Hvorecký by sa mal doučiť dejiny, aby nevyzeral ako táraj

 

Medzi najväčších kritikov normálneho, čechoslovakistami, maďarónmi a svetoobčanmi nepokriveného obrazu slovenských dejín, teda , aby som bol presný, zástancom takého obrazu, ktorý je politicky korektný a má Slovákov za posledných sluhov všetkých dôb, možno s pokojným svedomím zaradiť jedného zostavovateľov textov v jazyku, ktorý mu podľa všetkého neprirástol k srdcu – Michala Hvoreckého. Keď som zachytil informáciu, že sa natáča film Najhorší zločin vo Wilsonove, vôbec to vo mne nevyvolalo žiadne emócie. Veď písať alebo natáčať fikcie bol vždy dobrý džob, ľudia to radi čítajú alebo pozerajú a je to aj dobrá forma zábavy. Rozladenie vo mne vyvolal až rozhovor, ktorý poskytol SME 17. 10. 2015.

Ako vždy bombasticky hneď na úvod zahlásil, že Slováci nepochopili svoje dejiny. Z toho človek hneď usúdi, že asi ich potom pochopil Hvorecký. Lenže už po prvých vetách v jeho rozhovore sa čitateľ dozvie, že on vlastne nemá čo pochopiť, lebo o slovenských dejinách nič nevie. A čo viac, hneď z toho aj cítiť, že sa na nedíva z opačného, teda neslovenského brehu. Aby som len nekonštatoval, tak rukolapný dôkaz: Z pozície asi osvieteného vševedka vyhlásil, že Bratislava nebola hneď súčasťou vzniknutého Česko-Slovenska (on samozrejme píše Československa, hoci taký štát nikdy v 1918. nevznikol, ale stal sa ním až Ústavou z roku 1920. Ale to len na okraj), ale sa ňou stala až za pol roka. Nuž neviem, koľko mesiacov má na jeho brehu polrok, ale na našom brehu i v celom civilizovanom svete má polrok rovných šesť mesiacov. Tak si teda zaspomínajme, ako to s tou Bratislavou na prelome rokov 1918-1919 bolo. Neviem, či bude so mnou p. Hvorecký súhlasiť, ale podľa mojich informácii Česko-Slovensko (nie republika) sa stalo skutočnosťou 28. 10. 1918. Slováci sa k nemu prihlásili 30. 10. 1918 a s obsadzovaním slovenského územia novou štátnou mocou začalo začiatkom novembra 1918. Bolo to v noci z 31. 12. 1918 na 1. 1. 1919, keď česko-slovenské vojská vstúpili bez boja do Bratislavy, a 4. 2. 1919, keď do nej boli presťahované centrálne slovenské orgány. Ako počítam, tak počítam, vychádza mi, že Bratislava sa stala neoddeliteľnou súčasťou nového štátu presne za dva mesiace od jeho ustanovenia. Žeby na brehu p. Hvoreckého trval polrok iba dva mesiace? Všetko je možné, človek nevie, čo sa rodí v hlavách ľudí, ktorí sa necítia doma tam, kde sa narodili a vyrástli.

A prečo hovorím, že sa pán zostavovateľ slovenských textov díva na históriu pripojenia Bratislavy k česko-slovenskému štátu z iného brehu. Nuž počúvajme originál: „Aj v roku 1919 tu žili ľudia, ktorí neboli spokojní s novým štátnym usporiadaním, ten útvar im bol cudzí.“ Veru tak. Stopercentná pravda: Maďari, Maďaróni, džentríci všetkých druhov – úradníci, železničiari, poštoví zamestnanci došikovaní sem z Dolnej zeme, aby zo slovensko-nemeckého mesta urobili mesto maďarské, určite neboli spokojní s tým, žeby nejaká „slovenská chamraď“, o ktorej hovorili podľa svojich velikánov Tót nem ember (Slovák nie je človek), mala konečne rovnaké práva ako oni. Veď v bývalom Uhorsku mohlo voliť len 6% dospelej populácie a tu nejaká republika dávala volebné právo všetkým. No mohol by takýto stav akceptovať nejaký bočkoroš so siedmimi slivkami a jednou psou kožou? A zdá sa, že v niektorých tento pocit nadradenosti nad slovenským misseram contribeuntum plebem (obyčajnými daňovými poplatníkmi) zotrval dodnes. Však pán Hvorecký?!?

A ešte v jednom ho musím sklamať. Žiadni džentríci nechceli mať z Pozsonya Wilsonov. Tí rozmýšľali len o tom, ako sa dostať spod železnej nevyhnutnosti demokratizácie pomerov v Bratislave, ktoré prinášal nový štát. Nápad nazvať Pozsony Wilsonovo Mesto vznikol v radoch tých, ktorí chceli nejakým spôsobom prejaviť vďačnosť americkému prezidentovi, že jeho 14 bodov pomohlo aj slovenskému národu k oslobodeniu spod národnostného útlaku. Nakoniec sa to zamietlo a slovenskému hlavnému mestu sa dal jeho historický názov zrekonštruovaný P. J. Šafárikom a Ľ. Štúrom z najstaršieho zápisu jeho mená z roku 907.

Takže, odporučil by som p. Hvoreckému predovšetkým neobviňovať niekoho z nevedomosti a nepochopenia, keď u neho nie je ani len predpoklad na pochopenie. Aby človek mohol pochopiť dejiny, musí ich predovšetkým poznať. Musím s poľutovaním konštatovať, že i v tomto krátkom rozhovore dal dostatočné svedectvo, že vie o nich len to, či si vymyslel vo svojich fikciách. Takže by som mu odporučil, aby o nich prestal tárať. Potom bude menej smiešny a menej trápny.

 

 

18 Responses

  1. pomocník 18. októbra 2015 / 0:38

    Skúste si niekedy na skúšku prečítať niektorú z Hvoreckého „kníh“. Ja som sa o to pokúsil. Ten človek je chodiaci gýč (v prípade jeho kníh doslova) a v hlave má vákuum zaplnené čítaním SME. Aj sa to Slovensko pokúšal ohovárať vo Frankfurter Allgemeine (som tam trochu zasiahol, ak sa dobre pamätám, neviem či už mu to tam zatrhli). Zbytočné sa ním zaoberať.

  2. Milan2 18. októbra 2015 / 2:00

    Len menšia poznámka k zrekonštruovanému menu Bratislava.
    Korektnejšie by sa mala volať zrejme Braslava -vzhladom na to, z roku 907 zaznamenané meno myslím Brezalauspurc (Braslavov hrad) odráža fakt, že po smri Svatopluka hrad nakrátko ovládol Braslav – franckým kráľom poverený správca Panonie (ktorý….z obľahnutého hradu vyslobodil a odviezl so sebou zo súcitu mladšieho syna Svetopluka do Frnanckej ríše ….)- tento hrad bola zrejme Bratislava.
    Meno Bratislav = Břetislav je teda Šafárikovým omylom. Doplnil tam 2 nesprávne písmena ti
    Meno Braslava by aspoň nebolo také dlhé…….a bolo by historicky korektné.

  3. pomocník 18. októbra 2015 / 2:53

    Po prvé, snažíte sa napísať niečo, čo na Slovensku vie pomaly každé malé dieťa (blahoželám) a čo sa aj tu už rozoberalo niekoľkokrát. Po druhé, napriek tomu máte zastarané informácie, nie je to také jednoduché, správnejšie by bolo asi Preslava.

  4. yoss 18. októbra 2015 / 11:29

    „spisovatel“ Hvorecky, to je clovek odporny telom aj duchom, ktoremu sa dostava publicita na zaklade toho, ze hani a spini do vlastneho hniezda. nikdy nezabudnem, ako sa na proteste Antigorila 2012 hrala na namesti SNP 17:52 ceska hymna. Hvorecky bol jednym z protagonistov – cim bolo spoluposobenim dane, ze tieto protesty skoncili neuspechom…

    konspiracna teoria:
    Penta schvalne zlikvidovala protesty dosadenim nestravitelnych ksichtov typu Hvorecky, Roth, Pisko, Poliacik, Gal do velenia akcie a na tribuny. faktom je, ze tuto zaujimavu temu utlmili velmi rychlo…

    na pripamatanie napriklad:

    17:20 Vystúpil novinár Tom Nicholson, ktorý vo svojom prejave kritizoval sudcu Branislava Krála. Ten zakázal vydať jeho knihu o kauze Gorila. Nicholson predniesol úryvok zo svojej knihy. Následne vystúpil humorista Rasťo Piško, ktorý porozprával tónom Jozefa Kronera rozprávku o Starých Slovákoch.
    16:45 Medzi protestujúcimi sa objavil aj poslanec SaS Martin Poliačik so ženou, synčekom a psom. Na proteste bol aj predošlé dva razy, minulý týždeň však bez rodiny.
    16:15 Na príhovor sa pripravujú zástupcovia tretieho sektora Zuzana Wienk, Michal Hvorecký a Robert Mihály.

    ako teda dopadne vstup Hvoreckeho do historickej temy okolo vzniku a osudu pomenovania „Wilsonovo mesto“ a sprievodnych udalosti, nie je take tazke predvidat – vzbudia urcity zaujem, bude okolo toho vela reci a skonci to znechutenim…

  5. Milan2 18. októbra 2015 / 11:36

    ešte k téme adopcí detí homosexuálmi:
    Technický problém z praxe (ktorý potvrdzujú prípady odnímania detí z Veľkej Británie či Nórska) je ten, že záujemcov o deti z radov neplodných párov zrazu rozširuje komunita LBSTI – čím sa v podstate zväčšuje trh – prepáčte za to porovnanie, ale značne stúpa „na trhu daného štátu“ dopyt po dostupných adoptovateľných deťoch.
    Homosexuálna komunita zvlášť po štyridsiatke, kedy začína mať rodinné túžby je známa svojou solventnosťou a musí tu preto byť aj podozrenie, že finančne niektorí motivujú sociálnych pracovníkov na pridelenie dieťaťa. Toto je potom problém tých štátov, kde sa uzákonilo manželstvo aj pre páry rovnakého pohlavia neutrálnym slovom merrid (ale na Slovensku je to slovo manželstvo čo bol u nás jazykový problém, lebo slovenčina nemá neutrálne slovo ako merrid, ale zložené významové slovo Muž + žena, takže toto tu škrípe a takéto slovo sa nedá na páry rovnakého pohlavia používať ako chceli – protestovali tu slovenčinári), ale tým u nás dochádza k inému stavu ako v anglosaských krajinách, kde po uzákonnení slova merrid pre páry rovnakého pohlavia nasledovali žaloby na ústavné súdy o výklady práva na adopcie a kedže tieto boli viazané na slovo merrid, museli adopcie súdy pre homosexuálne páry povoliť, lebo by tu bola ich diskriminácia. Preto u nás bol zo strany homosexuálov taký tlak na slovo manželstvo, čo odrážali ich odporcovia výrazom registrované partnerstvo, čo sa tejto komunite veľmi nepáčilo, pretože veľmi dobre vedeli čo to znamená – nemožnosť viazať takýto pojem na automatické adoptovania detí, ako sa to stalo v anglosaských krajinách.
    V každom prípade iste ani vo VB, či Nórsku sociálni pracovníci nemajú tak vysoké mzdy, ako pracovníkci v poisťovníctve, či bankách , takže možno aj niektorí využili príležitosť na prilepšenie si – začali totiž sa tu dajako priveľmi aktivovať a odoberali deti už aj tam, kde by to nutné nebolo – čo potom vedie k prípadom, kde sa koná nehumánne a prehnane aktívne – vrchol ľadovca sú známe medializované prípady z VB rodičov zo Slovenska, či posledne nórsky škandál, kde neuspel ani prezident Zeman kde podobne odňali deti českým rodičom. Homosexuálny záujemci skrátka zdá sa , nedá sa to vylúčiťč finančne motivovať niektorých sociálnych pracovníkov. Ináč sedemdesiatnik Elton John so svojim partnerom Davidom určite nie je vekovo optimálnym rodičom, adoptívnemu cca 10 ročnému dieťaťu hrozí že môže byť aj skorou sirotou a je zrejmé, že starého rodiča jeho deti z pravdepodobnostného hľadiska už asi nezažijú – pričom iste deti majú právo aj na starých rodičov – čiže vidno tu čudnosť celého systému adopcií homosexuálmi, ktoré vyplodilo značnú nezákonnosť a neúmernú aktivitu pri vyhľadávaní mladých rodičov v problémoch, ktorým sa radšej nepomáha, ale radšej sa im rýchlo odnímu ich deti…a ak sú rodičia Ok, tak sa napríklad hľadajú fľaky pri genitáliach detí, aby mohli byť rodičia obvinení, že sexuálne svoje deti zneužívajú – ako sa to stalo rodičom zo Slovenska vo VB…

  6. Milan2 18. októbra 2015 / 11:55

    Pán Pomocník, správne poukazujete na známu mincu zo Švédska,
    ale táto je cca o 150 rokov mladšia ako písomný záznam o bitke pod Bratislavou v roku 907.
    Záznam ale nepíše, že sa bitka uskutočnila pod Bratislavou , ako to dnes historici radi nesprávne všeobecne píšu, ale píše, že sa uskutočnila pod Braslavovým- Breslavovým hradom – čo je myslím podstatný rozdiel a tak by to aj mali naši historici správne a dôsledne písať.
    Slovo Preslava ale správne odráža aj starší názov Braslavov hrad , s odstupom času mohol byť pôvodný názov samozrejme už skreslený – aj ked nevylučujem, že miestny OBYVATELIA meno správcu Panónie Braslava mohli vyslovovať aj ináč – ako Praslav, Breslav či Preslav …
    Možno aj správca Panónie Braslav v bitke pod svojim hradom dokonca aj padol, pretože neskôr sa už pokiaľ sa nemýlim jeho meno nespomína.
    Nakoniec – Maďari jemu zverenú oblasť obsadili,vyplienili, takže už zrejme nebolo technicky ani čo spravovať , zvlášť keď údolím Dunaja postupovali na západ , a vyplienili napríklad aj kláštor Sankt Gallen v dnešnom Švajčiarsku a iné lokality, takže na ochranu Panóniu už iste po veľmi nešťasnej bitke pod Braslavovým – Breslavovým hradom neboli už potrebné ľudské zdroje …
    Ale tiež nevylučujem, že Frankovia raz nazývali Braslava Braslavom, a inokedy Breslavom….

  7. Lukáč 18. októbra 2015 / 13:58

    Pomocník a Yoss presne vystihli kto je Hvorecký. O čo je slabší spisovateľ, o to viac sa snaží na seba upútať pozornosť bombastickými vyhláseniami , podobnými exhibicionistovi Matovičovi.
    Je zákerne protislovenský /odchovanec SME/, útočí na vraj slabé sebavedomie Slovákov, ale s cieľom , aby ho ešte viac oslabil. On a jemu podobní stále opakujú, že si umelo prikrášľujeme históriu napr. „vymyslenými“ starými Slovákmi. Oni nepovažujú za potrebné vecne argumentovať, len sa nám vysmievať. Kedže nie je /Hvorecký/ skutočnou osobnosťou schopnou prispieť kvalitnou myšlienkou k dobru spoločnosti v ktorej žije, tak sa aspoň priživuje šírením zla a svoje ego si dvíha vlastnou nabubrenosťou.

  8. Metod J. Sláv 18. októbra 2015 / 16:04

    Vážení,
    na slovenskej Wikipedii si dakto dal námahu zozbierať všetky dobové názvy dnešnej Bratislavy:
    sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_historick%C3%BDch_n%C3%A1zvov_Bratislavy

    NAJSTARŠIA PODOBA JE „VVRATISLAV(A)“ !!! !!! !!!

  9. Tučko Bombička 18. októbra 2015 / 17:05

    Brusel pripravuje plán na presídlenie 200 000 utečencov po Európe:
    ft.com/cms/s/0/5bec9bee-758f-11e5-933d-efcdc3c11c89.html#axzz3ovmM6ndF

    „Na začiatku budúceho roka Brusel navrhne rozsiahlu utečeneckú presídľovaciu schému, ktorá by mala rozdistribuovať 200 000 migrantov naprieč blokom priamo z krajín ako Turecko, Libanon a Jordánsko. Európska komisia plánuje navrhnúť rozsiahlu celoeurópsku presídľovaciu schému v marci ako súčasť balíka reforiem zameraných na obmedzenie toku ľudí z Turecka a blízkych krajín do EU.“

    Podľa Financial Times sa má jednať o súčasť dohody s Tureckom.

    Vážení, ja to už začínam vidieť tak, že dokiaľ voľakto neodkrágľuje tú bruselskú bandu, tak oni s tým pokoj zrejme nedajú! Upozorňujem všetky kravy, všetkých volov a teľatá zo slovenských televízií, že toto je niečo iné ako tých 160 000, o ktorých bol spor pred pár týždňami!!!

  10. Pomocník 18. októbra 2015 / 19:43

    Doklad, o ktorom sa mylne domnievate, že pochádza z roku 907, pochádza až z 12. storočia (iba sa vecne vzťahuje na rok 907). Doklad o Vratislaburgium pochádza až zo 16. storočia (takisto sa len vecne vzťahuje na staršie obdobie). Najstarší dochovaný doklad o názve Bratislavy sú preto práve tie mince okolo roku 1000 (a mince sú doklad najlepší, lebo tam si dajú záležať, ako to meno napíšu a píšu ho domáci). Doklady o Poson atd. sú minimálne tak staré ako tie mince. Všetky najstaršie doklady – iné než Poson – (teda z 11. storočia) sú na Bre- alebo Pre-, jeden je priamo na Preslawa-. Celá ta story s Braslavom je čistá fikcia.

    https://sk.wikipedia.org/wiki/Bitka_pri_Bratislave#N.C3.A1zov_Bratislavy_uv.C3.A1dzan.C3.BD_v_s.C3.BAvislosti_s_touto_bitkou

  11. Pomocník 18. októbra 2015 / 19:47

    A v tom linku zistíte aj, kde Stanislava nabral toho Braslava – u Aventina, ale to je 16. storočie a teda je to dosť neisté. A v dolnej časti na zápise tvaru Vratislaburgium si môžete aj názorne všimnúť ako náramne „exaktne“ kedysi pisári narábali s geografickými názvami. Preto sa vždy musím pousmiať, keď niekto dnes rozoberá pomaly jednotlivé písmená, hoci ešte v 19. storočí sa to písalo podľa vetra.

  12. Milan2 18. októbra 2015 / 23:13

    V Europe začína byť aktuálna otázka na Ustavné súdy, či je v súlade s ústavami jednotlivých európskych krajín prijímanie azylantov, ktorých náboženstva im neumožňuje rešpektovať zásadné body ústav daných (europskych) krajín (ako rovnoprávnosť žien, náboženstiev, práva na život….).
    Či potom politici pozývaním takýchto azylantov vytvárajúcich následné getá s paralelným právnym systémom neporušujú ústavy svojich krajín – pretože azylanti z dúvodu svojich náboženstiev nemôžu rešpektovať ani právo na život (tresty smrti), ani práva žien, a svoje náboženstvo povyšujú nad iné náboženstvá….
    Aj slovenská ústava ako som si naštudoval nepodmieňuje prijatie ľudí (o azyl) jej 100% dodržiavaním – umožnuje dnes prijatie kludne aj takých adeptov (napríklad manželov Sloveniek), ktorí ju paradoxne nikdy rešpektovať nemôžu a ani nebudú.
    Dokonca paradoxne Ustava SR zakazuje následne odňať občianstvo SR aj takým ľuďom, čo sa ukáže tieto pravidlá hrubo nerešpektujú – teda v podstate ak sa ukáže, že azylant Ústavu SR nerešpektuje (nemôže z náboženských dôvodov rešpektovať) , tak mu SR občianstvo zobrať podľa príslušného bodu Ústavy SR už s podivom nesmie.
    Príklad – únosy dieťaťa manželmi pôvodom z blízkeho východu – čo sú známe medializované prípady z STV – manžel utečie aj s detmi a pas SR ako občania SR používat môžu, kedže občanmi SR sú a až kým nevyprší platnosť, tak ho teoreticky používať môžu…í.
    Čo je možno práve tá chyba – je vlastne k počudovaniu, že takéto pravidlá platia a sa už dávno v Európe neupravili v zmysle: ak chceš hrať futbal podľa pravidiel rugby, choď si na štadión rugby a nebud členom futbalového klubu.
    Politici EU ale akoby sa správali podľa nelogickej logiky v zmysle, že do futbalových klubov vrejne pozývajú rugbistov s tým, že im nedochádza – nevadí, že futbalové štadióny sa postupne upravia podľa pravidiel rugby, čiže obmedzia sa práva žien, práva iných náboženstiev či znovu sa zavedie trest smrti. Ako benefit sa síce ale zase zakáže obnažovanie žien na verejnosti a konzumácia alkoholu, s čím celkom aj súhlasím.

  13. Tučko Bombička 19. októbra 2015 / 15:36

    Hrozí, že rozdeľovanie utečencov v EÚ zlyhá
    spiegel.de/politik/ausland/fluechtlingskrise-eu-verteilungssystem-koennte-scheitern-a-1058455.html

    „Ak utečenci v Grécku nepožiadajú o azyl, nemôže prerozdeľovací systém fungovať – hovorí luxemburský minister zahraničných vecí Jean Asselborn. Síce sa komisár EÚ pre utečencov Dimitris Avramopoulos a minister zahraničných vecí Asselborn pri svojej návšteve na gréckom ostrove Lesbos presvedčili o tom, že Gréci medzitým utečencov riadne registrujú a odoberajú odtlačky prstov. Avšak druhý krok procesu nefunguje. Ani jeden utečenec nepožiadal v Grécku o azyl. Taká žiadosť je ale predpokladom, aby prerozdeľovanie mohlo začať. Utečenci veria pašerákom viac, ako úradníkom na mieste – vraví Asselborn. Namiesto, aby v Grécku požiadali o azyl a čakali na zorganizovanie ďalšej cesty do iných krajín EÚ, idú ďalej sami, najprv z Lesbosu na pevninu a potom cez Balkán do Nemecka.“ – denník Spiegel online

  14. Milan2 19. októbra 2015 / 23:54

    Mnoho zlého ale spôsobila madam Merkelová – tá zjavne sama seba pasovala za prezidenta EU – tak sa totiž správa.
    Za EU ale môže pozývať oficiálne ak tak iba pán Donald Tusk , prípadne Európska komisia, alebo summit premiérov. Pani Merkelovej na to ale nikto mandát nedal.
    Pani Merkelová ale lieta po Európe a blízkom okolí a rozhoduje, akoby jej EU patrila, aj keď okrem Nemecka nemá mandát hovoriť za všetkých. Môže hovoriť jedine za Nemecko.
    To že to má v hlave popletené potvrdzuje to, že najprv pozvala migrantov slovami, že sú vítaní a potom sa zrazu čuduje, že niektoré krajiny odmietajú ňou pozvaných migrantov prijímať.
    Nemeckou kancelárkou pozvaných migranti ostanú teda správne iba v Nemecku, na nich sa budú musieť nemeckí daňovníci poskladať – ubytovať, šatiť , živiť a vyplácať im štedré sociálne dávky, ktoré mimochodom tvoria druhú (nevypovedanú) polovicu pozvania Nemecka. Keďže, ale Nemecko nevysiela do Grécka ani špeciálne vlaky, ani lietadlá pre migrantov, sa stalo, že mimoriadne zaťažila chudobné balkánske krajiny značným finančným bremeno starania sa o pozvaním zdvihnutých migrantov – pri 10.000 migrantov denne musia tieto krajiny zaplatiť a vypraviť denne napríklad vyše 200 autobusov – súkromným prepravcom ich preplatiť. Tiet náklady by malo aspoň zpolovice preplatiť Nemecko, pretože to sú ich cestujúci a budúci občania….
    Je pritom z podivom, že Nemecko, ktoré na svojom území má cca 5 mil Turkov sa nechá Tureckom ešte vydierať….pričom má ako na Turecko tlačiť, to sa ale asi bojí.
    Tak chaotickú krajinu ako Nemecko si Európa nezaslúžila. Rozpútali dve vojny, vraždilo semitov, aby ich následne s otvorenou náručou v miliónových počtoch zase vítalo…Doteraz sa mi zdalo, že tento národ mal nejaký smer,ale dnes sa mi skôr zdá, že je to čudná krajina, síce s veľmi šikovnými ľuďmi, ale voliacich si politikov podivínov.

  15. milan2 21. októbra 2015 / 1:06

    No vidím, že som to v písaní príspevkov už aj prehnal , ospravedelňujem sa pánovi Hrnkovi, že sa tu nevenujem nosnej téme Hvoreckého.
    Priznám, sa ale že ja ani neviem poriadne kto to je , aj keď meno som aj zachytil , ale na takýchto absolventov humanitných univerzít niet čo reagovať – stačí, aby povedzme niekedy niečo u Hríba povedal a následne ho už prestávam vnímať – pretože to čo rozpráva sú úplne odťažité veci – a kto je trochu zorientovaný, vie čo je pravda a čo nie, nemá vôbec cenu ho počúvať, nech má akokoľvek veľký priestor – možno ho počúvajú tí, čo tiež nemajú prehľad…. On by sa mal ale držať hlavne svojej živnosti spisovateľa a netlačiť sa do politiky.
    Odporúčam medzivládkam, ale aj Hvoreckému, aby si ale aktuálne všímli situáciu súvisiacu s návštevou čínskeho prezidenta vo VB a vyjadrili sa k aktivitám miestnzch mimovládok – ktoré radia predsatviteľom VB , aby prezidenta Číny 1,5 miliardovej krajine pokarhali za porušovanie ľudských práv v Číne…..súhlasím, ľudské práva sú legitímnym právom všetkých, , ale v tejto súvislosti poukazujem aj na to, že smietku v oku Číny mimovládky správne vidia, ale už svoje obrovské brvno vo svojich oboch očiach už vôbec nevidia – napríklad ignorujú. že vo VB sa okato a v obrovskom množstve prípadov sa denne porušujú ľudské práva v getách , kde sa z náboženských príčin nemôže dodržiavať ústava VB.
    Napríklad jeden príklad z mnohých – vo VB sa nedodržujú ľudské práva státisícov žien.
    Aby tu bola k tomu aj predstave – pretože čitatelia zrejme nie sú vôbec informovaní ako to v týchto getách v domácnostiach funguje – vo VB funguje paralené právo:
    Abú Dawúd (11,2142) napríkladf k právam žien píše: Mohamed povedal: Muža sa nebudú pýtať, prečo zbil svoju ženu…., alebo Buchárí (3,48,826) píše: Mohamed sa spýtal:“ nie je hodnota očitého svedectva ženy polovicou hodnoty očitého svedectva muža?“ Žena odpovedala,: Áno.“ On povedal:“ To je preto, že myseľ ženy je neúplná“.
    Nájdite si aj iné príklady sami, prípadne sa obráťte na mimovládky a politikov ….iste sú odborníci na právo.
    Niektorí muži tak majú vo VB v niektorých domácnostiach výrazne lepšie postavenie, ako ženy , čo im pôvodní muž Brit s anglikánskou vierou môžu len závidieť – sú ženám nadradený a ľutujem možno, že som sa nenarodil v muslimskej krajine – po príchode domov by som si totiž mohol každý deň vybil zlosť z práce na žene a nik by sa ma správne podľa Bucháriho nemal právo sa na to pýtať a nieto sa ešte na to polícií sťažovať, ako to nezhorázne robia napríklad neúplné mysle žien v SR…..
    Napríklad teda na Slovensku muž alkoholik , ktroý denne bije svoju ženu by mal po prechode na novú vieru mal na bitie žien právo…ale zase by musel obertovať alkohol a bravčové…
    Toto ale majú britské mimovládky denne pred očami a zatiaľ som nepočul, že by tu niečo s násilím v na ženách robili…Radšej riešia situáciu v Číne, kde bitie žien v rodinách nie je súčasťou čínskej kultúry, ale britskej už ano.
    V každom prípade, ak to mimovládky vo VB myslia úprimne, zvlášť rôzne ženské spolky, mali by si najprv všímmnúť hlavne postavenie ich kolegýň žien v domácnostiach v ich susedstve – kde dnes polícia radšej ani nechodí….
    A nie radiť čínskemu prezidentovi čo má robiť – lebo on potom im tiež môže poradiť čo majú robiť – e hájiť nedodržiavané práva žien vo VB.
    Ináč si musíme myslieť, že zase chcú aby sa v Číne po úspešných vzoroch vyvolala nestabilita, malé deti prestali chodiť do školy v štáte kde dnes vládne poriadok – 2 x som tam totiťiž bol a cítil som sa veľmi bezpečne, a nie ako v Iraku, či Sýrií….
    Asi Vás to iste prekvapí, ale každých 200 metrov je v Číne čistý a bezplatný záchod, so zriadencom – ZADARMO ,čo pokladám za vzor Číny iným EU krajinám, kde sa naopak prirodzená potreba nepokladá za ľudské právo ako v Číne, ale sa tu za WC platí výpalné – viď Bratislavského hradu, kde úbohé Japonky SNR skasíruje za vycikanie polatkom (nazvime to daň za cikanie) 1 Euro. Pričom diskriminuje ženy – muži sa zadarmo vybavia za dajakým stromom,. či rohom….
    My vôbec nemáme právo kritizovať Čínu, pretože oni majú inú kultúru – napríklad automaty na horúcu vodu – bezplatne sú k dispozícií všade kde je veľa ľudí, ako stanice autobusov, turistické centrá, v každom vagóne vlaku sú k dispozícií -a slúžia na uvarenie čaju, či zalioatia instantného jadla, a to po celej Číne – to je tiež ľudským právom – kde sa má EÚ veľa , veľa čo učiť. Aj SR , a SNR by malo prijať zákon na právo na dôstojné vyprázdnenie sa zvlášť pre ženy.
    Mimovládky zjavne sú aj veľkým spoluvinníkom udalostí na blízkom východe .Zase asi chcú dosiahnuť , aby sa aj v Číne obyvatelia
    brodili na úteku bahnom a snehom ako imigranti do susedných krajína, tie destabilizovali, boli ničené a plundrované múzeá a historické pamiatky, ako príklad uvediem múzeum v Bagdade….to tam bolo zaťažko vyslať na ochranu 50 vojakov? Však to museli predvídať, že sa v nestabilných krajinách do ulíc okamnžite vyleje psychopatická 5 percentná menšina zlodejov, sexuálnych maniakov, sadistov …ktorí sa v destabilizovanom prostredí bez funkčnej polície cítia najlepšie…..a krajinu vedia za pár týždňov tak totálne zničiť, znásilniť a zabiť množstvo žien, detí.
    Ešte nakoniec rada ktorá sa potvrdila aj v bývalej Juhoslávií , či na Donbase: Pri prvom náznaku že sa začne v oblasti bojovať, okamžite utečte, pretože územie za pár týždňov ovládnu aj nezvládnuteľné skupiny organizovaných pedofilov, sadistov , sexuálnycm maniakov, psychopatov poriadajúcich nájazdy na nechránené obce, usadlosti a podobne….- čo je aj veľmi dobre doteraz utajovaná stránka SNP – pán Hrnko by tu zrejme mohol aj mnohé napísať – akých sadistov v radoch partizánov SNP malo – ktorí s pôžitkom mučili a vraždili dedinské slovenské obyvateľstvo zo zábavy. Ano, aj u nás takýto boli a aj sú skrytí v spoločnosti……Najprv si sami robme poriadky a buďme príkladom iných ale im neraďme a nekritizujme ich…hlavne že po skúsenostiach zo Sýrie vidíme, že v Číne majú kľud a deti môžu bezpečne chodiť do škôlok a škol.
    N akoniec – nebudem dlhšie prispievať – uvoľnujem tu miesto Slávovi so slovnými hlavolamami a prešmyčkami – a aj pridám aj ja jednu teóriu – slovo meč ja som presvedčený pochádza od slova mečať – preto, že človek zasiahnutý mečom vydáva podobný zvuk,. Túto zbraň tiež prví vyvinuli pasáčkovia kôz na Kréte , ktorý sa drevenými palicami mečovali – toto slovo jednoznačne dokazuje, že to boli pôvodne Slovania. Až neskôr prišlí Gréci meč vylepšili a začali ho vyrábať z bronzu.

  16. milan2 21. októbra 2015 / 1:06

    No vidím, že som to v písaní príspevkov už aj prehnal , ospravedelňujem sa pánovi Hrnkovi, že sa tu nevenujem nosnej téme Hvoreckého.
    Priznám, sa ale že ja ani neviem poriadne kto to je , aj keď meno som aj zachytil , ale na takýchto absolventov humanitných univerzít niet čo reagovať – stačí, aby povedzme niekedy niečo u Hríba povedal a následne ho už prestávam vnímať – pretože to čo rozpráva sú úplne odťažité veci – a kto je trochu zorientovaný, vie čo je pravda a čo nieNo vidím, že som to v písaní príspevkov už aj prehnal , ospravedelňujem sa pánovi Hrnkovi, že sa tu nevenujem nosnej téme Hvoreckého.
    Priznám, sa ale že ja ani neviem poriadne kto to je , aj keď meno som aj zachytil , ale na takýchto absolventov humanitných univerzít niet čo reagovať – stačí, aby povedzme niekedy niečo u Hríba povedal a následne ho už prestávam vnímať – pretože to čo rozpráva sú úplne odťažité veci – a kto je trochu zorientovaný, vie čo je pravda a čo nie, nemá vôbec cenu ho počúvať, nech má akokoľvek veľký priestor – možno ho počúvajú tí, čo tiež nemajú prehľad…. On by sa mal ale držať hlavne svojej živnosti spisovateľa a netlačiť sa do politiky.
    Odporúčam medzivládkam, ale aj Hvoreckému, aby si ale aktuálne všímli situáciu súvisiacu s návštevou čínskeho prezidenta vo VB a vyjadrili sa k aktivitám miestnzch mimovládok – ktoré radia predsatviteľom VB , aby prezidenta Číny 1,5 miliardovej krajine pokarhali za porušovanie ľudských práv v Číne…..súhlasím, ľudské práva sú legitímnym právom všetkých, , ale v tejto súvislosti poukazujem aj na to, že smietku v oku Číny mimovládky správne vidia, ale už svoje obrovské brvno vo svojich oboch očiach už vôbec nevidia – napríklad ignorujú. že vo VB sa okato a v obrovskom množstve prípadov sa denne porušujú ľudské práva v getách , kde sa z náboženských príčin nemôže dodržiavať ústava VB.
    Napríklad jeden príklad z mnohých – vo VB sa nedodržujú ľudské práva státisícov žien.
    Aby tu bola k tomu aj predstave – pretože čitatelia zrejme nie sú vôbec informovaní ako to v týchto getách v domácnostiach funguje – vo VB funguje paralené právo:
    Abú Dawúd (11,2142) napríkladf k právam žien píše: Mohamed povedal: Muža sa nebudú pýtať, prečo zbil svoju ženu…., alebo Buchárí (3,48,826) píše: Mohamed sa spýtal:“ nie je hodnota očitého svedectva ženy polovicou hodnoty očitého svedectva muža?“ Žena odpovedala,: Áno.“ On povedal:“ To je preto, že myseľ ženy je neúplná“.
    Nájdite si aj iné príklady sami, prípadne sa obráťte na mimovládky a politikov ….iste sú odborníci na právo.
    Niektorí muži tak majú vo VB v niektorých domácnostiach výrazne lepšie postavenie, ako ženy , čo im pôvodní muž Brit s anglikánskou vierou môžu len závidieť – sú ženám nadradený a ľutujem možno, že som sa nenarodil v muslimskej krajine – po príchode domov by som si totiž mohol každý deň vybil zlosť z práce na žene a nik by sa ma správne podľa Bucháriho nemal právo sa na to pýtať a nieto sa ešte na to polícií sťažovať, ako to nezhorázne robia napríklad neúplné mysle žien v SR…..
    Napríklad teda na Slovensku muž alkoholik , ktroý denne bije svoju ženu by mal po prechode na novú vieru mal na bitie žien právo…ale zase by musel obertovať alkohol a bravčové…
    Toto ale majú britské mimovládky denne pred očami a zatiaľ som nepočul, že by tu niečo s násilím v na ženách robili…Radšej riešia situáciu v Číne, kde bitie žien v rodinách nie je súčasťou čínskej kultúry, ale britskej už ano.
    V každom prípade, ak to mimovládky vo VB myslia úprimne, zvlášť rôzne ženské spolky, mali by si najprv všímmnúť hlavne postavenie ich kolegýň žien v domácnostiach v ich susedstve – kde dnes polícia radšej ani nechodí….
    A nie radiť čínskemu prezidentovi čo má robiť – lebo on potom im tiež môže poradiť čo majú robiť – e hájiť nedodržiavané práva žien vo VB.
    Ináč si musíme myslieť, že zase chcú aby sa v Číne po úspešných vzoroch vyvolala nestabilita, malé deti prestali chodiť do školy v štáte kde dnes vládne poriadok – 2 x som tam totiťiž bol a cítil som sa veľmi bezpečne, a nie ako v Iraku, či Sýrií….
    Asi Vás to iste prekvapí, ale každých 200 metrov je v Číne čistý a bezplatný záchod, so zriadencom – ZADARMO ,čo pokladám za vzor Číny iným EU krajinám, kde sa naopak prirodzená potreba nepokladá za ľudské právo ako v Číne, ale sa tu za WC platí výpalné – viď Bratislavského hradu, kde úbohé Japonky SNR skasíruje za vycikanie polatkom (nazvime to daň za cikanie) 1 Euro. Pričom diskriminuje ženy – muži sa zadarmo vybavia za dajakým stromom,. či rohom….
    My vôbec nemáme právo kritizovať Čínu, pretože oni majú inú kultúru – napríklad automaty na horúcu vodu – bezplatne sú k dispozícií všade kde je veľa ľudí, ako stanice autobusov, turistické centrá, v každom vagóne vlaku sú k dispozícií -a slúžia na uvarenie čaju, či zalioatia instantného jadla, a to po celej Číne – to je tiež ľudským právom – kde sa má EÚ veľa , veľa čo učiť. Aj SR , a SNR by malo prijať zákon na právo na dôstojné vyprázdnenie sa zvlášť pre ženy.
    Mimovládky zjavne sú aj veľkým spoluvinníkom udalostí na blízkom východe .Zase asi chcú dosiahnuť , aby sa aj v Číne obyvatelia
    brodili na úteku bahnom a snehom ako imigranti do susedných krajína, tie destabilizovali, boli ničené a plundrované múzeá a historické pamiatky, ako príklad uvediem múzeum v Bagdade….to tam bolo zaťažko vyslať na ochranu 50 vojakov? Však to museli predvídať, že sa v nestabilných krajinách do ulíc okamnžite vyleje psychopatická 5 percentná menšina zlodejov, sexuálnych maniakov, sadistov …ktorí sa v destabilizovanom prostredí bez funkčnej polície cítia najlepšie…..a krajinu vedia za pár týždňov tak totálne zničiť, znásilniť a zabiť množstvo žien, detí.
    Ešte nakoniec rada ktorá sa potvrdila aj v bývalej Juhoslávií , či na Donbase: Pri prvom náznaku že sa začne v oblasti bojovať, okamžite utečte, pretože územie za pár týždňov ovládnu aj nezvládnuteľné skupiny organizovaných pedofilov, sadistov , sexuálnycm maniakov, psychopatov poriadajúcich nájazdy na nechránené obce, usadlosti a podobne….- čo je aj veľmi dobre doteraz utajovaná stránka SNP – pán Hrnko by tu zrejme mohol aj mnohé napísať – akých sadistov v radoch partizánov SNP malo – ktorí s pôžitkom mučili a vraždili dedinské slovenské obyvateľstvo zo zábavy. Ano, aj u nás takýto boli a aj sú skrytí v spoločnosti……Najprv si sami robme poriadky a buďme príkladom iných ale im neraďme a nekritizujme ich…hlavne že po skúsenostiach zo Sýrie vidíme, že v Číne majú kľud a deti môžu bezpečne chodiť do škôlok a škol.
    N akoniec – nebudem dlhšie prispievať – uvoľnujem tu miesto Slávovi so slovnými hlavolamami a prešmyčkami – a aj pridám aj ja jednu teóriu – slovo meč ja som presvedčený pochádza od slova mečať – preto, že človek zasiahnutý mečom vydáva podobný zvuk,. Túto zbraň tiež prví vyvinuli pasáčkovia kôz na Kréte , ktorý sa drevenými palicami mečovali – toto slovo jednoznačne dokazuje, že to boli pôvodne Slovania. Až neskôr prišlí Gréci meč vylepšili a začali ho vyrábať z bronzu. , nemá vôbec cenu ho počúvať, nech má akokoľvek veľký priestor – možno ho počúvajú tí, čo tiež nemajú prehľad…. On by sa mal ale držať hlavne svojej živnosti spisovateľa a netlačiť sa do politiky.
    Odporúčam medzivládkam, ale aj Hvoreckému, aby si ale aktuálne všímli situáciu súvisiacu s návštevou čínskeho prezidenta vo VB a vyjadrili sa k aktivitám miestnzch mimovládok – ktoré radia predsatviteľom VB , aby prezidenta Číny 1,5 miliardovej krajine pokarhali za porušovanie ľudských práv v Číne…..súhlasím, ľudské práva sú legitímnym právom všetkých, , ale v tejto súvislosti poukazujem aj na to, že smietku v oku Číny mimovládky správne vidia, ale už svoje obrovské brvno vo svojich oboch očiach už vôbec nevidia – napríklad ignorujú. že vo VB sa okato a v obrovskom množstve prípadov sa denne porušujú ľudské práva v getách , kde sa z náboženských príčin nemôže dodržiavať ústava VB.
    Napríklad jeden príklad z mnohých – vo VB sa nedodržujú ľudské práva státisícov žien.
    Aby tu bola k tomu aj predstave – pretože čitatelia zrejme nie sú vôbec informovaní ako to v týchto getách v domácnostiach funguje – vo VB funguje paralené právo:
    Abú Dawúd (11,2142) napríkladf k právam žien píše: Mohamed povedal: Muža sa nebudú pýtať, prečo zbil svoju ženu…., alebo Buchárí (3,48,826) píše: Mohamed sa spýtal:“ nie je hodnota očitého svedectva ženy polovicou hodnoty očitého svedectva muža?“ Žena odpovedala,: Áno.“ On povedal:“ To je preto, že myseľ ženy je neúplná“.
    Nájdite si aj iné príklady sami, prípadne sa obráťte na mimovládky a politikov ….iste sú odborníci na právo.
    Niektorí muži tak majú vo VB v niektorých domácnostiach výrazne lepšie postavenie, ako ženy , čo im pôvodní muž Brit s anglikánskou vierou môžu len závidieť – sú ženám nadradený a ľutujem možno, že som sa nenarodil v muslimskej krajine – po príchode domov by som si totiž mohol každý deň vybil zlosť z práce na žene a nik by sa ma správne podľa Bucháriho nemal právo sa na to pýtať a nieto sa ešte na to polícií sťažovať, ako to nezhorázne robia napríklad neúplné mysle žien v SR…..
    Napríklad teda na Slovensku muž alkoholik , ktroý denne bije svoju ženu by mal po prechode na novú vieru mal na bitie žien právo…ale zase by musel obertovať alkohol a bravčové…
    Toto ale majú britské mimovládky denne pred očami a zatiaľ som nepočul, že by tu niečo s násilím v na ženách robili…Radšej riešia situáciu v Číne, kde bitie žien v rodinách nie je súčasťou čínskej kultúry, ale britskej už ano.
    V každom prípade, ak to mimovládky vo VB myslia úprimne, zvlášť rôzne ženské spolky, mali by si najprv všímmnúť hlavne postavenie ich kolegýň žien v domácnostiach v ich susedstve – kde dnes polícia radšej ani nechodí….
    A nie radiť čínskemu prezidentovi čo má robiť – lebo on potom im tiež môže poradiť čo majú robiť – e hájiť nedodržiavané práva žien vo VB.
    Ináč si musíme myslieť, že zase chcú aby sa v Číne po úspešných vzoroch vyvolala nestabilita, malé deti prestali chodiť do školy v štáte kde dnes vládne poriadok – 2 x som tam totiťiž bol a cítil som sa veľmi bezpečne, a nie ako v Iraku, či Sýrií….
    Asi Vás to iste prekvapí, ale každých 200 metrov je v Číne čistý a bezplatný záchod, so zriadencom – ZADARMO ,čo pokladám za vzor Číny iným EU krajinám, kde sa naopak prirodzená potreba nepokladá za ľudské právo ako v Číne, ale sa tu za WC platí výpalné – viď Bratislavského hradu, kde úbohé Japonky SNR skasíruje za vycikanie polatkom (nazvime to daň za cikanie) 1 Euro. Pričom diskriminuje ženy – muži sa zadarmo vybavia za dajakým stromom,. či rohom….
    My vôbec nemáme právo kritizovať Čínu, pretože oni majú inú kultúru – napríklad automaty na horúcu vodu – bezplatne sú k dispozícií všade kde je veľa ľudí, ako stanice autobusov, turistické centrá, v každom vagóne vlaku sú k dispozícií -a slúžia na uvarenie čaju, či zalioatia instantného jadla, a to po celej Číne – to je tiež ľudským právom – kde sa má EÚ veľa , veľa čo učiť. Aj SR , a SNR by malo prijať zákon na právo na dôstojné vyprázdnenie sa zvlášť pre ženy.
    Mimovládky zjavne sú aj veľkým spoluvinníkom udalostí na blízkom východe .Zase asi chcú dosiahnuť , aby sa aj v Číne obyvatelia
    brodili na úteku bahnom a snehom ako imigranti do susedných krajína, tie destabilizovali, boli ničené a plundrované múzeá a historické pamiatky, ako príklad uvediem múzeum v Bagdade….to tam bolo zaťažko vyslať na ochranu 50 vojakov? Však to museli predvídať, že sa v nestabilných krajinách do ulíc okamnžite vyleje psychopatická 5 percentná menšina zlodejov, sexuálnych maniakov, sadistov …ktorí sa v destabilizovanom prostredí bez funkčnej polície cítia najlepšie…..a krajinu vedia za pár týždňov tak totálne zničiť, znásilniť a zabiť množstvo žien, detí.
    Ešte nakoniec rada ktorá sa potvrdila aj v bývalej Juhoslávií , či na Donbase: Pri prvom náznaku že sa začne v oblasti bojovať, okamžite utečte, pretože územie za pár týždňov ovládnu aj nezvládnuteľné skupiny organizovaných pedofilov, sadistov , sexuálnycm maniakov, psychopatov poriadajúcich nájazdy na nechránené obce, usadlosti a podobne….- čo je aj veľmi dobre doteraz utajovaná stránka SNP – pán Hrnko by tu zrejme mohol aj mnohé napísať – akých sadistov v radoch partizánov SNP malo – ktorí s pôžitkom mučili a vraždili dedinské slovenské obyvateľstvo zo zábavy. Ano, aj u nás takýto boli a aj sú skrytí v spoločnosti……Najprv si sami robme poriadky a buďme príkladom iných ale im neraďme a nekritizujme ich…hlavne že po skúsenostiach zo Sýrie vidíme, že v Číne majú kľud a deti môžu bezpečne chodiť do škôlok a škol.
    N akoniec – nebudem dlhšie prispievať – uvoľnujem tu miesto Slávovi so slovnými hlavolamami a prešmyčkami – a aj pridám aj ja jednu teóriu – slovo meč ja som presvedčený pochádza od slova mečať – preto, že človek zasiahnutý mečom vydáva podobný zvuk,. Túto zbraň tiež prví vyvinuli pasáčkovia kôz na Kréte , ktorý sa drevenými palicami mečovali – toto slovo jednoznačne dokazuje, že to boli pôvodne Slovania. Až neskôr prišlí Gréci meč vylepšili a začali ho vyrábať z bronzu.

  17. Milanxyz 21. októbra 2015 / 20:21

    Pán MILAN 2,
    s tou výzvou na pána Hrnka aby napísal niečo o utajovanej stránke SNP, o tom, „akých sadistov v radoch partizánov SNP malo – ktorí s pôžitkom mučili a vraždili dedinské slovenské obyvateľstvo zo zábavy“, ste zaiste nemysleli vážne, že?
    Veď pre pána Hrnka je SNP takmer najsvetlejším bodom našich novodobých dejín.
    Aj keď to bola v podstate len sprostá vlastizrada.

  18. Milan2 25. októbra 2015 / 9:37

    Na Kysuciach v obci Zákopčie mi napríklad rozprával očitý svedok, že sa v zime 44 stalo, že prišli Nemci k nim na lazy a vpadli do chalup a začali jeho otca pred celou rodinou biť, aby povedal kde sú partizáni, mučili ho bitím aj 2 hodiny. Ten ani nevedel a nič nepovedal – čo mal šťastie, pretože to boli prezlečení partizáni.Ináč by ho zrejme zastrelili.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *