MÔJ ROZHOVOR PRE SME 12. 11. 2016

MÔJ ROZHOVOR PRE SME

Krátko po vstupe do vlády ste začali s kritikou RTVS. Hovoríte, že chcete „vyvážené politické spravodajstvo, v ktorom nedostávajú hlas úplne okrajové, ale politicky korektné skupinky“. Čo tým myslíte?

„Poviem to na rovinu. Slovenská televízia nemôže organizovať štrajk 200 učiteľov a robiť z toho hlavnú správu. Keby sa celý ten ansámbel, ktorý tvorili dve percentá zo všetkých učiteľov, nedostával pravidelne na obrazovku, nikdy by sa nevytvoril dojem, že je tu nejaký štrajk učiteľov.“

O štrajku informovala väčšina médií. Kde vidíte dôkaz toho, že ho organizovala RTVS?

„Iné je chodiť tam a mapovať to a iné pomáhať s organizáciou. Slovenská televízia mala pravidelné vstupy, kde si títo dotyční ľudkovia organizovali ďalšie stretnutia. Pán Crmoman (Vladimír Crmoman z Iniciatívy slovenských učiteľov, pozn.red.) vystúpil v televízii a povedal, že na druhý deň sa stretneme tam a tam.“

Neviem, aký príspevok myslíte, ale médiá zvyknú informovať o aktuálnych veciach aj s výhľadom na ďalšie dni.

„Ak áno, mne sa to zdá nenormálne.“

Povedať, že RTVS organizovala štrajk, je vážne obvinenie. Aký teda máte na to dôkaz?

„Ja som to tak vnímal na televíznej obrazovke.“

Nie je to potom len vaše vnímanie, ktoré nemusí kopírovať objektívny stav?

„Je veľa vecí medzi nebom a zemou, ktoré sa nikdy nedajú objektivizovať a dajú sa len vycítiť. Ide o to, že riešia okrajové veci, ktoré nie sú z celospoločenského hľadiska až také významné. Spravodajstvo niekedy pôsobilo, že robí nátlak na slovenskú spoločnosť, napríklad pri utečencoch. Vyvolávalo dojem, že je nenormálne, že nechceme prijímať utečencov, že utečenci sú chudáčikovia a slovenská vláda pre nich nič nerobí.“

Kritici aj posledný prieskum Medianu ukazujú, že spravodajstvo RTVS sa zlepšilo a ľudia ho považujú za objektívne. Vy nevidíte žiadne zlepšenie?

„Boli časy, keď som sledoval výlučne spravodajstvo Markízy a je fakt, že už roky rokúce sledujem len spravodajstvo RTVS. Určitým spôsobom sa zlepšilo, ale politické spravodajstvo je v mnohom jednostranné. A teraz nehovorím, že opozičné alebo koaličné, ale počujete tam prúd informácií, ktoré majú charakteristiku, že ich nevieme identifikovať. Aj po zverejnení emailov je podozrenie, že tam dochádzalo k nejakému ovplyvňovaniu, ktoré nebolo viditeľné.“

Nie je dobré, že sa nedá identifikovať na koho strane spravodajstvo je? To je prejav objektivity.

„Nie je to dobré, pretože sa mi zdá, že je tam niekto tretí.“

Kto má byť ten tretí?

„Neviem, niekto komu sa nepáči ani slovenská opozícia, ani slovenská koalícia.“

A ako sa ten niekto tretí v spravodajstve prejavuje?

„To si musí niekto vydedukovať z toho, čo cíti a čo nie.“

Nie je za celou tou kritikou RTVS krivda Andreja Danka, že nedostával toľko priestoru v spravodajstve pred voľbami?

„Keď ste zabŕdli do tejto časti, ak si dobre pamätám, okrem jedného vystúpenia v predvolebnej debate rozprávala slovenská televízia o SNS len vtedy, keď sa vyhodnocovali volebné prieskumy. To je celkom objektívne? SNS pri tom už dlhodobo vykazovala od šesť do deväť percent! Ale strany, ktoré vznikli aj zanikli pomaly v rovnaký deň, napríklad Kaníkova strana, dostali v spravodajstve taký priestor, že človek by si myslel, že sa americkí republikáni zišli po víťazných voľbách.“

Nechcete RTVS do správy aj preto, aby v nej SNS mala viac priestoru? Pán Danko už povedal, že pri koncesionárskych poplatkoch bude konať len vtedy, ak televíziu dostane do správy.

„To sú reči, ktoré ani neviem, v akej situácii povedal. Viem len, že potom ich viackrát nepotvrdil.“

Aj niektorí vaši koaliční partneri pripúšťajú, že SNS môže mať v RTVS nejaké záujmy. Máte ich?

„Každá strana má nejaké záujmy. Našim nominantom, ktorí sa dostali do rôznych pozícii v štátnej správe, dávame inštrukciu, robte to čo najlepšie, ako viete, lebo tak budete robiť najlepšiu reklamu SNS. Prepolitizovanie štátnej správy by už malo skončiť. Chceme, aby spravodajstvo bolo objektívne a vyvážené, aby tam boli relevantní ľudia a to sú napríklad pre školstvo odbory, ktoré podpísali kolektívnu zmluvu. Keď neinformovali o strane, ktorá mala pred voľbami osem percent, prečo informovali o dvoch percentách učiteľoch, ktorí vyvolali štrajk? Nebyť toho, štrajk by v marci dávno skončil.“

Dajú sa tieto vaše záujmy dosiahnuť za stavu, že by zostal riaditeľom Václav Mika?

„My ho nechceme odvolať, ani robiť nejaké mimoriadne opatrenia. V každom prípade si myslíme, že pán Mika svoju kapacitu už vyčerpal.“

Bola by pre vás vhodnou riaditeľkou Zuzana Ťapáková?

„Tú ani nepoznám. Prečo sa ma na ňu pýtate?“

Je to bývalá riaditeľka Markízy, o ktorej sa hovorí ako o najpravdepodobnejšej riaditeľke RTVS.

„Bol som veľmi dobrý známy nebohého Martina Ťapáka. Ale túto pani nepoznám. V televízii treba urobiť dve veci. Aby mala profesionálne vedenie a aby to robila remeselne dobre. Mika má síce skúsenosti, ale vedie to ako komerčnú televíziu, z ktorej prišiel.“

Kriticky sa vyjadrujete aj k Ústavu pamäti národa, kde môže čoskoro skončiť jeho šéf Ondrej Krajňák. Čo vám tam prekáža?

„Pán Krajňák úplne rozprášil vedecko-výskumnú prácu a dokumentačná práca tam hapruje. Začiatkom tohto roka ústav dokonca po dlhom období prišiel o právo byť vedecko-výskumnou inštitúciu a nemôže už žiadať granty. Zo správy Dozornej rady tiež jasne vyplýva, že v mnohých veciach nakladal nehospodárne s majetkom štátu a obchádzal zákon pri tendroch, ktoré rozkúskoval a obišiel tak vypísanie súťaže. Pán Krajňák je v rozpore s celou správnou aj dozornou radou. Kým v dozornej rade sú zväčša ľudia orientácie Smer a SNS, čo by sa dalo chápať, v správnej rade sú aj ľudia menovaní prezidentom Kiskom. Nemôžu byť všetci hlúpi a jeden múdry, ako to on hovorí. Preto je pod moju dôstojnosť, aby som o tomto debatoval.“

Krajňák pre SME povedal, že pred voľbami ste mu volali s tým, že ak odvolá historika Martina Lacka, bude znášať následky. Je to pravda?

„Pán Krajňák si mýli dojmy s pojmami. Ja som s ním nerozprával o Martinovi Lackovi, ale o Jánovi Bobákovi. Ešte za komunizmu spolu so mnou zakladal Maticu slovenskú, angažoval sa pri vytvorení samostatného štátu, pracoval na slovenskej ústave. Povedal som mu, že v slobodnom štáte by si mal dávať pozor, keď prenasleduje ľudí, ktorí sa zaslúžili o tento štát aj o inštitút, ktorý spravuje.“

Ale z akého titulu ste mu odporúčali, ako má postupovať a hovorili o znášaní následkov?

„To som mu nehovoril, to si vymyslel.“

Spomenul aj to, že vám prekážalo, že ÚPN dáva bezpečnostnému výboru podklady, ktoré sa týkajú previerok verejných funkcionárov.

„Do týchto vecí som sa nikdy nemiešal. Ja mám na rozdiel od iných riadnu previerku od NBÚ. V tomto prípade si buď vymýšľa alebo si ma mýli s niekým iným. Ústavu sa venujem len v oblasti dokumentácie a vedecko-výskumnej práce ako historik.“

Zákon o ÚPN hovorí, že ústav má vykonávať nestranné hodnotenie obdobia neslobody, kde spadá fašizmus aj komunizmus. Môže to robiť Ján Bobák, ktorý pracoval ako vedecký pracovník v Ústave marxizmu a leninizmu?

„Celá legenda o tom, že Bobák je marxisticko-leninský historik je pravda aj nie je pravda. Pracoval na Spoločensko-vednom ústave SAV v Košiciach, kde ho miestni komunistickí funkcionári začali prenasledovať a ŠTB ho viedla ako nepriateľskú osobu, lebo sa im nepáčilo, ako dával ich politickú kariéru do súvisu s minulosťou, najmä so 40-tými a 50-tymi rokmi. Preto odišiel do Bratislavy do Ústavu marxizmu a leninizmu ÚV KSS, kde pracoval rok a pol. Ale tam boli aj iní, napr. Weiss, Kanis etc.“

Ale oni nepracujú v inštitúcii, ktorá ma hodnotiť zločiny a prejavy komunizmu.

„Každý si píše svoju históriu, vtedy, aj teraz. Ja sa netajím, že som bol v KSS a myslím, že som urobil pre demokraciu v tomto štáte o mnoho viac ako niektorí tí, ktorí sa búchajú do sŕdc, že komunistami nikdy neboli; aj to len preto, lebo boli tak skompromitovaní, že pre KSS boli nevhodní a nechceli ich tam. A v tomto štáte neexistuje žiadny zákon o zákaze výkonu povolania. To je právna rovina.“

A čo morálna rovina. V tej je to v poriadku?

„Aj morálne. Keď môže človek ako Krajňák vykonávať túto funkciu, tak to už môže hocikto robiť v tomto štáte hocičo.“

Ako vnímate výpoveď, ktorú dal Lackovi?

„Z mnohými názormi Martina Lacka nesúhlasím, napríklad s jeho hodnotením SNP. Ale je to človek, ktorý pracuje na základe historickej metódy, svoje názory opiera o fakty, len ich vykladá inak ako väčšina historikov, vrátane mňa. V roku 1970 som zažil ako gymnazista previerky, keď ľudí vyhadzovali zo strany, lebo nesúhlasili so vstupom vojsk Varšavskej zmluvy alebo boli označení za pravicových oportunistov, teda mali iní názor, ako mal oficiálny establišment. Týchto ľudí povyhadzovali z práce, ich deti, aj keď boli talentované, sa nedostali na školy. Teraz sa pýtam, nebolo by napľutím na to, čo chceme odsúdiť, keby sme túto istú metódu aplikovali na Martina Lacka len preto, že má iný názor ako establišment? Je to otec, ktorý sa stará o tri malé deti a vyhodili ho na ulicu.“

Historik Lacko obhajuje vojnového prezidenta Jozefa Tisa, za ktorého bolo zo Slovenska vyvezených stovky slovenských Židov. To je historický fakt.

„On robí s prameňmi. Takéto veci sa majú riešiť vo vedeckom prostredí, vedeckými metódami a nie represiou. Tá nikdy v živote nepriniesla pravdu ani spravodlivosť. Okrem toho počuli ste niekedy, že by sa Lacko stotožnil s politikou slovenského štátu v židovskej otázke?

Viem o tom, že pred voľbami ešte ako pracovník ÚPN vyzýval na to, aby ľudia volili Mariana Kotlebu.

„To je jeho zlyhanie.“

Aj po tomto zlyhaní vnímate jeho výpoveď ako represiu?

„Myslím, že pán Lacko sa obráti na súd a súd dá odpoveď na to, či bol vyhodený z práce v zmysle zákona.“

Kto by mal viesť ÚPN, aby vo vašich očiach inštitúcia fungovala ako má?

„Čudoval som sa, že Smer si vybral do Správnej rady Petra Zelenáka z Historického ústavu SAV a že na neho neprišiel už skôr. Je to veľmi schopný, erudovaný historik, poznám ho ako človeka, ktorý má talent ľudí spájať a je dobrý manažér. Ale to je len moja úvaha. Neviem, aké zámery má Smer. O týchto veciach sme nehovorili.“

Z SNS ste odišli kvôli Jánovi Slotovi a vrátili ste sa do nej až v roku 2014, keď ju viedol Andrej Danko. Nevadí vám, že Danka vytiahol práve Slota, ktorý z neho urobil prvého podpredsedu?

„V SNS som vtedy nebol a vnútorné pomery v strane som ani nesledoval. Jediná vec , do ktorej som sa snažil zasiahnuť za celé obdobie, keď som bol mimo SNS, bolo to, že som sa snažil ovplyvňovať vtedy ešte pani Malíkovú ako predsedníčku strany v tom, aby si uvedomila, že politika sa nerobí vo vysokých čižmách, ani silnými rečami, ale že sa robí vo frakoch a s politickým programom. Keď sa objavil pán Belousov, prestala mať záujem o moje služby.“

Nevidíte teda rozpor v tom, že vášho súčasného šéfa vytiahol Slota?

„A viete, kto vytiahol, respektíve navrhol Smeru Krajňáka za šéfa ÚPN?“

Kto?

„Ten človek sa volal Martin Lacko. Opýtajte sa hocikoho z ÚPN.“

Vnímate Smer ako vášho najväčšieho súpera?

„Slovenská spoločnosť je konečná množina, kde máte štyri milióny voličov. O všetkých týchto voličov máme záujem. Vieme, že niektorých neoslovíme nikdy, lebo sú inej národnej či náboženskej orientácie, napríklad šašov matovičovcov nezoberieme. O všetkých ostatných zápasíme, či volia toho alebo onoho. A určite si nemyslíme, že je správne, čo urobil Smer v svojej prvej vláde. Vysal svojich politických partnerov a v roku 2010 nemal s kým vládnuť. My sa usilujeme o všetkých, ale nechceme škodiť partnerom.“

Vidíte vo vašej strane budúceho premiéra?

„O tom, kto bude budúci premiér rozhodnú voliči vo voľbách. Je proti zmyslu existencie strany, aby sa neusilovala o získanie politickej moci a keď chce realizovať svoj program, aby sa nesnažila o získanie čo najväčšieho vplyvu. A mať ambiciózneho predsedu je pre stranu požehnaním, pretože len pri stavaní si vysokých cieľov môžete dosiahnuť veľké výsledky.“

 

 

93 Responses

  1. Milanxyz 13. novembra 2016 / 9:11

    Po návrate p.Hrnka do veľkej politiky som sa, ako zaiste aj mnohí dlhoroční čitateľia jeho blogu nádejali, že nám na svojom blogu prinesie viacej informáci z „kuchyne“ pronárodnej strany, pretože v našich médiach, mimo Dankových excesoch sa o tom dozviete veľmi málo.
    No, až na tento rozhovor, kde sa zastal oboch prepustených historikov, nestalo sa tak.
    Dúfam teda, že svitá na lepšie, pronárodnovskejšie časy.

  2. jano 13. novembra 2016 / 11:53

    Odpovede/hlavne čo sa týka Rtvs/mali hlavu aj pätu.Prečítal som si komentáre SMEtiarských trotlov.Verím,že viete že to nieje relevantná vzorka spoločnosti.Okrem toho oponentov tam dávno zablokovali v diskusiách-zrušili im kontá-nicky.Ostalo 70-100 trotlov ktorí aj menia nicky.Neskôr sa ešte vyjadrím obšírnejšie.

  3. yoss 13. novembra 2016 / 12:03

    ako vidno, komunikovat s koporatnymi protislovenskymi poskokmi zo SME je vysoko nebezpecne. davaju strukturovane otazky, prekrucaju odpovede, snazia sa odpovede nasmerovat tam, kde sa im to moze hodit teraz alebo v buducnosti. pan Hrnko, mozte cakat, ze v buducnosti budu odvolavky na tento Vas rozhovor s uplne prekrutenym vyznamom a pritom Vam vobec nebude umoznene, aby ste na to zareagoval a ozrejmil to. moj nazor je ten, ze ste to mal skoncit v polovici, alebo vo stvrtine, lebo to dolezite co sa dalo povedat Vam beztak povedat nebolo umoznene s nalezxitym akcentom. to robili svojho casu s Janom Slotom, aj ked to bola jednoduchsia schema, celkovo to bolo kontraproduktivne. dalsia vec, ktora je zarazajuca, ake tieto protislovenske kruhy ovladaju spolocensky diskurz, vyberaju si temy a co sa im nehodi vobec neotvaraju, alebo zamlciavaju. to chce Zmenu a zacat treba v RTVS. ako noveho riaditela by som si vedel predstavit Farkasovskeho, urcite nie nejaku sliepocku z Markizy, ako v rozhovore bolo podsuvane (ako poznam tych poskokov, urcite nie nahodou)…

  4. pútnik matičiar 13. novembra 2016 / 13:06

    Nato, ako ste padli do prorezimovej politiky, ste obstali v rozhovore s rezimistickym platkom, celkom dobre pán Hrnko.

  5. jano 14. novembra 2016 / 17:36

    Pán Hrnko-mimo témy.Pravda.sk blog Lúza zarobila Matovičovskej partii/rodine/13 000 000.Volebný zákon/Dankova parketa/a pravidlá systému.Robte s tým niečo.

  6. Tučko Bombička 14. novembra 2016 / 20:34

    V Amerike vyhral ten nesprávny, v Bulharsku vyhral ten nesprávny, v Macedónsku vyhral ten nesprávny…

    …akosi sa to tým „amerikanistom“ sype pod rukami 🙂

  7. Anton Hrnko 14. novembra 2016 / 20:36

    Tučko, už ste ako slniečkar. Zas vytvárate konfúziu. Nejde náhodou o Moldavsko?

  8. Tučko Bombička 14. novembra 2016 / 23:10

    Samozrejme, že Moldavsko, p. Hrnko – vďaka za opravu. V Macedónsku sa predsa na nastolení toho „správneho“ režimu iba usilovne pracuje, či nie? Či skôr pracovalo, keď som o ňom čítal naposledy, čo bolo už dávnejšie. Ale namiesto Vašej dobrosrdečnej opravy môjho komentu poďme k tomu, kvôli čomu ste asi Vašu poznámku v skutočnosti napísali:

    …čo ste chceli povedať tým „zas“?

  9. yoss 15. novembra 2016 / 9:48


    A určite si nemyslíme, že je správne, čo urobil Smer v svojej prvej vláde. Vysal svojich politických partnerov a v roku 2010 nemal s kým vládnuť.

    chyba. vytvaranie skodlivej mytologie, preberanie SMEtiarskych argumentov. nebolo s kym vladnut, lebo SNS bola v rozklade. nemalo to ziadneho pana a poniektori boli taki nenazrani, ze Robert Fico musel SNS odobrat ministerstvo zivotneho prostredia…

  10. yoss 15. novembra 2016 / 10:17


    V Poľsku vzniknú nové polovojenské jednotky územnej obrany
    ČTK | 14.11.2016 20:27
    Poľsko by malo do roku 2019 disponovať novými „jednotkami územnej obrany“, ktoré budú mať 53-tisíc členov. Podľa agentúry AFP to uviedol poľský minister obrany Antoni Macierewicz.

    u nas mame tusim 150dobrovolnikov, aj to horkotazko. spinkaju tam na ministerstve, alebo cakaju, kym to pride z Bruselu ??

  11. Jozef 15. novembra 2016 / 12:19

    Tono, nevravím, že to s tou RTVS nie je pravda, ale treba si pozametať pred vlastným prahom. SNS má 3 problemové rezorty a za pol roka žiadný progres. Vždy keď bola SNS pri moci, tak to dopadlo fiaskom, viď teraz IC vlaky.
    Fico elegantne hodil Maťoviča na Danka a teraz sa smeje.
    Treba byť férový, VOB NR SR by mal kontrolovať exkutívu, podľa mňa to nerobí.
    Všetký okolité štáty, okrem Rakúska, urobili výrazný pokrok, a teraz po zvolení Donalda, ešte zintenzivnili. Bratislavskí eštebáci a politruci, ktorými sa Gajdoš obklopil sa opierajú o Sovietský zväz. Národné a vojenské tradície Slovákov sú pre FOG (Friends Of Gajdoš) sú im ukradnuté. Zadubené čechoslovakistické inštúcie VHU, AOS, PU, … nezabezpečia ľudské zdroje na obranu.
    Hlavní aktéri bezpečnosti: polícia, ozbrojené sily, SIS, VS ani minimálna kvalitatívna zmena.
    Náš bezpečnostný manažment ide úplne opačne než okolité štáty. Na čo sa čaká ?

  12. Tučko Bombička 15. novembra 2016 / 17:11

    Slyšte, Slované…

    časť 1: ceskatelevize.cz/porady/11427824949-slyste-slovane/316298380090001
    časť 2: ceskatelevize.cz/porady/11427824949-slyste-slovane/316298380090002/
    časť 3: ceskatelevize.cz/porady/11427824949-slyste-slovane/316298380090003-slava-velkomoravske-rise/

    Príjemnú zábavu prajem všetkým tu prítomným…ako som vám to sľúbil pred pár mesiacmi.

  13. pútnik matičiar 16. novembra 2016 / 13:08

    TUČKO BOMBIČKA
    Co, Ceska televizia zas kamuflovala nase dejiny?

  14. yoss 16. novembra 2016 / 15:06

    nekamufluju, oni len vyplnaju prazdne miesto, to je naprosto legitimny postup. CT nemoze za to, akeho mame ministra kultury, ani akeho mame riaditela RTVS, ktory po tej preukazanej afere ohladne redaktorikov televiznych novin mal odvahu tvrdit, ze uroven spravodajstva je vyborna (operativne si nechali spravit prieskum akejsi mimovladnej agenture). Madarics je drzy nie ako jedna opica, ale ako styri opice naraz…
    19:41
    http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/9936/110905

  15. Tučko Bombička 17. novembra 2016 / 0:16

    Vynikajúca(!) prednáška G. Friedmana o tom, čo sa deje v súčasnoti na svete:

    https://www.youtube.com/watch?v=l4HZ6fOEzVM

    Toto by som dal našim politikom pozerať povinne, špeciálne tým baranom v opozícii!

  16. yoss 18. novembra 2016 / 11:42

    Rozhlas a televízia Slovenska (IČO: 47232480)

    Rozpočet na rok 2016 schválený Radou RTVS v decembri 2015
    122.021504,0 € Celkové príjmy RTVS v roku 2016
    75.000000,0 € v tom koncesionárske

    výdaje
    -20.552700,0 € mzdy (zmena oproti roku 2015 = + 799789,0 €)
    -21.216800,0 € mzdy Návrh 1. zmeny rozpočtu 2016 (zmena = + 664100, €)
    -21.216800,0 € mzdy Návrh 2. zmeny rozpočtu 2016 (zmena = 0)
    -137000,0 € v tom odmeny členom Rady RTVS

    Výkonná rada RTVS
    Ing. Václav Mika, generálny riaditeľ RTVS
    Mgr. Vincent Štofaník, riaditeľ Sekcie programu rozhlas
    Mgr. Tibor Búza, riaditeľ Sekcie programu televízia
    Radka Doehring, riaditeľka Sekcie ekonomiky
    Andrej Doležal, riaditeľ Sekcie technickej realizácie
    PhDr. Daniela Migrová, riaditeľka Sekcie generálneho riaditeľa
    Ing. Daša Matušíková, riaditeľka Sekcie marketingu a komunikácie
    Ing. Martin Hauptvogel, konateľ Media RTVS
    Roman Tóth, riaditeľ Sekcie ľudských zdrojov

    Na koncesionárskych vyberú 75 miliónov €.
    Rozpočet pre celú RTVS na mzdy je pritom 21 miliónov €.
    Táto „rada“ 9 ľudí si na odmenách nechá vyplatiť za rok 137 tisíc €.


    Zvýšenie koncesionárskych nijako zvlášť finančne RTVS nepomôže. RADA je korumpovana, dostavaju peniaze, aby sa do nicoho nemontovali, lebo bude po prijmoch !!!

  17. Boris Pittner 18. novembra 2016 / 20:16

    Anton,

    kontroluj vášne, spomeň si vždy na Wericha: Najhoršia zrážka v živote, je zrážka s blbom. Blbca nikdy neusvedčíte z hlúposti. Z takejto zrážky, vyjdete vždycky ako najväčší blbec pod slnkom.
    Zachovaj pokoj a vyvaruj sa jazyku, ktorí používajú oni. Nekultúrnosť môžete vyliečiť len kultúrnosťou.
    Mimochodom RTVS je podľa môjho skromného názoru ten najmenší problém, ktorí by nás mal trápiť.

  18. Milan2 18. novembra 2016 / 22:58

    Je to zážitok prečítať si takýto rozhovor.

  19. Tučko Bombička 19. novembra 2016 / 10:13

    Oslavy Víťazného Novembra máme šťastlivo za sebou (lokaji nového režimu tak z vládnej koalície ako aj opozície sa nám pekne všetci odprezentovali doslova v priamom prenose) takže by sme snáď mohli prejsť aj k prozaickejším veciam, p. Hrnko:

    – akurát som dočítal článok o tom, že úrokové miery Talianska a Portugalska zase rastú, dlh majú obe krajiny tuším už cez 130% HDP a tiež som čítal už druhý alebo tretí článok o tom, že v súvislosti so zavádzaním tzv. jednotného bankového dohľadu ECB sa tie južné darebácke štáty eurozóny snažia, aby sa cez ESM (trvalý euroval) nejakým spôsobom ich dlhy preniesli na krajiny severu, na nás všetkých a teda aj na Slovensko.

    Moja otázka na SNS, p. Hrnko, je nasledovná: sleduje to vôbec voľakto od vás? Máte nato vyhradeného nejakého človeka (prípade viacero ľudí) alebo vám stačia iba ubezpečenia nášho neohrozeného ministra financií p. Kažimíra??? Pretože rôzni „alternatívni“ Nemci už píšu, že sa veľmi rýchlo blížia časy, kedy si Nemci budú musieť vybrať z 2 alternatív:

    1/ poskladať sa na grécke dlžoby a vykopnúť Grékov z eura alebo
    2/ sa iba poskladať na grécke dlžoby (a spolu s nimi zrejme aj my všetci!).

    Podľa všetkého, smerujeme do parádnych problémov, páni z vlády!!!

    Ale hlavne vpred: UDATNE DO BRUSELU!

    …ľavá, dva, tri, ľavá dva tri, ľavá dva tri, …

  20. Milanxyz 19. novembra 2016 / 19:19

    V Hlavných zprávach dnes, 19.novembra, s odvolaním sa na TASR uverejnili zoznam členov Komisie Národnej rady SR pre boj proti fašizmu, ktorý stojí za povšimnutie.
    V komisii (za parlament) sú poslanci Ľuboš Blaha (Smer-SD, ktorý založenie komisie inicioval), Katarína Cséfalvayová (Most-Híd), Anton Hrnko (SNS), Juraj Droba (SaS), Viera Dubačová (OĽaNO-NOVA) a Milan Krajniak (Sme rodina).
    V našej parlamentnej super-duper demokracii, pod taktovkou predsedu SNS p.Danka, zástupcu parlamentnej strany ĽS NS do výboru nepozvali.
    Oveľa zaujímavejšie je zloženie zástupcov tzv občianskej spoločnosti. Za ňu by v komisii mali sedieť:
    Predseda židovskej náboženskej obce Pavel Traubner a riaditeľ múzea Židovskej kultúry v Bratislave Pavol Mešťan (to žiadné iné náboženstva, rasy a národy nacisti/fašisti asi neprenasledovali, alebo na ich utrpeniach nezáleží),
    historik Dušan Kováč („expert“ na slovenskú a slovanskú históriu),
    ďalej sú tam traja „aktivisti“, kto-vie kým platení: Aktivistka Ingrid Kosová (odkiaľ?), protikotlebovský(!!!) aktivista (špiceľ?) Radoslav Sloboda, a Alena Krempaská aktivistka z Inštitútu ľudských práv (IĽP).
    Občianské krídlo doplňujú: Andrej Findor, asistent (to už lepšieho nenašli?) v Ústave európskych štúdií a medzinárodných vzťahov Fakulty sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave, kde sa venuje skúmaniu nacionalizmu, občianskej angažovanosti a politickej komunikácie (to znie veľmi vznešene), a novinár Martin Krno.
    „Občianské“ krídlo je početnejšie, ako „parlamentné“ a nemám pochybnosti, že zameranie tejto komisie budú určovať zástupcovia židovských organizácii.
    Treba ešte pripomenúť, že členovia tejto komisie aj keby boli v niečom naozaj experti, zatiaľ nemajú ani šajnu o tom, čo sa má pokladať za fašizmus. To im údajne vyjaví Žitňanská až na Luciu 13. decembra!

  21. yoss 19. novembra 2016 / 19:41

    to je teda zlozenie! sionfasisti ako zo starej fotografie. ako keby to priamo z pekla menovali rudolf slansky (salzmann) a bedrich reicin. na Slovensko sa vracaju 50te roky. esteze toho Trumpa zvolili, US ambasada bude krotit ich horlivost. pan Hrnko, treba vsetko blokovat a ked sa nebude dat, okazalo z komisie vystupit a oznacit komisiu za sionfasisticku…

  22. Tučko Bombička 19. novembra 2016 / 21:29

    Čím ďalej, tým som radšej, že je Kotleba v parlamente. A k politrukom v komisii: čo ste sa za mladi naučili, na staré kolená akoby ste našli! Ale prd vám to bude platné…vy demokreatúry.

  23. pútnik matičiar 20. novembra 2016 / 17:57

    http://svet.sme.sk/c/20387908/ako-putin-vyvola-vojnu-na-pobalti-a-ako-tym-znici-europu.html?ref=njct
    Sialene clanky sa objavuju v SMEtiach. A o diskusiach ani nehovoriac. Pred par rokmi, ked som tam chodil diskutovat, bolo tam totalny rusofobnych sialencov tak 10%, teraz, ked sa tam obcas pozriem, hadam je tam aj 80% psychopatov, co vidia Rusa aj vo svojej chladnicke a ktori s fanatizmom nacistov, vyzyvaju na vojnu proti Rusku. Nieco sialene, citat to. Fuj, odporne!

  24. yoss 20. novembra 2016 / 18:56

    ze budu pritvrdzovat a postupne prejdu do utoku, je zjavne uz dlhsiu dobu. maju vsetky hlavne media, cez Madaricsa ovladli aj RTVS. dlhsiu dobu idu relacie o holokauste, niezeby si obcas nebolo treba pripomenut aj kriticke miesta nasich dejin, ale je toho tolko, ze idu na nervy, je to take sustavne bicovanie, zamerne vytvaranie akehosi pocitu viny. cez rozne publicisticke a zabavne relacie davaju dokopy ansambl ludi s urcitym politickym profilom, ktori maju zelenu v mediach a stavaju sa verejne znamymi „osobnostami“, ktorych v pripade potreby pouziju na ovplyvnovanie mienky potrebnym smerom – akurat ten Trump, ten im nepasuje do noty. bude zaujimave sledovat, ako sa s tym vyrovnaju…

  25. Metod J. Sláv 20. novembra 2016 / 23:50

    Yoss napísal: „… zamerne vytvaranie akehosi pocitu viny …“

    „Môže nás tešiť“, že táto „asertívna politika“ (t. j. „predpredajná politika“ „podomového obchodníka“ = „vykoľajený“ človek ti kúpi aj „hovno“ za cenu zlata) je uplatňovaná zámorskými „säm-zvanými“ „demokraciu-skrz-bombardovanie-nosmi“ voči celému svetu – voči Nemcom, voči Číňanom, … a „samozrejme“ už stáročia voči Rusom / Slovanom §§§

    Vypočujte si Nikitu Michalkova, známeho ruského režiséra, pána v múdrych rokoch:
    youtube.com/watch?v=7Au5uP7ZwVg

    Prečo tomu zámorskému „imigrantskému“ pseudonárodu rozdrapujúcemu sa na „zrezervaciovanom“ cudzom území, tak veľmi „ležíme v žalúdku“?

    Nuž je to zášť odvandrovalca, „samo-sa-vyvrheľa“ voči spoločenstvu roduverných.

    Ešte do „nedávna“ ( cca do konca 2. s. v. s presahom v zadubených mozgoch do dnešných dní) sa táto zášť „samo-sa-vyvrheľov“= odrodilcov koncentrovala do Západnej Európy.

    Tá zášť, jej podstata, sa dá vyjadriť, ako snaha, za každú cenu, aj cenu mŕtvol, „ukázať tým zápecníkom, domasedom, kto je tu pán“.

    Nuž, „poturčenec, horší Turka“!

    P. S.:

    A keď sme sa už prepracovali k tým Turkom, tak mi zišiel na um poznatok, že „poskokovia“ onej „zášte“ náš bojový pokrik „HURÁ“ vykladajú z tureckého „Urá!“ = „Bi!“, pričom ignorujú poznatky genetiky = turkické národy vznikli miešaním sa (Pra)Slovanov s obyvateľmi Ázie na území pod „SIVÍROU“(„Severou“), medzi „HORALOM“ a „KONČATKOU.
    Keď sa na naše „hurá“ pozrieme, po povšimnutí si, okrem iného, „chaosu“ okolo anglického „hurrah / hurray / hoorey / huzza“, NAŠIMI OČAMI, tak vidíme „redukciu“ nášho „HOR´ SA“ !!! !!! !!!

  26. Tučko Bombička 21. novembra 2016 / 10:49

    Páni, veci sa ale majú trochu inak. Ešte raz dávam do pozornosti ten link na G. Friedmana. Prečo? Pretože sa o ňom zvykne tvrdiť, že v podstate oznamuje svetu americké záujmy v oblasti zahraničnej politiky. Ja si to, mimochodom, o ňom myslím tiež. Čo teda Friedman v tej prednáške hovorí?

    1/ USA opúšťajú Euráziu, ktorú prenechávajú jej osudu (angažovať sa budú podľa jeho vlastných slov len veľmi opatrne – rozumej, keď osud Eurázie bude kolidovať s americkými národnými záujmami. Ťažisko americkej politiky sa presúva na západnú hemisféru /obe Ameriky/). TTIP ani TPP nebudú!
    2/ Súčasný stav na svete nie je prirodzený a náhodný. Je charakterizovaný „krízou exportérov“, teda v problémoch sú a budú aj naďalej všetci vývozcovia čohokoľvek (od nerastných surovín až po Ipady). Ako ku kríze došlo? Tak, že USA a Európa začali tlmiť vlastnú spotrebu, teda vlastné dovozy, na ktorých sú životne závislé Rusko, Čína atp. Spúšťačom tohto utlmovania vlastnej spotreby sa stala tzv. finančná kríza a následná recesia oboch týchto oblastí. Podľa toho, ako to celé podáva Friedman – je to medzi riadkami – by sme sa mali začať pýtať, či vyvolanie tzv. finančnej krízy nebolo zámerné, umelé!
    3/ Takže: Európa v kríze, ktorej dôsledkom bude nevyhnutne rozdelenie eurozóny na krajiny ekonomicky výkonné a krajiny zaostávajúce. Rusko v kríze kvôli nízkej cene ropy a preto rachotiace zbraňami na hraniciach Európy (aby zakrylo vlastnú slabosť). Čína v kríze kvôli masívnemu poklesu exportu a preto rachotiaca zbraňami v juhočínskom mori z rovnakého dôvodu ako Rusi.
    4/ Blízky východ, ktorý bol umelo vytvorený po 1. svetovej vojne ako aparát zabezpečujúci neprerušovaný tok nerastných surovín na Západ – končí!!! Ako dôsledok toho, že USA (a aj Európa) sa začínajú odrezávať od energetických dodávateľov v tejto oblasti (ťažba ropy v USA a Nord Stream I a II medzi Nemeckom a Ruskom -toto je môj dodatok, T.B.). Koniec Blízkeho východu = rozpad tamojších umelo vzniknutých „štátov“.

    Keď sa nad tým zamyslíte do dôsledkov, pripomeniete si obdobie vysokých cien ropy pred finančnom krízou a nespokojnosť krajín Západu s takým stavom, keď si pripomeniete tie neustále správy o tom, ako je Západ doháňaný zvyškom sveta, napriek tomu, že medzinárodný finančný systém a obchodné mechanizmy si vlastne navrhoval sám po 2. svetovej vojne (Západ = USA) – tak sa to vlastne dá celé vyložiť tak, že ten istý Západ sa pred niekoľkými rokmi rozhodol zlikvidovať mechanizmy, ktoré mu už neslúžia ako pôvodne a založiť nové. Ak vôbec!

    5/ Zaujímavé je v tejto súvislosti uvažovať nad inými vecami. Pamätám si, keď sa Chelemendik čudoval, že prečo Nemci tak náhle prešli z jadrovej energie na obnoviteľné zdroje. Tak masívne a v tak krátkom čase. Pravidelne sa to pripisovalo tomu, že Merkelová nasadla na populárny trend a po Fukušime jednoducho „dala na ľudí“ a otočila kormidlom vývoja. Keď uvažujem nad slovami Friedmana v prednáške, ktorý tam vyzýva ropných a plynárenských podnikateľov (okrem návratu z Eurázie do USA v ich vlastnom záujme!) k tomu, aby začali uvažovať nad získavaním energie zo slnka priamo na obežnej dráhe a jej transportom dole na Zem – tak mi to od tej Merkelovej (ktorá medzitým už ponúka nemecké technológie na solárnu energiu africkým krajinám) ako impulzívne konanie vôbec nepripadá. Tiež Nord Stream II medzi Ruskom a Nemeckom možno v tejto súvislosti chápať aj tak, ako snahu stabilizovať ekonomicky Rusko, ktoré sa USA snažia ekonomicky destabilizovať! Okrem toho teda, že ho urobíme ešte viac závislým na Európe/Nemecku. Ale to sú už len moje úvahy.

    V každom prípade tú prednášku vyššie odporúčam každému, kto aspoň trošku rozumie anglicky (hoci aj so slovníkom v ruke). Je tak „úprimná“ ako to len u Friedmana býva zvykom a na rozdiel od iných jeho vystúpení, zdá sa mi, že tentoraz sa ani len nesnaží zakryť, že v jeho slovách je aj celkom jasný podtext.

  27. Pomocnik 21. novembra 2016 / 11:27

    1. Kým budete ďalej písať svoje „analýzy“, skúste si najprv zistiť, KEDY sa začala aféra s (údajnou) ruskou prítomnosťou na východnej Ukrajine a KEDY klesla cena ropy. Viem, že je náramne zábavné, hrať sa na politológa a ekonóma, ale čísla, chronológia a základná logika nepustí. 2. Tá Friedmanova prednáška, čo ste ju sem dali, je ako vždy zaujímavá tým, že nám prezrádza, ako istá relevantná skupina ľudí v USA rozmýšľa. To áno. Ale z odborného, najmä ekonomického hľadiska, ten pán trepe na dve na tri na úrovni nejakej upratovačky. Ale keďže ste nadšení zo Sulíka, sme doma, všakáno….

  28. Tučko Bombička 21. novembra 2016 / 12:05

    Čo to tárate, prosím vás? Zodpovedného za vývoj na Ukrajine predsa Friedman pomenoval celkom jasne: USA, ktoré vyvolali puč, aby odstránili ukrajinského prezidenta. Napísal som azda niečo o Ukrajine ja? Ani slovíčko!

    Mne je samozrejme jasné, že na vás nikto nemá, preto som skúšal som na youtube nájsť nejakú prednášku od Pomocníka – bohužiaľ (či skôr chvalabohu) ani mäkké f! Na druhej strane o okultizme a podobných sprostostiach je tam vecí kopec, tam by ste s vašimi „uctievačmi rohatého“ celkom dobre zapadli.

    Váš argument „…keďže ste nadšení zo Sulíka…“ hovorí sám za seba. Načo ste vlastne ten váš komentár napísali? Nudíte sa?

  29. Pomocnik 21. novembra 2016 / 15:36

    „Rusko v kríze kvôli nízkej cene ropy a preto rachotiace zbraňami na hraniciach Európy (aby zakrylo vlastnú slabosť). “ …Vidno, že ste „expert“ na fakty.

  30. Pomocnik 21. novembra 2016 / 15:41

    A takto by sme mohli rozoberať vetu po vete. Tak už sa trochu miernite, prosím vás. Geopolitika nie je brainstorming.

  31. Tučko Bombička 21. novembra 2016 / 17:53

    Na hraniciach Európy sa podľa vás rovná „východ Ukrajiny“? Ak áno, tak potom naozaj – v porovnaní s vami – expert na fakty som. Bolo napríklad ruské vojenské cvičenie v roku 2015. 40 km od hranice s Estónskom. Ale vôbec sa tým Rusom nečudujem, jeden nikdy nevie, čo od nebezpečného Estónska môže čakať.

    Ale aby ste mali radosť, tak vám to uznám. Friedman totiž ako príklad ruského harašenia so zbraňami v tej prednáške vyššie udáva ich angažovanie sa v Sýrii, nie ich „zábavky“ pri hraniciach baltských štátov.

    Potešil som vás? Dúfam, že hej…

  32. Pomocnik 21. novembra 2016 / 18:41

    Aha, čiže problém nie je Ukrajina, ale je nejaké vojenské cvičenie pri hraniciach v Estónsku, a jednorazové vojenské cvičenia odpútavajú pozornosť obyvateľstva od chudoby; to sú mi veci…. Neviem, či ide o pokus o humor alebo ide o zúfalý pokus nejako zachrániť to, čo ste napísali predtým. Ale veď každý si môže domyslieť sám.

  33. Pomocnik 21. novembra 2016 / 18:47

    (s Estónskom)

  34. Tučko Bombička 21. novembra 2016 / 19:33

    Nie, Pomocník. Problém nie je ani Ukrajina, ani vojenské cvičenie pri hraniciach s Estónskom. O to mi totiž vôbec nešlo – to iba vy ste sa do toho zadrapili. Problém je to, čo bolo podstatou tej Friedmanovej prednášky. A načo som sa pokúsil poukázať v tých bodoch 1. – 4. Že tu niekto vedome a zámerne spôsobil kolaps spotrebiteľského dopytu v celej Eurázii, pretože si dobre zrátal, že na konci z toho vyjde najlepšie.

    Pretože akousi náhodou sú to práve USA, ktoré sú mizerným exportérom a ktoré celý tento bordel postihne najmenej, všakže? Číročistá nefalšovaná náhoda je to…

  35. Pomocnik 22. novembra 2016 / 11:34

    Táto konkrétna myšlienka je v poriadku (je to takmer triviálne). Ale keď už veci ako vždy rozpisujete do podrobností, tak by mali sedieť aj jednotlivosti, inak radšej píšte len to, čo ste chceli naznačiť a je to vybavené. Okrem toho sa v dlhých textoch stratí, čo vlastne chcete povedať, či citujete niekoho iného alebo píšete svoje názory alebo čo vlastne. Vy to vždy plynule miešate.

  36. Milan2 22. novembra 2016 / 14:23

    Poďme od geopolitiky zase k téme blogu: vypočul som si prejav Trumpa k téme médii – aj on sa čuduje úplne rovnako ako Hrnko a pokial sa jedna o koncesionárske poplatky v SR vedel by už aj priamo oznámiť adresy kde ich má Madaric vyrubit. Je to ozaj podarene. Ľudí už skresľujúce média dosť naštvali. Klasické média si ale neuvedomujú že ich to môže z trhu vylúčiť – pília si sami pod sebou konár – naprikla kde že sú náklady Sme ,Prace či Pravdy v minulosti a sledovanosť STV za socializmu. Dnes neobjektivita vytláčaj ľud na neformálne fóra.

  37. yoss 23. novembra 2016 / 11:12

    ruca sa stary svet a vznika novy. aky bude, to zavisi aj od pripravenosti ludi spravne reagovat, cize od toho, ci ludia maju spravne informacie a povedomie o sebe a svojich opravnenych zaujmoch. urcite nie to, co im poprezuvane predhadzuje mikova RTVS…

    V roku 1989 bol podiel Európy a Severnej Ameriky na celosvetovom hrubom domácom produkte viac ako 60 percent. Dvadsaťpäť rokov po tom je to 40 percent. Je to najrýchlejší prepad, aký sme kedy zažili.

    http://zurnal.pravda.sk/rozhovory/clanok/411628-jacques-rupnik-svet-je-v-stave-anarchie/

  38. Tučko Bombička 23. novembra 2016 / 18:11

    Páni, žiaden strach, všetko bude oukej. Pred niekoľkými dňami som sa z RTVS dozvedel, že som asi reakcionársky populista, dnes zase spomínali v správach v rádiu, že EÚ začne vydávať akýsi prehľad ruskej propagandy, aby sa obyvatelia únie vedeli správne zorientovať. Na Slovensku medzitým udatne bojujeme proti fašizmu. Ja som však v kľude, pretože už usilovne pracujem na tom, aby som si šplhol (pokiaľ možno u všetkých). Ponúkam preto maličký prehľad mojej vlastnej tvorby a skromne dúfam, že si ma niekto zo zainteresovaných všimne:

    S USA – NA RUSA!
    – pre nášho najvznešenejšieho prezidenta

    KEĎ ZAVLÁDNE KOTLEBA – NEZBUDE NÁM NA CHLEBA!
    – pre vládnu koalíciu

    BUDUJEME V JEDNOM KUSE – FICO, DANKO, BUGÁR, BRUSEL!
    – pre opozíciu

    PO SCHULZOVEJ LITÁNII – PRAJME SKAZU BRITÁNII!
    – pre europoslancov

    …a maličká pozornosť špeciálne pre pána Hrnka:
    VŽDY MÚDROSTI ZRNKO – V PREJAVE MÁ HRNKO!

    🙂

  39. Pomocnik 23. novembra 2016 / 18:28

    Tak toto sa vám podarilo.

  40. Tučko Bombička 23. novembra 2016 / 19:47

    Ďakujem.

  41. yoss 24. novembra 2016 / 11:04

    je povinnostou kazdeho slovenskeko intelektuala sa ozyvat proti tomu, co sa u nas deje. velmi dobre to robi Jozef Banas nakoniec aj Tono Hrnko a zopar dalsich. nie je ich vela, ktori maju aspon aky aky pristup do medii. ktori nemaju pristup do medii mozu posobit trebars na internete v ramci roznych diskusii, alebo aj v okruhoch ludi, v ktorych sa pohybuju. su to take ostrovy „pozitivnej deviacie“ ako to svojho casu v inom kontexte formulovala Jirina Siklova. keby to bralo vazne viac ludi, ktori k veci maju co povedat, sa nemoze stat, ze si tie kreatury robia co chcu. najnovsie sa snazia odstrelit Lajcaka a to s vydatnou pomocou RTVS !!! uz sa otriasli z tej svojej afery a idu, akoby sa nic nestalo. ako vcera presstitutka Janckarova, ktora si zahrala s Poliacikom presilovku na upoteneho zdecimovaneho poslanca SMERu, az bolo zle sa na to pozerat…

  42. Tučko Bombička 24. novembra 2016 / 17:27

    Žeby pomsta vopred?

  43. yoss 25. novembra 2016 / 11:29

    butora a cutora tu nebudu naveky. chcu odstrelit Lajcaka kvoliva tomu, ze sa v SMERe uvazuje o jeho kandidature na prezidenta ?? prave to odznelo na TA3. cutora prelieta do Popradu rocne len na kerozine asi za 160000€, to tym kreaturam vobec nevadi. pokial ma SNS nejakeho vazneho kandidata na urad prezidenta, mohli by pomaly zacat. Antona Hrnka navrhoval Tucko uz pred dvomi rokmi – nie je to zly napad !!!

  44. Ľudovít 25. novembra 2016 / 12:34

    Pán Yoss,
    súhlasím. Pán Hrnko kandidujte !
    PS.: Myslel som si, že katastrofálne pomery vo vedení SNS sa odchodom Slotu skončili. Mýlil som sa !!!
    /Danko !!???/.

  45. Metod J. Sláv 27. novembra 2016 / 23:02

    Je to mimo témy, ALE “ČÍSLO JEDEN” !!! !!! !!!

    Poľskí archeológovia V MAROKU

    našli SLOVANSKÚ KERAMIKU !!! !!! !!!

    Viac tu:
    http://www.tvp.info/27910554/slowianska-osada-w-afryce-odkrycie-polskich-archeologow

    A JE TU „GEBÍRSKY“ DôKAZ PRÍTOMNOSTI SLOVANOV NA SEVERE AFRIKY !!! !!! !!!

    P. S.:

    Pamätáte sa ešte, ako som sa tu „škriepil“ O SLOVANSKOSTI VANDALSKÉHO KRÁĽA

    GELIMIRa / Želimíra,

    ktorého učebnice „omieľajú“ ako Germána Gelimera §§§ §§§ §§§ §§§ §§§ §§§ §§§ §§§
    ( viď en.wikipedia.org/wiki/Gelimer )

    A pritom, každý gramotný človek si môže jeho SLOVANSKÉ MENO prečítať z jeho mince tu:

    en.wikipedia.org/wiki/Gelimer#/media/File:M%C3%BCnze_50_Denari_-_Gelimer_-_K%C3%B6nig_der_Vandalen.jpg

  46. yoss 29. novembra 2016 / 12:44

    priamy dokaz, ze CR podporuje islamskych teroristov v Aleppe.
    je tam stos armadnych bedien s nabojmi oznacenych CZ/VTÚ-IMET 0066. hned vedla propagandisticka literatura ISIL…
    9:31

  47. yoss 30. novembra 2016 / 11:27

    ceska televizia tiez prisliapnuta cizmou kolonizatorov, je to teda vacsi projekt, ako si snad niekto moze mysliet …

    Pryč s odpudivou propagandou, mír nemá alternativu.
    V době dřívější i v současnosti jsme zavalováni polopravdivými až výslovně lživými informacemi, šířenými slovem i písmem mainstreamovými médii. V tomto směru zvlášť významnou úlohu hraje ČT. Místo vyváženého objektivního zpravodajství se setkáváme s nechutnou, odpudivou propagandou, jež se nezastaví před ničím. Objektem útoků, skrytých nebo již dokonce otevřených, se stává náš stát, někteří ústavní činitelé, zejména prezident republiky, náš národ, jazyk, kultura, dějiny. Jsme svědky toho, jak ze zločinců se dělají oběti a ze skutečných obětí, pak zločinci. Jsme vydíráni, abychom v rozporu se zásadou mezinárodního práva, která zakládá povinnost agresora zaplatit oběti náhradu škod, jež jí agresí vznikly, platili těm, kteří se na agresi podíleli, loupili a vraždili, jakési odškodnění. Zatímco někteří politici křičeli a křičí, že to, co bylo ukradeno, musí být vráceno a vrací i to, co ukradeno nebylo, ve vztazích s Německem tuto zásadu odmítají uplatnit. Se vzrůstající silou jsme odtrhování od našich tradičních spojenců, Srbska a Ruska, dokonce i od slovenského národa, který je nám nejblíže, a jsme tlačeni již několika řadami po sobě jdoucích mocenských elit…

    http://outsidermedia.cz/ceske-vlastenecke-obci/

  48. Petr Kropáček 30. novembra 2016 / 13:45

    Josi,
    vy jste tady zase objevil Ameriku a prohlásil ji za Indii… ČR rozhodně nepodporuje „islámské teroristy v Aleppu“, ale různí „podnikavci“ skrze různé prostředníky a různými cestami blízkovýchodní trh zbraněmi zásobují. (O cílovém odběrateli leckdy ani nemají tušení, resp. je to ani moc nezajímá…) To není bohužel žádná novinka a v tomto si rozhodně bývalé postkomunistické země střední a východní Evropy opravdu nemají co vytýkat (Slovensko nevyjímajíc, ba právě naopak)…

    zpravy.idnes.cz/zbrane-z-vychodni-evropy-i-ceske-republiky-koncily-v-syrii-pom-/zahranicni.aspx?c=A160727_150025_zahranicni_jkk

    http://zpravy.idnes.cz/nakup-zbrani-pro-teroristy-v-cesku-duk-/zahranicni.aspx?c=A160505_132840_zahranicni_mlb

    No a co se týče stupidit vyprodukovaných jakýmsi panem Rejfem (který krom jiného ani neví, jak se vlastně jmenuje předseda vlády ČR), tak buďte v klidu, nestojí ani za komentář.
    Pusťte si raději v ČT něco na uvolnění. Najdete tam i znatelnou slovenskou stopu … 🙂

    ceskatelevize.cz/porady/11276561613-kosmo/dily/

  49. yoss 1. decembra 2016 / 11:19

    presne tak, pan Kropacek,
    v tejto oblasti je Ceska republika vpredu, lebo moze budovat na velkolepych tradiciach Vaclava Lahvu, ktory onehda vymyslel humanitarne bombardovanie. ked USA kyvli, ze treba vyzbrojit ISIL ako proxy armadu, ktora bude najprv pouzita proti menej naklonenym rezimom na Blizkom Vychode a neskor proti ruskym zakaukazkym republikam, tak na to skocilo plno budovatelov demokracie v postsocialistickych krajinach, kedze dostali prilezitost demokraciu nielen budovat (co je 25 rokov po prevrate uz dost banalna cinnost), ale ju aj vyvazat. americania tym zabili tri muchy jednou ranou, lebo tym umensia vyzbroj armad tych statov, ktore by sa potencialne mohli priklonit na rusku stranu, jednak poodporia svoj projekt ISIL, jednak budu z obliga, pretoze ISIL nevyzbrojovali – robil to niekto iny, co oni za to mozu ??

    zo slovenska sa tie desattisice sa58 vyviezli za vlady kaviarenskych povalacov v rokoch 2010-2012, vratane obrovskeho mnozstva nabojov, stat sa toho vsetkeho zbavil za cenu mosadzneho srotu. dnes sa na nas protagonisti tohto velkolepeho „obchodu“ este skeria z TV obrazoviek, ale raz pojdu k muru, lebo to nie je len tak, vyzbrojovat islamskych teroristov, to zaklada dedicny hriech celeho systemu…

  50. yoss 1. decembra 2016 / 16:02

    strana Smer ide dolu vodou. nevedia riesit RTVS, nechaju si odstrelovat jedneho ministra za druhym, nadavaju tym, co si nevedia najst zodpovedajuce zamestnanie, vyhanaju ludi na robotu do zahranicia ako za madarov – a do toho 3,5 miliona exekucii !!! co bude dalej, nikto nevie…

    Ak by sa parlamentné voľby konali ku koncu novembra, vyhral by ich Smer-SD so ziskom 23,3 percenta hlasov, čo predstavuje rekordný pád preferencií za posledných dvanásť rokov. V Národnej rade (NR) SR by obsadil 40 kresiel.

    http://www.hlavnespravy.sk/prieskum-parlamentne-volby-by-v-novembri-vyhral-smer-sd-druha-by-skoncila-sns/866939

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.