblikala svetelná signalizácia. Ak blikala, mohlo ísť rýchlosťou vyššou, ako tu bola povolená)
    Zásadná teda bude teda aj vaša rýchlosť (na mestskom diaľničnom okruhu je max. rýchlosť myslím 80 km/hod.). Potom je dôležitá vzdialenosť policajného auta – teda či ste ho ohrozili, alebo nie a nakoniec či policajné auto malo zapnutú blikačku. Ak áno, tak to budete mať oveľa horšie.
    Ináč mimo mesta podľa Dopravného zákona sa má jazdiť v pravom pruhu a v tomto pruhu sa má jazdiť v jeho ľavej časti a nie ako by sa logicky očakávalo v jeho strede . Tak hovorí zákon.

    V reále to na úseku Bratislava – Trnava, kde sú aktuálne 3 diaľničné pruhy vyzerá preto často tak, že sú puntičkárski vodiči, ktorí zásadne jazdia v pravom pruhu, furt obiehajú kamióny a vracajú sa tam, a pokiaľ idú rýchlejšie ako vy, čo kvôli pokojnenjšej jazde idete v strednom pruhu (pretože v pravom je množstvo kamiónov…) vás zásadne budú predbiehať sprava, aj keď ľavý najrýchlejší pruh majú úplne voľný. Máme také Dopravné zákony, že tak to robiť môžu – oni si navyše myslia, že to tak robiť musia a ešte vám budú ukazovať, že sa máte zaraďovať za kamióny….

  4. Avatar jano 23. januára 2017 / 2:47

    Takže vyhrážanie sa-osobné útoky na osobu atd na internete-FB.Zmente aj doplnte zákon presne ako to funguje v civile-bežnom živote.Frajeríci-trollovia si to dovoľujú lebo vedia že sa im nič nestane.Na nich sa nabaľujú rovnakí primitívi.Ked vidia že v tomto priestore je to nepostihnuteľné.Uvidiem príklad.Ešte v 97 roku za vlády V.Mečiara dvaja kamaráti hrubo vynadali na diskotéke policajtom.Boli opití.Ale nebolo tam žiadne vyhrážanie sa.Mali podmienky a viete kde šli?za verbálny útok na verejneho činiteľa dostali 5-7mesiacov basu.Uvidíte ako potom od strachu sklapnú.Nepoužívam FB ale sem tam si niečo prečítam.Pán Hrnko čítajte pozorne.Jeden psychopat napísal.Ty prašivý pes kde si vzal pol miliona na vilu.Dal ti Baštrnák alebo požičal Ficiak.Skap.Takto sa vyjadrujú bežne MatovičovskoKotlebovskoSulíkovskí trollovia.Oni nemajú strach lebo vedia že vo virtuálnom priestore a „anonymite“nie je na nich páka-zákon.Bežne na ulici si to nedovolia.

  5. Avatar yoss 23. januára 2017 / 12:03

    milan2, dobra analyza…

    pan Hrnko,
    pravdepodobne to na vas nahrali (konspiracia). ked ano, tak isli za vami z toho Pezinka v neoznacenom aute a cakali kedy urobite nejaky kiks, co na bratislavskom okruhu nie je problem a potom dali echo a vystartovala hliadka. alebo teda to naozaj bola nahoda, ako ked na miesto, kde predtym sedel Harabin, padol luster…

    v tomto kontexte mi neda nepripomenut, ako ste pred par mesiacmi prijali Zitnanskej rasovy zakon, podla ktoreho neplati prezumpcia neviny a ten kto je obvineny musi svoju nevinu preukazat. keby to platilo na dopravne priestupky, boli by ste automaticky vinny a museli by ste preukazat ze nie, co teda sa neda, jedine keby ste mali v aute kameru, ktoru ma dnes v aute plno ludi, aj kvoliva tym zelenym zabkam, ktore su niekedy dost nespravodlive…

    treba dobreho pravnika, ktory sa temou zaobera, zalezi na kazdom slove, podrobnosti o spravnom konani
    http://www.minv.sk/?konanie-pred-spravnym-organom

    co sa tyka lyncovania pana Danka na socialnych sietach, je to davova hysteria, ktoru ktosi zamerne vyvolal. podla mna je za tym Penta, lebo co pozorujem, ich trollovia su mimoriadne aktivni a akcne sa spajaju s primitivmi od Kotlebu. SNS by mala mat svojich bloggerov, pripadne priaznivcov, ktorym by mali davat informacie, aby mohli argumentovat. to chybalo napriklad aj pred poslednymi parlamentnymi volbami. robia to aj ine strany, netreba to prehanat s tou historickou hrdostou a romantickymi predstavami o uzivateloch socialnych sieti, ktori su zvacsa frustrovani realnym zivotom a tak velmi ochotne vystartuju ako kobylky, ked sa objavi vhodny objekt na ktorom by odventilovali svoju zlost…

  6. Avatar jano 23. januára 2017 / 22:49

    YOSS-úplny súhlas čo sa týka trollov a SNS.O tomto som písal už dávnejšie.

  7. Avatar jano 23. januára 2017 / 23:06

    Pán Hrnko.Vôbec neberte vážne Baránka.Tie prieskumy si maľuje doma v kuchyni pri víne. On nie je žiaden analytik-prieskumník ale politická úderka-kladivo ktorá cez tie jeho čísla len plní úlohy.Respektíve ich má nadiktované.SNS nemá žiadne kauzy a teda nie je dôvod na takéto čísla.Seriozna je agentúra AKO alebo si niekedy dajte spraviť prieskum v českej TNS aisa.

  8. Avatar pútnik matičiar 25. januára 2017 / 11:54

    Mam vas lutovat pan Hrnko? Pre toto?: http://www.hlavnespravy.sk/vo-vajnoroch-bez-pritomnosti-medii-otvorili-regionalne-velitelstvo-nato/889148 A k tomu ako vzdy v bezpenostej oblasti, skvely nazor Eduarda Chmelára: http://aktualne.atlas.sk/slovensko/politika/komentar-eduarda-chmelara-nasa-bezpecnostna-politika-je-servilna-ako-za-brezneva.html?utm_source=hp-centrum&utm_medium=box-spravodajstvo-aktualne&utm_campaign=hp990

    A moj nazor z inych diskusii:
    Skur.eni NATOvski hajzli!
    Vsetkym pritomnym diskutujucim, hlavne cteným slovenským dámam sa za moj slovnik hlboko ospravedlnujem. Chcel som si moj prispevok vypipat, ale neovladol som svoje horsie ja. A neovladnem ho este raz, tak si prosim zapchajte usi a zatvorte oci milé Slovenky. Ďakujem.
    Skur.eni slovenski vlastizradcovia!

    Pán Hrnko, na to nemam slov.

  9. Avatar Marcel 25. januára 2017 / 18:16

    Dobrý deň p. Hrnko, ja Vám chcem len vyjadriť trochu mojej „spoluúčasti“ a prajem veľa trpezlivosti a nech sa to čoskoro vyrieši, dúfam, že k Vašej spokojnosti. Myslím, že to bolo zo strany polície tak trochu zbytočné…

  10. Avatar Milan2 26. januára 2017 / 1:56

    Pred časom som tu trošku analyzoval prípad Lipšica. Zaujímavé je, že znalec určil teraz pre mňa prekvapujúco ako spoluvinníka aj obeť – chodca – v posudku hovorí, že porušil paragraf 53 odsek 2 Dopravného zákona:
    (2) Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách. …. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.
    V praxi to vlastne znamená, že chodec si na prechode nesmie vynucovať prednosť, ak vidí, že blížiace sa auto ide prirýchlo a muselo by zaflekovať, či dokonca len pribrzdiť.
    Bezohľadný vodiči to majú teda o trochu ľahšie (chodec videl že idem prirýchlo, ale nezastal a nedal mi prednosť, vynucoval si prednosť, takže za svoje zrazenie je vinný aj on….

  11. Avatar yoss 26. januára 2017 / 10:44

    co je zaujimave, Lipsicovi az teraz zobrali vodicak, ale Tonovi Hrnkovi okamzite, to bola teda rychlost…

    milan2,
    paragraf je citovany spravne, ale ide o to, ze podla stop na vozovke Lipsic zrazil chodca az v polovici priechodu, takze sa to nebude vztahovat, aj ked sa to budu snazit takto nejako prezentovat (advokatka Misikova). proti nej bude stary mazany Kuruc, ktory roky rokuce robi dopravne veci a tak Misikova nema sancu, ale kedze sme na Slovensku, kludne sa moze stat, ze urobi nejaku velku chybu a poskodeny sa spravodlivosti nedockaju …

    pan Hrnko, ked nemate este pravnika, Kuruc je dobry, ale musite mat na neho vela vela penazi …

  12. Avatar Milan2 27. januára 2017 / 1:27

    Ale ma zarazilo, že sa v posudku nespomenulo, že vodič nedovolene predbiehal iné vozidlo pred prechodom a na križovatke- – predbiehať sa podľa Dopravného zkona nesmie 10 metrov pred prechodom pre chodcov a ani sa nesmie predbiehať na križovatke – hranicou križovatky je pritom miesto, kde sa začína oblúk odbáčajúcej ulice.
    Jedine že Lipšic spomínané vozidlo celé predbehol ešte pred oblúkom križovatky.
    O tom viac povie kamerový záznam.
    Uvedený prípad len ukazuje, ako vodiči neovládajú a nedodržujú platný Dopravný zákon a jazdia po pamäti – navyše skúšky mali pred desiatkami rokov a dosť sa medzitým zákon pomenil.
    Pán Hrnko, mrzia ma Vaše problémy, ale tiež ste už asi Dopravný zákon dlho nedržali v ruke. V podstate radšej ste mali zaplatiť tú pokutu a mohli ste si ušetriť stratu času – pretože následne len policajti postupovali podľa zákona – Dopravný zákon totiž jasne hovorí, že pokiaľ vodič odmietne uznať priestupok, policajt môže alebo musí (musel by som sa pozrieť) zadržať jeho vodičský preukaz až do prejednania prípadu. Čo ste určite nevedeli.
    Hrozí Vám ak neuspejete (modlite sa, aby policajti nemali pustenú blikačku a vysoko prekračili povolenú rýchlosť) aj vykonanie preskúšaniu – a tu je problém, pretože musíte na testoch spraviť aspoň 45 bodov z 50. A to sú aj dve nesprávne otázky – v reále dnes žiaden vodič bez niekoľko dnovej prípravy – skúšania testov čo sú na webe test nespraví – je tam vždy niekoľko otázok, ktoré vás stiahnu pod 45 bodov. Napríklad definícia motorového vozidla je úplne nelogická – navyše pod motorovým vozidlom Dopravný zákon nepozná trolejbus….
    Ale 2 strany výhrad som Vám poslal. Možno budete mať možnosť sa o nekvalite Dopravného zákona presvedčiť aj sám pri jeho štúdií pred preskúšaním.

  13. Avatar Milan2 27. januára 2017 / 1:30

    Táto dopravná téma ma ale vôbec neteší.
    Viac by ma potešilo, pokiaľ by niekto zareagoval na môj podnet vykurovania škôl klziskami.

  14. Avatar yoss 27. januára 2017 / 11:23

    milan2,

    v pripade Lipsicovej dopravnej nehody pri ktorej usmrtil chodca je na ceste SUBEZNA jazda, cize nepredbiehal vozidlo, ktore bolo vpravo a odbocovalo na Kutuzovovu. kedze sa jednalo o usmrtenie chodca, mali mu okamzite zobrat VP, lenze Lipsic ako vieme, patri medzi Vyvolenych, na neho sa vztahuju ine paragrafy…

    v pripade pana Hrnka tam ziaden tragicky nasledok nebol, aj keby sa skutocne dopustil dopravneho priestupku. cize zadrzanie VP bola cista svojvola a asi aj zlomyselnost. neviem ako to bolo dalej, ale v takom pripade by si mal vodic zavolat odtahovku a policajtov to vobec nemusi zaujimat, ved to nie je ich vecou…

  15. Avatar jánošíkovec 27. januára 2017 / 16:58

    Nuz co, tazky zivot vladneho poslanca.

  16. Avatar Tučko Bombička 28. januára 2017 / 21:03

    „v tomto kontexte mi neda nepripomenut, ako ste pred par mesiacmi prijali Zitnanskej rasovy zakon, podla ktoreho neplati prezumpcia neviny a ten kto je obvineny musi svoju nevinu preukazat“

    Yoss, nechápete, s kým máte dočinenia? X ľudí tu vyjadrí svoj nesúhlas s obmedzovaním slobody slova a A. Hrnkovi to nestojí ani za komentár. Možno aj v tej protifašistickej komisii sedí A. Hrnko nasilu. Zrejme mu „protifašista“ Blaha zo Smeru oprel pištoľ o hlavu a prinútil ho, nešťastníka, do komisie vstúpiť. Hotové utrpenie, tá parlamentná práca. Teraz vysielali na Maďaričo-vízii reportáž o tom, že deti idú na školách vyučovať proti extrémizmu novou „zážitkovou“ metódou, vraj, aby vedeli robiť správne rozhodnutia! Čistá náhoda asi, že tam opäť hviezdil ten národniarsky dement z ministerstva školstva.

    Nezabudnite sa, „národniari“, pozrieť každý večer pod posteľ, či tam na vás nečíha Kotleba…a ráno pre istotu tiež.

  17. Avatar Tučko Bombička 28. januára 2017 / 22:01

    Práve pozerám reláciu údajnej Slovenskej televízie o slovenskom folklóre…

    …nemám slov. To je proste na basu. Minister kultúry Maďarič za Smer – a vlastne celý Smer – sa môžu hanbiť.

  18. Avatar Lukáč 28. januára 2017 / 23:45

    Neviem prečo sa Tučko rozčuľuje, však konečne táto neslovenská TV dáva program, ktorý môže normalného Slováka potešiť.

  19. Avatar yoss 29. januára 2017 / 11:13

    Tucko,
    obavam sa, ze preferencie SNS pojdu teraz mierne ale vytrvalo dolu. zmienovana novela trestneho zakonnika je nepochybne agendou MOST-Hid, cize si to do vladneho programu presadila bunka OKS, ktora je v MOSTe nasackovana. samozrejme, SNS sa nemoze od toho nahlas distancovat, ale su aj ine sposoby, ako dat najavo nesuhlas, pan Hrnko to urcite vyuzije, lebo nie je v postaveni napriklad Roberta Fica, ktory zodpoveda za celu vladu ako celok…

    inak, spolocnost sa sprava nielen podla pisanych zakonov, spravanie a vytvaranie nazorov urcuju aj ine veci, vyvojovo starsie a vyznamnejsie. staci, ked spravia zopar verejnych procesov, ktore sa stanu prilezitostou na manifestaciu podpory obdobne zmyslajucich a preleje sa to uplne niekde inde ako si tvorcovia tohto pomyleneho zakona predstavovali. jedina sanca, ze rozsudky budu vydavat formou akehosi trestneho rozkazu, ale na to uz nebudu mat odvahu ani cas…

  20. Avatar Milan2 29. januára 2017 / 12:19

    Yoss, len pre úplnosť -v tlači sa písalo, že Lipšic predbiehal auto odbočujúce doľava. To technicky znamená, že zrejme teda šiel v pravom jazdnom pruhu – teda šiel v pruhu za odbočujúcim autom – keď to vyhodilo smerovku a spomalilo musel , aby nemusel spomaliť (išiel takmer 60) prejsť do ľavého jazdného pruhu a vtedy samozrejme (čiastočne aj na križovatke) predbiehal. Preto ani nemohol včas vidieť chodca ktorý vstúpil do pravého jazdného pruhu na prechod, lebo pred ním idúce auto mu ho zakrývalo. To spomínal svedok z odbočujúceho auta, že mu bolo jasné že ho zrazí. Pokiaľ to technicky bolo takto, tak to v posudku malo byť. Pokiaľ iale šiel Lipšic sústavne v ľavom jazdnom pruhu tak máte samozrejme pravdu. Ale to určite dobre vidieť na kamerovom zázname. Ináč tie kamery sú dobrá vec. V Londýne ich majú vyše 6.000, v BA je ich možno do 200 či menej. Na rozdiel od kamier v osobných autách sú to legálne zábery a môžu slúžiť ako dôkaz.

  21. Avatar Ing. Ivan Krajči 30. januára 2017 / 12:47

    Pán Hrnko úprimne Vás ľutujem za to policajné šikanovanie. Moc kaviarnika-ministra je v tomto štáte neobmedzená. Myslím si, že za to môžu v prevažnej miere poslanci NR. Prečo ste dovolili zamiesť pod koberec policajný zásah proti štyrom dievčatám, ktorý bol zverejnený v STV. Policajti vraj strieľali na unikajúce auto, ktoré nakoniec zastavilo. Vystúpili najaké dievčatá úplne zdravé. Nemali žiadnu krv ani na oblečení, ani vodička nemala prestrelené pľúca, ani odstrelené ucho. Vodička skončila na jednotke intenzívnej starostlivosti. Pre mňa je jasné, že policajti dostrieľali bezbranné dievčatá po vystúpení z auta. A toto im prešlo. Ja by som bol zvedavý práve na výsledky šetrenia práve tohto prípadu. Čo Vám asi na toto povie prezident policajného zboru? Nikoho to nezaujíma? Ani tajtrlíkov z Amnesty International, ani pána poslanca Brblavého?

  22. Avatar yoss 30. januára 2017 / 16:58

    kto si chce pozriet TB vo veci

    http://www.ta3.com/clanok/1098975/tb-a-hrnka-o-objasneni-dovodu-zadrzania-vodicskeho-preukazu.html

    bolo to dobre, pan Hrnko.
    toho vodica ste sice obmedzili, to nema vyznam zapierat, ale bolo to VYNUTENE zasahujucou hliadkou, ktora vam s krutiacim majakom liezla kufra. pre dopravneho pravnika malickost vas z toho vysekat ako priestupcu. plus este sikanozne zadrzanie VP,
    na co nemali v takom kontexte pravo. plus tie reci, to by mohlo stacit aj na vyzlecenie z uniformy tych sopliakov…

    druha vec, ovela zavaznejsia, ako je mozne, ze Todova a dennikN sa o veci tak bleskovo dosvedeli? bral by som to ako dokaz, ze z min. vnutra volakto vynasa informacie „nepriatelskej strane“, na to by ste sa mali blizsie pozriet…

  23. Avatar Pomocník 30. januára 2017 / 19:31

    Vidíte, pán Hrnko, takto sa bežní občania na Slovensku v posledných rokoch cítia bežne. V posledných rokoch tu totiž v mnohých oblastiach ako keby neplatili žiadne pravidlá/zákony a každý sa snaží len so všetkým vybabrať/klamať/podvádzať a hrá sa na nejaký americký action film z TV. Pozorujem to opakovane. Keď sa k tomu pridajú absolventi nášho prakticky už de-facto nefunkčného školstva (napr. v podobe mladých policajtov, ktorí ani nie sú schopní prečítať si nejaký predpis s porozumením…), tak to takto dopadne…Inak aj to vrieskanie policajta na vodiča je odpozorované z amerických filmov (tam je to totiž štandardné správanie policajtov – presný opak zapadoeurópskeho štandardu) ….Politické pozadie tejto aférky je samozrejme tiež možné, ale myslím, že tento predpoklad v tomto prípade ani nie je nutný.

  24. Avatar Lukáč 30. januára 2017 / 19:42

    p. Hrnko, doplatili ste na to, že ste slušný človek, chceli ste čo najskôr uvolniť cestu policajtom, ktorí sa na vás tlačili a oni vás následne za to šikanovali. Ten vodič čo išiel v pravom pruhu mal predsa tiež sledovať situáciu okolo seba a reagovať, teda umožniť vám zaradiť sa vpravo pred neho. On zdá sa akoby zrýchľoval, takže keď by ste začali zrýchľovať aj vy vznikla by „naháňačka“ a policajti by vás mohli trestať za to. Ide o to, že situáciu treba vždy hodnotiť v súvislostiach a to zrejme tí policajti, aj podľa toho ako sa k vám správali, nie sú pre svoje nízke IQ, resp. nevychovanosť schopní. Inak takéto arogantné správanie niektorých /menej skúsených/ policajtov je pomerne časté a skoro každý z nás to už zažil.
    Žiaľ hrať sa na hrdinu je častou negatívnou povahovou črtou našincov.

  25. Avatar Tučko Bombička 30. januára 2017 / 22:06

    Tiež som už pri pár pokutách bol /ako spolujazdec/ a zakaždým to bolo slušné a korektné zo strany policajtov (raz dokonca s prižmúrenými očami). Tak sa tu zase nepokakajme len preto, že smolu mal tentoraz predseda branno-bezpečnostného výboru NRSR. Stačí, že lovnú sezónu na policajtov vyhlásila ombudsmanka Dubovcová – netreba robiť robotu za ňu.

  26. Avatar Milan 2 30. januára 2017 / 23:43

    Policajti ale toto bežne robia, že sa zaradia za predpisovo idúce auto v súbežnom ľavom pruhu. Takto so zámyslom vyprovokujú tohoto vodiča k priestupku. Ten totiž bud pridá a tak prekročí rýchlosť a tak dostane pokutu,alebo odbočí a dostane pokutu za obmedzenie polície .
    Sú ale takí,ktorí sa nedajú vyviesť z miery idú max. povolenou rýchlosťou a pokiaľ polícia nezapne maják nemusí mu uvolniť pruh.
    Popravde ale nemám zistené, či policajné auto bez zapnutého majáku má právo prekračovať rýchlosť.
    Logicky by nemalo mať. Na zázname bolo vidieť, že šlo 100 km/hod, čiže o 20 km povolenú rýchlosť prekračovalo max. Ak to policajné auto povolené má aj bez zapnutého majáka, tak je to ďaľšia nelogičnosť Dopravného zákona.
    Alke zoberme si auto ústavného činiteľa -keď nemá zapnutý maják, tak je to obyčajné auto. Až keď má zapnutý maják, má na diaľnici a inde prednosť.

  27. Avatar národniar 1871 31. januára 2017 / 16:36

    Skutocni národniari to mali vzdy tazke. Aj Vy ste skutocny národniar pán Hrnko?

  28. Anton Hrnko Anton Hrnko 31. januára 2017 / 22:51

    Neviem, ja len plním to, čo chápem ako kategorický imperatív od mojich predkov, ktorí skutoční národovci a slovenskí vlastenci boli. A nemali z toho žiadne výhody, ale boli presvedčení, že tak konať musia.

  29. Avatar Lukáč 1. februára 2017 / 17:25

    Problém je, že ľavica v Európe sa postupnym posúvanim „do stredu“ celkom približila neoliberálnej trhovej ekonomike a už ani v Šandinávskych štátoch nie sú sociálne aspekty tak výrazné ako v minulosti. A na Slovensku žiaľ je vždy skoro všetko atypické. Vlády soc.-demokracie majú kvázi ľavicovú rétoriku, ale skutočné problémy pracujúcich ľudí razantne neriešia, šátom sa zaštiťujú, ale skoro v každej oblasti /sociálna starostlivosť, zdravotníctvo, školstvo, spravodilivosť / sú veľké a pretrvávajúce ! nedostatky. Ešte nám občas aj priamo povedia, že máme kapitalizmus a súkromné firmy musia pracovať so ziskom, bez ohľadu na sociálne benefity. A potom sa čudujú, že sa tu objavujú a politicky profitujú populistické pravicové pseudostrany. Rečami o fašizácii časti spoločnosti a neučinnými administratívnymi opatreniami, vrátane zmien zákonov, sa nič nezmení. Treba riešiť tie skutočné problémy, ktoré trápia normálnych pracujúcich ľudí !

  30. Avatar yoss 1. februára 2017 / 19:12

    pan Lukac
    absolutny suhlas. ako sa strana SMER posunula do stredu najlepsie vidno podla toho co stvara Richter. namiesto toho aby tlacili na kapitalistov, aby zvysili mzdy, obvinuju nezamestnanych, ze sa im nechce robit a ze si dovezu pracovnikov z Rumunska. zla situacia je uz aj v PSA Trnava, kde boli nedavno na navsteve…

  31. Avatar Tučko Bombička 1. februára 2017 / 19:37

    „…pan Hrnko,
    takze ako narodniar urcite viete, kde mame svojich najblizsich spojencov…“

    Cha, chááá, Yoss, nežartujte, prosím vás. Veď tí (Fico, Danko, Bugár, Hrnko,…) sú už strčení v nemeckom zadku až po ponožky! Tí budú bojovať za Európsku úniu, až budú jazykmi drhnúť asfalt. Teda, v pauzách medzi ich udatným bojom proti fašistickému zlu na Slovensku.

    Inak, práve hovoria, že sa obaja poslanci ĽSNS odmietli ospravedlniť. Výborne!!! Možno ich teraz gestapáci zo Smeru a SNS dajú kľačať do kúta…alebo to možno zachráni to nové Ficovo „einsatzkommando“, ktoré dnes predstavili, keď už ten náhubkový zákon nezabral.

  32. Avatar Michaela Pokorna 2. februára 2017 / 2:07

    Dobry vecer, pan Hrnko,

    drzime Vam palce!

    Pozdravujeme.

  33. Avatar Pomocník 2. februára 2017 / 17:19

    Ďalšie mimochodom: Neviem, či si to príslušné osoby vo vláde a vládnucich stranách uvedomujú ale plánované poplatky za ošetrenie lekármi PO ordinačných hodinách spôsobia to, že lekári si skrátia (už tak často kratučké) ordinačné hodiny a znížený čas nahradia platenými ordinačnými hodinami. Inak povedané: fakticky donútia veľkú časť pacientov si platiť za vyšetrenie, ktoré by inak mali zadarmo. Naozaj netuším, že čo sa teda ešte platí to nehorázne zdravotné poistenie (základná sadzba je vyššia ako v Rakúsku !), keď zubára nie je zadarmo, očný lekár spravidla takisto nie je zadarmo a ostatní lekári na človeka s prepáčením obyčajne doslova kašlú. A teraz sa za to ešte aj bude platiť. Raj na zemi tu vzniká…A nikto nič.

  34. Avatar Pomocník 2. februára 2017 / 17:23

    Ale keďže nie som expert na fungovanie zdravotníctva, možno som niečo veľmi zle pochopil a budem rád, keď ma niekto vyvedie z omylu, lebo inak tu už fakt prestáva aj posledná sranda.

  35. Avatar Milan2 2. februára 2017 / 23:51

    Dlhé čakania u lekára má úplne jednoduché riešenie – a majú ho v rukách sestričky – stačí zmeniť doterajší systém vchádzania do amblancie podľa časového príchodu pacientov do čakárne (viď otázka Kto je posledný?).
    Sestričky správne majú púšťať pacientov do ambulancie tak, že 1. majú sa spýtať o čo pacientovi ide -(nezobať iba kartičku poistenca) a odhadnúť dobu ktorú tento pacient u lekára cca strávi.
    2. Do ambulancie ako prvého následne vpustiť toho pacienta , ktorého vybavenie bude trvať najkratšiea to aj keby bol podľa časového poradovníka posledný.

    Efekt toho zmeneného systému vyplynie z porovnania spolu koľko minút strávi 5 pacientov v čakárni, z ktorých jeden bude potrebovať na ošetrenie hodinu (ale prišiel skoro ráno do čakárne – teda ako prvý) a ďaľší 4 pacienti potrebujú vystaviť iba maličkosti – vystaviť recept, či niečo len potvrdiť a ich potreba času na vybavenie je odhadnime to u Týchto 4 pacientov na 4, 3, 2 a 1 minúta. Posledne došlý pacient potrebuje teda len 1 minútu – teda najmenej a preto má byť do ambulancie zavolaný ako prvý. .
    PEfet je potom nasledovný – pokiaľ sa sestrička prekoná a obráti poradie , tak spoločná strata minút v čakárni bude : (1min x 4pacienti) + (2 min x 3 pacienti) + (3 min x 2 pacienti) + (4 min x 1 pacient) = 20minút (teda po 20 minútach bude čakáreň úplne prázdna),
    Ale ak sestrička bude pacientov volať ako doteraz po starom , tak to bude vyzerať nasledovne: (60 min x 4 pacienti) + (4min x 3 pacienti) + (3 min x 2 pacienti) + (2 min x 1 pacient) = 260 minút a čakáreň hodinu a štvrť bude vyzerať ako plná.
    Či ale toto na Ministerstve zdravotníctva niekto pochopí? Myslím, že tam nikto nemá matematické vzdelanie a teda takétoi niečo nikdy nepochopia – a myslým že na stredných zdravotníckych školách budúce sestričky organizáciu manažovania pacientov v čakárni nik neučil. Stále sa totiž uplatňuje časový poradovník – mnohí lekári to dokonca riešie tak, že to potvrdzujú číslami ktoré si pacienti trhajú na dverách……
    Celé čakanie u lekárov teda nie je o peniazoch, ale len o lepšej organizácií – len to by museli sestričky byť na to Ministerstvom zdravotníctva vyzvané a spravené preškolenie – od nového ministra manažera by som to očakával automaticky.
    Tí, čo nie sú akútni pacienti (tí musia mať samozrejme vždy prednosť) a vedia že sa u lekára potrebujú vyrozprávať by mali vedieť, že ich lekár musí prijať až posledných.

  36. Avatar Milan2 2. februára 2017 / 23:59

    Toľko je problémov na riešenie v tomto štáte….
    Pán Danko to robí veľmi dobre – pokiaľ vidí dajaký problém, rieši to systémovo v súvislostiach a to je dobre – chyba sa mohla stať, ale už sa nesmie nikdy zopakovať – a na to sjedobré pravidlá prekopať a vylepšiť.

    Čo sa týka tkz. nezávislých organizácií – ako RTVS, alebo URSO ukazuje sa, že pokiaľ sa štát vzdá kontrolného vplyvu na tieto organizácie, následne to okamžite využili – v prípade RTVS* mimovládky, ktoré obsadili uprázdnený priestor a v URSO uprázdnený priestor obsadili zase lobbistické skupiny.
    Cesta do pekla bola vždy dláždená dobrými úmyslami.

  37. Avatar národniar 1871 3. februára 2017 / 0:01

    Pekne slova pan Hrnko. Len skoda, ze politika SNS, vyzera uplne inac.

  38. Avatar Milan2 3. februára 2017 / 0:13

    K elektrárňam – pridám jednu osobnú skúsenosť užívateľa.
    Dnes som menil 20 Ampérový trojfázový istič za 25 Ampérový – za žiadosť o zmenu ističa som musel zaplatiť 41Eur, za samotnú výmenu ističa som externej firme zaplatil 80 Eur, pričom starý plne funkčný istič mi bol ponechaný a môžem si ho dať do vitríny, a za revíznu správu som musel zaplatiť ďalších 120 eur. Spolu 241 Eur za 5 min. trvajúcu výmenu. Na výmenu ističa som si podľa pokynov musel zohnať súkromnú firmu, štátna firma nerobí nič, len blombuje – podľa mňa tieto služby by mali robiť oni a aj ten starý istič by si mali oni ponechať. – tak ako menia elektromery, môžu meniť aj ističe……. Je to celé čudné, kam sme dospeli. Za socializmu to myslím bolo v tomto lepšie, pod jednou stechou a nevyťahovali sa tak okato peniaze od klientov….

  39. Avatar Lukáč 3. februára 2017 / 0:17

    Pomocník, možno nemáte čas, al. možnosť prečítať si noviny, ale dnes vo viacerých informovali o zámeroch min. Druckera a sú tam viacere limity tykajúce sa spoplatnenia lekárskych vyšetrení v tzv. doplnkových ordinač. hod. Všeobecný lekár musí mať minimálne 35 hod. týždenne /t.z. 7 hod. denne normálne ordinačné hodiny pre neobjednaných pacientov a doplnkové ord. hod. až po 14. hod. Počet pacientov v dopl. ord. hod. môže byť najviac 1/ 3 ošetrených a celková suma, ktorú môže učtovať nesmie prekročiť 20% príjmu od poisťovne /ak si dobre pamätám/. U špecialistov je to 30 h/týžd.
    Podľa mňa sú tu 2 „sporné“ záležitosti: 1.- prečo sa konečne neprejde na, v civilizovanom svete normálne, objednávanie všetkých pacientov, aby tam nemuseli zbytočne čakať hodiny. Je to len záležitosť organizácie práce /manažovania / ambulancie a zdr. poisťovne by to mali od lekárov zmluvne vyžadovať. Pokiaľ by sa povin. ord. hodiny naplnili na dlhý čas dopredu, potom by mohla nastať príležitosť objednať sa na skoršie vyšetrenie v doplnkových ord. hod. za poplatok. 2.- teraz navrhnutý poplatok 15-30 Eur sa mi zdá vysoký, vzhľadom na ekonomickú situáciu väčšiny obyvateľov. Veľkým nedostatkom vo fungovaní nášho štátu je, že si tu rôzne profesijné, resp. záujmové skupiny lobisticky zabezpečujú pre seba vyhovujúcu legislativu /od poľovníkov, cez farmárov, energetikov… až po lekárov/ na úkor celej spoločnosti ! Lenže my, slovenské ovečky/ barany/ to trpíme a verejne sa neangažujeme. Zbytočne sa doma, al. v krčme sťažovať.

  40. Avatar yoss 3. februára 2017 / 11:18

    okazalo idu pridat hodinu dejepisu, z kontextu vyplyva, ze im budu vymyvat hlavicky. pan Hrnko, mate to pod kontrolou, kedze rezort skolstva patri SNS ??

    „Štátny pedagogický ústav sa stotožňuje s rozhodnutím predmetovej komisie, v ktorej sedia odborníci z celého Slovenska, z akademickej pôdy i učiteľskej obce, že je potrebné dať učiteľom priestor, aby sa mohli kreatívne a hlbšie venovať hlavným historickým témam ovplyvňujúcim aj dnešnú spoločnosť,“ konštatoval riaditeľ ústavu Ľudovít Hajduk. Ako doplnil, cieľom navýšenia hodín dejepisu je vytvárať správne historické vedomie u detí, keď sú ešte dostatočne formovateľné.

  41. Avatar národniar 1871 3. februára 2017 / 11:38

    Yoss

    V dnesnej dobe je vsetko mozne, aj u SNS. Politicke mimovladky, maju pod kontrolou skoro vsetko ideologicke v nasom state. A kedze oni vyznavaju ideologiu nepriatelsku k národniarstvu a ku kresťanstvu, dvom pilierom Slovenska, tak treba byt v pozore takmer neustale.

  42. Avatar Tučko Bombička 3. februára 2017 / 12:13

    Aby ste, páni, mali trochu predstavu, s čím máme dočinenia. Pozrite si láskavo toto „polit-porno der spitzen klasse“, ako to pomenoval jeden z posledných príčetných príslušníkov umierajúceho nemeckého národa.

    https://www.youtube.com/watch?v=RBwcqO2Xc6o

    Hlavný protagonista je častým účastníkom diskusií v nemeckých médiách, je to turecký privandrovalec tuším, a nič iné počas toho monológu nerobí, len vyčíta Nemcom, ako vykorisťujú celý svet, ako žijú z bohatstva iných národov, ktoré keď k nim prídu ako utečenci, tak sa ich (Nemci) hneď chcú zbaviť. A štve proti „populistom“ ako sme my. Pozrite si to, rozumieť nepotrebujete ani slovo.

  43. Avatar Milan2 3. februára 2017 / 14:01

    Zaujímavé vystúpenie v SNR mal Milan Uhrík o mimovládkach [dňa 27.10.2016].
    video je na ich stránke.
    Pozoruhodné je, že o tom v médiách nebola ani len zmienka. Zrejme sú médiá už celé v rukách mimovládok – oveľa banálnejšie a okrajové veci sa totiž v médiách okamžite pretriasajú. Sa čudujem, že proti tomuto vystúpeniu mimovládky neprotestovali – možno má Uhrík v tejto veci aj pravdu.

  44. Avatar Pomocník 3. februára 2017 / 16:50

    Pán Lukáč, mne išlo hlavne o tých špecialistov. Ak teda vraj budú mať predpísané normálne ord. h. v rozsahu 30 hodín za týždeň (ak som to dobre pochopil), tak to by bolo povedzme v poriadku. Je mi to ale divné, lebo podľa mojich skúseností ani dnes tam toľko hodín nie sú, a to ani náhodou.

    Každopádne, aj ak to teda bude úspešne ošetrené minimálnym počtom normálnych ordinačných hodín, tak ako ja slovenských lekárov poznám (mnohých priamo osobne), oni už niečo vymyslia, aby vďaka tejto novej zákonnej úprave z ľudí zas niečo poriadne vytiahli (nejaké kľučky sa vždy nájdu). A nechcite počuť tie ich ľudomilné názory, to keby ľudia tušili, čo sú ich lekári za kasta, tak by ich snáď postrielali ..česť výnimkám.

  45. Avatar Pomocník 3. februára 2017 / 16:58

    Pokiaľ ide o čakanie…Ja som pred dvoma rokmi čakal na normálne vyšetrenie pomocou úplne jednoduchého prístroja (žiadne CT ani nič náročné) pol roka. Keby som mal smolu a bol vtedy vážne chorý (lekár totiž nemal poňatia, čo mi je), tak je medzitým po mne. Mal som ale šťastie. …Podobných veľmi nepríjemných zážitkov mám veľmi veľa, prakticky nemám so slovenským zdravotníctvom ani jednu pozitívnu skúsenosť (nakoniec sa vždy musím vyliečiť sám, ale mi zdravotná porucha ostala…). Takže keď vidím, že za túto katastrofu mám teraz ešte (možno) platiť kvázi dvakrát, tak ma ide s prepáčením vytočiť.

  46. Avatar Pomocník 3. februára 2017 / 17:01

    A minulý rok som dvakrát nedostal dva úplne základné lieky. V jednom prípade nebola ani žiadna náhrada… Mohol by mi niekto znova vysvetliť výhody revolúcie 1989, lebo ja už teraz naozaj nevidím vôbec žiadne…ani jednu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *