Opäť si pripomenieme Slovenské národné povstanie

Slovenská národná strana si pravidelne pripomína významné výročia našich národných dejín, ktoré výraznou mierou ovplyvnili naše národné osudy a zanechali tak hlbokú stopu v národnom vedomí príslušníkov slovenského národa. Takouto udalosťou bolo aj Slovenské národné povstanie, ktoré začalo 29. augusta 1944 po tom, čo sa dovtedajší „spojenec“ vtedajšej Slovenskej republiky rozhodol okupovať jej územie. Nemožno však povedať, že ozbrojený odpor proti pokusu nacistického Nemecka okupovať slovenské územie bol iba spontánny. Vojenské vystúpenie, ktoré by dokumentovalo pred víťaziacou antihitlerovskou koalíciou vernosť slovenského národa princípom slobody, ľudských práv a demokracie, pripravovalo Vojenské ústredie v Banskej Bystrici i ilegálna Slovenská národná rada už celé mesiace. Cieľom príprav bolo zabezpečiť budúcnosť slovenského národa a jeho štátnosti v antifašistickej Európe po definitívnom víťazstve Spojencov nad nacistickým Nemeckom. Po tom, ako spojenci Antihitlerovskej koalície si už roku 1941 dali za svoj cieľ obnovenie Česko-Slovenskej republiky, museli odbojoví pracovníci hľadať také východisko z vojny, ktoré by pre Slovákov zabezpečilo uznanie ich národnej osobitosti a právo na vlastnú samosprávu. Či už vo Vianočnej dohode z decembra 1943 alebo v Deklarácii Slovenskej národnej rady z 1. septembra 1944 a v ďalších dokumentoch, ktorými sa Slováci prihlásili do boja proti zločinnému nacistickému režimu v Nemecku, za mier a demokraciu v Európe a vo svete, zároveň deklarovali svoju vôľu žiť ako slobodný a samosprávny národ. A za tieto myšlienky boli ochotní zobrať zbrane do ruky a položiť v boji aj svoje životy.

Otvorený ozbrojený boj slovenských vojakov a partizánov na Slovensku trval dva mesiace a viazal značne sily nepriateľa, ktoré mu chýbali na iných frontoch. Patril k najväčším antifašistickým ozbrojeným vystúpeniam v Európe. Niektorí historici dnes dobytie Banskej Bystrice a zlikvidovanie súvislého oslobodeného územia na konci októbra 1944 považujú za porážku povstania. S takýmto výkladom sa SNS nestotožňuje. SNP by bolo porazené len v tom prípade, ak by boli porazené jeho myšlienky a politický program. To sa však nikdy nestalo. Mnoho povstalcov zostalo v slovenských horách a pokračovalo v ozbrojenom zápase s nacistickým okupantom. A aj politický program povstania nebol skončením celoplošného ozbrojeného odporu mŕtvy. Na oslobodenom území v ňom pokračovali slovenskí antifašisti so širokou podporou slovenského obyvateľstva. To, že tento program musel na svoje úplné uskutočnenie čakať až ďalších takmer päťdesiat rokov, bolo aj dôsledkom geopolitickej situácie, v ktorej sa Slovensko ocitlo v dôsledku povojnového usporiadania sveta. Nemôžeme však nevidieť, že dnešné Slovensko vzišlo z antifašizmu, je založené na antifašistickej tradícií a ctí si túto tradíciu.

Slovenská národná strana vyzýva všetkých občanov, predovšetkým však svojich členov a sympatizantov, aby si pripomenuli hrdinský odkaz bojovníkov Slovenského národného povstania, položili kvetiny k pamätníkom tejto udalosti i na hroby obetí druhej svetovej vojny. Budú tým dokumentovať svoju oddanosť myšlienke humanizmu, mieru, demokracie a priateľstva medzi všetkými európskymi národmi.

Anton Hrnko,

podpredseda SNS

63 Responses

  1. Avatar Milanxyz 27. augusta 2016 / 8:41

    Tento článoček mi pripomína jedno staré slovenské porekadlo, ktoré si síce nepamätám celkom dobre, ale zneje asi v tom zmysle, že „stará liška svoj chost (alebo farbu) nemeni“. Pri čítani som mal dojem, že som sa ocitol nazpäť v sedemdesiatich rokoch normalizácie.
    Pred niekoľkými dňami som cez internet počúval jednu z tých „politicky nekorektných“ relácii, pri ktorej sa moderátor len tak okrajovo dotkol povstania proti „okupantom“, načo ho hosť pán Huďo upozornil, že nemecké jednotky, teda „okupanti“ v tom čase na Slovensku neboli a že ich príchod bol práve spôsobený povstaním.
    Uvedomujem si, že banskobystrický Slobodný vysielač patrí, v ránci osvety hlásanej hlavným mediálnym prúdom do kategórie „politicky nekorektných“ vysielaní, má však pred „mejstrímom“ tú prednosť, že svojich čitateľov upozorňuje, že nemusia veriť všetkému, čo od nich počujú, ale nech sa nad vecou zamyslia a porovnávajú, aby potom sami dospeli k uzáveru.
    Zaujímavé, pán Hrnko, že ako historik takúto „maličkosť“ naďalej tvrdohlavo ignorujete. Zaiste to nie dobrá vizitka ani pre SNS.

  2. Avatar Jozef 27. augusta 2016 / 9:34

    Tono,
    my tam v pondelok pôjdeme, ale až vtedy keď už tam nebudú SNSáci, SMERáci a slovenskí Maďari.

  3. Avatar jano 27. augusta 2016 / 15:15

    MILANXYZ,šarlatánsky-konšpirátorsky nejaký slobodný vysielač je v prvom rade hlasná trúba nácka Kotlebu a jeho holohlavých lebení typu Mazurek.Vôbec,sa nečudujem,že v tomto rádiu bola pečená varená steleportovaná-vyživená vesmírom Mezenská.Tým,nechcem povedať,že „meinstrimové“média sú v poriadku.To,ani náhodou.

  4. Avatar Milanxyz 27. augusta 2016 / 16:25

    Nuž pán Jano,
    smola je v tom, že to tvrdí nielen „nácko Kotleba a jeho holohlavé lebene“, ale aj naslovo vzatí historici ako Ďurica a Vnuk, a z mladších aj napríklad Martin Lacko. A čo sa týka pani Mezenskej, myslím si, že je to veľmi šarmantná pani s celkom rozumnými názormi, aj keď trebárs nie všetkými.
    Ale súhlasím s Vami, že tie „mejstrímové“ média nie sú (vôbec) v poriadku.

  5. Avatar Tučko Bombička 27. augusta 2016 / 17:26

    Iný pohľad na 2. svetovú vojnu. Celé obdobie 1914 – 1945 je poňaté ako tzv. 2. tridsaťročná vojna. Pohľad na špinavé prsty Angličanov, Francúzov, Poliakov ale aj Rusov. V nemeckom jazyku, ale pre tých, ktorí rozumejú, rozhodne stojí za pozretie. P.S. Videl som to dávnejšie ako 3 separátne diely, podľa nadpisu by to malo byť všetko v jednom kuse, ale nemám čas to pozrieť celé, snáď je to ono, vyzerá, že áno, to pôvodné neviem nájsť…a ten Hitler z toho vychádza podstatne lepšie než z verzií, ktorými nás kŕmia na Slovensku.

  6. Avatar nebude 29. augusta 2016 / 11:19

    Hrnko, že Vám nevadí, ako slávny „sobotno-nedeľný puč“ („SNP“) zrušil existenciu Slovenskej republiky a automaticky sa prihlásil k „Československej republike“! Darmo budete jej názov písať s neviemkoľkými veľkými písmenami a pomlčkami, jej londýnsky exponent Beneš existenciu slovenského národa neuznával a uznať ani nemienil. Nonstop „národ československý“! Za toto bojovali tí Vaši „povstalci“!? Tieto dôsledky treba pripomínať! A veru nie sú potom žiadnym dôvodom kladenia kvetov na pomníky a hroby! Darmo, svoj marxistický korienok nepopriete, akokoľvek sa snažíte.
    Článkom ste znivelizovali všetky ostatné, kde toľko dokazujete boj Slovákov za svoj národ, samobytnosť a štát…

  7. Avatar yoss 29. augusta 2016 / 11:28

    Z prejavu predsedu Oblastného výboru Slovenského zväzu protifašistických bojovníkov Trenčín Jána Holičku, ktorý odznel počas osláv SNP na Janovom vŕšku:

    Napriek prehlásenej nulovej tolerancii voči fašizmu u nás,
    naše masmédiá vrátane verejnoprávnych nás kŕmia informáciami,
    ktoré sú zamerané na podporu banderovcov na Ukrajine,
    príslušníkov SS v pobaltských krajinách.
    Naši vrcholoví predstavitelia sa chovajú veľmi priateľsky k predstaviteľom týchto krajín,
    ktoré potláčajú antifašistov a búrajú pamätníky padlých sovietskych vojakov vo svojich krajinách.
    To čo my považujeme za oslobodenie spod fašizmu
    oni nazývajú okupáciou
    a naši predstavitelia diplomaticky mlčia…

  8. Avatar štúrovec 2016 29. augusta 2016 / 17:55

    Treba si pripominat SNP? Jednoznacne ano, ale len ako pamatny den.
    Treba oslavovat SNP ako statny sviatok? Jednoznacne nie.
    SNP malo pekne myslienky, ale ciny tomu nezodpovedali.

  9. Avatar Milan2 29. augusta 2016 / 21:26

    Začatie SNP zapocalo zatarasenim strecnianskych tunelov chruscovovymi partizánmi a vystrieľaním Ottovej diplomatickej misie vracajucej sa z Rumunska zaseknutej tou zhodou náhod vo Vrútkach ….diplomatické misie sa v Európe nezvyknú strielať.

  10. Anton Hrnko Anton Hrnko 29. augusta 2016 / 21:54

    Páni, niektorým z vás by skutočne nezaškodilo trošku úcty k dejinám. Predovšetkým, Nemci plánovali okupovanie Slovenska dávno predtým, než sa partizánske hnutie stalo skutočným problémom.To, že tak neurobili skôr, malo dve príčiny. Na jednej strane Nemci vždy potrebovali vojská niekde inde, na dôležitejší úsek frontu, na druhej strane aj Tiso a jeho vláda sa snažili presvedčiť Berlín, že majú všetko pod kontrolou a nepotrebujú na Slovensku nemecké vojská. Plánovanú operáciu spustili vtedy, keď prišli k záveru, že je nevyhnutná.Samozrejme, postrieľanie (nezmyselné) vojenskej skupiny pplk. Otta malo vplyv na čas zásahu, ale nie na samotný zásah. Najvýznamnejší vojenský cieľ, ktorý mali Nemci pri vstupe na Slovensko, bolo zabezpečenie výrobne delových lafiet v Ružomberku, lebo tam bola sústredená celá produkcia. Tento cieľ splnili 6. septembra 1944. Najväčšia chyba povstalcov v prípravách bola odmietnutie spolupráce s demokraticky orientovanými príslušníkmi HSĽS – ale tam bola ruka Beneša. Túto chybu sa demokrati pokúsili napraviť až v tzv. Aprílovej dohode z r. 1946, ale už bolo neskoro. Beneš a komunisti im už zámery z dohody nedovolili naplniť.

  11. Avatar Ivana Kluková 30. augusta 2016 / 13:26

    Pán Hrnko, za vaše chovanie a postoje si zaslúžite iba pohŕdanie. Moji priatelia poslali reakcie na váš komentár. Samozrejme ste ich neuverejnili. Chováte sa účelovo a nahrávate bývalým partizánom a kvázi „povstalcom“ čo boli obyčajní vrahovia a zločinnci. Celú moju rodinu vyvraždili v horách pohoria Vtáčnik. Iba preto, že môj starý otec dal nemcom vodu, keď si prišli pýtať ku nemu na laz. Máme o tom dôkazy a svedectvá. Museli sme byť 40 rokov ticho, mali sme strach, aby nás vaši ospevovaní „povstalci“ nepostrielali, alebo nedeportovali do ruských lágrov. Vy sa zastávate tejto zberby, lebo to boli prevažne vaši evanjelickí súverci vedno z komunistami, chazarmi a čechoslovakistami. Títo ľudia po vojne navyše poberali výsluhové dôchodky podľa paragrafu 255. Toto prešlo aj na ich príbuzných a rodinu. Takto ste si zabezpečili na dlhé obdobie uctievačov a pritakávačov, ktorí ku tomu dostali aj stranícke léna a vedúce posty v národnom hospodárstve počas socializmu. Pravda sa nadlho neutají, raz vyjde všetko naznámosť a uctievači „povstania“ zostanú v hambe. Ich zločiny budú raz odsúdené a poslané na smetisko dejín. Ivana Kluková

  12. Avatar Guri 30. augusta 2016 / 20:13

    Historik Hrnko je obyčajný klamár a podvodník. Ide mu iba o teplý flek. Vôbec mu nevadí, že sa zastáva vrahov a hochstaplerov čo vyvolali puč proti vlastnému štátu a uvalili na Slovenský národ na dlhé roky boľševickú porobu. Dôležité, že je zase v parlamente a bude poberať peknú rentu na ktorú sa mu ten úbohí národ poskladá. Pre neho je Slovenský národ iba pár partizánskych a čechoslováckych vrahov a hochstaplerov. Tých musíme oslavovať, keby aj chleba nebolo. Kedy sa už ten Slovenský národ preberie a vyženie takýchto podvodníkov z parlamentu ?

  13. Anton Hrnko Anton Hrnko 30. augusta 2016 / 22:28

    Pani Kluková,
    predovšetkým sa ohradzujem proti vašim osočeniam. Predovšetkým nie som evanjelik (čo by som však vôbec nepovažoval za nactiutrhanie, len to konštatujem ako fakt). Ani som v svojej priamej línii po otcovi i mame nemal žiadneho evanjelika v rode minimálne do začiatku 18. storočia. A potom, pod týmto príspevkom som nezmazal ani jeden článok a vo všeobecnosti to robím iba výnimočne. Hoci otec bol ako vojak v SNP; predtým bránil Slovensko v malej vojne roku 1939 a následne ako protilietadlový delostrelec naše mestá pred bombardovaním; nikdy si nepožiadal o tzv. § 255. O potvrdenie svojej účasti v odboji požiadal až potom, keď mu ako vojakovi slovenskej armády nechceli zarátať do odpracovaných rokov na dôchodok jeho šesťročnú vojenskú službu. Nemal ani žiadne léno, živil sa poctivou prácou v textilke v Slovene Žilina.
    Vaše videnie povstania je z pozície malého ukrivdeného človiečika, ktorých bolo na Slovensku veľmi veľa. Áno, boli medzi partizánmi aj banditi, ale to, čo páchali na svojich obetiach, nebolo v systéme,. Ideály, za ktoré zobrali slovenskí vojaci zbrane do ruky, hovorili o slobode, demokracii, národnej rovnoprávnosti. To bol systém, ktorý bol obsahom boja proti cudzej nemeckej okupácii. Áno, aj medzi Nemcami boli slušní ľudia, ale systém, ktorý ich obliekol do uniforiem a za ktorý bojovali, bol zločinný. On sa netajil, že chce vyvraždiť židov, Slovanov a iné „menejcenné“ rasy. Tým, že sa proti tomu systému nevzopreli, aj keď boli slušní ľudia, boli súčasťou zločinnej mašinérie. To je ten rozdiel, ktorý vy zo svojej zápecníckej pozície nie ste ani ochotná a asi ani schopná pochopiť.
    No a velikánov ducha typu Guri nemá zmysel ani komentovať. Ten okrem mise šošovice nevidí nič. jeho svet sa sústredil len na ňu!

  14. Avatar jano 30. augusta 2016 / 23:02

    Pán Hrnko.Jedna malá rada.Tieto dve kreatúry sú jednoznačne trotli-trolovia od nácka Kotlebu.Celá Pravda je nimi zasvinená.Trolujú tam ostošesť.Poznám,to veľmi dobre.Sú priehľadní.Ja,im tam napíšem rovno.Si brigoš od Kotlebu a hotovo.

  15. Avatar Lukáč 30. augusta 2016 / 23:03

    Historické udalosti by sa nemali hodnotiť z osobných, alebo skupinových pozícií, ale z nadhľadu a v súvislostiach. Ak sme slovenskí vlastenci, uznávame, že vznik 1. SR bol významný, pozitívny čin a prezident Tiso to zvládol, vzhľadom na okolnosti a možnosti, dobre.
    Horšie to bolo ku koncu 2.SV, keď slovenská vláda nemala reálny plán na zachovanie SR v povojnovom období, takže SNP nám aspoň umožnilo sa zaradiť medzi víťazov a ťažiť z tohto
    faktu pri zaisťovaní slovenských politických záujmov v nových pomeroch.

  16. Avatar Milan2 30. augusta 2016 / 23:38

    Pán Hrnko nevymazava príspevky musím sa ho zastať . Príspevok pani sem vôbec nezapadá. Na druhej strane príspevok o zverstvách „partizánov“ odpovedá – ale to je všade v Bosne či donbase….psychopati takéto udalosti využívajú okamžite na uspokojenie – beztrestne svojich chúťok ktoré v čase mieru nemôžu realizovať.Este k tým lafetam jednalo sa o Dubnicu nie Ruzomberok bolo ich tam asi 400. To b

  17. Avatar Pomocník 31. augusta 2016 / 16:23

    Nedá mi nepoznamenať, že tvrdenie, že pán Hrnko nevymazáva príspevky je vtip storočia.

  18. Anton Hrnko Anton Hrnko 31. augusta 2016 / 22:00

    Pomocník,
    tvrdil som, že nevymažem príspevok? Netvrdil! Ale ľudia, ktorým sa to stalo, sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky! Spomínam si na dvoch. Hromník a Metod Sláv. Obidvaja boli dopredu varovaní, že ak neprestanú s istým spôsobom písania, tak ich budem mazať. Ak si spomeniete na ďalších, sem s nimi. Ináč tým vtipom storočia ste vy!

  19. Avatar Milanxyz 31. augusta 2016 / 22:33

    Pán Hrnko,
    pomôžem Vám, Aj mne ste vymazali zopár ….

  20. Avatar jozef 31. augusta 2016 / 23:32

    Myslím že tu naozaj treba zareagovať, nie preto, že by mi akokoľvek „vadilo“ že si na mňa p. Hrnko už nespomína, ale preto, aby tu nemal vždy „posledné slovo“ ( a teda de facto aj pravdu ) len ten, „kto“ tu najviac „kričí“, ale aj tí ktorým sa tu zapchali „huby“ zmazaním ich príspevkov.
    A o tom, že mali naozaj pravdu, svedčí samotný fakt, že keď sa už ich pravda nedala nijako „prekričať“, tak nič iné nezostávalo, len ju vymazať. Tým samozrejme nemám na mysli mazanie rôznych tiež „diskutujúcich“, ktorých príspevky neboli objektívne, aj keď podľa mňa, ani takéto mazanie neobstojí, pretože ak aj niekto z účastníkov blogu vie, kto sú napr. tí diskutujúci Ivana Kluková, Guri a rôzni im podobní, to ešte vôbec neznamená že nemôžu mať pravdu a v konečnom dôsledku neviem, či vôbec niekto vie, kto je to Jano, ktorý ich pozná ako „trolov“.
    Tak tu vážení diskutujúci neriešme anonymitu a inkognito „výlety“ rôznych diskutujúcich, lebo to by sa tu musel vytvoriť nejaký úplne iný neanonymný blog, ale sa aspoň pokúsme objektívne priblížiť k pravde.
    A teda p.Hrnko, začnite od seba, ak napríklad p.Pomocník napíše niečo ( Nedá mi nepoznamenať, že tvrdenie, že pán Hrnko nevymazáva príspevky je vtip storočia ), čo je reakciou na nepravdivé tvrdenie p. Milana a Vy túto reakciu chcete vyvrátiť Vaším síce možno pravdivým tvrdením, ale o úplne niečom inom a to, že Ste nikdy netvrdil, že nevymažete príspevok, tak tým len sám potvrdzujete, že Ste príspevky mazal a teda, zároveň aj potvrdzujete pravdivosť reakcie p.Pomocníka, ale vôbec to nič nevypovedá a nedokazuje o počte a množstve Vami zmazaných príspevkov, pretože ich autori ( ľudia ktorým sa to stalo ), sa objektívne ani zďaleka nedajú spočítať na prstoch jednej ruky. Nepamätáte sa na nich ? Tak nech sa ozvú aj ostatní, aby sa Vám dokázalo, že v tomto nemáte vôbec pravdu.
    Najväčší problém ale je, teda aspoň pre mňa, dôvod prečo sa to pokúšate zakrývať.

  21. Avatar Pomocník 1. septembra 2016 / 2:49

    Pán Jozef Vám ozrejmil, na čo som reagoval. Ja teda už len pridám ďalší príklad vymazania: Vymazali ste aj mňa (vedome). Ak si to nepamätáte, tak už to zrejme/možno robíte veľmi rutinne.

    Podotýkam, že ja som na takýto postup na internete už zvyknutý (veľmi sa to v poslednej dobe rozmohlo), ale inde sa nezvyknú pri tom mazaní tváriť, že (skoro) nič nemažú.

  22. Anton Hrnko Anton Hrnko 1. septembra 2016 / 7:44

    Ajajaj, tak už ste piati poškodení. Pri trištvrte milióna navštívení na mojej stránke je to obrovské množstvo. Ešte keby ste povedali, ktorému som vymazal príspevok bez predchádzajúceho upozornenia! Nasadiť z anonymity psiu hlavu niekomu je veľmi ľahké. Treba však povedať, že príspevok Pomocníka je podraznícky, lebo navodzuje dojem, že mazanie príspevkov na tomto blogu je denno-denná rutinná záležitosť. Ale k dotknutej záležitosti – od marca t.r. som nezmazal žiaden príspevok a predtým asi dva Milanaxyz, ktorý sa na mojom blogu snažil robiť kampaň do volieb proti SNS. To je všetko minimálne za rok. Neviem či Slávove príspevky boli v tejto dobe alebo predtým.

  23. Avatar yoss 1. septembra 2016 / 9:05

    raz darmo, spravca musi udrziavat poriadok, bez toho to nejde. a nemal by sa nechat vtahovat do zabomysich sarvatok…

  24. Avatar Milanxyz 1. septembra 2016 / 10:45

    Omyl, pán Hrnko,
    Som sympanzantom a voličom SNS od jej vzniku. Prvých volieb po prevrate som sa zúčastnil v Bratislave, ďaľších poštou, pokiaľ bolo možné. Žiaľ musím povedať, že ma vyjadrenie p.Danka na adresu druhej pronárodnej slovenskej strany a fašistické nálepkovanie jej predsedu po voľbách poriadne vytočilo. Napriek ťažkým obvineniam členov vlády na vysokých postoch z korupcie, pripadá mi, že vrcholným cieľom pána predsedu o ktorom nás presvedčia ťažké hodiny, je vniesť „novú kultúru“ do Parlamentu.
    Predpokladám, že sám jedná v duchu tejto „kultúry“, keď okato ignoruje zástupcov štvrť milióna voličov v parlamente. Opozícia preň sú iba Saskári a Matovičovci.
    Nuž takáto „kultúra“ sa viacej podobá na Bútorovsko-Kiskovské vajatanie, ako na ozajskú parlamentárnu kultúru, ktorej cieľom by mal byť prospech štátu a jej občanov.
    Nie nerobím kampaň proti SNS, iba poukazujem na to, že sa nebezpečne odchyľuje z cesty, na ktorú vykročila po jej založení, i po jej obnovení.

    A to sa vzťahuje aj na Vás pán Hrnko. Je škoda, že návratom do SNS ste zamenili historický „kabát“ za politologický. Politologický „kabát“ síce lepšie platí, ale aj z historického pri trochu skromnosti sa dá vyžiť. Mimochodom, keď už sme pri kabáte, chcem iba poznamenať, že na fotkách pri rečnení vyzeráte dobre, ale vrchný gombík by trebalo prešiť, aby príliš neupozorňoval na momentálny blahobyt, poprípade, aby Vám pri hlbšom vdychu, alebo kichnutí neodskočil.

  25. Avatar yoss 1. septembra 2016 / 11:49

    Milanxyz,
    Danko s tym prestal. je este mlady a pochaby. nastastie ma pri sebe Antona Hrnka, myslim, ze na niektore veci ho upozornil prave on. treba tiez zvazit, ze LSNS robila naozaj nechutnu predvolebnu kampan na internete proti SNS, takze ked aj bola nejaka reakcia, bola to odpoved. inak, zaujimave je, ze z nedavno odsledovaneho FB rozhovoru medzi Matovicom a Lipsicom vyplyva, ze s Kotlebom tito dvaja pocitaju, alebo pocitali, ako so spojencom…

  26. Avatar Milan2 2. septembra 2016 / 0:24

    Samozrejme že som vedel o tých pár vymazaní ale na blogu pána Hrnka sa nevymazava. Môžeme sa tu hrať na slovíčka ale potom prejdime radšej na matematiku . Takze koľko percent alebo to vyjadrite zlomkom… či pokúsiť sa to stanoviť promile aby sme boli presný.

  27. Avatar Milan2 2. septembra 2016 / 0:31

    Samozrejme že som vedel o tých pár vymazaní ale na blogu pána Hrnka sa nevymazava , respektíve vymazáva výnimočne.Môžeme sa tu hrať na slovíčka ale potom už prejdime radšej na matematiku . Takze koľko percent alebo to vyjadrite zlomkom… či pokúsme sa to stanoviť v promile aby to bolo presne. Bude to nula a za desatinou čiarkou koľko ďalšich nul?

  28. Avatar Milanxyz 2. septembra 2016 / 10:49

    Yoss,
    až donedávna ma nenapadlo na „youtube“ hľadať zábery z diania na Slovensku a tak mi celé predvolebné súperenie uniklo. Zatiaľ som záznamy z tej doby nemal čas vyhľadať. Naopak, z toho, čo som prezrel som od Kotlebovcov nepočul nič zlého (čo by stálo za zmienku) na adresu SNS. Danko je možno mladý, ale tradícia najstaršej politickej strany na Slovensku je úctihodná a Dankove útoky a nálepkovanie Kotlebovcov za „náckov“ a „fašistov“ nepoškodilo len ich, ale v podstate aj SNS a zástancov slovenskej veci vôbec. Na zamyslenie, po odchode piatich, či šiestich poslancov zo Siet-e, ani jeden neposilnil SNS, všetci prešli k maďaronom.

    Malo by to byť práve naopak, SNS by mala byť tou stranou, ktorá by bojovala proti zatuhnutému komunisticko-čechoslovakistickému nálepkovaniu 1.Slovenskej republiky ako takej, lebo ona v svojej ústave nepodporovala žiadny nacizmus, ani fašizmus a jej štátne orgány mali od takých ideológii ďaleko. Žiaľbohu na Slovensku sa ešte aj dnes, dvadsaťtri rokov po obnovení našej samostatnosti, táto nehanebná lôž učí na školách, ako časť našej histórie.
    A pochopiteľne, mala by bojovať proti korupcii, podplácaniu najmä na najvyšších miestach v štáte, a to priamo vo vláde.
    Nech padne, komu padne.

    Tvrdíte, že p.Danko má šťastie, že má pri sebe p.Hrnka? No mne sa to nejak nezdá. Možno, že p.Danko sa na adresu Kotlebovcov už tak otvorene nevyjadruje, zato ich, ako opozičný prvok v Parlamente completne ignoruje. .
    Neviem pochopiť, že strana takých vznešených ideálov môže mĺkvo prehliadať obvinenia obrovskej korupcie víťaza volieb, rozkradania majetku štátu, kompletné zdevastovanie súdnictva i polície, aby vyšetrovanie korupčných škandálov viedlo do zabudnutia, a nepochopiteľný, až protinárodný stav našej akoby verejnoprávnej dvojbodkovej televízie, ktorú vedie diplomat cudzieho štátu a hlavným ideológom v nej je nejaký zhavranelý „slovák“. Vidí sa mi, že česť a ideály tam nemajú miesto, že SNS chce podržať vládu, ktorej je členom, za každú cenu, aj za cenu odvrhnutia svojich a zbratania sa so zástupcami menšiny, ktorá v našej vlasti arogantne ignoruje náš úradný/štátny jazyk, ktorá dokázala presadiť Slovákov diskriminujúce zákony a veselo pokračuje v odnárodňovaní Slovenského juhu.

    Namiesto odstráňovania týchto neduhov, pán predseda Danko zamestnáva Parlament myšiacími vojnami s opozíciou o úpravách rokovacieho poriadku, ktorými sa má zohľadniť jeho vízia parlamentnej kultúry.
    Nuž naozaj naliehavý problém.
    Ale chápem, čo keby sa po prípadných predčasných voľbách nedostali do parlamentu? Poslanecký platík predsa nie je na zahodenie….
    A ako staré slovenské porekadlo vraví, „Lepší vrabec v hrsti….“

  29. Avatar Milanxyz 3. septembra 2016 / 9:35

    Máte pravdu, pán Hrnko,
    súhlasím, že dejiny/históriu, najmä tu národnu si treba uctiť a neprekrúcať ju. A to by sa malo vzťahovať hlavne na historikov angažujúcich sa v politike. Popravde, historici, tak, ako sudcovia, armáda, policajti i štátny aparát všeobecne by mali byť apolitickí a nemeniť sa na politológov. Ale, ako sa hovorí, „zvyk je železná košeľa“, takže z toho, v čom a na čom si naši historici budovali kariéru a doktoráty sa ťažko odvyká.
    Pravdaže Nemci mali plán na obsadenie Slovenska, tak ako mali plány na obsadenie iných krajín, ktoré by mohli byť v ceste ich plánom. Avšak dôvodom ich príchodu na Slovensku nebola výroba lafiet v Ružomberku, ale záškodnícke akcie partizánov, ktoré ohrozovali nielen presuny nemeckej armády cez Slovensko (a mohli ohroziť aj výrobu lafiet) ale v neposlednej miere aj nezmyselné vraždenie slovenských Nemcov a povraždenie nemeckej misie.
    Je pravdou, že prezident Tiso sa snažil udržať Slovensko bez nemeckej armády a umožniť prechod fronty bez zbytočných strát na životoch civilného obyvateľstva, ako aj zničenia infraštruktúry Slovenska. Ale o tom sa cudne mlčí.
    Taktiež sa nehovorí o tom, že z toho dôvodu velenie Slovenskej armády pripravovalo plány otvorenia Dukelského priesmyku prešovskou posádkou, na ktorú banskobystrickí pučisti nemali vplyv. Ale to nevadí velebníkom povstania, aby tento zámer nepodsúvali, ako súčasť plánov povstalcov.
    Skrátka a dobre, podľa Vami ponúkanej teórie Nemci sa jedného rána zobudili a rozhodli sa, že lafety si pôjdu prebrať do Dubnice Wermachtom. To sa znepáčilo Benešovým sprisahancom vo vedení Veliteľstva pozemných vojsk v Bystrici, a po „odstránení“ dôstojníkov, ktorí s nimi nesúhlasili, odvelili chrabrých vojakov Slovenskej armády pod zástavou neexistujúceho štátu do boja za obnovu Československa. Teda za zánik vlastnej štátnosti, ktorej mimochodom prisahali vernosť.
    Toto bol pravý účel Povstania, ktorý sa žiaľbohu naplnil na celých 45 rokov.
    Ale o tom sa nesmie hovoriť. Dôkazom je žiaľbohu aj včerajší oznam o okamžitom prepustení zo zamestnania mladého slovenského historika, ktorý nevyrástal v „ľudáckej dobe“, ale v čase údajnej demokracie v ktorej žijeme a svoje vedomosti čerpal len z dobových záznamov a komunistickej propagandy. Ale nepodľahol jej a videl Povstanie tak, ako o ňom svedčia dokumenty.
    A tak v dnešnej demokracii, ktorá údajne zaručuje slobodu skúmania a prejavu, na hodinu, dokonca so spätnou platnosťou, ho pre jeho vieru v pravdu prepustili zo zamestnania.

  30. Avatar Petr Kropáček 3. septembra 2016 / 16:09

    Dobrý den,

    nevím, jestli o to bude p. Hrnko od „čechoslovakisty, Benešovce, Masarykovce, českého šovinisty, atp. (kterému také smazal nejeden přízpěvek…)“ stát, ale musím se ho zastat. Vytýkat mu nedostatečný národňárský zápal může jen opravdu velmi „drbnutý jedinec“.

    P.S.: Jak říká staré přísloví: tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne. A je trochu s podivem, že si p. Lacko přes opakované intenzivní koledování výslužku odnesl až teď…

    http://nazory.pravda.sk/kresba/clanok/403916-danglar-3-9-2016/

  31. Avatar Milanxyz 3. septembra 2016 / 20:23

    Pán Kropáček,
    Vy ste bezpochyby asi ten najpovolanejší, na posúdenie pomerov v slovenskej historiografii ….

  32. Avatar yoss 4. septembra 2016 / 9:06

    Milanxyz,
    spravny postreh, vsetko je u nas skorumpovane odvrchu az dolu, od parlamentnych posrancov az po uradnikov na ministerstvach. kedze sa uz doprivatizovalo, nase korupcne struktury su prisate na statne a verejne zdroje, ako aj na eurofondy. oni ti hlavni akteri sa vsetci poznaju strazia navzajom a do toho teraz prisiel Marian Kotleba, s ktorym si zatial nevedia rady a nakoniec aj on sam posobi tak, ze este nie je rozhodnuty, ci bude s vlkmi vyt, alebo im pojde po krku. tym chcem povedat, ze Robert Fico a strana SMER nie su tomu na vine, oni sa proti tomu dlho branili, ale nakoniec ich to vtiahlo, z lavicovej strany sa najprv stala lavostredova strana a dnes su pravostredovi. SNS ma svoju agendu, v nicom sa prilis nevrtaju, co je spravna politika v tejto situacii. ten cirkus, ktory robi Matovic a Lipsic v parlamente a mimo neho treba brat vazne, lebo tymto znevazuju nielen parlament ako symbol cohosi, ale aj fungovanie statnych institucii, napriklad Danoveho uradu. v normalne fungujucom state by tento cirkus nemal sancu na uspech, ale na Slovensku ovladaju verejnu mienku bulvarne media a pre nich je to vitanou potravou, donekonecna prezuvaju kazdu somarinu co cirkusant vypusti zo svojej nevymachanej huby. svojho casu (za Radicovej) mal problemy s uctovnictvom, den predtym, ako mala prist danova kontrola predal svoju firmu aj s nekalym uctovnictvom za tusim 80 milionov svojmu chudobnemu soferovi, ked odisli, tak ten predaj zrusil a uctovnictvo premiestnil k svojej babke na povalu a tam si potom neskor pozval novinarov, aby sa prisli pozriet, ze je vsetko v poriadku, ze on to uctovnictvo nezlikvidoval a dava ho k dispozicii. jeho probemy s uctovnictvom pravdepodobne stoja aj za aferou, ze onehda (za Radicovej) zasiel na prokuraturu a dal podnet kvoli korupcii v politickych kruhoch, tak sa toho zlakli, slubili mu beztrestnost a prokurator Csontess jeho podanie nestastnou nahodou skartoval a potom este nestastnou nahodou vymazal aj zapis v prokuratorskom PC systeme. zrejme preto sa u nas korupcii dari, lebo nikto nevie co sa stane, ked sa gorilacke klany pustia do seba, to moze polozit na lopatky statne institucie s ministerstvom vnutra a prokuraturou na cele a tak to Fico cele nechava tak, co je, myslim, spravny postup…

  33. Avatar Petr Kropáček 4. septembra 2016 / 15:46

    Nikoli, „Americké bombardovanie SR v rokoch 1944 – 1945 a jeho obete“ je o něco delší článek a upravený vyšel v SNN:

    http://snn.sk/news/ciel-naletov-rafineria-apollo-a-dunajsky-pristav/

    Některé formulace jsou jistě od historika docela „zvláštní“ (následky takýchto „amerických zabaviek“, „pozdrav z Ameriky“ atp. ), o faktografické přesnosti dobových propagandistických citátů, které pro změnu Lacko přebírá zcela bez komentáře (opravdu Američané shazovali výbušné nástražné systémy v podobě dětských hraček a čokoládových trubiček !?!), ani nemluvě. Důvodem výpovědi to však nebylo, byla jím až Lackova reakce na neotisknutí tohoto článku ve sborníku ÚPN a s tím spojená kritika:

    http://www.martinlacko.sk/reakcie/51-ondrej-krajnak-oznamenie-o-okamzitom-skonceni-pracovneho-pomeru

    a tady je onen Lackův text, kterým reagoval na článek ve SME.

    http://www.martinlacko.sk/reakcie/48-reakcia-na-clanok-zamestnanci-si-robia-co-chcu

  34. Avatar pomocník 4. septembra 2016 / 16:55

    Takéto úlety si v súčasnosti nemôžeme dovoliť. Pripravujeme predsa v rámci NATO agresiu proti Rusku a nejaký Lacko nám tu nebude kaziť nálady obyvateľstva. USA sú vždy tí dobrí, aj keby vyvraždili polovicu zemegule. Na internet a v médiách sa mažú a cenzurujú názory, ľudia strácajú pre zamestnanie, papagájujeme, že milujeme jednu veľmoc…za čo sme to vlastne štrngali tými kľúčami? Ekonomike to nepomohlo (deň zúčtovania sa blíži) a teraz už ani demokracii, tak načo to bolo dobré? Netreba odpovedať.

  35. Avatar pomocník 4. septembra 2016 / 16:56

    myslel som samozrejme: ľudia strácajú pre ne zamestnanie

  36. Avatar Tučko Bombička 4. septembra 2016 / 22:50

    Žiadna agresia v rámci NATO proti Rusku sa samozrejme nepripravuje, akurát Američania si uskutočňujú klasickú „zadržovaciu“ politiku, rovnakú ako realizujú v prípade Číny. To len podaktorí tu už strácajú zmysel pre realitu.

  37. Avatar Tučko Bombička 4. septembra 2016 / 22:53

    …a tie nezmysly o polícii a justícii v rozklade a o totálne skorumpovanej krajine ,samozrejme, ani nekomentujem. Márniť čas vyvracaním somarín nemá zmysel.

  38. Avatar pomocník 5. septembra 2016 / 0:16

    Ešte, že nás niekto poučil priamo od petržlenu.

  39. Avatar Milanxyz 5. septembra 2016 / 8:23

    Yoss,
    je škoda, že Smer zabudol na svoje začiatky a sklzol do bahna korupcie. Bude škoda, keď sa podplácaniu podobne podvolia Kotlebovci. Zatiaľ v NR niet nikoho iného, kto by sa snažil zastať občanov. Sulíka, Matoviča a Lipšiča poznáme z minulosti a ja ich neuznávam ako pro-občianských politikov. Nemôžem pochopiť, ako môžu mať takú vysokú podporu voličov. Ako keby ľudia nerozmýšľali. Napriek tomu, obrovský škandál ministra vnútra sa nedá jednoduchu zamiesť pod koberec. Nemyslím si, že je správne, že to Fico „necháva tak“, lebo to môže znamenať len začiatok konca Smeru.
    Neviem sa dovtípiť, akú agendu má SNS, ale tie tančeky okolo „novej kultúry“ v Parlamente, alebo ustanovenie minimálneho počtu členov strany, aby mohla byť registrovaná mi pripadá, ako bezcieľne vajatanie o ničom, a to v čase keď najhlavnejšie štátne orgány ako justícia, prokuratúra a polícia sú nefunkčné, o zdravotníctve, školstve i verejnoprávnej RTV ani nehovoriac.
    Situácia je katastrofálna a je potreba dôslednej reorganizácie štátnej správy. Na mnoho poukázal Harabín, odporúčam pozrieť si jeho videa.

  40. Avatar Tučko Bombička 5. septembra 2016 / 8:45

    Pokúsim sa vysvetliť, ako tomu rozumiem ja – a nevycucal som si to z prstu, podotýkam. Vec sa má tak, že Európa je naozaj, skutočne vojensky bezbranná. Vo všetkých ohľadoch: klasické konvenčné sily, kybervojna, špionáž atp. Pravda je tiež to, že baltické štáty, Poľsko a Rumunsko sa skutočne cítia Rusmi ohrozené. Kto Európu do tohto stavu bezbrannosti dostal, a kto usilovne pomáha tomu, aby sa Balti, Poliaci a Rumuni cítili ohrození (ono im totiž príliš veľa pomáhať netreba), to všetci dobre vieme. Problém je ale nasledovná vec, pretože s tou veľa súvisí a pretože ona je kľúčová: ani Balti, ani Poliaci a ani Rumuni si nie sú vôbec istí tým, že by im v prípade potreby prišiel niekto na pomoc!!! Nie sú si istí Nemeckom, západnou Európou už vôbec nie, Slovenskom, Maďarskom, Bulharskom a niektorými ďalšími krajinami „jak by dal“. Preto to vojenské „tlačenie“ sa NATO do baltických krajín v podobe rôzne zosieťovaných medzinárodných oddielov. Preto sa chytajú iniciatívy Poliaci, ktorí hľadajú spoluprácu s Rumunmi a Ukrajinou.

    Američania sú slabí, sami to priznávajú a sú si veľmi dobre toho vedomí. V jednej diskusii bol citovaný nasledovný výrok najvyššieho veliteľa amerických síl v Európe (už neviem, či toho súčasného, alebo pred ním): „tristoticís vojakov (ako za studenej vojny) v Európe dnes nemáme a v dohľadnej budúcnosti ani mať nebudeme, tak sa pokúsme aspoň tváriť, akoby tých tridsaťtisíc bolo v skutočnosti tristotisíc“. Tie čísla som tresol z brucha, aké tam padli skutočne si už nepamätám, ale zmysel citátu platí. Preto tie okázalé presuny cez rôzne krajiny, preto omnoho väčší počet spoločných cvičení – preto veľa rachotenia zbraňami, pretože tých zbraní je v skutočnosti veľmi málo. Nakoľko toto všetko pôsobí na Putina je otázne, pretože ten má určite dobrý prehľad o vojenských kapacitách Európy: podľa mňa je to skôr určené pre „bojacu sa“ európsku verejnosť a pre „bojace sa“ európske vlády. Nejde tu o to vojensky Putina zastrašiť (pretože ten má po celej vzájomnej hranici niekoľko násobnú vojenskú prevahu), ide tu skôr o to, presvedčiť všetkých a najmä tých bojacich sa, že Európa drží pokope a že v prípade prúseru si vzájomne pomôže. Nakoľko je to dôveryhodné, je zase iná otázka. Samozrejme, že pri tých spoločných brigádach zohrávajú svoju úlohu aj politické zámery jednotlivých štátov: Nemci chcú/musia byť nejako prítomní na východe, Višegrád sa snaží po troche sa organizovať ako nejaký mocenský faktor vo vnútri EÚ a preto koná spoločne, Poliaci, Rumuni a Ukrajina zase hľadajú niekoho ako sú oni a s rovnakým pohľadom na Rusov, z toho vyplýva zase ich vzájomná kooperácia.

    Čo robia Američania je niečo iné: priamo vstúpili do kooperácie s Poliakmi a priamo vstupujú do kooperácie s Rumunmi. Dokonca prednedávnom kolovali také správy, že do Rumunska by sa mohli premiestniť americké zbrane z tureckého Incirliku. Týmto posúvaním sa k Rusku však vytvárajú na Rusov tlak a ten ich zámer je celkom jasný a ani sa ním netaja: tým, že ukážu, že Putin nie je schopný obhájiť ruské mocenské záujmy na západe (stratil Ukrajinu), chcú vyvolať vnútri v Rusku pnutie, najmä vo sfére Putinových mocenských spojencov, vo sfére jeho štruktúr a chcú docieliť buď Putinov pád (a príchod nového povoľnejšieho režimu) alebo také pnutie vo vnútri Ruskej federácie, že sa sama postupne začne dezintegrovať a nakoniec sa rozpadne. Samozrejme tomuto účelu slúži celý ten aparát, od mimovládok cez rôzne medzinárodné inštitúcie, cez sankcie až po neviem čo. Podstatné ale je, že priama vojenská agresia s Rusmi nebude. V medzinárodnej diplomacii totiž platí nepísané pravidlo, že proti štátom s jadrovými zbraňami sa (z pochopiteľných príčín) priamo neútočí.

    Rusi to jednoducho budú musieť nejako ustáť. Treba ale povedať, že na Blízkom Východe sú dnes zase v pozícii, kedy sú silnejší než Američania, takže majú čo „zobchodovať“. Friedman napríklad v ktoromsi svojom článku napísal, že celá ruská vojenská akcia v Sýrii v skutočnosti umožnila Američanom vycúvať z ťažkej medzinárodnopolitickej dilemy, teda, že Rusi im v skutočnosti pomohli, výmenou začo očakávajú nejaké ústupky na Ukrajine. Uvidíme. Ale podstata je ešte raz to, že pohraničné východné štáty EÚ si dnes nie sú isté záujmom zvyšku EÚ na tom, im v prípade problémov pomôcť!!!

  41. Avatar yoss 5. septembra 2016 / 10:04

    Milanxyz,
    to ma tiez svoj dolezity vyznam. svojho casu, ked Sulik so Sikrhom (to je svokor, znamy z machinacii okolo nebankovky SUN) zakladali SaS, tak mali asi 30 clenov a stacilo, nakolko mali dost penazi (hovori sa, ze prave z tej vytunelovanej nebankovky). oblepili Slovensko bilboardami, ze vsetko vyriesia, vsetko zachrania a zlo potrestaju. Matovic si tuto technologiu osvojil a zdokonalil ju, jemu stacili uz len 4 clenovia na to, aby mal politicku stranu a isiel do uspesnych volieb priamo financiami napojený na formu Regionpress, ktoru vlastnila jeho manzelka, cize OLANO je v skutocnosti dcerskou firmou Regionpressu, Regionpressu odovzdava statisice €, ktore dostava od statu za volebny vysledok. aj Boris Kollar ako rodinne zalozeny prisiel na to, ze naco strana, ked staci Rodina – a tak dostal do parlamentu zo svojho blizkeho okolia, koho uznal za vhodne. cize treba s tym nieco robit, lebo kludne moze byt este horsie ako je…

  42. Avatar yoss 5. septembra 2016 / 10:13

    Tucko,
    hlavnym cielom je, aby ta vojna bola rozputana na europskom uzemi, pripadne ukrajinskom a ruskom uzemi (sever, Petrohrad), daleko od americkych brehov. vyhrat netreba, staci oslabit a co najviac toho znicit, americke firmy to potom ochotne budu obnovovat a zarabat na tom a zaroven sa dostanu k tomu, ze ovladnu obrovsky priestor…

  43. Avatar Tučko Bombička 5. septembra 2016 / 12:10

    Akurát vysielajú správu v Rádiožurnáli, je správna rada Ústavu pamäti národa začala rokovať o výpovedi historikovi M. Lackovi. 2 členovia sú údajne proti.

  44. Avatar pomocník 6. septembra 2016 / 14:26

    Naplánované je v konečnom dôsledku (čiže až neskôr po vojne) oddelenie Sibíri (s nerastným bohatstvom) od Ruska a pravdepodobne aj rozdelenie zvyšku. To je už pomaly verejné tajomstvo, takže to snáď takto rovno prezradiť.

    Druhá vec je, že Rusi budú rýchlejší, ale prehrajú to v severnom Nemecku pomocou amerických dron, ktoré práve dobre schovávame v Sahare (možno práve preto tej revolúcie v severnej Afrike, ale to už je len špekulácia). So západným Slovenskom a celým Českom bude v rámci tejto nešťastnej akcie zo Sahary žiaľ koniec. A potom sa stane niečo úplne iné prírodného charakteru, takže celá vojna aj tak bude zbytočná. Preto stále píšem (tak ako najnovšie nemecké ministerstvo), že je vhodné aspoň si pripraviť konzervy. Nič lepšie mi nenapadá, nebude totiž kam utiecť, lebo problémy budú na viacerých miestach planéty súčasne. Tretíkrát na túto záležitosť už upozorňovať nebudem, svoje som splnil.

  45. Avatar pomocník 6. septembra 2016 / 14:28

    A áno, je mi jasné, že to na prvý pohľad znie veľmi smiešne.

  46. Avatar Milanxyz 8. septembra 2016 / 11:59

    Neviem, ako Vás, váženi prispievatelia, ale mne tá ignorantská ľahostajnosť pána Hrnka a celej slovenskej „obce“ historikov k pozbaveniu dvoch ich kolegov, historikov zamestnania, čo v skutočnosti môže znamenať koniec ich výskumníckej práci, nenechavá „cool“.
    Týždeň prešiel, a doteraz som na podporu týchto historikov neprávom vyhodených zo zamestnania našiel iba článok pani Evy Zelenayovej v SNN, prof. Augustína Mariána Húsku v Hlavných správach, a článok pána Števčeka (už neviem kde), všetko to nehistorikov.
    Ani nie žalostne, priam hriešne málo.
    Sme už naozaj, ako národ natoľko zľahostajneli, že nám, ako to napísal prof.Húska, „cudzími samozvancami dosadená hŕstka niktošov“ diktuje, kto môže a kto nemôže písať o slovenskej histórii?
    Kde pozaliezali slovenskí historici?

  47. Avatar yoss 8. septembra 2016 / 14:06

    tiez by som to bral ako mimoriadnu prilezitost na politicke zmierenie dvoch znepriatelenych taborov, co sa tyka vykladu SNP a vztahu k vojnovej Slovenskej republike. staci tak malo, velmi malo, len podat pomocnu ruku kolegovi z opacneho nazoroveho tabora v situacii, kedy si kozmopolitna banda robi co chce a nepravom ho vysmarila zo zamestnania. ale neurobia to, lebo su to len taki tajtrlici, ktorym chyba ozajstna narodna hrdost. pana Hrnka do toho nepocitam, lebo ten musi ten drzat basu, kedze je v politike – dost maju v SNS neprijemnosti kvoli tomu, ze nesuhlasia so zvysovanim koncesionarskych poplatkov, uz aj SAS podporila krivackeho ministra kultury, conevidiet sa da cakat medialna kampan proti SNS…

  48. Avatar pomocník 9. septembra 2016 / 8:36

    Historici sa boja o miesto. To je celé.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *