Koniec politického exilu

Prednedávnom mi tu jeden prispievateľ vytkol, že si užívam politický exil v Stupave, ale že moje miesto je v aktívnej politike a mal by som túto pohodovú pozíciu opustiť. Musím povedať, že súčasná politika ma nelákala najmä preto, že prevažnej väčšine jej aktérov nezáležalo na hodnotách, na národe, na jednoduchých slovenských občanoch, ale len a len na ich osobnom prospechu. A potom, na to, aby človek mohol pôsobiť v politike je treba splniť dve podmienky – musí chcieť on a musia chcieť jeho. Tieto dve podmienky  sa dnes splnili. Po dlhších rozhovoroch s predsedom SNS Andrejom Dankom som dospel k záveru, že od môjho odchodu z SNS, s ktorou ma napriek tomu až do dnešných dní ľud slovenský neprestával spájať, má táto strana konečne vodcu, ktorý jej môže vrátiť je niekdajšiu slávu a lesk. Svojou prácou ma presvedčil, že si zaslúži podporu a prijal som jeho ponuku vrátiť sa do SNS.

Svoj návrat som nepodmieňoval žiadnou funkciou, iba som žiadal, aby môj názor rešpektovali a mohol som sa podieľať na tvorbe politiky SNS. Na dnešnom sneme splnili nielen túto moju požiadavku, ale ponúkli mi aj pozíciu podpredsedu strany a nakoniec ma do tejto funkcie aj zvolili. Teda obe podmienky na to, aby som mohol pôsobiť v politike sa splnili. Teraz je už len na mne, ako svojou prácou pomôcť strane, aby prekonala neblahé dedičstvo predchádzajúceho vedenia a opäť získala dôveru slovenského voliča.

Základná otázka znie, prečo by mal slovenský volič dať dôveru SNS po tom všetkom, čo zaslúžene i nezaslúžene v minulosti SNS pripísali. Odpoveď na ňu je zložitá, ale jestvuje viacero nápovedí, ktorými by sa slovenský volič mohol riadiť. Predovšetkým nie každý deň je nedeľa. Efemérne, podenkové strany v našej minulosti a prítomnosti nepriniesli slovenskému človeku prakticky nič. Objavili sa, nasľubovali, dostali sa k moci, ich čelní predstavitelia sa nabalili, vydrancovali Slovensko a zmizli. Kto dnes si už spomenie na Alianciu nového občana, Združenie robotníkov, atď., atď., akú zodpovednosť majú a mali ich vodcovia voči budúcnosti Slovenska?

SNS však nebola a nie je podenková strana. Za svojich predchádzajúcich vodcov nesie a je pripravená niesť zodpovednosť. A potom, organizácie s dlhou minulosťou nemajú len vzostupné vektory, niekedy sa aj skĺznu alebo dokonca spadnú do priepasti, napr. priepasti nenásytnosti. Ale môže niekto povedať, že ostatné slovenské politické strany sa v tom netopia až po uši? Predchádzajúce vedenie SNS si zaslúži odsúdenie nielen preto, že sa správalo v našej vlasti ako lúpežní rytieri (v podstate ako ostatné slovenské relevantné politické strany pri moci), ale že si nechalo tento biľag od ostatných aj prišiť na svoje tričko.

Ale dosť bolo rekriminácii. Hlavná otázka je, čo ďalej? Myslím si, že líniu, ktorú dnes SNS vytýčila pre svoju politickú prácu v najbližšej budúcnosti, treba podporiť. Áno, treba vrátiť Slovenskú republiku, náš národný štát opäť slovenskému občanovi. Slovenský občan tu nemôže byť ten posledný z posledných! Už by sa nemalo v budúcnosti stavať, že minister vlády SR (Miškov) sa bude chváliť, že sme jediná krajina v Európe, kde produktivita práce rastie a mzdy sa znižujú. Musíme chcieť, aby pracujúci slovenský občan mal podiel zo zisku na zvyšovaní svojej produktivity práce. Nemôže všetko odtiecť do nenásytných gágorov medzinárodného kapitálu. Ako možno vysvetliť tú skutočnosť, že index rastu HDP vo vzťahu k roku 1989 (100), je dnes 240, ale reálne príjmy slovenského pracujúceho sú len 104? A to nám ešte denník SME bombasticky oznamuje, že sa máme lepšie! Nuž ako ktorí! Kde skončil ten rozdiel? Alebo ináč, viete si predstaviť, čo by sa stalo, ak by od roku 1970 do roku 1989 sa reálne príjmy obyvateľstva zvýšili len o 4%? Nuž, treba to povedať na rovinu, ďalej týmto smerom nemožno ísť!

Alebo iný príklad. Je cieľom našej ekonomiky výroba alebo šťastný život jednoduchého človeka. Viem, ono to nie je možné v dnešnej trhovej ekonomike oddeliť. Sú to vzájomné spojené nádoby. Ale fakt je cieľom spoločnosti vytvárať excelentné podnikateľské prostredie aj na úkor všetkých ostatných ukazovateľov. Veď to môžeme dokumentovať na onom Cigánovi, ktorý odúčal koňa žrať a keď mu zdochol, konštatoval: „Škoda, ešte keby jeden deň vydržal, už by bol celkom odučený.“ Kedy začneme hovoriť o prostredí na život! Dokedy budeme trpieť situáciu, že každé zvyšovanie HDP nás robí chudobnejšími, lebo všetky výsledky našej práce odídu do cudziny.

Nad všetkými týmito vecami sme sa dnes na sneme SNS zaoberali. Dospeli sme k záveru, že Slovensko potrebuje silný štát; štát nie ako zotročovateľa občana, ale ako starostlivého otca, ktorý pomôže, keď to občan potrebuje, ale aj zasiahne, keď sa občanovi krivdí. Na tejto základnej téze chce SNS postaviť svoj budúci volebný program. Stotožňujem sa s ňou a chcem prispieť k jej naplneniu. Andrej Danko a ostatní vedúci predstavitelia SNS po dnešnom sneme dávajú nádej, žeby z toho niečo mohlo byť. Osobne urobím všetko preto, aby sa to stalo. Ako jeden zo zakladateľov tohto štátu mám to aj za povinnosť.

29 Responses

  1. Milanxyz 6. septembra 2014 / 22:21

    Pán Hrnko,
    napriek tomu, že v histórii ťaháme za rozdielné konce, držím Vám, aj SNS palce, aby sa Vám darilo program, ktorý ste tu načrtli realizovať.

  2. pomocník 6. septembra 2014 / 22:43

    (1) Ten rozdiel je – celkom oficiálne a vy to aj viete – v ziskoch podnikov a tie podniky patria zahraničiu. (2) Situácia je neriešiteľná. Keď sa tie mzdy zvýšia, zahraniční investori odídu do lacnejšej krajiny a neostane na Slovensku žiadna výroba, lebo slovenské podniky skoro už neexistujú. A to tá nezamestnanosť je veľmi vysoká už teraz. Tieto veci sa mali riešiť 1990 – 1992, teraz je už neskoro. Celý východ bol rozmaznaný socializmom a západ túto naivitu po roku 1989 využil a dodnes z nás žije. (3) Aj ten zdanlivý HDP, čo Slovensko má, vlastne má len dočasne (t.j. na úkor nižšieho HDP v budúcnosti), lebo je vytvorené z veľkej časti na dlh (štátu a teraz už aj obyvateľstva). Ale tento problém nemá len Slovensko. V roku 1989 sme tento problém nemali, v podstate sme boli jedna z mála krajín, ktorá dokázala obstojne fungovať nie na úkor budúcnosti. Vzdali sme sa tejto neskutočnej výhody, aby si ľudia mohli kúpiť pekne obalené pracie prostriedky a zahraničné autíčka. Účet ale príde. Podobne ako v Grécku. Je to len otázka času, matematika nepustí. (4) Vďaka úžasným slovenským médiám veľká časť obyvateľstva Slovenska dodnes nechápe, čo sa stalo, to je na tom to nafascinujúcejšie. (5) Zvolili ste si stranu, ktorá sa asi už nikdy nedostane do parlamentu. Aký to má význam?

  3. Anton Hrnko 7. septembra 2014 / 7:14

    Pomocník,
    aj keď by to bolo nemožné, ako hovoríte, pokúsiť sa o to treba. Nie som žiaden naivný socialista, viem, že je tu tvrdá realita. Som rád, že aj vy pochybujete o tom, žeby SNS mohla zostať mimo parlamentu. To „asi“ je dostatočné na to, aby sme o to zabojovali.

  4. Tučko Bombička 7. septembra 2014 / 9:42

    Pán Hrnko,

    kvitujem Vaše rozhodnutie. Síce nepovažujem A. Danka za človeka, ktorý je schopný dotiahnuť SNS naspäť do parlamentu, ale snáď sa stane zázrak a motyka vystrelí. Ak sa SNS začne sústrediť na rozpracovanie „národniarstva“ v praxi. Čo to znamená byť „národniar“ v priemysle, v poľnohospodárstve, v obrane atp. Ak to skončí opäť len pri heslách o maďarskej hrozbe (hoci všetkým je nám jasné, že existuje a že silnie), môže SNS o parlamente len snívať. Takže držím palce.

    Pán pomocník,

    nesúhlasím s tým, že situácia je neriešiteľná. Jednak nikto nevie, čo bude v budúcnosti a vo svete sa môžu zomlieť veci také, že zo Slovenska ani moc nebude záujem (pretože nebude kam) odchádzať (rozumejte za lepšími podnikateľskými podmienkami). A myslím si, že svet k tomu speje. Tiež netreba zabúdať, že sa situácia môže vyvinúť (je to len otázka hraničnej situácie) tak, že bude stanovená podmienka typu „keď niekde predávaš, tak tam musíš aj vyrábať“. Z tohto pohľadu sme urobili podľa môjho názoru jedno z najdôležitejších strategických rozhodnutí v histórii – vstúpili sme do eurozóny, pretože iba v nej sa podobné rozhodnutie bude môcť niekedy v budúcnosti udiať (ak sa vôbec udeje, pravda). No a stále máme celkom dobrý kúsok zeme tu na Slovensku, dokonca lepší než mnohí naokolo. Takže nesťahovať gate (hoci brod je prekliato blízko)! Bolo aj horšie v minulosti a Slováci sa nezosypali…tak snáď sa nezosypeme my tu, teraz.

  5. yoss 7. septembra 2014 / 10:28

    gratulujem, pan Hrnko, k spravnemu rozhodnutiu. najvacsim nedostatkom dnes uz da sa povedat „byvalej“ SNS boli tie nekonecne osobne spory a animozity, ktore odradili mnohych volicov, SNS pod novym vedenim hadam pojde novou cestou…

  6. homo.sk 7. septembra 2014 / 11:01

    Pán Hrnko, blahoželám a prajem aby sa aspoň časť vízii, ktoré ste tu naznačili splnila. Aj to by bol malý krôčik k lepšiemu životu na našom Slovensku.

  7. pomocník 7. septembra 2014 / 14:44

    Tučko, samozrejme nejaká totálna zmena systému by situáciu vyriešila, ale aktuálne je situácia taká, že vedenie EÚ a krajín EÚ nie je ochotné aplikovať ani len veci, ktoré sa bežne robili (na západe) ešte pred 25 rokmi (rôzne regulácie, kapitálové kontroly, isté dane a podobne), preto tak sú už všetci oblbnutí tým neoliberalizmom a podobne, že im to všetko naraz pripadá ako tabu. V podstate sa napriek kríze nerobí a nemení vôbec nič; kopa preplatených úradníkov a zamestnancov v Bruseli (a inde) sa tvári, že niečo robí alebo nedajbože niečo mení, ale nezmenilo sa vôbec nič. A vy teraz prídete s tým, že sa stanoví podmienka typu “keď niekde predávaš, tak tam musíš aj vyrábať” – kde beriete tento optimizmus??

  8. Tučko Bombička 7. septembra 2014 / 18:14

    Pán Pomocník,

    vychádzam z niekoľkých predpokladov:

    1) s globalizáciou v dnešnej podobe je/bude koniec. Za dôvod pokladám to, že svet sa opäť začína formovať do blokov. Čína expanduje v Ázii a Afriku si dokázala podchytiť tak, ako sa to pred ňou nepodarilo ani Spojeným štátom. Rusko skúša sformovať vlastný obchodný zväz. BRICS už tiež prestáva byť formalitou, vytvoril vlastnú svetovú banku. Ak opäť vzniknú hospodárske/vojenské bloky, neviem si predstaviť, že to nebude sprevádzané aj návratom k zvýšenej regulácii a ochrane vlastného hospodárskeho priestoru. Jednak preto, lebo novovytvorené hospodárske priestory budú dosť veľké nato, aby si samé určovali pravidlá hry (biznisu) a jednak preto, lebo model globalizácie pre tieto konkurenčné oblasti sveta nie je zďaleka taký príťažlivý, ako sa javí podaktorým hlupákom v Európe a v USA.

    2) V mojom chápaní sú 3 oblasti sveta, kde si obyvateľstvo dlhodobo zvyklo „mať sa dobre“. USA, Európa a Japonsko. V Európe najmä Európa západná. Z toho mi vychádza, že to bude práve obyvateľstvo západnej Európy, ktoré bude najťažšie zmanipulovať do stavu, keď sa vzdá rôznych sociálnych výdobytkov, na čo nás už začínajú pripravovať všelijakí „analytici“, ktorí nám nezištne začínajú vysvetľovať, aké to je strašne zlé, keď EÚ sa podieľa na celosvetovom HDP 25% ale na celosvetových sociálnych výdavkoch až 50%. Preto som presvedčený, že je veľmi dobre pre Slovensko, že sa – až dôjde na lámanie chleba – bude nachádzať v jednom politickom, hospodárskom a sociálnom pakte práve s touto časťou európskeho obyvateľstva. Perspektívne vidím práve eurozónu ako poslednú baštu toho, čomu sa kedysi hovorilo európsky sociálny model. Nikto mimo nej nebude mať šancu si ho udržať!!! Tým nehovorím, že si ho eurozóna udrží, len hovorím, že ona bude mať najvyššiu šancu si ho udržať.

    Všetko ostatné, p. pomocník, je už len otázkou toho, kedy nastane tzv. hraničná situácia. A myslím si, že až nastane, tak nebude problém nič. Dokonca nebude ani problém povedať:“Vážení páni podnikatelia, nakoľko situácia sa stala neudržateľnou, rozhodli sme sa ako spoločenstvo štátov proste odpísať časť vášho majetku v zmysle udržania sociálnej stability a pokoja. Nepáči sa vám? Nech sa páči, choďte podnikať do čínskej obchodnej zóny alebo k Rusom! No so všetkým, čo s tým súvisí…“

    Možno je to scifi, ale takto to vidím ja. Ale kľudne napíšte, ako to vidíte vy.

  9. Lukac 7. septembra 2014 / 18:15

    Som rad p. Hrnko, ze sa vraciate do aktivnej politiky, bola by skoda
    nevyuzit vase vedomosti a skusenosti , ale aj narodniarsky zapal
    pre dobro Slovenska, lebo ako ste v svojom clanku povedali „Zapas o Slovensko neskoncil“. V poslednom cisle SNN v ankete o I.SR a SNP
    ste mali z citovanych historikov najlepsie odpovede.
    Pripomenul som si 1. a 2. volby po Novembri 1989, ked sme so synmi
    doma vyrabali plakaty na podporu SNS a vylepovali ich po Petrzalke.
    Boli to pekne casy zavrsene vznikom II.SR.

  10. pomocník 7. septembra 2014 / 18:37

    Tažko povedať, záleží vždy od konkrétnych ľudí, ktorí budú v čase „hraničnej situácie“ pri moci. A v tomto bode som žiaľ pesimista (napr. vo vedení centrálnej banky a za prezidenta EU sme mali ľudí z istej neslávnej banky a banky majú svoje celkom špecifické záujmy a radi aj likvidujú neželané osoby, ako napr. nedávno jedného kandidáta na prezidenta v Brazílii…). Aby som bol konkrétny: možno viete, že aktuálny plán znie (už aj z dielne MMF, takže to môžeme brať ako hotovú vec), že sa nečakane zoberie všetkým občanom z každého účtu v Európe 10 % peňazí. Všimnite si prosím, že teda snaha znova nie je zobrať bohatým alebo niečo systémovo zmeniť, ale zas proste len zobrať aj poslednému chudákovi (pričom naozaj bohatí aj tak nemajú peniaze na účtoch, ale v aktívach). Proste podľa mňa tí, čo dnes riadia USA/EÚ/NATO sú egocentrickí preplatení ľudia, ktorí niečo v smere, aký čakáte vy zvolia ako úplne poslednú možnosť. A dokonca by som povedal, že radšej strčia ľudí do akýchsi koncentračných tábor, než aby sa museli o čokoľvek deliť. A ak sledujete neoficiálny internet, v USA už vraj také zberné tábory existujú a je ich dosť (neviem, či je to pravda)…Na druhe strane viem, že istá vrstva aj medzi profesormi, vojakmi a pod. aktívne pracuje na pláne úplne nového systému a majú aj podporu niektorých boháčov, takže je to naozaj otvorené. Záleží naozaj na konkrétnych osobách, ktoré sú pri moci.

  11. pomocník 7. septembra 2014 / 18:49

    Aby som nezabudol: Úplne aktuálne to pre mňa vyzerá na niečiu urputnú snahu vyvolať v/pri Európe vojnu (budem rád, ak sa budem mýliť). Stačí keď si pozriete mapu rozloženia vojnových konfliktov/pučov za posledné tri roky. A ako isto viete, generál NATO W. Clarke (je to na you tube) celkom otvorene povedal, kto tie konflikty už v roku 2007 mal na zozname plánu vojen, ktoré treba vyvolať (doplním, že tam boli všetky, ktoré sme nakoniec aj naozaj mali, okrem Ukrajiny – tá je „novinkou“). Za týchto okolností ja počítam vždy s tým najhorším… V tomto kontexte je paradoxné, že my sme si vždy mysleli, že čo nám rozprávajú o USA je komunistická propaganda, pričom skutočnosť je taká, že je to ešte oveľa horšie než mohol vymyslieť najhorlivejší komunistický osvetový pracovník.

  12. Tučko Bombička 7. septembra 2014 / 19:33

    Existuje v USA istá organizácia, nadávajú jej do „tieňovej CIA“. Zamestnáva bývalých spravodajcov z amerických tajných služieb. Tí po odchode zo služieb štátu predávajú svoje know-how súkromným subjektom. V jednom článku, ktorý som od tejto organizácie čítal, sa celkom otvorene konštatuje, že tzv. „oranžová revolúcia“ na Ukrajine v 2004 bola od začiatku až do konca záležitosťou Spojených štátov. No a keď ste už nadškrtli tú Ukrajinu, tak sem dám na dennej báze aktualizovaný (rusky komentovaný) výklad frontovej situácie na Ukrajine. Podotýkam, že stojí zato to sledovať:

    youtube.com/watch?v=S_5vLGteymQ

    Dajú sa tam nájsť aj z predchádzajúcich dní videá.

  13. Metod J. Sláv 10. septembra 2014 / 17:55

    Gratulujem!

    Len to národovectvo treba chápať v zmysle nášho jazyka, a nie v zmysle
    anglického „nation“, lebo „Angláni“ nemajú ani potuchy o pravom význame
    toho dnes akože ich slova. 😀

  14. Anton Hrnko 20. septembra 2014 / 22:49

    Bol som dlhšie preč a nebol som na nete. Ďakujem za vyjadrenie podpory. Budem sa snažiť, aby som nesklamal tých, ktorí mi veria. Ale sám na to nestačím. Som len jeden! Musíme sa do toho pustiť spolu. Treba prelomiť tento klientelistický režim, ktorý sa tu usadil v čase, keď mnohí vlastenci zabudli na všetku slušnosť a pažravo sa chceli premeniť na vlastníkov. Samozrejme, asi sa s tým už asi nebude dať veľa robiť, ale aspoň ich odtlačiť od toho, aby svoje majetky zneužívali na politický vplyv na úkor ostatných občanov a robili si zo Slovenska raj na zemi a slovenského občana pokladali len za nástroj zvyšovania svojho blahobytu; teda aby budovali „podmienky na podnikanie“, a nie „podmienky na život“, stojí za pokus. Pritom vôbec nie som žiaden naivný socialista, ale verím, že vlastníctvo zaväzuje (kresťanský princíp) a jeho ho treba deliť spravodlivo. Nie je možné predsa, aby Slovensko vykazovalo v HDP index 240 v zrovnaním s rokom 1989 a SME nás bombasticky živili s palcovými titulkami, že sa máme lepšie, lebo oproti roku 1989 sa priemerná príjem občana zvýšil na 104%. A kde sa podel ten rozdiel? V koho vrecku nezaslúžene skončil? Prečo priemerný slovenský občan neparticipoval rovnakou mierou na ekonomickom raste krajiny?

  15. dynamika 25. septembra 2014 / 19:36

    Pán Hrnko, kde sa dá pozrieť takáto štatistika ? Zaujímam sa o takéto veci a nikde to nájsť nemôžem.
    Napríklad na SME uverejnili graf reálnych miezd od 1989 a hneď ho dali pod piano. Zrejme nie je pre nich vhodné zverejňovať vývoj od 1989 ako totálny prepadák.
    https://www.google.sk/webhp?tab=ww&ei=ikUhVOaZD4fpPIChgOgI&ved=0CAYQ1S4#q=Realne-platy-dobiehali-az-17-rokov-uroven-roku-1989
    http://ekonomika.sme.sk/c/7371679/vo-svete-banky-rusia-pobocky-u-nas-je-to-naopak-grafy-tyzdna.html

  16. Anton Hrnko 25. septembra 2014 / 21:31

    Odporučil by som zájsť na stránky OECD.

  17. Lukac 26. septembra 2014 / 22:20

    p. Hrnko, myslím, že ste správne pomenovali hlavné problémy našej spoločnosti. Ja za jeden z najdôležitejších považujem dodržiavanie princípu rovnakej spravodlivosti pre všetkých občanov, nie podľa bohatstva, známosti, rodinkárstva a pod. Politici a štátni úradníci by mali byť vzorom a nenárokovať si žiadne výhody. Ako ste správne povedali,
    každý čin treba hodnotiť z pohľadu normalného občana. Tu už skutočne
    nikto za nič neručí /ako v tej TV reklame/ a spravodlivosť dostava „na frak“. Strana Smer a Fico urobili za prvej vlády dosť pozitívneho: dokončenie SND, rekonštrukcia Reduty, hradu aj so sochou Svätopluka,
    zrušenie poplatkov v zdravotníctve /“zajacoviek“/, solidárne úpravy dôchodkov, podpora športu…, ale t.č. už všetko robia akoby z vypočítavosti, vyhýbajú sa razantejšiemu riešeniu chronických pálčivých problémov a je tam dosť karieristov a prospechárov. Vedia však dobre ovplyvňovať verejnú mienku. Myslím, že pri kritike súčasného stavu by si SNS mala dať pozor na to, aby hovorila pravdu a solidne argumentovala, nie ako Matovič a Hlina, ktorí hlásajú polopravdy, fakty prekrúcajú a zväličujú s cieľom za každú cenu získať pozornosť médií a tým aj hlasy voličov. Problémom pre SNS asi bude dostať sa do médií, ale každu možnosť treba využiť na získanie dôveryhodnosti.

  18. Milan2 2. októbra 2014 / 22:16

    Pán Hrnko, ak máte politické ambície, možno by ste sa aktuálne mohli zamerať nepríklad na uplatňovanie Ústavy SR v praxi a to na T r e t í o d d i e l
    Politické práva
    Čl. 26
    (1) Sloboda prejavu a právo na informácie sú zaručené.

    V posledných mesiacoch sa totiž zdá, že verejnoprávne médiá , na ktoré si občania platia nie malé koncesionárske poplatky, kvalitou informovania (a teda právom na informácie) sa v poslednom pol roku prepadli tak na známku 4-.
    Spôsob informovania o udalostiach na východ od našich hraníc dokonca vyvoláva až pochybnosti o nezávislosti samotných redakcí. Nechápem preto odvahu MKSR že aktuálne dokonca zvažuje zvýšenie koncesionárskych poplatkov (pri tak nízkej kvalite zpráv, ktoré sa za správy už takmer nedajú ani považovať -pokiaľ každá zpráva začína slovom vraj, alebo údajne, tak sa to za zprávy podľa učebníc žurnalistiky ani nedá pokladať, ale za niečo úplne iného).
    Ako historik v kvalite informácií občanom tu iste nájdete zaujímavé príklady z histórie. Napríklad, že Košice bombardovalo vraj sovietske lietadlo.

  19. Metod J. Sláv 3. októbra 2014 / 16:24

    Milan 2,

    to žiadate, aby do špiny lží zašľapanú pravdu zodvihli „zombifikovaní“

    amíckou propagandou, ktorá asi o polroka bude „hlásať“, že:

    „v radoch novorosijských opolčencov bojoval „superman“,

    ktorý vyskočil s guľometom do výšky 10 km a rozstrieľal kabínu boingu

    malajzijskej leteckej spoločnosti.“ 😀

  20. Anton Hrnko 3. októbra 2014 / 22:35

    Metod,
    na váš príspevok nehodný dvojročného nemluvňaťa je škoda slov.

  21. Metod J. Sláv 4. októbra 2014 / 0:11

    Nuž, pán Hrnko,

    aký požič, taký vráť !

    Veď, ako ináč sa dá reagovať na „infantilné“ správanie sa našich

    „profesionálov“ po zverejnení predbežných záverov vyšetrovacej

    komisie havárie letu Boingu …, z ktorých nám predhodili len toto:

    “ boing bol zostrelený vysokorýchlostnými projektilmi“ §§§

    No, tu ich máme „odborníkov“, ktorí nám ukazovali 3D animácie, ako
    raketa z BUGu dobieha lietadlo sledujúc jeho tepelnú stopu a následne
    ho triafa odzadu, A TO V ČASE, KEĎ UŽ NA NETE BOLA FOTOGRAFIA
    ÚLOMKU BOKU PILOTNEJ KABÍNY, KTORÝ BOL ROZSTRIEĽANÝ GUĽKAMI
    VEĽKEJ RÁŽE Z LIETADLOVÉHO GUĽOMETU.

    Nuž, páni „odborníci“, už aj tí „zaostalí aziati“ majú mobily s foťákmi
    a s pripojením na internet §§§ – narážam tu na Trumanove „pochvalné“
    vyjadrenie sa, keď mu oznámili, že Sovieti majú atomku tiež.

    To nás fakt majú za totálnych debilov §§§

    NUŽ, PODĽA SEBA, SÚDIM TEBA !!!

  22. pomocník 4. októbra 2014 / 0:56

    Ak ste od pána Hrnku nepočuli doteraz súhlas s akoukoľvek odchýlkou od mainstreamu, tak po jeho návrate do politiky ho už duplom nemôžete čakať (aj keby náhodou mal aj iný názor – myslím na čokoľvek, nie špecificky na toto). Akademický priestor, politika a podobne si vyžaduje zastávanie istých názorov, inak je po vás.

  23. Milan2 4. októbra 2014 / 1:24

    Po 2 -3 mimoriadne kvalitných príspevkoch od pána Hrnka (kráľ Svätopluk a ďaľšie) som ďaľší podnetný príspevok po dlhom čase našiel s prekvapením aj na: http://sclabonia.sk/2014/10/madari-bratia-nasi
    Keďže sám som tu pred časom tvrdil niečo podobné, som aj rád, že s podobnými názormi nie som osamotený.
    Zdá sa, že mnohé pohľady na históriu musia nakoniec meniť nehistorici používajúc na to svoj rozum nezaťažený výučbou na katedrách histórie a tak sa môžu viacej priblížiť logickej realite vtedajšej doby.eď príspevok má sem tam aj svoje slašie miesta, zaraďujem ho podobne ako Hrnkov príspevok či bol Svätopluk kráľ zaradiť k základým textom záujemcov o históriu…

  24. Metod J. Sláv 4. októbra 2014 / 11:26

    Nuž, pán Pomocník,

    TO SME TEDA DOPADLI §§§ Ako sa hovorí: „Z blata do kaluže.“§§§ §§§

    Keď si človek za toho „dnes-fúj“ socializmu otvoril hubu, tak našiel obživu,
    trebárs v kotolni, ALE TÁTO CHRAPÚŇSKA RADOBYDEMOKRACIA VÁS NECHÁ
    ROVNO ZDOCHNÚŤ §§§ §§§ §§§

  25. Metod J. Sláv 4. októbra 2014 / 11:49

    Pán Milan2,

    a Vy si myslíte, že sa dajaký „gebír“ „zníži“ k tomu, aby „vyšlyšal“ „hlas ľudu“§

    Už výše 3,5 mesiaca na tejto webovej adrese:

    http://www.archeol.sav.sk/knihanavstev.php

    „visí“ BEZ ODPOVEDE TOTO:

    Dobrý deň prajem. Chcem sa opýtať, kedy sa už konečne slovenská verejnosť dozvie výsledky génovej analýzy „Vandala“ od Popradu?

    Alebo mi aspoň „pošepnite“, či tá jeho „štvrtá“ haploskupina, zverejnená pánom Pietom, je štvrtá podľa „abecedného“ radenia (viď: http://www.eupedia.com/europe/maps_Y-DNA_haplogroups.shtml ), a teda „juhoslovanská“ I2, alebo je štvrtá podľa radenia v tabuľke na http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml , A TEDA JE TO slovanská R1a, ČO KOREŠPONDUJE SO ZVEREJNENÝM UPRESNENÍM PÁNA RUTTKAYA, ŽE „sa vyskytuje od Ukrajiny po Ural“.

  26. Metod J. Sláv 13. októbra 2014 / 19:03

    „Na margo“ linku vyššie

    k „pojmu“ Psaki:

  27. Metod J. Sláv 13. októbra 2014 / 19:14

    Sorry, gentlemen 😀

    chybička se vloudila.

    AJ KEĎ JE TO VEĽMI POUČNÁ „CHYBIČKA“, HOVORIACA O TOM, KTO TO
    VLASTNE DNES NA UKRAJINE SA SNAŽÍ „KÁRAŤ“ OPOLČENCOV !!!

    No, a teraz „oprava“:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *