Nad výročím našej novodobej štátnosti

Na poludnie na Nový rok 2016 už po dvadsiaty tretí krát zaznejú delostrelecké salvy na počesť vzniku súčasnej demokratickej a suverénnej Slovenskej republiky. Už viac ako jedna generácia občanov Slovenskej republiky vyrastá výlučne v podmienkach osobitej, samostatnej slovenskej štátnosti. Jej zakladatelia na prelome rokov 1992 – 1993 sľúbili vybudovať skutočný a dôstojný domov obyvateľom Slovenska v rámci rodiny slobodných európskych národov a štátov. Pri hodnotení uplynulého obdobia musíme konštatovať, že mnohé sa nám podarilo. Slovensko sa pomerne hladko etablovalo ako štát i zaradilo do systému medzinárodných vzťahov, ale zostáva stále veľa otvorených otázok, ktoré pred nami stoja ako otvorená výzva. Nemôžeme spokojne založiť ruky do klina a konštatovať, že všetko je dobojované, všetko je dosiahnuté, stačí nám už len užívať si priazeň osudu. Práve naopak, o suverénnu slovenskú štátnosť, o jej budúcu podobu v rámci Európy i sveta treba opäť zvádzať zápas. Tento zápas je možno rovnako dôležitý a významný ako ten, ktorý naši predkovia zvádzali v revolúcii meruôsmych rokov, v boji za národnú slobodu v prvej i druhej svetovej vojne, v boji za federáciu v 60. rokoch minulého storočia alebo v zápase za samostatnosť v rokoch 1990 – 1993.

Predkovia dnešných občanov Slovenskej republiky dlhé stáročia kultivovali a bránili túto krajinu pre seba a svojich potomkov. Možno povedať, že každá hruda našej zeme je doslova pokropená ich potom a krvou. Dnes sme konfrontovaní novou výzvou, ktorá pred nás stavia otázku, či máme pokračovať v diele našich predkov v budovaní nášho domu, Slovenskej republiky, pre seba a našich potomkov. Alebo máme na našom dome dokorán pootvárať všetky dvere a okná a zriecť sa prirodzeného práva pána domu rozhodovať o tom, koho pustiť dnu, koho pohostiť a koho vôbec do domu nevpustiť. Pritom všetci vieme, že žiaden dom bez dverí, bez uzatvárateľných okien, bez jednoznačného práva vlastníka na svoj majetok nemôže byť domovom pre nikoho.

Slovenská národná strana ako jediná politická strana, ktorá sa podieľala na vyhlásení Slovenskej republiky 1. januára 1993 a ktorá ešte stále pôsobí na slovenskej politickej scéne, cíti mimoriadnu zodpovednosť za ďalší osud Slovenskej republiky. O tom, ako bude Slovenská republika vyzerať v budúcnosti, nemôžu rozhodovať žiadni kancelári, žiadni komisári, žiadni aktivisti pánboh vie kým platení, ale výlučne jej občania. Ako povedal niekdajší predseda SNS Martin Rázus: „Nám patrí tento kúsok zeme pod Tatrami a nám z neho patrí výnos celý“. To v žiadnom prípade neznamená, že nie sme pripravení pomôcť ľuďom v núdzi, trpiacim a prenasledovaným. Musí to však byť úmerné našim možnostiam, podľa nášho výberu a nie na úkor núdznych a odkázaných našich občanov. Slovenská národná strana nikdy nepripustí, aby sa Slovenská republika stala domom bez dverí a domom, v ktorom jeho vlastník nebude mať právo rozhodovať o tom, kto doň môže vstúpiť a ako sa v ňom má správať.

Anton Hrnko,

podpredseda SNS

hrnko2

73 Responses

  1. Avatar Milanxyz 3. januára 2016 / 12:02

    Pán podpredseda SNS,
    po prečítaní Vášho článku mi na myseľ prišli nasledujúce staré ľudové pravdy:
    „mlátenie prázdnej slamy“
    „reči sa hovoria a chlieb sa je“
    „veľa reči pre nič“, alebo „skutek, utek“.
    Pokiaľ chcete zostať verný svojmu prehláseniu, že Slovenská národná strana:
    „cíti mimoriadnu zodpovednosť za ďaľší osud Slovenskej republiky“,
    a
    „nikdy nepripustí, aby sa Slovenská republika stala domom bez dverí a domom, v ktorom jeho vlastník nebude mať právo rozhodovať o tom, kto doň môže vstúpiť a ako sa v ňom má správať“,
    potom je čas začať konať.

    Pred pár dňami som na Vás, ako podpredsedu SNS apeloval, aby strana vyslovila nesúhlas s klasifikovaním zneuctenia základného kameňa budúcej sochy velikána nášho národa Ľ Štúra, ako materiálny priestupok, ale ako hanobenie národa, rasy, o čo vlastne páchateľom, s najväčšou pravdepodobnosťou príslušníkom maďarskej menšiny, išlo.
    Zároveň som apeloval, aby ste pripomenuli českej strane, že priateľmi si buďme, ale záväzky si plňme, nech konečne prestanú používať vlajku spoločnej republiky, lebo tým nás, mimo finančnej a prestížnej stránky aj okradajú o našu spoločnu históriu.
    A takých prípadov sú desiatky, stačí spomenúť výlučne americké a české filmy a pesničky v TV a rozhlase počas posledných sviatkov.
    Pravda, môj apel Vám, podpredsedovi politickej strany, čo cíti mimoriadnu zodpovednosť za ďaľší osud Slovenskej republiky, nestál za slovo, a jednoduch ste ho odignorovali ako to býva u Vás zvykom v otázkach histórie, ktoré Vám „nesedia“.
    Nuž neviem, či do blížiacich volieb si vystačíte len sľubmi a bombastickými prehláseniami.

  2. Anton Hrnko Anton Hrnko 3. januára 2016 / 12:30

    Milý pán Hromník (Milanxyz) alebo aký práve v svojej schizofrénii používate pseudonym,
    vy ste posledný aj so svojimi Drávidmi, ktorí podľa vás zohnali slovenské opice zo stromov a naučili ich rozprávať, aby ste vôbec mohli niečo na moju adresu povedať. Nemáte ani potuchy o tom vo vašej buši v južnej Afrike, čo a ako sa robí v otázke Štúra v Štúrove, len mlátite prázdnu slamu. A ostatné vami z iných zdrojov vykradnuté myšlienky len svedčia o vašom charaktere, o ktorom by mohli mnohé vaše obete, uveriace vám, že vám ide o iný výklad slovenskej histórie, veľa hovoriť. Už som vás raz – pod vlastným menom z tohto blogu vylúčil. Asi budem musieť zrušiť aj váš pseudonym. Veď vy okrem – pravdepodobne – platenej protislovenskej propagande pod rúškom objavenia doteraz akademickými historikmi vraj utajovanej slovenskej histórie, neviete nič. Ale úplne nič. Ste stroskotanec vo svojej novej vlasti a v starej vlasti ste okrem zopár vyšinutých jedincov neoslovili nikoho. Ste na smiech so svojim Drávidmi i so svojimi „ujetými“ názormi. Smutný osud človeka, ktorý schopnosťami a vzdelaním mohol niečo dosiahnuť, ale asi nejaké médium ho naviedlo na cestu, ktorá bola scestím…. V podstate vás ľutujem.

  3. Avatar yoss 3. januára 2016 / 14:05

    Novorocne predsavzatia su pekne, potrebne, pripajam sa k nim – bodaj by sa naplnili !!
    vseobecnu rovinu vsak treba premietnut do roviny konkretnosti. cast obyvatelstva podlahla konzumnemu sposobu zivota a je im jedno, ci Sturovo, alebo Parkany, ci geopoliticky ostaneme nadalej pod vpyvom americkych neoconov a izraelskych podnikatelov a roznych bankstrov, alebo predsalen skusime ist vlastnou cestou…

    treba zacat od RTVS, tejto odpornej zapachajucej zumpy, ktora propaguje konzumny sposob zivota, ktora ciganskymi diablami supluje nas originalny slovensky folklor, cez ktoru sa peniaze poplatnikov inkasovanych na zaklade zastrckoveho zakona prelievaju do roznych sukromnych firiem spriaznenych s osobou riaditela RTVS. RTVS – to je eldorado nevkusu !! pripajam zopar anonymnych postrehov z internetovych diskusie – bola by skoda, keby to zapadlo prachom vsednych dni:


    V Humennom v roku 1615 bolo založené jedno z najstarších jezuitských gymnázií na Slovensku. Z tejto príležitosti riaditeľ gymnázia v Humennom oslovil viacero televízii na SVK, aby z príležitosti výročia priniesli aspoň krátky šot. Zamietavá odpoveď prišla z každej televízie, ale zaujala ma odpoveď RTVS, že vraj pre verejnoprávnu televíziu, ktorú financujeme všetci, to nie je témou dňa a pre RTVS sú dôležitejšie udalosti ako nejaké výročie stredovekého založenia gymnázia. Nakoniec neschopného Miku chápem, pre neho je dôležitejšie verejnoprávne premývanie hláv, za túto činnosť vlastne berie prašulky.
    (maxo)

    Pracoval som v STV svojho času viac ako 10 rokov. Ani zďaleka sme nemali také technické zázemie a možnosti, ako sú v súčasnosti. Technológie veľmi pokročili. Pred vysielaním naživo sme temperovali a nastavovali kamerové systémy dve-tri hodiny, všetko sa dialo väčšinou manuálne a kamery sa farebne „zlaďovali“ v prestrihu dve a dve, aby výsledné farebné podanie bolo porovnateľné … Teraz väčšinou „zapneš a ideš“ :o}
    Pokiaľ ide o programové, redakčné, scenáristické, dramaturgické zázemie – pracovali sme s nadšením, s hrdosťou, profesionálne. Napĺňali sme štatút STV, ako národnej televízie, ktorá produkovala všetky žánre v prvom rade s ohľadom na potreby a popularizáciu slovenskej vedy, umenia, kultúry, vzdelanosti, športu, hudby, alternatívnych smerov.
    Až následne, či čiastočne paralelne sme preberali zahraničné spravodajstvo, programové tituly, či námety. Po „deratizácii“ televízie Dzurindovou vládou /tak sa cynicky k tomu stavali/ a vyhodení cca 200 národne orientovaných pracovníkov s tým, že ich na dva mesiace výpovednej lehoty internovali v reštaurácii výškovej budovy v Mlynskej doline /nesmeli pracovať/ a po tzv. „zoštíhlení“ vlastnej výroby v programovej štruktúre, kedy prišli o prácu ďalšie desiatky pracovníkov v STV aj v SRO, je výber/selekcia pracovníkov – podľa mňa – podriadený/á cudzím záujmom a ostro sa spreneveruje svojmu štatútu zo zákona. Každodenné verbálne prejavy vzťahu k Slovensku sú iba „křovím“, ako hovoria Česi. Niekoľko relácii /Milujem Slovensko a podobne/, kde sa komparz /prítomní/ smejú a tlieskajú na pokyn, ako v amerických show, iba dokumentuje smutnú a neprijateľnú realitu.
    (fero158)

    Ak sa pozeráte na Silvestrovské programy v minulosti a dnes, je vám do plaču, čo produkujú dnešné TV to je humus, od rána do večera filmy zo zabíjackej kultúry USA, seriály, kde sa používajú vulgarizmy ako na bežiacom páse a v neposlednom rade oblečenie, hrôza špinavé, alebo dieravé rifle, rozťahané tričká, chce sa vám zvracať, ja už tv nepozerám. Dnešná západná demokracia nikdy nebude mať na tú podľa nich hnusnú komunistickú kultúru. Co ste si to vyštrngali v 89 roku? Klesli sme o 100 rokov naspäť
    (renata011)

    Najväčšie svinstvá,ktoré vymyslel Mika? 1. Zrušenie tradičného záberu na hodinový stroj s odmeriavaním času do polnoci a následnej štátnej hymny na začiatku nového roka. 2. Zrušenie tradičných skrátených /na 10 minút/ štedrovečerných správ, kde kedysi excelovala Jana Majeská /nie tá herečka/. 3. Odstrihávanie záverečných titulkov zahraničných filmov, aby bolo viac času – ani nie tak na reklamy ,ako skôr na upútavky /na komerčných televíziách je to naopak/.Ešteže existuje aká-taká pôvodná slušná tvorba,napríklad Kolonáda, Doktor Martin či Tajné životy, na rozdiel od odpadu na Jojke či Markíze sa aspoň dá pozerať.Aj niektoré rozprávky boli v posledných rokoch celkom dobré, myslím tie,kde neprevažovali českí herci – samozrejme kompletne predabovaní do slovenčiny.
    (Peter Ginis)

    dalsie ludove postrehy su sice menej vyargumentovane, ale o to zrozumitelnejsie:

    http://www.hlavnespravy.sk/pahreba-trapny-silvestrovsky-prepadak-nasich-televizii/726945

    pevne verim, ze SNS sa dostane do parlamentu a prve co urobi, tak budu tlacit na to, aby ten markizacky nagelovany fesulin v kresle riaditela RTVS isiel kade lahsie…

  4. Avatar Lukáč 4. januára 2016 / 0:26

    Yoss má pravdu, prvé čo je potrebné po voľbách urobiť, je výmena riaditeľa RTVS .
    Dávam do pozornosti list spisovateľa J. Banáša kancelárke Merklovej /odvážny/ a následujúcu
    reakciu slovenského renegáta Ľ. Lintnera, zverejnené na http://www.parlamentnelisty.sk .

  5. Avatar yoss 4. januára 2016 / 12:56

    pan Hrnko,
    co ten Danko, kto mu pripravuje texty. posledny tyzden dve hrube chyby – ze nas nemaju zaujimat rozdiely medzi rusmi a americanmi, starat sa mame len o seba (???) a ta druha, ze potrebujeme nie NATO, ale EU armadu – co je sice pravda, ale pre beznych ludi nezrozumitelne. na diskusiach na taketo vyroky reaguju dost podrazdene. netreba toho mladeho trochu krotit?

  6. Avatar Milanxyz 4. januára 2016 / 13:02

    Pán Hrnko,
    nebudem sa s Vašimi ilúziami/halucináciami zaoberať. Ako priaznivec SNS obrátil som sa na Vás, ako činovníka politickej strany s poukázaním na prevladajúce pálčivé problémy, ku ktorým by pro-národná strana mala zaujať zásadné stanovisko. Hrať sa na pštrosa, ani zverejňovať Vašu nenávisť k Hromníkovi problémy nevyriešia. Budte povďačný, že sa na Slovensku ešte nájdu ľudia, ktorí nie sú k týmto veciam ľahostajní, a pokiaľ je dobro národa naozaj Vašou srdečnou záležitosťou odlošte pýchu i nenávisť stranou a začnite konať.

  7. Avatar pomocník 4. januára 2016 / 13:19

    Tak ak ste naozaj priaznivec SNS, tak počkajte s kritikou po voľbách, veď mu to tu nekazte…

  8. Avatar Lukáč 4. januára 2016 / 15:59

    Tentoraz s Yossom nesúhlasím, rozdiely medzi NATO /USA/ a Rusmi sú a majú nás zaujímať,
    ale pre nás majú byť najdôležitejšie naše záujmy a tak sme nútení balansovať niekdy na hrane. Spoločná armáda EU je v súčasnej dobe nereálna.

  9. Anton Hrnko Anton Hrnko 4. januára 2016 / 22:47

    Pán Hromník (Milanxyz),
    musím vás sklamať. Síce uznávam, že som sarkastický, uštipačný, viem si vystreliť z druhého a niekedy aj byť nepríjemný, ak ma niekto otravuje nezmyslami. Pokladám to však za normálne, lebo to, čo si dovolím voči druhým, strpím aj voči sebe. Myslím, že tieto stránky dávajú o tom dostatočné svedectvo. Ale dovoľujem si vás ubezpečiť, že nenávisť je vlastnosť, ktorá mi úplne, ale úplne chýba. Môžete na seba hodiť akúkoľvek mimikru, neverím vám ani, že máte vôbec nos medzi očami. Nieto ešte, že máte nejaký úprimný (okrem určitého) záujem o Slovensko. To je všetko, čo som vám chcel ešte povedať.

  10. Avatar Pavol 5. januára 2016 / 13:01

    Krátke, no výstižné pripomenutie výročia vzniku SR. A preto, že sa poznáme viem, že aj úprimné. Len škoda, že okolnosti vzniku novodobého štátu sa pripomínajú viac na blogoch a v spravodajstve. Naše verejnoprávne média takéto výročia síce registrujú ale nejaký významnejší počin som nezaregistroval. Tak ako v prípade roku Ľ. Štúra. Myslel som si, že je ich „psou“ povinnosťou byť na strane tohto štátu. Alebo je to inak? Čie sú tie média, kto ich platí? No predsa my občania. Pre prezidenta sú tiež dôležitejšie problémy zdravotníctva a školstva (ľahko získateľné politické body, lebo problémy tam skutočne sú) ako obhajoba štátnosti – teda všetkého, čo k štátu patrí. Bohužiaľ ani vláda sa veľmi „neblysla“.

  11. Avatar Vladimír 6. januára 2016 / 22:07

    Zaujímal by ma postoj SNS k Prvej Slovenskej republike. Kedy vyjde knižne životopis dr. Jozefa Tisa, jej prvého prezidenta a zreálni sa jeho obraz pred svetom, aj tým slovenským? Ďakujem.

  12. Avatar Lukáč 7. januára 2016 / 23:44

    Tak sa nám opäť raz pán prezident /“Bútorov hovorca“, ako ho vtipne pomenoval jeden diskutujúci/, ukázal ako pravý „vlastenec“ – štátne vyznamenania udelil ľuďom, ktorí náš
    štát / Slovenskú republiku/ nechceli, aktívne proti jeho vzniku vystupovali a niektorí aj
    teraz kritizujú /Porubjak, Valko, Špitzerová, Szomolányiová, Hegerová, Holländer, Sikora,/
    vrátane hokejistu Handzuša. Szomolányiová v dnešnom Plus 7 dní po zdrvujúcej kritike Fica našla, podľa nej, aspoň 1 jeho kladnú vlastnosť- „našťastie nie je taký fundamentálny nacionalista“. Ak týchto kandidátov vybrala, resp. schválila vláda SR, tak je to zarážajúce.

  13. Avatar yoss 9. januára 2016 / 11:26

    pan Lukac,
    ocenenia dostali nepriatelia slovenskej statnosti a posmievaci. o kazdom z „ocenenych“ sa daju najst negativne vyroky o Slovensku, hadam z vynimkou Dalmy Spitzerovej, ktoru take veci nezaujimaju, ocenenie dostala ako manzelka Dura Spitzera, ktory onehda viedol utok na Laca Novomeskeho, ako na burzoazneho nacionalistu. je to otvoreny vysmech. objavuju sa aj karikatury statneho znaku SR
    http://i.sme.sk/cdata/9/81/8114099/karikatura_velky.jpg

  14. Avatar Tučko Bombička 9. januára 2016 / 16:22

    Pán Hrnko, rád by som sa spýtal, pohla sa dopredu tá záležitosť okolo listu p. Homzu? Aj som si pripomínal, aby som sa na to neskôr opýtal, ale tá migračná záležitosť ma akosi vyhodila z rytmu.

  15. Avatar pomocník 9. januára 2016 / 18:51

    Ešte vás len vyhodí…

  16. Avatar homo.sk 9. januára 2016 / 20:20

    Tak k tým vyznamenaním „osobnostiam“. Nechápem z akých dôvodov bola vyznamenaná pani Hegerová? Takmer celý profesionálny život prežila v Česku. Nemám nič proti tomu,že tam dostala niekoľko hudobných ocenení.
    Ale prečo dostala štátne vyznamenanie na Slovensku, tak to nechápem.Spomínam si iba na jej reakciu krátko po rozdelení Česko-Slovenska,kde sa jej v jednom súkromnom českom rádii pýtali čo si mysli o samostatnom Slovensku?.Jej odpoveď : A to je prosím Vás kde,niekde v Ázii?
    Nuž, tak táto osoba nakoniec dostane štátne vyznamenanie.
    Napadá ma iba jedna vec,asi to bude nejaký bárter.

  17. Anton Hrnko Anton Hrnko 9. januára 2016 / 22:24

    Tučko,
    na toto vám neviem odpovedať exaktne. len viem, že sa potom dostali veci aj do televízie (STV), kde vystúpil so svojím stanoviskom aj M. Homza.V starých záležitostiach sa asi nič nezmenilo. Hádam si budú dávať pozor do budúcna.

  18. Avatar Tučko Bombička 10. januára 2016 / 9:11

    Pán Pomocník,

    vážim si Vás (rovnako ako p. Hrnka), ale nepreháňate to už trochu? Štáty dvíhajú rampy, spúšťajú závory. Európska komisia vystavená do ofsajdu, Nemecko izolované. Merkelová v čoraz ťažšej pozícii v rámci Nemecka, ohlásený výbuch v Mníchove, naháňané Nemky v Kolíne. Áno, viem, že EK prognózuje v tomto roku 3 mil. utečencov do Európy, ale kam tak pôjdu? Buď do Nemecka, ak sa to bude správať tak ako doteraz, alebo zostanú na hraniciach, ak sa štáty v EÚ konečne rozhýbu.

    Nám, Slovensku, hrozí jedno riziko: že si 5. marca zvolíme do čela debilov, ktorí nás predajú presne tak, ako to už raz urobili v 1998. Nehovorím, že to nehrozí, len si myslím, že ak to zase skúsia, tak už sa obyvateľstvo, chvalabohu, bude brániť.

    A vyhádže ich z okien – bez ohľadu na poschodie!

  19. Avatar pomocník 10. januára 2016 / 12:41

    Nepreháňam. Tých migrantov zatiaľ nikto nezastavil a všetci sa na západe tvária, že vec je akoby vyriešená a nerobia vôbec nič. Len na jednom prechode v Rakúsku ich denne prejde 3000-4000 ľudí a to máme zimu, mrazy, ploty, rodiny ešte neprišli (zatiaľ iba otcovia/agenti/ISáci). Tak si to vypočítajte. Barnettov plán ide ďalej, pribudol plán IS na sústavnú terorizáciu Európy. Nie je šanca, aby toto dopadlo dobre, jedine ak by niekto okamžite zosadil celé vedenie Nemecka a EÚ.

  20. Avatar pomocník 10. januára 2016 / 12:48

    A pokiaľ ide o voľby. Poviem vám to tak, dúfam (ale len dúfam), že máte pravdu, a že teda Slovensko je také malé, že isté kruhy necítia potrebu zmanipulovať voľby a ich výsledky aj na Slovensku ako sa to žiaľ už v posledných rokoch často robí inde (aj keď to ide len do istej miery percentuálnych bodov), lebo inak sa nádejate zbytočne. Ešte je možné, že aj Fico a spol. je zasvätený (hoci sa tak netvári), potom sa nádejate oprávnene.

  21. Avatar Tučko Bombička 10. januára 2016 / 15:40

    P. Pomocník,

    že nikto nič nerobí? Veď ono sa to de facto ani nikoho okrem Rakúska, Nemecka a donedávna Švédska netýka – a keď tí nie sú (zatiaľ) ochotní zavrieť bránu, čo majú ostatní robiť? Vyhlásiť im vojnu? Nie, ustúpia nabok a ukážu smerovú tabuľu, kadiaľ na Nemecko. Ak Nemecko nebude robiť nič, povalí sa to aj naďalej – ale do Nemecka. A keď Nemecko začne robiť kroky na obmedzenie migrácie, to isté začnú robiť aj ostatní. Veď to už môžete vidieť na škandinávskych krajinách, tie už tú súťaž medzi sebou odštartovali, kto bude ten najškaredší voči utečencom. Alebo na Balkáncoch, ktorí kopírujú toky u seba na vstupe podľa toho, koľko toho púšťa dnu Nemecko na opačnom konci.

  22. Avatar pomocník 10. januára 2016 / 15:59

    1. Teroristické útoky sa budú konať aj mimo Nemecka, to je len ich začiatočná stanica. Hranice sú stále otvorené a keby aj neboli, nie je dôvod niekoho cez ne nepustiť, ak zatiaľ (zdanlivo) nič neurobil. Terorista z Viedne je za 40 minút v Bratislave, vyhodí do vzduchu Slovnaft a je vybavené. 2. A áno nikto (samozrejme že som myslel v krajinách typu Nemecko, teda tých, čo to celé spôsobili) nič nerobí, a to úmyselne, len sa kecá a kecá. Každý deň sem prichádzajú ďalší a ďalší, len sa o tom akosi prestalo písať. Ja to tipujem na celú Európu na minimálne 15 000 denne nových priateľov z východu. Ale máte pravdu, Švédsko už niečo robí, tak to si vyjmite.

  23. Avatar Tučko Bombička 10. januára 2016 / 17:59

    1. To máte pravdu a nato sa treba pripraviť, posilniť políciu, tajné služby, armádu – to sa deje a bude sa diať. Ale teroristický útok predsa nie je ohrozením existencie národa. A to je naša téma, aspoň myslím teda. Ohrozenie existencie národa v dôsledku prílevu más inoetnického obyvateľstva. 2. Nórsko začalo vracať tzv. „cyklistických migrantov“ a dokonca aj platí prémie migrantským rodinám, ktoré sa vracajú naspäť. Dánsko zaviedlo zatiaľ námatkové kontroly na hraniciach, ale to má v podstate rovnaký efekt na zadržanie migrantov ako normálne kontroly (ak to teda robia aspoň trochu tak múdro ako naši). Fínsko podniklo nejaké kroky potichu už počas Vianoc, tak som čítal. Takže to nie je vôbec len o Švédsku.

  24. Avatar yoss 11. januára 2016 / 10:34

    treba privitat, ze su medzi nami ludia, ktori sa zaujimaju o svoju historiu, o historiu svojho naroda. aj ked to nie celkom na zodpovedajucej odbornej urovni, je to nesporne prinosne v podmienkach ponovembroveho liberalizacneho rozkladu vsetkych tradicnych hodnot. zaujimave je, ze nie historici, ktori su zviazani uzko vedeckymi postupmi, takze vlastne len tak prestupuju na mieste, ale ludia z inych odborov – napriklad pan Janota je prirodovedec a filozof:
    http://www.hlavnespravy.sk/sme-potomkami-najstarsej-europskej-civilizacie/729365

  25. Avatar yoss 11. januára 2016 / 10:40

    Tucko,
    hadam sa z vas nakoniec nestane praviciar. moj predpoklad je ten, ze to smeruje k tomu, ze bude vyvolany hnev ludu – Hollande aj Merkelova budu postaveny pred sud a v EU bude postupne instalovany korporatny fasizmus. niezeby tu uz nebol, je, ale v zaobalenej podobe…

  26. Avatar yoss 11. januára 2016 / 10:58

    fuj tajbl, pisem ako madar
    postaveni

  27. Avatar Tučko Bombička 11. januára 2016 / 12:06

    Yoss, snáď si nemyslíte, že keď budem stáť pred voľbou záchrana Slovákov vs likvidácia Slovákov, že ma bude zaujímať ľavica alebo pravica. Žartujete? Ja osobne dám hlas komukoľvek, o kom budem mať dôvod si myslieť, že nepripustí zaplavenie Slovenska migrantmi a že neohne chrbát – a prieberčivý, pokiaľ pôjde o spôsoby, akými to docieli, teda rozhodne nebudem. K situácii ako takej: som presvedčený o tom, že tou prednáškou od „socialistische gruppe“ som trafil klinec po hlavičke, na druhej strane, bohužiaľ asi má Pomocník pravdu, že sú tu celkom jasné snahy o celosvetové riadenie migračných tokov. Ja teraz sledujem dosť veľa rôzne prednášky na youtube, od rôznych think-thankov, mimovládok a pod. Nuž a nie jeden raz sa v tých prednáškach navrhuje zrušenie súčasného medzinárodného systému, v ktorom je odstupňovaná zodpovednosť krajín za utečenecké katastrofy podľa toho v akej vzdialenosti sa nachádzajú od konfliktu a jeho nahradenie systémom, v ktorom by boli za to zodpovední všetci rovnako. Pod pojmom „všetci“ rozumejte tie štáty, ktoré sú príliš malé a slabé nato, aby si mohli dupnúť nohou. Zároveň celkom seriózne podaktorí navrhujú, aby sa upravovali školské osnovy tak, aby deti boli vychovávané v prvom rade nie k spolupatričnosti v rámci národa, resp. štátu ale k súcitu s utečencami. Ťažko mi je posúdiť relevantnosť tých návrhov, lebo je ťažké posúdiť vplyv tej ktorej mimovládky či think – thanku. Ale už len to, že taká zhovadilosť opakovane týchto ľudí napadá, by nám malo signalizovať, že sa treba mať na pozore!!!

  28. Avatar yoss 11. januára 2016 / 15:36

    Tucko,
    praviciarsky narodniar je rovnakym nezmyslom ako tiger bylinozravec, pricom nie je vylucene, ze tiger obcas zerie nejake byliny kvoli traveniu. byt praviciar znamena mat na prvom mieste v hodnotovom rebricku osobny prospech, blaho, ci uz svoje alebo svojho blizkeho okolia, maximalne tak do tretieho kolena. boli narodniari podnikatelia, ako napriklad zakladatel SKS Stefan Roman, ale ten sa realizoval vo svojej podstate, nie v nazore. pekny priklad bola napriklad kauza emisii v prvej Ficovej vlade, kedy tito takzvani narodniari isli do skandalizacie Ficovej vlady, len aby realizovali svoj rozbehnuty kseft s teplym vzduchom. pokial volby v roku 2010 vyhral zlepenec bola to zasluha „pravicovych narodniarov“. ako onehda vystizne povedal otec naroda – narodniarstvo SNS skoncilo pred branami Slovenskej poistovne. alebo trebars kariery ludi ako Ludovit Cernak, Abelovsky, alebo Milan Janicina alebo Marian Andel a mnohych dalsich, pan Hrnko by ich asi vedel vymenovat viacerych. je to jednoducho psychologia, hypothalamus, podkorove mechanizmy. z tohto hladiska bude zaujimavy aj vyvoj rekonstruovanej SNS, ci sa ich dnesny chvalyhodny politicky program nezacne lamat na nejakych majetkovych zalezitostiach…

  29. Avatar pomocník 11. januára 2016 / 20:37

    Tučko, A) 1. Vy považujete za problém iba niečo, čo masovo ohrozuje národ ako celok (ani neviem, či také niečo existuje), ale jednotlivé vraždy a obdobné akcie na častiach národa sú akože irelevatné, či ako tomu mám rozumieť? 2. Škandinávia nám môže byť ukradnutá. (Mimochodom Dánsko zaviedlo kontroly už pred aférou utečenci, takže to do zoznamu nepatrí.) Slovensko je v STREDE Európy a preto nás zaujíma (skoro) len Nemecko, Rakúsko, Česko, Poľsko, Ukrajina, Maďarsko a pod. Kým tu DENNE ilegálne prichádzajú nové desaťtisíce s prepáčením divochov a dostávajú za tú trestnú činnosť ešte aj (ako som sa včera s údivom dozvedel) v Rakúsku napríklad okolo 1000 eur mesačne za ničnerobenie (chúďatká) tak je to vážny problém. Technický, právny, ekonomický, bezpečnostný, demografický… proste v akomkoľvek zmysle.

    B) Yoss, ja viem, že to nechápete, ale ten Janota a jemu podobný je proste taký typický diletant. Mieša tam správne veci s nesprávnymi, pravdu s polopravdou, vytrháva veci z kontextu, chýbajú mu proste vedomosti z vecí „okolo“ toho, čo tam cituje a potom dochádza k nesprávnym záverom. Napríklad si myslí, že tie staršie rímske citáty o Slovanoch sú nejako objavné, hoci v skutočnosti sa s nimi pracuje dávno v mainstreamovej histórii. Keď budete brať vážne takéto zdroje typu Fero od traktora je odborník na všetko, zomriete neinformovaný. Aby sme si rozumeli, je pravda, že výklad dejín Slovanov robili Nemci a spol., a že je skreslený, ale to je tak asi všetko, čo je na tom texte správne.

  30. Avatar pomocník 11. januára 2016 / 20:38

    …podobní

  31. Avatar pomocník 11. januára 2016 / 20:41

    …a asi Janták, nie Janota, ale na mene nezáleží

  32. Avatar pomocník 11. januára 2016 / 20:48

    C) A pravičiarsky národniar nie je nezmysel, pretože empiricky sú národne orientované strany väčšinou pravicové. Dôvod je asi ten, že od „ja-ja-ja“ (moje peniaze, môj majetok…) k „môj národ-môj národ-môj národ“ nie je veľmi ďaleko. Inak povedané, chyba vo vašej úvahe je tá, že je v skutočnosti v hlavách veľa ľudí zrejme bližšie od individuálneho egoizmu k národu než od neegoizmu k národu, hoci by sa teoreticky mohlo zdať, že by to malo byť naopak.

  33. Avatar Tučko Bombička 11. januára 2016 / 22:26

    Pomocník, A) 1. Za problém, ktorý masovo ohrozuje národ ako celok, považujem iba problém, ktorý masovo ohrozuje národ ako celok (keďže nič také nepoznáte, tak na mysli mám práve imigráciu más inoetnického pôvodu), jednotlivé vraždy a obdobné akcie na častiach národa neohrozujú národ ako celok, jeho existenciu. Dá sa na ne pripraviť a to sa deje a bude diať. 2. Škandinávia nám nemôže byť ukradnutá, pretože aj ona svojím správaním vytvára tlak na Nemecko (mimochodom Dánsko zaviedlo námatkové kontroly na hraniciach spojené s vracaním utečencov naspäť do Nemecka v reakcii na prijatie zákona švédskym parlamentom, ktorý zakazuje vpustiť do krajiny človeka bez dokladov – takže do zoznamu patrí, pretože toto je čerstvá záležitosť, ak si dobre spomínam, tak zo začiatku roka 2016 alebo možno z konca 2015). Denne prichádzajú ilegálne nové tisíce bez prepáčenia divochov do Rakúska, Nemecka a v menšej miere možno do Holandska či Belgicka, resp. Talianska atp. Technický, právny, ekonomický, demografický problém je to za tohto stavu pre zmienené štáty – bezpečnostný problém je to samozrejme aj pre nás.

  34. Anton Hrnko Anton Hrnko 11. januára 2016 / 22:35

    Yoss,
    pripájam sa k pomocníkovi. Pre niektorých ľudí by skutočne bolo lepšie, keby sa o históriu len zaujímali. Aj pán Janták by najlepšie urobil, keby sa o históriu len zaujímal. Na rozdiel od pomocníka však chcem upozorniť, že najväčšími a doteraz všeobecne uznávanými slavistami, ktorých nemôže žiaden vedec – slavista obísť sú Slovák Šafárik a Čech Niederle. A ešte dodám, že až do normalizačnej čistky po roku 1970 rozhodujúce slovo v slavistike mala česko-slovenská veda. Takže všetci tí trkvasi, ktorí si myslia, že objavili fúrik, by si mali najskôr prečítať, čo o našich dejinách povedali slovenskí a českí slavisti – odborníci, a nie šíriť svoje nezmyselné teórie o nemeckom sprisahaní proti Slovanom. Taký galimatiáš, ktorým mýlia a zosmiešňujú Slovákov, ktorí podávajú títo tzv. alternatívni historici, za normálnych okolnosti by nemohli zožrať ani nevzdelaní Dežkovia niekde pod Spišským hradom. Dnes sa im však dostáva hlas aj na serveroch, ktoré sa tvária seriózne. Otázka: Prečo asi? Odpoveď: Niekto má veľkú potrebu robiť zo Slovákov hlupákov a rozbíjať ich reálne historické vedomie.

  35. Avatar pomocník 12. januára 2016 / 0:43

    1. Pán Hrnko, za tým, čo vychádza na Slovensku, nie je žiadne sprisahanie. Na západe je tento druh literatúry známy najneskôr od 60. rokov a veľmi bežný (viac než u nás), u nás to komunisti do roku 1989 brzdili, teraz to vyplávalo. Vy na to len nie ste zvyknutý. 2. A nikto netvrdí, že existuje nemecké sprisahanie, ide o normálnu vlastnosť, že ak niekto môže a nikto mu nebráni (a to Nemci až do zač. 20. storočia rozhodne „mohli“), tak manipuluje výklad sveta v svoj prospech – vedome alebo nevedome. Ak chcete príklad: Ak by mohli písať záväzné dejiny regiónu Pezinčania, tak ich automaticky napíšu v neprospech Modranov a opačne.

  36. Avatar pomocník 12. januára 2016 / 0:57

    Tučko, 1. Tak ak vás netrápi, že vám zajtra niekto môže teroristickým útokom zabiť alebo znásilniť rodinného príslušníka kvôli ničomu, tak neviem, z ktorej ste planéty. A je to presne naopak než si vy myslíte: Na teroristické útoky sa pripraviť nedá a nedá sa im zabrániť (ak sú poriadne pripravené a tieto sú a budú), a naopak jediné, čomu sa dá zabrániť a načo sa dá pripraviť, je nejaké nahradenie národa inými ľuďmi, lebo to je pomalé a viditeľné a je milión možností a času to vyriešiť (ak je vôľa samozrejme). 2. a) Nie ste dostatočne informovaní, Dánsko zaviedlo (čiastočné) kontroly s Nemeckom už pred ca. rokom/dvoma. Teraz zaviedli ďalšie veci, ale pre mňa tým do zoznamu nepatria. b) Nepriamo sa nás týka všetko v celej Európe. Ale snáď existujú aj nejaké priority.

  37. Avatar Tučko Bombička 12. januára 2016 / 7:55

    1. Na teroristické útoky sa pripraviť dá a dá sa im aj zabrániť, ak sa tak nestane, najčastejšie je chyba na strane bezpečnostných orgánov (zlá koordinácia bezpečnostných služieb, neodovzdávanie informácii, či skrátka len nadradenie osobných slobôd v spoločnosti nad verejný záujem – bezpečnosť všetkých). Naopak čomu sa nedá zabrániť je nahradenie jedného národa druhým, ak si raz necháte do krajiny vovaliť nadkritické množstvo ľudí inej etnickej či náboženskej identity. 2. Dostatočne informovaný nie ste iba ak vy, pretože bez ohľadu nato, či a kto podľa vás patrí do zoznamu, bolo to až švédske uzavretie hraníc a de facto dánske kontroly od prelomu rokov, ktoré prinútili Nemecko začať vracať (zatiaľ len časť) príchodzích migrantov naspäť do Rakúska, menovite tých, ktorí mali v pláne žiadať o azyl v oboch severských krajinách. Podľa informácií zo včera tie počty navracaných denne stúpli z 50/deň až na 200/deň, poslednú nedeľu až 260. P.S. Skúste prestať riešiť, čo mňa trápi či netrápi a venujte sa podstate, prosím. Ďakujem.

  38. Avatar yoss 12. januára 2016 / 11:40

    pan Hrnko,
    myty, mytologia je prirodzenou sucastou narodneho a kulturneho povedomia. tam kde chybaju, alebo su k narodnemu povedomiu nepriatelske, tam vznika priestor na prienik inych, cudzich mytov, mytologie. nasi historici (myslim ti ozajstni) by si mali zobrat poucenie z nedavnej tazkej prehry v zapase o sochu slovenskeho/slovienskeho krala Svatopluka na hradnom nadvori, kde musel byt odstraneny vcelku korektny napis a nahradeny inym. taky opovrhnutiahodny paznecht ako Sulik menoval komisiu, ktora mala posudit co je historicke a co nie, do ktorej dosadil tych, ktori slovenskej historii nepraju. to, ze si to tito pani mohli dovolit, bolo dane prave absenciou narodneho povedomia v nasej sirsej populacii, ktora je tvorena, nic sa neda robit, hlavne neodbornikmi v oblasti historie. clanky pana Janotu oslovuju prave tychto neodbornikov, vyvolavaju v nich zaujem o svoje dejiny a podavaju ich sice v trochu prisposobenej podobe, co vsak v konecnom dosledku vedie k velmi potrebnemu ozivovaniu narodneho povedomia. je to ako placebovy efekt, alebo nieco podobne ako homeopatia, nakoniec aj v biblii sa pise – tvoja viera ta uzdravila. narodnostne viac vyprofilovane narody okolo nas to vedia a nekladu odpor urcitej mystifikacii svojich dejin, alebo priaznivejsiemu vykladu roznych politickych udalosti. tiez je tam napojenie na ideu slovanskej vzajomnosti, co z politickeho hladiska bude v najblizsej buducnosti zohravat ulohu pri tom, aky bude dalsi vyvoj v EU, ci sa podari instalovat korporatny fasizmus, ako cele dopadne to, k comu momentalne prebieha ouvertura…

  39. Anton Hrnko Anton Hrnko 12. januára 2016 / 22:53

    Yoss,
    nemám nič proti mýtom. Ale mýtus je niečo, čo sa vytvorilo v určitom prostredí na základe nejakej reálnej udalosti a neskôr to dostalo fantazijné črty. Všetky takto vzniknuté mýty sa dajú rozšifrovať a vo väčšine prípadov aj priradiť ku konkrétnej historickej udalosti. Vymysleniny, mútenie zdravého rozumu nie sú mýty! Keby Slováci napr. nefantazírovali a poznali svoje dejiny tak by takých exotov ako Sulík alebo Kiska nevolil ani kýbel uhlia, nieto ešte žeby sa dostali na štátnické funkcie. Bez reálneho historického vedomia sa takýchto politických excesov nedokážeme zbaviť. Vymývanie historického vedomia patrí k základným nástrojom ovládania z vonku. Viete, mne bohovo smiešne pripadalo, keď Afričania čierni ako Baťov box na topánky rad zaradom na jednom kurze začali rozprávať o svojich dejinách spôsobom Naša krajina bola objavená portugalským (španielskym, francúzsky…)moreplavcom roku x y. Toto je mýtus, ktorý im totálne vymyl mozog a o svojej minulosti nevedia ináč rozprávať len ako o zlatých koloniálnych časoch! A žiaľbohu, aj komisia sl. Závackej vidí a s ňou celý náš liberálny prúd slovenské dejiny z tejto perspektívy. A žiaľ, vynálezcovia fúrikov – jedného som z tuodtiaľ vyhodil a teraz sa sťažuje po celom webe – nabíjajú aj pred spoločnosťou zbrane práve týmto ľuďom. To je nebezpečenstvo, ktoré nám hrozí. A nejde naň poukázať tým, že alternatívna historiografia je prítomná všade. U nás prišla alternatívna historiografia až po tom, keď sa totálne niekomu podarilo spoločensky dehonestovať všetkých „gebírových“ historikov. V tom je problém. A ako sa hovorí, z určitého materiálu sa bič upliesť nedá. Z hlúpostí a volovín nemožno vybudovať zdravé národné vedomie a sebavedomie.

  40. Avatar yoss 13. januára 2016 / 15:49

    pan Hrnko,
    ako historika Vas chapem. je to nieco obdobne, ako u odbornych lekarov – musia 6 rokov studovat latinu, biochemiu, anatomiu a rozne dalsie tazko coilen vyslovitelne odbory, potom este praxovat a dve atestacie, kym sa dostanu k tomu, ze pacientovi mozu vyoperovat obycajne slepe crevo, alebo predpisat antibiotika. preto je logicke, ze lekari odbornici nemaju v laske sarlatanov, ktori casto bez vzdelania a len tak odo dveri povedia pacientke, ze – tuto masticku si natierajte na hrud a vasa rakovina bude vyliecena. najhorsie je, ze mozno naozaj, lebo priroda je mocna carodejka a niekedy si poradi aj bez zasahu zvonku :)))

    druha vec je byt politikom. ako politik musite stranit programu svojej strany, alebo teda svojmu osobnemu presvedceniu, ktore nemusite nijako zdovodnovat a tam je mozne, ba nevyhnutne, ze sa dostavate do konfliktu so svojou odbornostou. trebars v otazke genetiky, ktora dnes poskytuje jedinecny zdroj informacii v podobe analyzy haplogrup. prevazna cast obyvatelstva na juznom Slovensku bola onehda nasilne pomadarcena a stopy po tom ako a kedy sa to stalo medzitym prekryl nanos rokov a tak sa dnes hlasia k niecomu, co bolo ich predkom nanutene. pritom dnes nie je problem nahliadnut pod tento nanos, staci, aby im im niekto povedal – viete co, dajte si spravit analyzu DNA, ci ste naozaj potomkami azijskych nomadskych kocovnikov, alebo teda mate R1a, co je haplogrupa dokazujuca, ze na 90% mate slovanskych predkov. uplne jednoduche, nic jednoduchsie a predsa s tym maju nasi historici obrovsky problem, lebo nadvazuju na prace inych historikov a v ich casoch este genetika nejestvovala a teda narodnostna, alerbo etnicka prislusnost sa urcovala celkom inou logikou…

    k tym mytom – to je tiez silne politikum a treba byt k nim zhovievavejsi, pokial neskodia, alebo naopak, su politicky osozne. v madarskom parlamentu maju obrovsku nastennu malbu, ako predkovia dnesnych madarov prichadzaju na vysokych konoch do svojho terajsieho posobiska a ako ich jednoduchi nevzdelani domorodci vitaju chlebou a solou. neviem o tom, zeby tento mytus dnesnym madarskym historikom nejako vadil, zeby sa proti tomu „odborne“ burili. nechavaju to tak, lebo vox populi, vox dei. takisto dobrym prikladom su ludove rozpravky, ktore sa zvacsa zaoberaju bojom dobra a zla a ako take pozitivne ovplyvnuju myslenie a spravanie ludi ludi, napriek tomu, ze rozpravky nie su ani vedecke, ani sa nejedna o opis skutocnych pribehov…

  41. Avatar Tučko Bombička 13. januára 2016 / 16:22

    Doplním Yossa,

    viete prečo sa mne tak pozdáva Homza s Iršom (alebo Irša s Homzom, vyberte si). Pretože z oboch priam cítiť, že im tá história „vŕta v hlave“ v tom najlepšom slova zmysle. Skúšajú sa pozrieť na tie isté veci z nového zorného uhla, novým spôsobom. Čítam Kučeru a vidím x krát prežuvané texty, stále to isté. Čo ma ale rozčuľuje najviac to je tá jeho odrhovačka, ktorú občas opakuje, čosi na tento spôsob:“Slovenská historická veda za posledných 20 rokov priniesla mnoho nových poznatkov. Zrejme ale ešte nenastal čas na celkové prehodnotenie slovenských dejín.“ Keby vtedy, keď to napísal prvý raz, začal písať nové „prehodnotené“ dejiny Slovenska, už by ich mal hotové. Na smiech. Načo máme ešte krucinál čakať? A neodpustím si tu ešte jednu vec: nedávno som sem dal odkaz na Homzov článok o Premyslovcoch, Arpádovcoch a Piastovcoch. Podľa mňa dobrá robota, len opäť treba napísať, že to, že tento celý priestor ovládala v 9. storočí v podstate jedna veľká dynastia, rod, rodina (Mojmírovci) písal Irša už hodne hodne hodne dávno pred ním.

    Tak potom čo si má človek o Vás, slovenských historikoch myslieť, p. Hrnko?

  42. Anton Hrnko Anton Hrnko 13. januára 2016 / 22:10

    Škoda reči. My sa nerozumieme, lebo sa nechceme rozumieť. Nehnevajte sa, ale dávať Iršu s Homzom do jedného vreca je aj pre nezainteresovaného príliš. A to podstatné je, že my si nemusíme vytvárať mýty. naše dejiny sú plnokrvné a úžasné aj bez nich. treba ich len poznať a správne zaradiť do súvislosti, ktoré pochopíme nielen my, ale aj Maďari, Česi, Nemci… skrátka všetci. Namiesto toho, aby sme pre svet identifikovali tie súčasti, ktoré pozná, a zaradili ich do kontextu so Slovákmi, vymýšľame ďalšie a ďalšie hlúposti, trápime sa nimi a podstata nám uniká. To je to, o čom tu už roky hovorím. Inteligentní Slováci na to prišli už na prelome 30. a 40. rokov a odmietli sa zapájať do hlúpych potýčiek, z ktorých za žiadnych okolností nemohli mať Slováci žiaden úžitok. Len poctivá práca so znalosťou vecí a nie fantazírovanie o prvom, človeku, ktorý bol Slovák, nie Adam, nás môže posunúť ďalej.

  43. Avatar Tučko Bombička 14. januára 2016 / 1:12

    Máte pravdu, škoda reči. Problém je totiž niekde inde. Máme na Slovensku početnú skupinu historikov a archeológov, ktorí si už dávno odvykli rozmýšľať. Jednoducho ich to prestalo baviť, zleniveli (ak to vôbec niekedy robili). To sú také naše kvargle. A potom tu máme zopár výnimiek, ktoré naopak rozmýšľanie baví, dokonca veľmi. Do ktorej skupiny patríte vy, nato si odpovedzte sám. A než nájdete odpoveď, dovtedy skúste dumať nad skutočnosťou, že na niektoré veci prišiel ten Irša skôr, než na ne prišiel Kučera, Homza a napríklad aj Vy. P.S. Nesmierne rád by som videl v názorovej konfrontácii Vás a Rudolfa Iršu, v takej kde by sa dalo staviť na víťaza. A buďte si istý, stavil by som si len na jedného z Vás.

  44. Avatar pomocník 14. januára 2016 / 1:53

    Pán Irša tiež len z veľkej časti opisuje od druhých. To len vám sa zdá, že je inovatívny, lebo tie iné texty nepoznáte.

  45. Avatar Tučko Bombička 14. januára 2016 / 11:11

    Pomocník, každý z veľkej časti od niekoho odpisuje, podstatné je, či k tomu pridá nejakú vlastnú hodnotu, alebo či skončí pri tom odpisovaní a samozrejme podstatné je aj to, koľko tej vlastnej hodnoty je! Najhorší stav je, keď človek začne odpisovať už len sám od seba (nebudem menovať). Ale aby ste mali teda srdce na mieste, keďže Vás rešpektujem ako odborne podkutého, položím Vám otázku a podľa Vašej odpovede sa potom zariadim (to znamená, že prípadne aj za Iršom zavriem bránu a zamknem na 7 západov, založím pečať, zasypem hlinou a zavalím obrovským balvanom).

    Čo si o Iršovi myslíte Vy? A poprosím košatú odpoveď, nie 1 – 2 vety, ktorými to odpálkujete od ofsajdu.

  46. Avatar yoss 14. januára 2016 / 12:34

    Milanxyz,
    bola by to skoda. myslim, ze pan Hrnko sa nevydrzi dlho hnevat :)))

  47. Avatar pomocník 14. januára 2016 / 14:13

    Ja tu odpálkúvam z časových dôvodov, nie preto,že by som nevedel odpovedať (kľudne aj so zdrojmi). Toho Iršu som čítal už veľmi dávno a len som to preletel. S tou polohou Moravy prebratou od Eggersa (ktorý u nás nevyšiel a preto sa dá ľahko prezentovať ako obrovský objav) sa jednoducho mýli, je tam kopa najmä archeologických vecí, ktoré tomu protirečia, a aj si nevšimol, že od vyjdenia Eggersa sa zmenilo datovanie hradu, ktorý si on vymyslel ako Moravu, takže tým pádom tá teória padá a čo z nej ostalo je na úrovni „Morava mohla byť hocikde v Európe“. Ostatné veci u Iršu boli sčasti správne (tiež prebraté z iných textov), sčasti polopravdy, nechcite odo mňa, aby som tu zadarmo vypisoval odborné veci a hľadal, keď z toho fakticky nič nemám. Ja sem niečo konkrétne napíšem len keď už mám pocit, že sa už nemôžem na to pozerať, čo sa tu píše.

  48. Avatar pomocník 14. januára 2016 / 14:17

    Ešte dodám, že to s tým, že historici si odvykli rozmýšľať/zleniveli je pravda (a nielen na Slovensku a nielen historici !, proste ľudia spohodlneli a mnohí sú len plagiátori), ale naozaj to je tak, že ak čítate nejaký text a zdá sa vám nejaký myšlienkový pochod autora logický, tak to ešte neznamená, že má pravdu, pretože paralelných logických pochodov je aspoň „10“ a vy práve nemusíte čítať tú správnu vetvu „stromu možností“ (dúfam, že sa rozumiete). Aj v sústave rovníc môžete dokonale počítať celý deň, stačí niekde jedno znamienko zle a vaša dokonalá námaha bola zbytočná, rovnako to je s týmito alternatívnymi historikmi, proste skoro vždy tam niečo prehliadnu/vynechajú a tým pádom to je celé na nič. To isté máte aj s normálnymi historikmi, ale predsalen menej.

  49. Avatar pomocník 14. januára 2016 / 14:18

    rozumieMe

  50. Avatar pomocník 14. januára 2016 / 14:25

    Ešte k polohe VM všeobecne: Poloha centra niekde podľa mainstreamovej histórie (v dnešnej Morave alebo na Slovensku) je veľmi pravdepodobne správna z jednoduchého dôvodu, že 1. sa v dobových textoch neustále spomínajú Česi (išiel cez Čechy, pomohli mu Česi atď.), tí by ale boli takmer irelevantní, keby sa to nachádzalo inde, 2. názov Morava pre okolie hornej rieky Morava (vrátane západného Slovenska ako „Dolnej Moravy“) je pomerne prominentne doložený v prameňoch skoro nepretržite a tvrdiť, že v skutočnosti to je ale len názov nejakej periférie VM, ktorý sa náhodou stal taký prominentný, je veľmi neplauzibilný.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *