O čo im ide?

Tí, čo sledujú politické dianie, si určite všimli, že v štvrtok a v piatok sedel Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť. Zvolala ho opozícia a jej hovorca bol obyčajný (nechcem povedať jednoduchý) človek R. Vašečka.

Cieľom bolo zistiť, či došlo zo strany čelných predstaviteľov rezortu vnútra a policajného zboru k rušivým zásahom do práce vyšetrovacieho tímu Gorily, radového vyšetrovateľa Gajdoša. Keby išlo o vecné zistenie skutkovej podstaty, výbor by sa rozišiel za pätnásť minút. Ako minister, tak aj policajný prezident podali vysvetlenie, z ktorého bolo jasné, že z ich strany k žiadnemu neprípustnému zásahu do vyšetrovania nedošlo. Dokonca policajný prezident podal trestné oznámenie na prokuratúru, aby prešetrila, kto rušivo zasiahol do práce vyšetrovacieho tímu. A tam už bude musieť pán vyšetrovateľ Gajdoš natvrdo povedať, kto sú tí, ktorí mu bránili vyšetrovanie. Dúfam, že bude chlap a nezachová sa podobne ako ďalší obyčajný človek s desiatkami miliónov úspor na svojom súkromnom účte Matovič pri známej kauze podplácania (údajne mu niekto núkal 20 miliónov, ak bude po vôli nejakému politickému bosovi) a pekne poporiadku dokáže, že netáral.
Čo bolo však podstatou niekoľkohodinových ťahačiek vo výbore, bolo to, či teda podriadený ako ministra, tak aj policajného prezidenta môže byť predvolaný na výbor a potvrdiť, resp. vyvrátiť slová čelných predstaviteľov rezortu a policajného zboru. Totiž Vašečka, Galko, Krajňák, Kotleba a Laurenčík si myslia, že áno, že na výbore môže byť konfrontovaný vrátnik s ministrom, radový policajt s policajným prezidentom, alebo nebodaj vojak Lado s náčelníkom generálneho štábu a na základe toho má výbor určiť, kto má pravdu. Pritom výbor nemá právo vyšetrovať a ani nie je orgánom činným v trestnom konaní, kde si viem predstaviť takéto postupy.
Nuž ak je toto predstava OĽaNO a SaS o spravovaní štátu, tak nás Pán Boh chráň od toho, žeby sa títo anarchisti a rozvratníci dostali niekedy do pozície, žeby tento štát spravovali. To by hocikto mohol v štátnej správe alebo v ozbrojených silách a ozbrojených zložkách povedať, čo chce a potom by výbor rozhodoval, či má pravdu minister alebo vrátnik, policajný prezident alebo pochôdzkár, náčelník generálneho štábu alebo vojak Lado. Som presvedčený, že za takýto „ordnung“ v štáte by sme dopadli horšie ako Maďari pri Világoši alebo Rakúšania pri Hradci.
Nedovoľme týmto anarchistom rozvrátiť našu Slovenskú republiku. Bráňme v naj pokoj a poriadok. Lebo len tak môžeme byť úspešní.

 

 

 

 

 

 

 

 

39 Responses

  1. Tučko Bombička 30. októbra 2016 / 10:54

    Nuž, predstavu o spravovaní štátu majú páni z SAS /OĽANO nechajme bokom, kde nič nie je, ani smrť neberie/ naozaj prazvláštnu. Bola to veru ozajstná veselohra, keď v relácii rakúskej televízie (tuším IM ZENTRUM) niekedy na jar začal R. Sulík všetkých presviedčať, že zásada rovnaká mzda za rovnakú prácu na rovnakom mieste je nezmysel a že to treba nechať všetko na individuálnom rozhodnutí zamestnávateľa, pretože to tak – podľa neho – stáročia a dobre fungovalo.

    Ďakujem, p. Sulík, ale znovuzavedenie feudalizmu na Slovensku si fakt neprajem! Na druhej strane oceňujem Vaše nekompromisné zastupovanie Slovenska v zahraničí v otázke migrácie, keď ste bohužiaľ jediný slovenský politik, ktorý je schopný verejne povedať to, čo všetci vieme: že Slováci migrantov u seba skrátka nechcú. Rovnako ako je to schopný povedať o Maďaroch minister zahraničných vecí Maďarska P. Szijártó či hovorca maďarskej vlády Z. Kovács.

    Pretože náš minister zahraničných vecí, keď to má vysvetliť, tak radšej začne koktať o tom, že Slováci potrebujú čas, že sa boja toho, čo nepoznajú, že tu bol iný vývoj a podobné pi……ny. Ten výraz som vybodkoval ja, prosím pekne, dobre?

    Čo dodať na záver: posledný prieskum POLISu ukazuje stagnáciu Smeru na 27,1%, nárast SNS na 14% a nárast Kotlebu na vyše 10%. No a nech sa snažím akokoľvek, ani z jednej z týchto skutočností veru nešťastný nie som!!!

  2. Tučko Bombička 30. októbra 2016 / 11:03

    …..a celé je to o to nepochopiteľnejšie, že sa dajú nájsť cudzojazyčne písané články o tom, že pôvodcom/autorom konceptu tzv. „flexibilnej solidarity“ – ku ktorému sa Poľsko, Maďarsko a Česko iba pridali – je v skutočnosti Slovensko/slovenská vláda a že na základe istých indícií sa dá dôvodiť aj to, že hlavným organizátorom dnes už celoeurópskeho odboja proti kvótam bolo takisto Slovensko!

    Tak prečo, do šľaka, to podkladanie sa EÚ?

  3. Pomocnik 30. októbra 2016 / 11:34

    O Matovicovi si myslim uz robi iluzie malokto (okrem povestnych 10 %, lebo vrana k vrana sada). Ale hlupak je aj Sulik, a to korunovany, akurat sa lepsie ovlada. Nerozumie ani ekonomii, ani politike, nicomu (mozno tak drogam). Jeho znalosti ekonomie su na urovni – vsetko je dopyt a ponuka a okrem toho „ja a ja a ja“ a zase len „ja a ja a ja“; tak daleko to nedotiahol ani Hayek a spol…. Ale mysli si o sebe pravy opak, ze je genius; to su vzdy ti „najlepsi“. Ja by som ho ako zamestnanca nenechal ani ziarovky vymienat.

    Povodne ho do nemeckej diskusie pozvala slovakofilka. Medzicasom ho ale do tych nemeckych diskusii pozyvaju – ak ste si to nahodou este nevsimli – ako klauna a on sa tym este aj chvali. Okrem toho nechcu robit reklamu AfD (resp. FPO atd.) a podobne, tak si tam pozvu neschopneho a zabavneho cudzinca – naivnejsi su nadseni (tym sa aj tak neda pomoct) a inteligentnejsi si povedia „no ked toto je zastupca opacneho tabora, tak budem volit radsej Merkelovu“, cim je splneny ucel jeho pozvania. Cely sposob jeho uvazovania je na urovni 10-rocneho chlapca a vzdelanejsi clovek to musi vidiet (bez ohladu na ideologie). A to mam aj vazne pochybnosti, ci je – povedzme to slusne – tvacsinou bez vplyvu omamnych latok (ale to je len moj dohad).

    Ak mate pochybnosti o tom, ako sa vyberaju a spracuvaju hostia do nemeckych mainstreamovych diskusii, vypocujte si niektorych vyhodenych redaktorov, na nete by toho malo byt dost….

    Takze: Asi nemate dostatocne znalosti nemciny a nemeckych realii, ak mate pocit, ze v tych diskusiach exceluje, neexceluje, ale je tam na smiech, a to cielene. Zobudte sa prosim a nesadajte tymto pravicovym truhlikom na lep.

  4. Tučko Bombička 30. októbra 2016 / 13:10

    To je váš názor. Našli by ste názory z nemeckého prostredia, ktoré jeho účasť hodnotili tak, že ho pozývajú preto, lebo nikto z nemeckých politikov nevie/nie je schopný/ochotný povedať veci tak na rovinu ako on. A neboli to veru názory „jednoduchých“ ľudí. Že si medzitým nemecké televízie vyhliadli rakúskeho ministra zahraničných vecí S. Kurza, maďarského novinára Kánokiho (alebo tak nejako), či poľskú novinárku A. Rybinskú alebo maďarského veľvyslanca P. Gyorkosa súvisí s tým, že V4 sa nám pekne potichu premenila na V2+2, kde Slovensko a Česko začali zase pekne hrať na zmierlivejšiu strunu (tlačí sa mi na jazyk čosi o riťolezcoch) a preto ostávajú ako hlavní odporcovia EÚ už iba Maďarsko a Poľsko.

    Mýlite sa aj v druhej veci: AFD je dnes už pravidelným účastníkom v nemeckých diskusiách, čo je druhým dôvodom, prečo Sulíka prestali pozývať – ono sa ten verejný diskurz v Nemecku tiež výrazne posunul. Čo sa migrácie týka, vystupoval Sulík vždy kompetentne a v podstate prezentoval slovenský postoj k týmto veciam. Akurát tak robil bez povinných nemeckých tančekov pozostávajúcich z toho, že kým poviete vlastný názor na migrantov, najprv musíte povinne deklarovať, že nie ste xenofóbny, rasista, proti utečencom atp. – bez toho si totiž priemerný Nemec nevie diskusiu o tejto téme ani predstaviť. To bol jeho prvý veľký hriech. Jeho druhý veľký hriech bol argument, ktorým zvykol diskusie „klincovať“: „…pretože to ľudia/voliči na Slovensku nechcú!“. Rovnako ako to robia maďarskí politickí predstavitelia očividne necítiaci potrebu kartáčovať západným politikom hrubé črevo, čo sa o niektorých našich politikoch žiaľ povedať nedá. Pravdu máte v tom, že smiech si pravidelne vyslúžil svojim konštatovaním, že eurofondy na Slovensko priniesli korupciu, čo je zjavne volovina. Tam to bolo riešiť tak ako Poľka Rybinská, ktorá diskusiu o tom, ako nám Európa eurofondami pomáha končí zhruba nasledovne:

    „…keď sa všetko spočíta, to, že sme západu otvorili trhy a robíme preň subdodávateľov, tak to vychádza tak, že z každého eurofondového eura poslaného na východ sa naspäť na západ vracia 89 centov!“ – pozdravujem R. Fica, podľa ktorého by sme bez eurofondov neprežili!!!

  5. Pomocnik 30. októbra 2016 / 13:25

    Nuz, zaradili ste sa do jednej z mnou spominanych skupin. A neprekvapuje ma, ze nevidite, ze je ten clovek na smiech. A preto tato krajina vyzera tak, ako vyzera.

  6. Tučko Bombička 30. októbra 2016 / 14:29

    Nuž, na vašu smolu je tých skupín očividne viac, než koľko ich poznáte vy. To za prvé. Neviem síce, ako si vy myslíte, že Slovensko vyzerá, zato viem veľmi dobre, že by som ho nechcel také, aké by ste ho chceli vy. Ale to je nám obom, myslím, už dlhšiu dobu jasné. To za druhé. No a k tomu smiechu: áno, on je Sulík na smiech, ale asi tak, ako je „na smiech“ V. Orbán, z ktorého väčšine západných politikov behajú zimomriavky po chrbte. Humorné je, že nie preto žeby bol nedostatočný demokrat, ale preto, lebo je demokratickejší než všetci tí bruselskí (a nemeckí) pajáci dokopy. Ale to už sme pri maďarskom referende a to si nechám na inokedy…

  7. jano 30. októbra 2016 / 19:10

    T.Bombička-Nekompromisné zastupovanie slovenska v otázke migrácie v podaní podržbalonika Sulíka.To nemyslíš vážne.To je teda vtip.Sulík je obyčajný demagog a vychcaný človek.Nemá kompetencie-vpylv-nemá čo ako kedy kde riešiť len tára.Presne ako táral o eurovale.Vieš o čo mu ide?nemá na nič páky len zneužíva situáciu lebo v opozícii môžeš vyhlásiť čokoľvek.Ked bol vo vláde tak mu žiaden euroval nevadil/na oko pre svoje ovce/a povedal Radičovej nech to schváli aj so Smerom.Tak isto keby bol pri koryte sa správa ohľadom migrantov.Ked bude môcť tak vytrieska politický kapitál trebárs na ochrane ľadových medvedov.Inak píšeš dobre až na toho Sulíka.

  8. jano 30. októbra 2016 / 19:12

    Pomocník-moja reč.

  9. jano 30. októbra 2016 / 19:16

    Pán Hrnko-zhrnul ste to výborne.Neskôr napíšem o čo ide anarchistom-exotom.

  10. Tučko Bombička 30. októbra 2016 / 20:31

    Jano,

    mňa o Sulíkovi teda naozaj poučovať nemusíte. V domácich voľbách by som ho nikdy nevolil – ďalšie šrotovanie Slovenska fakt nepotrebujeme. V zahraničnom vystupovaní je však jediný, ktorý tlmočí postoj slovenského obyvateľstva taký, aký naozaj je. MIGRANTOV TU NECHCEME! A ja sa teda spýtam ešte raz, trebárs vás: prečo nemá maďarský minister zahraničných vecí problém povedať:“Maďarsko nepovažuje migráciu za pozitívny jav, Maďarsko migrantov nepotrebuje.“ a prečo si slovenský minister zahraničných vecí musí pomáhať doslova sprostosťami typu:“Naši ľudia sa boja toho, čo nepoznajú…..takéto zmeny sa nedajú robiť zo dňa na deň…..vývoj na Slovensku bol iný“…..a tak podobne?

    Veď mi teda odpovedzte vy!!! Triedite tu ľudí na demagógov a nedemagógov, dobre:

    1/ kedy je Fico (ne)demagóg – keď tvrdí, že je proti sankciám na Rusko alebo keď tvrdí, že kvôli tomu nepôjde proti jednote EÚ?
    2/ kedy je A. Danko (ne)demagóg – keď sa rozhorčuje nad tým, ako si Slováci nevážia vlastný štát alebo keď tvrdí, že ak by si niekedy mali opäť Slováci spravovať svoje veci sami (bez EÚ), bol by to krok späť?
    3/ kedy sú obaja vyššie menovaní páni (ne)demagógovia – keď tvrdia, že Európska komisia musí rešpektovať národné štáty alebo keď tvrdia, že to treba Veľkej Británii za Brexit osoliť, pretože inak by v EÚ vzrástol nacionalizmus (a nedajbože by si to mohla rozmyslieť aj nejaká ďalšia krajina). Podotýkam, že v Británii rozhodol SUVERÉN, teda ľud!

    Kľudne ma poučte, rád si prečítam váš názor 🙂 P.S. Doslova vrchol vtipu je, že v tom bode 3/ sa argumentačne A. Danko zhoduje s predsedom Európskeho parlamentu Schulzom, ktorý sa VB začal vyhrážať okamžite po Brexite a to ako prvý. U Fica ma to neprekvapuje, hold je to u európskych socialistov asi bežná vec, ale že na túto vlnu naskočila aj SNS, tak to som si teda vtedy nestačil oči pretierať.

  11. jano 30. októbra 2016 / 21:26

    T.Bombička/lepšie je si tykať ak súhlasiš/my sa vôbec nechápeme.Ja hovorím že pre mna je Sulík poskok Kočnera demagog lebo sa vždy chytí účelovo jednej témy na ktorú nemá ani vplyv-kompetencie a reálnu politickú silu.Povedať migrantov tu nechceme je populárne a jeho slovo má takú váhu ako trebárs moje.Napína ramená lebo vie že problematiku migrácie riešiť on osobne nebude ani by to nevedel riešiť.Sú to len jeho žvásty pre voliča aby ľahko nachytal hlasy.Lajčáka osobne nemusím ale on je pragmatik a tak sa aj správa.On predsa nemôže trepať ôsme cez tridsiate a populisticky tárať ako Sulík ked je minister.Ano máš pravdu každý je demagog ale záleží na miere populizmu.Ved R.Fico sa postavil najmä pred voľbami celej europe aj ked ide o kvoty.Fico sankcie proti Rusku zneužíva pre vlastné publikum to je pravda ale veľmi dobre vie že v europe nemá spojencov na ich zrušenie.To iste robí doma Orbán alebo Zeman.Danko musí zohľadnovať koalíciu aká vládne.Musí sa v tejto veci prispôsobiť ked ide o zahraničnú politiku.Je pravda že národná strana by sa takto nemala chovať ale je to dan za koalíciu.Okrem toho Danko nemá dlhoročné politické skúsenosti preto niektoré jeho názory beriem ako neskúsenosť a pragmatickosť.

  12. jano 30. októbra 2016 / 21:42

    T.Bombička-ešte som zabudol.Niesom žiadny eurohujer ale ked ide o VB tam referendum neskončilo tak jednoznačne.Ultra populisti presne ako u nás Kotlebovci klamali až sa práši čo sa týka EU.Ultra populisti nevedia riadiť žiaden štát.Vedia len zjapať ale riešenia nemajú.Sú nekompetentní.Pre boha čo sú napríklad Kotlebovci?skíni po novom v sakách.VB sa určite nebude mať lepšie ako v EU a skôr či neskôr aj škoti ich opustia.

  13. Kopernik 30. októbra 2016 / 21:47

    Pán Hrnko,

    prevalilo sa, že ste spojení s mimovládkami a že ste minimálne z jednej z nich financovaný.
    To, že ste zahlasovali za „náhubkový zákon“ a tým porušili ústavu ste sa definitívne pred národom odkryli a zaradili ste sa úspešne do zoznamu vlastizradcov.
    Nech vám pán boh pomáha i všetci svätí.

  14. Anton Hrnko 30. októbra 2016 / 22:31

    Tu na Slovensku sa toho prevalilo už veľa, najmä vĺn hlúpych rečí a podlých činov proti slovenskej štátnosti a jej osnovateľom. Okrem iného sa niekomu prevalil aj zdravý rozum a prestal chápať svet. Áno, až do volieb som bol na čele (riaditeľ) neziskovej organizácie PRO MEMORIA VETERANORUM, ktorá sa starala a stará o pamiatku tých, čo položili v službe vlasti svoj život. Najviditeľnejším výsledkom jej práce je pamätník 58 slovenským vojakom v Seredi, ktorí zahynuli pri službe vlasti v mierových misiách. Okrem iného som obnovil na pomníku v mojej rodnej obci Budatín meno bratranca môjho otca, ktorý padol roku 1942 v slovenskej armáde na východnom fronte /pri predchádzajúcej renovácii bolo zbrúsené, tak som mu tam pripevnil osobitnú tabuľku – píšem o tom aj tu na blogu/. Táto aktivita bola hradená buď z vlastných peňazí alebo príspevkov slovenských veteránov. Nuž úprimne sa priznávam k tejto mojej „vlastizradnej“ činnosti, ktorá tak prekáža akémusi „vlastencovi“, ktorý sa ani len pod slovenským pseudonymom nevie prihlásiť, ale používa poľskú identitu. Nemienim však podať sebakritiku a sľubujem, že v tejto činnosti budem pokračovať. A, pán Koperník, nezabúdajte, že krivé obvinenie je trestný čin! Ja všetky svoje príjmy musím ako poslanec dávať do majetkového priznania. Vy ma tu obviňujete, že som v tomto priznaní klamal,takže, pekne by som poprosil, že by ste buď poskytli dôkazy o tom platení, alebo sa mi tu pekne ospravedlnili. Lebo ma môže napadnúť dať vás mojim právnikom a verte, že oni si vás nájdu, aj keď sa skrývate pod poľským pseudonymom.

  15. Lukac 30. októbra 2016 / 23:43

    Ukazuje sa, ze v buducnosti sa budu na dnesnu dobu pozerat ako na obdobie extremizmu. Kedze sa spolocnost nevie harmonicky rozvijat dochadza k extremom ktore ak su ojedinele daju sa korigovat, ale ak ich je vela vedu k destrukcii. Aj u nas , akobolo uvedene vyssie /Pomocnikom a Janom/ mnohi pochopili, ze I’m staci kritizovat /a je co/ a slubovat a ak budu mat stastie stanu sa uspesnou politickou stranou /firmou/ atak sa lahko dostanu k pohodlnemu zivobytiu- vid Sulik, Matovic, Kotleba. Riesenie nie je v prijimani antiextremickych zakonoch, ale v serioznom rieseni realnych problemov ludi.

  16. Milanxyz 31. októbra 2016 / 8:59

    Pán Hrnko,
    pokiaľ som Vám dobre porozumel, celý problém spočíva v tom, že Výbor NR SR pre obranu a bezpečnosť (ďalej len Výbor), ktorého ste, pokiaľ sa nemýlim predsedom, zamietol požiadavku zástupcov parlamentnej opozície, ktorí sa dožadovali, aby pred Výbor bola predvolaná aj druhá strana, a nie len zástupcovia obvinenej strany, t.j. orgánu štátnej správy.
    Nepoznám rokovací poriadok Výboru, ale zdá sa mi celkom prirodzené, že členovia Výboru by sa mali oboznámiť s podstatou veci zo strany žalovateľa, predtým, ako žalovateľa začne vyšetrovať prokuratúra, ktorá tak, ako aj polícia priamo podlieha ministrovi.
    Tu predsa nemusí ísť o žiadnu konfrontáciu, alebo vyšetrovanie, ale len o jednoduché oboznámenie sa s prípadom z oboch strán.
    Aké iné vysvetlenie sa dá očakávať od štátných orgánov, keď sú si vedomé toho, že druhá strana nebude vypočutá?
    V našom Kocúrkove to vyzerá tak, že jeden orgán obžalovaného bude súdiť iný orgán toho istého obžalovaného, oba podliehajúce pod toho istého ministra.
    Asi najistejšia cesta k zmanipulovaniu celého procesu.

    To je však len jedno z posledného perlenia najnovšej odrody najstaršej politickej strany Slovenska.
    Pokiaľ sú moje informácie pravdivé, počul som, že dvojzáprah Danko-Hrnko pracuje na úprave zákona o registrácii politických strán, ktorou by sa mal zvýšiť požadovaný minimálny počet členov strany, aby sa strana mohla zaregistrovať a poberať príspevok od štátu.
    Pokiaľ je úprava navrhnutá len preto, aby strany bez riadnych štruktúr, s tromi členmi a pod., sa pri voľbách špekulantsky neobohacovali, potom je to krok správnym smerom.
    Kotlebovci však prednedávnom predniesli v pléne NRSR ešte lepší (a hlavne úspornejší) návrh. Navrhovali úplne zrušenie financovanie politických strán zo štátneho rozpočtu!
    Čuduj sa svete, SNS hlasovala PROTI !!!

    Toto však v „pronárodnom“ postupe SNS nie je všetko.
    Pred pár dňami Kotlebovci predniesli v NR SR návrh zákona, podľa ktorého, podľa vzoru USA a Izraela by mimovládne organizácie, pretláčajúce cudzie záujmy a poberajúce akúkoľvek podporu zo zahraničia, boli povinne registrované na MV, ako cudzí agenti pôsobiaci na Slovensku.
    A čuduj sa svete po druhý raz, SNS hlasovala PROTI prijatiu tohto návrhu zákona !!!
    Čiže vymývanie mozgov občanov Slovenska určitými mimovládkami, ktoré majú nekontrolovateľný prístup do všetkých médii na Slovensku poslanci SNS odobrili !!!

    Ani to však ešte nie je všetko.
    O korunu „vlasteneckého“ cítenia momentálneho smerovania Slovenskej národnej strany sa postarali jej všetci prítomní poslanci ktorí podporili Žitňanskej protiústavné návrhy úprav trestného zákona, z ktorých najhoršia je tá, ktorá anuluje v Slovenskej ústave zakotvenú ZÁSADU PREZUMPCIE NEVINY!!!
    Čiže poslanci SNS (a nielen oni) hlasovaním za úpravy zákona navrhovanými Žitňanskou PORUŠILI SVOJ POSLANECKÝ SĽUB konať v duchu najvyššieho zákona štátu, to jest jeho ústavy.
    V praxi to znamená, že hocikto môže z hocijakých (aj zištných dôvodov) udať hocikoho z podozrenia (určitého) trestného činu (extrémizmu, fašizmu popieranie hocastu etc.) a dotyčný bude musieť DOKÁZOVAŤ SVOJU NEVINU pred (štátom dobre plateným) špeciálnym prokurátorom a ešte lepšie plateným špeciálnym sudcom, ktorím odbornú pomoc bude poskytovať špeciálna komisia zostavená z členov zahraničím platených mimovládok !!!
    Ideálny zákon na eliminovanie politických protivníkov!

    Ako je možné, že poslanci v NR SR môžu, (bez výčitky svedomia) beztrestne hlasovať proti Slovenskej ústave???
    Kde to povedie?
    Či si SNS naozaj pripravuje pôdu, aby tesne pred nasledujúcimi voľbami obvinili Kotlebovcov z (zatiaľ nedefinovaného) extrémizmu alebo z fašizmu a následným pozastavením, alebo aj úplným zákazom ich činnosti ich vyradili z volieb a zvýšili počet svojich voličov „pozbieraním“ ich opustených voličov?
    To by bola podlosť najhrubšieho zrna.
    Pán Hrnko, netrápi Vás svedomie?

  17. Tučko Bombička 31. októbra 2016 / 10:05

    Jano,

    kľudne si tykajme (ale ja beztak už v nasledujúcom príspevku nato zrejme zabudnem a budem vám zase vykať, tak si to potom nevšímajte) a poďme k tomu najdôležitejšiemu, čoho ste sa dotkli:

    „Povedať migrantov tu nechceme je populárne…“

    OBROVSKÝ OMYL. Toto povedať je na dnešnej európskej politickej scéne nielen nepopulárne ale dokonca aj extrémne nebezpečné! Pre autorov takého výroku. Prečo? Nuž, tu musíme prejsť k maďarskému referendu, ktorého pravému významu len málokto rozumie. Od natvrdlých žurnalistov na Slovensku (a ešte natvrdlejších politikov) sa dozviete, že Orbán usporiadal referendum čisto z vnútropolitických dôvodov, aby predĺžil životnosť „utečeneckej agendy“ vo verejnom diskurze krajiny a tak si držal vysoké preferencie atp. Nepochybne, tieto úvahy tvorili významnú časť jeho motivácie.

    Pointa je však niekde inde: Maďarské referendum, Jano, bolo smerované predovšetkým von – do Európy. Od vypuknutia migračnej krízy pred vyše rokom postavili európske politické elity vlastné obyvateľstvo(!) pred bezvýchodiskovú situáciu. Migrantov nemožno odmietnuť, lebo sú to vlastne všetko utečenci, na ktorých sa vzťahuje Ženevská konvencia, Charta ľudských práv atp. Pomiňme teraz, že o obsahu oboch vyššie zmienených dohovorov európske politické elity vlastné obyvateľstvo neraz jednoducho klamali. Zároveň ľudí, ktorí voči migrácii vyjadrovali a vyjadrujú kritické názory postavili do polohy extrémistov, rasistov, xenofóbov – vo všeobecnosti ľudí, ktorí vlastne do dnešnej Európy ani nepatria a de facto preto nemajú právo o veci rozhodovať. Európskym politikom celý tento proces umožnil nasledovnú vec: dať voľný priebeh neregulovanému prívalu cudzích ľudí s tým, že sami vlastne zaň nie sú zodpovední a nič s ním nemôžu robiť!!!!!! Pomiňme opäť skutočnosť, že z ich strany to bol pritom čisto oportunistický krok, niekde zameraný na riešenie blížiaceho sa krachu sociálneho systému, inde na nedostatok pracovných síl, atď. atp. Že sú v tomto naivní je opäť nepodstatná vec. Podstatná je ešte raz táto veta:

    „Európskym politikom celý tento proces umožnil nasledovnú vec: dať voľný priebeh neregulovanému prívalu cudzích ľudí s tým, že sami vlastne zaň nie sú zodpovední a nič s ním nemôžu robiť!!!!!!“

    A teraz si predstavte, že sa na európskej politickej scéne objavil človek (V. Orbán), ktorý povedal:“Viete čo, ja o tom nechám rozhodnúť vlastné obyvateľstvo!“. Viete si, Jano, predstaviť, tú zlosť, nenávisť a rozhorčenie absolútnej majority západoeurópskej politickej scény? Veď skúste domyslieť do dôsledkov. Predstavte si, že by maďarské referendum bolo úspešné a platné. V jednej a tej istej únii by ste tak mali 2 druhy štátov. V jedných by politická elita tvrdila vlastným ľuďom, že s migráciou nič robiť nemôže, lebo všetci tí chudáci utekajú pred bombami a vraždením a keďže my sme takí veľkí humanisti, demokrati a ľudomili, musíme sa o nich postarať. Veď beztak nemáme na výber, však, Ženevská konvencia o utečencoch atp.

    No a v druhých štátoch, by žili ľudia, ktorí demokraticky v referende povedali:“Choďte do prdele, migranti!“. A obe tieto skupiny ľudí by sa v dnes tak prepojenej Európe stretávali, vymieňali si názory, pričom tá prvá skupina by bola konfrontovaná s narastajúcou kriminalitou, zvyšujúcim sa počtom znásilnení a s meniacim sa kultúrnym charakterom krajiny – a tá druhá skupina obyvateľstva by si žila v podstate tak, ako dovtedy.

    Rozumiete už teraz, prečo ten darebák Asselborn (luxemburský minister zahr. vecí) pred bratislavským samitom zjapal o tom, že Maďarov treba vyhodiť z EÚ? Rozumiete už teraz, prečo po neúspechu Orbánovho referenda nastala taká veľká úľava? Myslíte si, že povedať „migrantov tu nechceme“ je populárne? Veľký omyl – v dnešnej Európe je to nielen nepopulárne ale dokonca aj nebezpečné. A preto má KAŽDÝ JEDEN, ktorý to dokáže povedať, môj hlboký rešpekt (jeho motiváciu pritom fakt neskúmam).

  18. yoss 31. októbra 2016 / 10:11

    nj, prezumpcia neviny je vazna vec. rozpadne sa cely pravny system o zdokonalenie ktoreho sa jedna. tiez je to otazka politicka, kto je vacsim nebezpecenstvom pre Slovensko, zo zahranicia platene a ovladane mimovladky, alebo zopar vyhranenejsie orientovanych narodniarov. niektore ich pokriky mimo ramec takzvanej politickej korektnosti nemozno chapat ako skutocne privolavanie fasizmu, extremistickych cinov, skor sa jedna emociu, podobne ako ked mater povie decku, ze ho „zabije“, lebo zhodilo kastrol zo sporaka. Kotlebovci maju medzi ludmi rastucu podporu kvoli tomu, ze su proti chystanej vojne s Ruskom, ktora sa nenapadne pripravuje, co si myslim, je jednym z dvoch hlavnych dovodov, preco maju byt kriminalne stihani za niektore svoje ine prejavy…

    s tou Gorilou je to tiez pofiderne. vieme, ze bol rozkradnuty narodny majetok za miliardy, vieme kto to urobil, jestvuju o tom doklady (ITP spis Gorila), napriek tomu sa 10 rokov nic nedeje. namiesto toho sa riesi, ci moze alebo nemoze nejaky Gajdos predstupit pred BB vybor. to je prilis silna kava, ktora moze politicky pochovat jej protagonistov…

  19. yoss 31. októbra 2016 / 10:23

    upozornenie:
    pan Hrnko, mate na tych spravach o cinnosti Pro Memoria Veteranorum svoje osobne udaje, menovite rodne cislo, ktore by som radsej nezverejnoval, aj ked ste vseobecne znama osoba…

  20. yoss 31. októbra 2016 / 10:43

    neuveritelnu blbost volakto vymyslel !!! aj Samo Chalupka bude musiet byt oznaceny za extremistu, pripadne aj stihany in memoriam, lebo napisal:


    No zahyň, studom večným zahyň, podlá duša,
    čo o slobodu dobrý ľud môj mi pokúša.
    Lež večná meno toho nech ovenčí sláva,
    kto seba v obeť svätú za svoj národ dáva.
    A ty mor ho! — hoj mor ho! detvo môjho rodu,
    kto kradmou rukou siahne na tvoju slobodu;
    a čo i tam dušu dáš v tom boji divokom:
    Mor ty len, a voľ nebyť, ako byť otrokom.

  21. jano 31. októbra 2016 / 14:52

    Gorila je kauza druhej privatizačno nakupovačno poslncov Dzurindovskej vlády.Každý súdnejší človek to vie.Omieľanie o Ficovi a cole je prekrytie podstaty.Fico do toho bytu bol účelovo nalakaný.Kalinák nechal Gajdoša na svojom mieste a tak ako Lipšicov človek sa nemá prečo vyhovárať ale mal riadne vyšetrovať.Podľa mna nemá-nemal výsledky tak propagandisticky odstúpil aby našiel si do budúcnosti výhovorku-zámienku prečo ten a ten skutok nedokázal.Galko a spol zámerne sa nevenujú podstate veci ale pomocou ich kamošov mediálnej stoky sa snažia odpútať pozornosť od merítka veci na nepodstatu.To nieje prvýkrát ani posledný.Takto postupovali vždy a mienie takto pokračovať.Na tie osoby si dávajte pozor.Písal som to viackrát.Sú to bezcharakterní lumpovia-zákeráci.Ak to nadnesiem oni sú schopní aj SNS namočiť do gorily.Ved pokiaľ si spomínam už to skúšali odpadlíci od SME konkrétne Todová.Cez nejakú SBS.

  22. jano 31. októbra 2016 / 15:43

    T.Bombička-ak to takto bolo pochopené je to nedorozumenie a omyl.Ja nehájim migráciu-migrantov.Populárne som myslel u nás v SR.Viem že na eu polit.scéne je to nepopulárne.Motivácia rôznych kreatúr ako Sulík,Kotleba,Kollár práveže je dosť priehľadná.Vytrieskať čo najviac hlasov a primitívne hrať na nízke pudy voličov.Plus aj vulgárne.Hádam si nemyslíte že tá trojka pajácov má mentálnu výbavu-rozhľad-prehľad atd.ako riešiť migráciu?Sú to ultra populisti ktorí zneužívajú tému-problematiku.To už nespomínam že napríklad na zablokovanie kvot a ísť do stretu v europe potrebujete aj spojencov ako R.Fico ich/zatiaľ/má v podobe V4.Ani SNS v kampani nevystrájala ohľadom migrácie ako tá trojica.A mohla si to dovoliť lebo tá téma k národnéj strane prirodzene patrí.Záver-aby sme sa chápali.Treba rozlišovať kto to hovorí-prečo-akú má motiváciu-kompetenciu riešiť a čo konaním sleduje.Narážam na tých troch exotov-šarlatánov.

  23. yoss 1. novembra 2016 / 9:29

    cast naroda ma nepochybne jasno v tom, kto je tu skodna…

  24. Tučko Bombička 2. novembra 2016 / 11:34

    Jano,

    nuž komu česť, tomu česť. Čo sa R. Ficovi podarilo v otázke odboja proti povinným kvótam, teda zorganizovať celý ten európsky odpor a pohnúť – ako malý štátik, akým je Slovensko – v podstate celou Európou (akokoľvek neuveriteľne to môže znieť), je naozaj obdivuhodné. Ja si pritom tento svoj pohľad na vec dokážem aj vyargumentovať, na rozdiel od mnohých iných.

    Nuž, ale je tu aj iný moment. Totiž, keby ten istý R. Fico bol vyrokoval pri schvaľovaní Lisabonskej zmluvy rovnakú výnimku ako si vyrokovali Dáni, Íri či Briti, nemusel by o niekoľko rokov bojovať proti Európskej komisii. Ale, hold, mal vtedy plné ruky práce s lezením do bruselského zadku (ako aj 25 iných európskych krajín). Len teda, aby sme boli úplní, dobre? Buďme teda veľkorysí a uzavrime to tak, že všetci sa učíme!

    Ja neviem, či by Kotleba dokázal vyriešiť otázku migrácie, zato nepochybujem o tom, že cigánske osady na Slovensku by poriešil efektívnejšie, než všetci tí páni vo vládnej koalícii dokopy. Pretože tí majú podľa všetkého pocit, že skôr treba bojovať proti nehoráznym a strašným 30(!) (slovom TRIDSIATIM) extrémistickým skutkom, ktoré sa na Slovensku mali stať v roku 2015 a to až tak, že trestné stíhanie treba preniesť z okresných súdov na špeciálnu prokuratúru. Vrcholom srandy bolo, že o deň neskôr po tomto spravodajstve RTVS odvysielala Markíza reportáž o tom, ako si cigáni stavajú kdesi na Slovensku drevenú chajdu, na súkromnom pozemku, v rozpore so zákonom a ešte sa smejú tamojším obyvateľov do tváre! Pozdravujem do vlády!!! Pri takých machroch ako ste vy nemusí Kotleba robiť vôbec nič, len si v parlamente pohodlne sadnúť do kresla a založiť si ruky na hrudi.

    No a po tejto tlačovke A. Danka:
    http://www.ta3.com/clanok/1093381/tb-a-danka-o-disciplinarnom-stihani-i-matovica-za-hanobenie-naroda.html
    …sa mi nad SNS robí obrovský otáznik. Ako sa totiž ukazuje, zatiaľ čo napríklad maďarský parlament pripravuje právnu normu na ochranu kresťanov a proti ich prenasledovaniu, údajného národniara A. Danka skôr trápia Židia, národné záujmy štátu Izrael a národné záujmy štátu USA.

    Ďakujem, bezo mňa…

  25. Milanxyz 2. novembra 2016 / 13:01

    Tučko,
    pokiaľ pán Danko nie je Žid, potom to, čo v tlačovke povedal je vrchol pätolízačstva a nie predsedu parlamentu samostatného štátu..
    Pán Hrnko,
    ešte ste stále presvedčený, že SNS robí pronárodnú politiku?

  26. yoss 2. novembra 2016 / 14:19

    pan Hrnko, toho mladeho treba trochu krotit, lebo tou svojou svazackou horlivostou pokazi SNS historicke renome. a je tu dalsi prieser, zakon z dielne mimovladok a OKS, ktory LULU prilepila k inym navrhom, aby sa o nom nedalo rokovat. tento je zmatocny (mozno s tym niekto rata, to by bola ta lepsia moznost)…

    Stefan Harabin uviedol 4 pravne namietky proti tomutu zakonu. treba ich brat vazne, ked uz nic ine, tak preto, ze sa jedna o odborne fundovaneho pravnika a neskusat to politicky valcovat. a co tie komisie, do ktorych LULU nepochybne nasadi exponentov z prostredia mimovladok – ved to bude gol do vlastnej branky a mozno aj koniec, definitiva …

  27. pútnik matičiar 2. novembra 2016 / 17:54

    Pán Hrnko ma asi vela prace preto neodpoveda. Alebo nema co povedat?
    Lebo toto nie je národná a ani kresťanská politika, co robi SNS. Toto nie!

  28. Milan2 3. novembra 2016 / 1:33

    Čo sa týka migrácie, vyše 90% azylov podľa Deklarácie ľudských práv bod 14, druhá časť nezákonná – EÚ ich prijatím hrubo porušuje základný celosvetový dokument.
    EÚ ale ako na páse porušila už veľa dokumentov – na čo sme si už pri EÚ zvykli.
    Vrátilo sa to ale ako bumerang – v podstate to tak vychádza, že Brexit (pri tom, ako tesne jazýček na váhach sa tesne prevážil k vystúpeniu z EÚ)) vlastne bol vyprovokovaný
    nedodržiavaním Deklarácie ľudských práv – nanucovaním migranov do VB politikmi EÚ, ktorí sa už začali správať ako nikým nezvolení králi EÚ.

  29. Tučko Bombička 4. novembra 2016 / 10:23

    Milan2,

    ani Brexit Britom nepomôže! Rovnako ako už nič nepomôže Nemcom, Francúzom či Talianom alebo Švédom. V minulosti sa dopustili obrovských chýb: za chránenú kastu „vyhlásili“ moslimov, tým zabránili diskusii o negatívnych dôsledkoch ich veľkej imigrácie a dnes už majú vo svojich krajinách veľké sformované islamské komunity, ktoré vstupujú do politiky! Sú v médiách, kde forsírujú istý pohľad na tému, sú v mimovládkach, z ktorých domorodé obyvateľstvo poučujú o tom, ako by malo ONO SAMO chápať svoju identitu atp. Keby ste to videli, nevedeli by ste, či sa máte smiať alebo plakať.

    Vyrobili tam chránenú kastu, presne tak, ako sa na Slovensku začala vyrábať chránená kasta zo židov a to v tom momente, keď sa zakázalo spochybňovanie holokaustu namiesto toho, aby sa jeho existencia trvalo a opakovane, vždy zas a znova dokazovala v diskusiách, verejných vystúpeniach, skrátka v názorovej konfrontácii s jeho odporcami. Tak, ako to platí pre iné témy! Čo dosiahli? Vznik skupiny obyvateľstva, ktorá už v jeho existenciu neverí. A určite v jeho existenciu veriť nezačne len preto, že sa prijmú ďalšie zákazy či zvýšia tresty za ich porušovanie.

    Nepripúšťajú slobodnú diskusiu o 1. Slovenskej republike (pretože by museli skorigovať vlastný hyperkriticko – šibnutý názor na ňu) a zase si myslia, že voľačo dosiahnu demagógiou o akýchsi hodnotách SNP, na ktorých údajne stojí Slovenská republika. A tým, že jeho odporcom zavrú hubu! Nuž, mám pre nich zlú správu, ľudia neprestanú byť kritickí voči SNP, len preto lebo si voľakto uplatňuje dogmu, že práve SNP bola „tá správna udalosť“ v slovenských dejinách. Rovnako ako ľudia neprestanú byť kritickí voči „tým správnym“ historických teóriám, len preto, lebo voľakto spíše a vydá nejaké „Stanoviská…“.

    Ale to je zbytočné týmto pánom vysvetľovať. Oni nie sú schopní pochopiť, že propaganda nezačne zázrakom fungovať len preto, lebo jej bude viac!!!

    A na záver otázka na predsedu SNS A. Danka: čo tak zákonne zakázať spochybňovanie etnocídy na Slovákoch, ktorú realizovala maďarská vláda od druhej polovice 19. storočia? Čo tak zákonne zakázať spochybňovanie maďarizácie, „národniar“ Danko? Pretože jej výsledkom by – v prípade úspešného dotiahnutia do konca – bolo to isté, čo by bolo výsledkom holokaustu v prípade jeho úspešného dotiahnutia do konca.

    Myslím, ale že všetci vieme, že odpovede na otázku, ktorú som položil, sa od predsedu NRSR nedočkáme. Na rozdiel totiž od Bielej knihy ohrozených a chránených živočíšnych druhov – chránený ľudský druh môže byť len jeden!!!

  30. Milanxyz 5. novembra 2016 / 9:44

    Múdra reč pán Tučko,
    na to sa určite odpoveď od pána Hrnka nedočkáme. To by musel poprieť sám seba ….

  31. pútnik matičiar 5. novembra 2016 / 17:28

    Napriek vsetkemu treba verit, ze PROGLAS žije a bude žiť !

  32. Milanxyz 7. novembra 2016 / 19:24

    Oheň a síra,
    predsedu SNS a slovenského parlamentu na poslanca Matoviča a niektorých poslancov ĽS NS za ich údajne protižidovské vyjadrenia má zaujímavé pozadie. Marián Magát na „youtrubke“ tvrdí, že predseda NR SR sa večer pred smutne známou tlačovkou stretol (podľa všetkého v budove NR SR) s členmi Izraelskej delegácie (poslancov Knesetu), ktorá prišla pozdraviť „skupinu“ (klub?) „Priateľov Izraela“ v našom parlamente.
    Neviem, či tá návšteva sa uskutočnila v medziach príslušného protokolu, mne to skôr pripadá, ako „lobovanie“ v prospech cudzieho štátu priamo v parlamente.
    Neviem, či v parlamente existujú aj „priatelia“ iných štátov. Neviem si predstaviť, žeby sme tam mohli mať skupinu priateľov Ruska, Číny, alebo povedzme Vatikánu. Veď takéto skupiny pod rúškom nevinného „priateľstva“ prakticky „lobujú“ za záujmy cudzieho štátu, podobne, ako obyčajné, cudzinou platené mimovládky, ktoré by podľa zákonov v USA aj Izraela museli byť registrované ako agenti cudzích záujmov. Teda takéto skupiny „priateľov“ toho-ktorého štátu v našom parlamente sú tak isto agentmi cudzích záujmov a to priamo v najvyššom riadiacom orgáne štátu!
    Dankova Sodoma a Gomora na spomínaných, údajne previnilých poslancov nasledovala hneď na druhý deň po jeho stretnutí s poslancami Knesetu a „Priateľmi Izraela“.
    Tu mi prichádza na um smutná paralela.
    Po nedávnej návšteve vysokého hodnostára Židovskej náboženskej obci v Ústave pamäti národa boli na hodinu prepustení dvaja historici zaoberajúci sa najnovšími dejinami Slovenska, špeciálne históriou 1.Slovenskej republiky, ktorá je v príkrom rozpore s doterajšími, komunistickej ideológie poplatnými historikmi písanými dejinami tohto obdobia.
    Teraz, po návšteve Izraelskej delegácie našich „Priateľov Izraela“ v parlamente sa predseda parlamentu Danko vyhráža podaním žaloby na Matoviča a niektorých poslancov ĽSNS za ich údajné protižidovské vyjadrenia.
    Žeby to bolo len čiste náhoda?

  33. yoss 8. novembra 2016 / 11:16

    toho mladeho utiahnu na varenom slizi, hadam neskonci este prv ako zacal…

  34. Tučko Bombička 8. novembra 2016 / 12:13

    Yoss,

    nebojte sa, nestane sa, až také jednoduché to zas nie je. Ale nech si dáva pozor, pretože v poslednom čase sa to akosi začalo kopiť. Najprv postoj voči Veľkej Británii a la Schulz, potom deklarovanie prípadného nadobudnutia plnej suverenity SR (teda vystúpenia z EÚ) ako retardačného kroku a nakoniec ten jeho žalospev nad urazenými židmi. To už totiž nie sú prebrepty! P.S. Podľa včerajšej reportáže RTVS to vyzerá, že sa pod predsedom ÚPN začína kývať stolička – držme mu palce, aby z toho nedostal morskú chorobu 🙂

  35. Tučko Bombička 9. novembra 2016 / 13:27

    Krásny deň: Donald prezident, Hillary v prdeli a transatlantickí riťolezci na Slovensku oči v smútku…

  36. yoss 9. novembra 2016 / 14:10

    1.
    gratulacia zdravemu jadru SNS, ze vydrzalo vycinanie mimovladok !!!
    nieco mi hovori, ze ta novelizacia trestneho zakona, ktoru pretlacila LULU
    teraz uz bude politicky nerealizovatelna…

    2.
    ako je mozne, ze RTVS prostrednictvom svojich vyslanych
    redaktoriek, Bakovej a Taranovej, mesiace sustavne klamala
    poplatnikov o tom, koho budu americania volit ??

    3.
    momentalne to vyzera
    ze dalsie strajky ucitelov skolstve nebudu
    a tito sa zacnu viac venovat svojej praci…

  37. yoss 9. novembra 2016 / 14:12

    asi tak, Tucko,
    toto je po dlhom case pekny den,
    aj ked dr. Chocholousek ma plne ruky prace
    v prezidentskom palaci 🙂

  38. Milan2 10. novembra 2016 / 16:17

    Mimoriadkové nakladanie Trumpovi vo vysielaní RTVS iba znovu potvrdili, že správy RTVS vyzerajú tak, aké je jeho personálne obsadenie – ovládajú ho úplne priehľadne mimovládky – ale že to bude ale také okaté aj pri správach z volebného USA som nepredpokladal. V podstate sa už ukazuje kto vlastne by mal doplatiť koncesionárske poplatky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *