Anton Hrnko v TABLET.TV

Vážení priatelia. Dúfam, že TASR privrie obe oči, keď sa tu podelím s Vami o moje interview, ktoré je uverejnené na Tablet.tv.

Bratislava 30. januára (Teraz.sk) – Migračný prúd do Európy začína pripomínať sťahovanie národov a únia nemá inú šancu, len ho zastaviť. Strana maďarskej komunity (SMK) má pravdu, keď hovorí o neprirodzenom členení slovenských VÚC, ale jej predstava etnickej maďarskej župy je tiež nesprávna. V diskusii na TABLET.TV to povedal podpredseda Slovenskej národnej strany (SNS) Anton Hrnko.

„Viete, aký je rozdiel medzi imigráciou a sťahovaním národov? Imigrovali sem v stredoveku Nemci a Valasi, integrovali sa do spoločnosti a vyplnili prázdny priestor. Sťahovanie národov je vytláčanie jedného etnika druhým,“ povedal Hrnko. „Takéto masy ľudí nemôžu byť integrované bez toho, aby si nevytvorili svoje enklávy a nezačali vytláčať pôvodné obyvateľstvo,“ povedal na margo státisícov migrantov, ktorí za posledný rok prenikli na územie západoeurópskych štátov.

„Na to, čo sa v Európe deje, nemá mandát žiadna európska vláda, rada, ani parlament. Nikto ich nesplnomocnil na to, aby sa pokúsili umelým a násilným spôsobom zmeniť demografickú, etnografickú a religióznu štruktúru Európy,“ komentoval Hrnko skutočnosť, že niektoré európske štáty prijali v relatívne krátkom čase státisíce migrantov zo severnej Afriky a stredného východu.

„Európa má svoje civilizačné základy v antike, kresťanstve a pohanských, germánskych, keltských a slovanských kultúrach,“ povedal Hrnko. Dodal, že naši predkovia 150 rokov odolávali tlaku Osmanskej ríše a tento stret kultúr dodnes výrazne rezonuje v slovenskom folklóre.

„Potom prišlo 200 ročné obdobie, kedy sme museli obhajovať svoju vlastnú identitu proti maďarizácii a neskôr čechoslovakizácii, aj keď tá mala iný charakter. Po 300 rokoch, keď naši otcovia, dedovia a pradedovia bránili túto zem a jej kultúru, tento jazyk a národ, máme na to teraz rezignovať?,“ opýtal sa Hrnko. „Mohli sa tomu naši pradedovia podvoliť a dnes by sme mohli byť islamská krajina. Nechcieť vzdať celú svoju históriu nie je žiadna xenofóbia,“ dodal.

Upozornil, že napríklad Rómovia žijú na Slovensku už 700 rokov, veľa z nich sa podarilo integrovať, ale napriek tomu tu stále sú mnohé problematické segregované komunity.

„Slováci a Maďari boli jediné dva národy v Európe, ktoré umožnili tejto populácii usádzať sa v obci. Mnohí sa stali váženými členmi obcí, dokonca aj v národnom hnutí boli Cigáni, ako sme ich vtedy volali. Napríklad Piťo Cigáň nechýbal na žiadnom matičnom zhromaždení, vyhrával tam so svojou kapelou a pokladal sa za Slováka,“ povedal Hrnko.

„V správach Sicherheitsdienst (z čias 2. svetovej vojny, pozn. Teraz.sk) zo Slovenska som našiel aj také informácie, že na Slovensku nie je možné robiť proticigánsku politiku, lebo Slováci považujú Cigánov za Slovákov. Napriek tomu sa časť tejto populácie ani po 700 rokoch neintegrovala,“ dodal Hrnko. Opýtal sa, či Slovensko, ktoré stále nemá doriešený tento integračný problém, potrebuje pre svojich potomkov pripraviť ďalší, ktorý sa tiež možno bude riešiť niekoľko stáročí.

Azylové právo je podľa Hrnka postavené na pomoci jednotlivcom, ktorí utekajú pred vojnou a tým Slovensko dlhodobo pomáha. Státisícové skupiny migrantov, ktoré neostávajú v prvých bezpečných krajinách, ale pokračujú ďalej do Európy, podľa neho neutekajú pred vojnou, ale za lepším životom. Na svete je však podľa Hrnka šesť miliárd ľudí, ktorí majú horší životný štandard, než je bežný v Európe a približne 60 miliónov z nich sú potenciálni migranti do Európskej únie.

„Jediné riešenie je zastaviť migráciu. Žiadne iné riešenie nie je,“ vyhlásil Hrnko. Dodal, že je potrebné stabilizovať krajiny z ktorých migranti utekajú a realizovať by to mali v prvom rade mocnosti, ktoré prispeli k pádu doterajších štátnych režimov v týchto oblastiach.

Podpredseda SNS v diskusii súhlasil s tvrdením SMK, že aktuálny systém VÚC je neprirodzený. Zdôraznil, že od zániku malých uhorských žúp bolo územnosprávne členenie vždy politicky pokrivené. Nesúhlasí však s úvahami predsedu SMK Józsefa Berényiho, podľa ktorých by bolo užitočné vytvoriť na južnom Slovensku jednu župu, v ktorej by žila väčšina slovenských Maďarov.

„Pán Berényi nepovedal nič nové, hovoril to už Miklos Duray. Dokonca to nakreslil v maďarských národných farbách. Vtedy, keď to v deväťdesiatych rokoch publikoval, to oponenti nazvali „Durayova uhorka“. Presne tento systém, že by sa vytvoril územný celok. Inak, ďalší problém bol, že to kopírovalo hranice Viedenskej arbitráže. To bolo tiež neprijateľné,“ spomína Hrnko.

Dodáva, že pri návrhoch územnosprávneho členenia nie je etnický princíp vhodný. „Cieľom SNS je vyvolať diskusiu o novom územnosprávnom členení, znížiť počet VÚC a počet obcí. Môj model, ktorý som už strane predložil, vychádza z toho, že máme dve štatutárne mestá, Bratislavu a Košice. Bratislava a Košice by mali mať samostatný štatút župných miest, nad nimi by už mala byť len vláda, nie kraje,“ vysvetľuje Hrnko.

„Slovensko má podunajský, pohronský, považský a potiský región. Historicky boli územné celky organizované riekami. Dve župné mestá a štyri župy, to je môj osobný názor. Všetky by boli založené na historických župách,“ uzavrel.

Vyjadril sa aj k aktuálnym protestom učiteľov a sestričiek. Požiadavkami oboch skupín protestujúcich sa podľa Hrnka bude v budúcnosti treba zaoberať aj preto, že súčasná vláda uprednostňuje partikulárne a stranícke záujmy pred záujmami celku. Na druhej strane, aktuálne protesty sú podľa neho do určitej miery spolitizované. Na príklad požiadavka učiteľov, aby Smer-SD krátko pred voľbami zmenil rozpočet o 400 miliónov a budúcej vláde tak zanechal stámiliónovú dieru, by podľa Hrnka mala byť neprijateľná aj pre opozičné strany

 

http://tv.teraz.sk/politika-tu-a-teraz/160104-001-005_tat_politika_20160129x3p9olc/6135/

28 Responses

  1. Tučko Bombička 31. januára 2016 / 22:37

    Pán Hrnko, to, čo sa deje v Európe teraz, nie je iba záležitosť elít či vlád. Západoeurópske obyvateľstvo je už do takej miery vymleté (špeciálne to nemecké), že veľká časť z neho si prílev imigrantov skrátka želá. Alebo je k nemu ľahostajná. Stavať to do pozície, že tie krajiny svoju politiku zmenia je naivné. Nezmenia ju a budú trvalo tlačiť na nás. Treba začať uvažovať nad alternatívnym smerovaním Slovenska. Inak sa budeme musieť trvalo brániť.

  2. Anton Hrnko 31. januára 2016 / 23:30

    Viete, ak je to tak, tak potom nech sa nečudujú. Američania dodnes slávia Sviatok vďakyvzdania. Viete, tí prví americkí bieli imigranti prežili vďaka miestnym humanitárnym aktivistom, ktorí ich zabezpečili stravou a teplom. Bez Indiánov – humanitárnych aktivistov by skrátka neprežili. Neviem, či ich potomkovia zavretí v rezerváciách, velebia týchto humanitárnych pracovníkov z vlastných radov! Skrátka Slovensko musí byť pripravené aj na variant aktívneho odporu. Ja hovorím 17. júl nemôže byť len prázdny dátum v kalendári!

  3. Miro 31. januára 2016 / 23:43

    Pan Hrnko,
    preco by mal existovat Stredoslovensky kraj? Ved uz neexistuje viac, ako 25 rokov.

  4. Anton Hrnko 31. januára 2016 / 23:44

    Miro,
    vy ste videli, žeby som navrhoval stredoslovenský kraj? Asi ste sa zle dívali!

  5. Miro 31. januára 2016 / 23:56

    Pan Hrnko,
    nie, prave naopak. Vyslovili ste tu otazku, ale ta uz davno nie je aktualna. Aspon neviem o tom, ze by to chcel vracat naspat.

  6. Anton Hrnko 1. februára 2016 / 0:00

    Ale sú takí, ktorí by to chceli vrátiť.

  7. Miro 1. februára 2016 / 0:05

    Tucko,
    podla mojho nazoru utecenci tato vlna nesuvisi s „vymletostou“ ludi, skor s TTIP.

    To alternativne smerovanie Slovenska je co, spiatocka na vychod?

  8. Miro 1. februára 2016 / 0:08

    Malo byt:
    …tato vlna utecencov…

  9. Tučko Bombička 1. februára 2016 / 0:09

    Pán Hrnko, podpisujem a súhlasím (ten aktívny odpor). A veľmi Vám držím palce, aby to s tou SNS vyšlo aspoň tak ako v dnes zverejnenom prieskume (SNS – 10,7). Slovensko bude potrebovať všetky sily.

  10. Tučko Bombička 1. februára 2016 / 0:17

    Miro, zopár príkladov, čo som mal na mysli, takto vyzerá verejná diskusia v Nemecku:
    ARGUMENT:
    Migranti sú náchylnejší k násilným trestným činom a sexuálnym prehreškom.
    PROTIARGUMENT:
    Ale veď znásilňujú aj Nemci.
    ARGUMENT:
    Migranti musia prijať naše hodnoty, rešpektovať ústavu, rovnoprávnosť žien, atp.
    PROTIARGUMENT:
    Musíme naše „MY“ definovať nanovo. A začleniť do tohto nového „MY“ aj identitu príchodzích migrantov.

    A čo ma vždy dorazí to je, keď sa nejaký moslim či moslimka začne rozdrapovať nad tým, aké je to nefér, nespravodlivé, netolerantné a neviem ešte aké, chápať nemeckú identitu ako exkluzívnu a nie ako inkluzívnu. A to tu uvádzam veci, ktoré ešte dokážem ako tak stráviť, pretože tam zaznievajú aj argumenty, z ktorých normálneho človeka chytá amok, doslova.

  11. Tučko Bombička 1. februára 2016 / 0:21

    A ešte to alternatívne smerovanie Slovenska. Na východ treba zabudnúť, ten má našliapnuté do rovnakého pekla ako západ (viď otvorenie najväčšej mešity na svete priamo v Moskve a priamo Putinom). Takže: tzv. stredoeurópske zoskupenie štátov či intermarium alebo ako to nazvete, síce pod vedením zrejme Poľska a Rumunska a pod patronátom strýka Sama ale aspoň bez vnucovanej národnej samogenocídy.

  12. pomocník 1. februára 2016 / 6:08

    Myslieť si, že si niekto na západe príliv želá, je veľký omyl a svedčí o neznalosti západnej Európy a absolútnom nepochopení toho, čo sa tu deje. Tu sa realizuje dlhé desaťročia plánovaný prísun moslimov a vyvraždenie kresťanov (a iný „dobrých“ náboženstiev) a ten údajný súhlas obyvateľstva je otvorená mediálna manipulácia, ktorá je súčasťou plánu, a na ktorú očividne na Slovensku praktický každý naletel (Nemci svoje médiá už pomaly poznajú, tu to ešte potrvá). A je to presne naopak: Je tam istá menšina (tá istá ako u nás slovenská časť Mosta-Hída a ešte pár retardov, tých je všade isté percento), ktorá si to naozaj z rôznych príčin želá, ale tú tipujem na max. 10 percent. A príliv si neželajú ani tí Turci a iní moslimovia, čo tam už sú. Druhá vec, či je tam skupina obyvateľstva, ktorej je už úplne všetko jedno; áno, taká tam je tiež, ale takú máte aj na Slovensku (najmä u ľudí do 30 rokov alebo u ľudí na ulici), s takou skupinou sa argumentovať nedá.

  13. pomocník 1. februára 2016 / 6:11

    Dodávam, že dobrým náboženstvom sa myslí také, ktoré odmieta zabíjať.

  14. pomocník 1. februára 2016 / 6:19

    A ten návrh na „pod patronátom strýčka Sama“, tak to už naozaj neviem, či sa mám smiať alebo plakať. Ak takto uvažuje väčšina Slovákov (a som si istý, že uvažuje), tak to je koniec. Opäť úplne nepochopenie situácie a doslova a do písmena presne splnenie plánov tých, ktorí túto migráciu zorganizovali. A tá naivná viera, že niekto o niečom doteraz reálne rozhodol v západnej Európe a nie u strýčka Sama je takisto na zaplakanie. Nech žijú slovenskí politickí komentátori, dúfam, že aspoň pár z nich si užije tie konferencie atď., čo im platia z USA, nech aspoň niekto z tohto všetkého nakoniec má, keď už obyvateľstvo je takto spracované. Máme sa na čo tešiť.

  15. Tučko Bombička 1. februára 2016 / 9:02

    Našťastie tu máme Vás, ktorý všetko viete (všade ste boli a odvšadiaľ máte suvenír) aby ste nám to tu všetko pekne krásne vysvetlili. Takže:
    1) Názory, aké má nemecká verejnosť zodpovedajú tomu, čo (+/-) ukazujú prieskumy. Tie prieskumy nie sú sfalšované (ako tu opakovane naznačujete vy), naopak veľmi dobre vystihujú realitu v Nemecku. Realita v Nemecku je taká, že v žiadnom mesiaci od vypuknutia migrantskej krízy (august/september minulého roka) neklesli preferencie vládnej CDU/CSU pod 36 percent. Myslím, že bol len jeden prieskum ktorejsi agentúry, kde jej namerali 34 percent. Nato vo vládnej strane zahrali také divadlo, pri ktorom W. Schäuble akože skritizoval kancelárku a chvíľu sa tváril, že sa v strane na túto tému vedie vážny spor a preferencie razom hupli naspäť na 38/39 percent. Ono totiž väčšina Nemcov síce kriticky hodnotila migrantskú politiku A. Merkelovej, ale keď došlo na celkové hodnotenie jej vládnutia, väčšina s ním bola a je spokojná. Ešte aj dnes je to len menšina (cca 40 percent), ktorá si želá jej odstúpenie, cca 45 percent si ho nepraje. To isté sa týka spoluvládnej strany SPD. A kde mám dôkaz? Tu: na demonštrácii proti TTIP sa zišlo podľa odhadov 250 000 ľudí. Žiadna obdobne veľká demonštrácia proti migrantom dodnes nebola. Pritom ono to nie je až také prekvapujúce, jeden milión migrantov je skrátka iba jeden milión migrantov v 80 miliónovej krajine. Absolútna väčšina obyvateľstva teda ešte s problémom priamo nie je konfrontovaná na rozdiel od zväčša mestských štvrtí konkrétnych miest, kde ich všetkých váľajú a to aj proti vôli ich obyvateľov. Navyše v prípade Nemcov to má celé ešte jeden pochopiteľný emocionálny aspekt, o ktorom možno neskôr.
    2) Kľudne sa smejte alebo trebárs aj plačte (sám mám už pri čítaní vašich komentárov podobné pocity), pretože jediné, čo ste schopný ponúknuť ako alternatívu vy, to je vaša ničím nepodložená viera, že imigrácia pre obyvateľstvo vlastne nepredstavuje problém a možno ju zvládnuť lebo…..lebo pomocník. S Američanmi v Európe je to presne tak, ako to zaznelo v jednej „alternatívnej“ diskusii. Áno, „prítomní“ sú vo väčšine krajín Európy. Je ale veľký rozdiel byť prítomný a mať kontrolu. Jasnú kontrolu nemajú dokonca ani len v tom Nemecku (viď ukrajinská kríza či Nord Stream II). Nepochybne sú prítomní aj u nás (prezident, časť médií, časť opozície), nuž len akosi im to je beztak na prd, ani žiadne vojnové bubny proti Rusku tu neznejú, ani žiadny protivýchodný ošiaľ sa tu nepodarilo vyprodukovať. Hold, s niektorými vecami skrátka nepohnete, aj keby ste sa pototo. Čokoľvek, čo nebude závislé na Bruseli, či Berlíne, môže v súčasnosti vzniknúť len s tichým súhlasom USA. Možno so vznikom stredoeurópskeho zväzu počítajú ako s menej pravdepodobným výsledkom imigračnej invázie, to nás ale zaujímať nemusí. Pretože ak sa také zoskupenie štátov sformuje, bude to môcť byť iba na protiimigrantskej vlne. Na protiruskom sentimente sa ho nikdy vybudovať nepodarí. A ak to bude protiimigrantské, bude to znamenať, že Slovensko bude vo väčšom bezpečí, než v akom bude pod súčasným Bruselom.

  16. yoss 2. februára 2016 / 13:21

    drzte si klobuky, pojdeme z kopca

    Bývalý nemecký vicekancelár Joschka Fischer vyjadril obavy zo súčasnej svetovej situácie. Do tradičného poriadku sveta sa podľa neho dostáva nekontrolovateľný chaos, ktorý časom narastá. Globálna politika a ekonomika by nemala byť “pustená z ruky”, bez toho aby čo i len v náznakoch nebol známy a jasný nový poriadok nahrádzajúci a striedajúci terajšie pomery, ktoré vzišli zo situácie po dvoch svetových vojnách, po studenej vojne a dekolonizácii.

    Ako Fischer ďalej vysvetľuje, “starý” liberálny poriadok Západu bol založený od roku 1945 na globálnej hegemónii USA ako jedinej skutočnej svetovej veľmoci, ktorá mala dominanciu nielen “v tvrdých faktoroch” (ekonomika, financie a vojenstvo), ale aj v takmer všetky oblastiach “mäkkých faktorov” (kultúra, jazyk, masmédiá, technika, móda). Svet, ako ho poznáme dnes, založený na globálnom Pax Americana, je ale v súčasnej dobe jasne na ústupe. Do popredia sa dostávajú iné sily, ktoré sa už aj v súčasnosti začínajú prejavovať a z nich niektoré alebo len jedna vyjdú z toho celého chaosu ako víťaz.

    http://www.hlavnespravy.sk/joschka-fischer-stary-svetovy-poriadok-konci-a-nahradi-ho-novy/738804

  17. Lukáč 2. februára 2016 / 23:41

    Pán Hrnko, chcel by som vás požiadať o podrobnejšie vysvetlenie vášho /SNS/ volebného programu v oblasti vlastenectva. Vo vašom volebnom programe /na webe SNS/ som našiel len veľmi stručné tézy, že chcete presadiť Zákon o národných a štátnych záujmoch SR a nový zákon o slovenskom jazyku, ale čo mate konkrétne na mysli- čo urobíte konkrétne v oblasti kultúry, školstva a spoločenských vied, aby sa súčasný nepriaznivý stav zmenil k lepšiemu. Niekedy, v nedávnej minulosti, sme si mysleli, že čas mnohé napraví, ale ukazuje sa, že k tomu nedochádza. Školy, média, kultúrne inštitúcie, cirkvi, TV atď. mladých k vlastenectvu nevychovávajú, v spoločenskovedných odboroch SAV a univerzít sú už noví ľudia, ale trvá tam stále starý duch čechoslovakizmus a maďarónstva /už len to množstvo osôb s maďarskými priezviskami je zaražajúci/, resp. neoliberálnych svetoobčanov.

  18. štúrovec 2016 3. februára 2016 / 15:06

    Nie zle, pan Hrnko. Z hladiska sympatii, je u mna SNS, sice nie idealna, ale jasna jednotka na Slovensku. Z hladiska volieb ste jedina strana, ktoru ako tak akceptujem. Ale rozhodnuty volit vas, stale nie som. A ked sa nevyslovite proti NATO, a nebudete presadzovat viacej ekologickej politiky v nasej krasnej vlasti, tak vas volit asi ani nebudem.

  19. milan2 4. februára 2016 / 16:08

    Ak by platil aj v Nemecku náš Azylový zákon z roku 2002, tak v Nemecku by žiaden imigrant sem došlý z Grécka nemal právo získať azyl, pretože podľa § 12 , ktorým náš Zákon popisuje Zamietnutie žiadosti o udelenie azylu ako zjavne neopodstatnenej sa píše:

    (1) Ministerstvo zamietne žiadosť o udelenie azylu ako zjavne neopodstatnenú, ak žiadateľ

    ….

    b) pochádza z bezpečnej krajiny pôvodu….čo je Maroko, Tunis….

    a) neoprávnene vstúpil na územie Slovenskej republiky (EÚ) a bez vážneho dôvodu nepožiadal o medzinárodnú ochranu bezodkladne po svojom vstupe,

    b) nepodrobil sa odňatiu daktyloskopických odtlačkov podľa § 23 ods. 1,

    c) predložil nepravdivé informácie alebo dokumenty, falšované alebo pozmenené doklady alebo zadržiaval podstatné informácie alebo dokumenty dôležité na konanie o udelenie azylu s úmyslom sťažiť posudzovanie žiadosti o udelenie azylu,

    d) zdôvodnil svoju žiadosť o udelenie azylu zjavne nesúvislými, protirečivými, nepravdivými alebo nepravdepodobnými vyhláseniami, ktoré sú v rozpore s dostatočne overenými informáciami o krajine pôvodu,

    e) je pravdepodobné, že zničil alebo sa zbavil svojho cestovného dokladu alebo iného dokladu totožnosti s úmyslom vytvoriť si nepravú totožnosť v konaní o azyle alebo inak sťažiť posudzovanie žiadosti o udelenie azylu,

    h) predstavuje nebezpečenstvo pre bezpečnosť Slovenskej republiky,

    i) predstavuje nebezpečenstvo pre spoločnosť. (čo sú všetci tí, čo uznávajú iba islamské právo (podľa posledného nemeckého prieskumu až 43 % migrantov stavia islamské právo vyššie, ako je ústava daného štátu – čo je najväčšia hrozba od migrantov – že budú preferovať svoj právny systém naďalej a ebudú rešpektovať právny systém hostiteľskej krajiny, pretože im to ich náboženstvo predpisuje). A ako vieme, islamské právo nerešpektuje až 5 bodov Deklarácie ľudských práv – uznáva bitie žien ( odporúča dokonca bitie bičom, či elektrickým káblom), uznáva telesné tresty, uznáva trest smrti, nerovnosť iných náboženstiev, vyvyšovanie svojho náboženstva….

    To, že Nemecko takýchto ľudí prijíma už podľa včerajšej tlačovky nie je jasné už ani Ficovi a sám nevie, čo je za tým.

  20. Milan2 7. februára 2016 / 21:59

    Pán Hrnko, keďže zrejme sa dostanete ako poslanec SNS do parlamentu, sa Vás chcem spýtať nasledovných 6 jednoduchých otázok:
    1. Prečítali ste si celý text Ústavy SR?
    2. Prečítali ste si Všeobecnú deklaráciu ľudských práv (OSN 1947).
    3. Prečítaliste si komplexné znenie Ženevských dohovorov o právach utečencov? vrátane 3 dodatkov?
    4. Prečítali ste si Islamské právo Šaríja?
    5. Preštudovali ste si Korán?

    5. Myslíte si, že koľko % dnešných poslancov SNR si túto dnes myslím asi základnú (poslaneckú) literatúru pre najbližšie volebné obdobie naštudovali?

  21. Anton Hrnko 7. februára 2016 / 22:18

    Milan,
    zaujímavá otázka. Ale podme odpovedať:

    1. Áno. Som jeden z autorov jej textu!
    2. Áno, ešte v čase, keď som študoval históriu. Možno by si to bolo treba obnoviť.
    3. Komplexne nie, ale problémy diskutujem s právnikmi na to určenými.
    4. Nie a ani nebudem čítať. Moja pozícia je, že tu platí naše právo a iné nebude. Nepripustíme okrem tohto práva nijaké iné právo na našom území.
    5. Čítal som jeho české vydanie, ale tak ma to unudilo, že som asi po tretine textu skončil.
    5 č. 2. Neviem sa vyjadriť.

    Milan2,
    nemyslím si, že moje laické výklady by mohli pomôcť riešiť situáciu. Preto sa radšej spolieham na výklady právnikov, s ktorými sa radím.

  22. yoss 7. februára 2016 / 23:05

    spravny postup, pravne veci su natolko specificke, ze su urcene len uzkemu okruhu ludi, ktori sa tou ktorou temou zaoberaju. jeden clovek nikdy nepokryje anilen promile z tych roznych okruhov, aj ked poniektori su taki vyrecni, ze vznika dojem, ze ano…

    Krajcer na TA3 prave nakopol pravicovu opoziciu, ze sa vsetci tvaria ne-ne-ne, ale tajne sa zaoberaju tym, ze pojdu so SMERom, ked nahodou kyvne. a nakopol aj Sulika, ktoremu pripomenul jeho osobnu koaliciu s Pociatkom, na ktoru tento politicky vagabund uz davno zabudol. bude to este zaujimave. vyzera to, ze napravo od stredu sa nasla aspon jedna jedina slusna politicka strana a to SKOK, otazka, kto je za nimi – ale je to realista…

    kto este nevie, kto je za Prochazkom – tak je to Penta…

  23. milan2 8. februára 2016 / 12:34

    Celkom dobre.
    Šaríja je ale kratučká – tu by ste si prečítať podľa mňa mal – informáciami môžete mať potom navrch nad inými poslancami.
    Mám vážne pochybnosti o kompetentnosti mnohých – čo sa tam dostali všelijako. 2 totiž osobne poznám a nechápem čo tam okrem poberania platu robili.

  24. milan2 8. februára 2016 / 15:40

    Pán Hrnko, keď ste už zostavovali Ústavu SR , vysvetlite mi, prečo iba 1/3 textu Útavy sa týka vecí týkajúcich sa bežných občanov, ale až 2/3 textu sa týkajú justície – ktorá žije v podstate v nekonkurenčnom prostredí,(notári, sudcovia…), akoby v zlatej klietke pričom v prieskumoch dôverihodnosti dosahuje najhoršie výsledky, je pomalá, nevýkonná, skoro nič tu poradne nefunguje a právnici sa pritom snažia riadiť štát (JUDr. mečiar, JUDr. Gašparovič, JUDR Fico…. …… zrejme právnici si dobre zalobovali. Najhoršie je, keď právnici na najvyšších miestach majú na jednu vec rôzne výklady, akoby neštudovali na tej istej škole..

  25. Tučko Bombička 9. februára 2016 / 12:11

    Pán Hrnko, toto je „uniknutý“ prepis rokovania medzi Tureckom a EÚ z minulého roka. Zaujímavé čítanie, možno Vám to ako politikovi k niečomu bude, treba to odrolovať trochu dole.
    euro2day.gr/news/economy/article/1397081/hontro-paihnidi-sth-plath-ths-elladas.html

  26. yoss 9. februára 2016 / 22:52

    trochu odbocim, ale ma to suvis:
    Evgenij Primakov v uniforme kurdskeho bojovnika (Pesmerg)
    http://cs540100.vk.me/c540109/v540109323/1b747/gAZCQ0WbbIM.jpg
    Vladimir Putin bol onehda instalovany vdaka Primakovovi, cize sa da ocakavat, ze Putin sa nebude zdrahat podporit vznik nezavisleho Kurdskeho statu…

  27. miro 12. februára 2016 / 23:28

    Pan Yoss,
    budete sa velmi cudovat, ak sa dozviete, ze Penta nie je len za Prochazkom, ale aj za SMERom?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *