Herr Oberleutnant, Ich bin wieder da

Predpokladám, že nemecká veta z nadpisu môjho článku je v našom prostredí všeobecne známa. Ale predsa, možno nezaškodí pripomenúť si, že ju zakaždým zopakoval dobrý vojak Švejk, keď sa po nejakej tej lapálii vrátil k nadporučíkovi Lukáčovi, u ktorého slúžil ako „pucák“. A rovnako ako Švejk aj „pucáci“ záujmov stojacich proti záujmom väčšine obyvateľstva Slovenska, sa 30. januára 2014 opäť prihlásili. Odporcovia práva Slovákov na vlastné, slobodné rozhodnutia dali znova na všeobecnú známosť: „Obyvatelia Tejtokrajiny, už sme opäť tu“.

Neviem, kde berú títo ľudia tú drzosť po tom, čo pripojili svoje podpisy proti slovenskej zvrchovanosti, proti slovenskej ústave, proti slovenskej samostatnosti, proti ucteniu si Andreja Hlinku, proti ucteniu si Svätopluka, proti všetkému, čo i len trocha dvíhalo sebavedomie obyčajného slovenského človeka, ešte mu niečo odporúčať a pripojiť k tomu aj svoj podpis. Veď keby sa slovenský človek držal ich odporúčania, nebolo by slovenskej zvrchovanosti, nebolo by slovenskej suverénnej a demokratickej štátnosti, nebolo by slovenskej hokejovej reprezentácie, nebolo by slovenských športových úspechov, nebol by zákon o Andrejovi Hlinkovi, nestala by socha Svätopluka …., ba dokonca nebolo by ani voľby slovenského prezidenta a ubiedený Slováčik by stál niekde pred zatvorenými dverami a do vetra by hovoril: „Veď som tu aj ja.“

Vážení podpisovatelia pamfletu, ktorým v mene údajnej záchrany demokracie odporúčate voličom, aby hlasovali za toho vášho prezidentského kandidáta, a nie podľa svojho vedomia a svedomia, vedzte, že slovenský volič nie je analfabet a vie, kto na čele jeho štátu je tá správna osoba. Slovenský volič nechce v svojom štáte rozvrat, nechce nové Dubovcové, ktoré bez ohľadu na Ústavu, bez ohľadu na zákon, bez ohľadu na skutkovú podstatu sa miešajú do veci nepríslušným spôsobom len preto, aby škodili aktuálnym nositeľom moci, vybraných slovenskými voličmi. Slovenský volič nepotrebuje rozvrat, konfrontáciu medzi ústavnými činiteľmi ako v blahej pamäti na konci minulého storočia. Slovenský volič potrebuje pokoj a stabilitu, nepotrebuje rozvrat a anarchiu, aké panuje na východ od našej hranice. Po toľkých hlúpych odporúčaniach z minulosti, na ktoré ste pripojili svoje podpisy, sa už viacej nestrápňujete. Nechajte slovenského voliča, aby si vybral na základe svojich záujmov a na základe toho, ako ho presvedčia kandidáti. Vy ste sa už dostatočne demaskovali tým, že ste mu vždy v minulosti radili zle, proti jeho záujmom. Po toľkých zlyhaniach  by ste mu už mohli dať pokoj. On vás má, s prepáčením, v takej vážnosti, akú si skutočne zaslúžite. Teda v nijakej.

 

60 Responses

  1. Avatar Tučko Bombička 31. januára 2014 / 23:27

    „Neviem, kde berú títo ľudia tú drzosť…“

    Tentoraz je to z ich strany o jednej nekonečnej frustrácii z toho, čo vidia na tej „svojej“ časti politického spektra. Pretože marazmus je na to ešte slabé slovo.

  2. Avatar yoss 2. februára 2014 / 13:37

    tymto ludom sa svojho casu hovorilo 5. kolona, dnes sa im hovori elegantnejsie, „vyrobcovia suhlasu“. maju volny vstup do medii, vyzeraju slusne, seriozne, niektori z nich maju akademicke hodnosti (napriklad profesor Anton Heretik, sudny znalec, atd.) ktoze by u nich predpokladal nejake nekale politicke umysly ?? tito ludia su kozmopoliti, nepotrebuju Slovensko ako svoju vlast, ich vlast je tam, kde su aj oni, kam sa poberu s kuframi na dovolenku – ich kozmopolitickou vlastou je cely svet aj s prilahlym vesmirom. napriek slusnemu vzdelaniu vsak paradoxne prejavuju tazku nechapavost v urcitych smeroch, maju velky problem pochopit tych, ktorych vlastou je Slovensko. maju problem pochopit, ze ludia nechcu volit byvale vesele neoliberalne prostitutky typu Knazko, Hrusovsky, ani uzernikov a scientologov typu Kiska. nemyslim si o volicoch na Slovensku nic mimoriadne, skor naopak, ale nejake skusenosti tu uz predsalen su a nie vsetci sme prvovolicmi, takze vacsina z nas dobre vie, koho pripadne volit a koho v ziadnom pripade…

  3. Avatar Lukac 3. februára 2014 / 11:01

    Opäť sa nám ozvala čeliadka slovenských menšinových desperádov.
    Medzi lekármi sa hovorí, že kolegovia psychiatri sa po čase stávajú
    obeťami svojho povolania. Tu ich je opäť niekoľko na čele s osobným
    psychiatrom p. Maliny, MUDr. Haštom. Inak, aj ostatní z tejto „skupinky“
    /novinári a iní „umelci“/ radi využivajú metódy psychologickej manipulácie svojích čitateľov, posledne napr. zúrivý antificovec Silvester
    Lavrík v Sme na víkend. Apropo, odovzdali už jediní „čestní a spravodliví“
    vedúci predstavitelia VPN /Gál a Zajac/ archív tejto organizácie na štúdium historikom ? Predpokladám, že ich aktivity sa budú stupňovať,
    najmä pred 2. kolom prezid. volieb, preto by sme ako slovenská väčšina
    nemali zostať ľahostajní.

  4. Avatar Lukac 5. februára 2014 / 21:55

    Nejako tu zavládlo ticho. Nedôvera ?, pochybnosť ?, opatrnosť ?,
    „politika-pánske huncútstvo“ ? – večný problém Slovákov.
    Ale politika a história úzko súvisia, preto aj kandidátov na prezidenta by sme mali hodnotiť z hľadiska historického vývoja slovenského národa,
    teda kto z nich čo pozitívne už v minulosti urobil pre tento národ a k čomu sa hlási v súvislosti s týmto vývojom. Inak sa opäť ľahko môžeme
    dostať do područia cudzích záujmov aj zásluhou „5. kolóny“ spomínanej
    vyššie. Takže nebojme sa uvažovať v širších súvislostiach o našej súčasnosti.

  5. Avatar Pomocník 6. februára 2014 / 0:57

    Za seba poviem o tichu: Nebudem sa tu zbytočne rozčuľovať ešte aj o takýchto všeobecných témach.

  6. Avatar Milanxyz 6. februára 2014 / 10:00

    Hádam lepšie by sa diskutovalo, keby sa ten podpísaný pamflet, alebo vlákno na neho uverejnilo. Určite by to pomohlo širšiemu okruhu čitateľov, najmä tým, čo ho prehliadli, alebo nemali možnosť čítať v novinách.
    Podobne veľmi to chýbalo v predchadzajúcom článku (Homza-Steinhubel).

  7. Avatar Tučko Bombička 6. februára 2014 / 14:22

    Pán Lukáč,

    ono niet moc o čom debatovať. Najvyššiu kvalitu z prezidentských kandidátov majú 2: Fico a Hrušovský. Z nich len jeden má jasno v otázke národných a štátnych záujmov Slovenska a môže o sebe povedať, že je v tejto otázke dlhodobo konzistentný. To je R. Fico.

    Zvyšok je odpad, plný osobných ambícií, narcizmu a ega. Skrátka reprezentatívna vzorka pravice na Slovensku.

  8. Avatar miro 6. februára 2014 / 20:01

    „Slovenský volič nepotrebuje rozvrat, konfrontáciu medzi ústavnými činiteľmi ako v blahej pamäti na konci minulého storočia. Slovenský volič potrebuje pokoj a stabilitu, nepotrebuje rozvrat a anarchiu, aké panuje na východ od našej hranice.“

    Pan Hrnko,
    s tym textom sa neda nic ine, iba suhlasit, ale…zmenme slovo volic na ine, napr. velkopodnikatel, ci dnes skor oligarcha a hned to naberie iny vyznam, lebo „pokoj a stabilita“ je uz pomaly to jedine, co slovensky volic ma (ak neratam ten povestny holy…)

    Pan Bombicka,
    z coho vychadzate, ak stranu SMER-SD nepovazujete za pravicovu?

  9. Avatar Tučko Bombička 7. februára 2014 / 10:30

    Pán Miro,

    napríklad z toho, že zatiaľ čo pravica na Slovensku vedome a systematicky(!) deštruuje verejný sektor, tak slovenská ľavica v tom lepšom prípade sa snaží ho zveľaďovať, v tom horšom aspoň držať status quo. To je podľa mňa jeden zo zásadných diferenciačných znakov. Že naše politické spektrum je ako celok(!) viac vychýlené doprava, než je zvykom na Západe, je v tejto súvislosti irelevantné. Taká je skrátka situácia na Slovensku.

    Druhým podstatným diferenciačným znakom medzi slovenskou ľavicou a pravicou na Slovensku je schopnosť uvažovať a pohybovať sa v širších súvislostiach, pracovať v dlhodobom horizonte. Preto pravica vidí predvolebné spoty R. Fica v niečom, čo je v skutočnosti niečím úplne iným. Preto pravica vidí v odchode R. Fica na prezidentský post osobné ambície, zabezpečenie imunity pre seba a ďalšie nezmysly, zatiaľ čo v skutočnosti sa jedná o niečo úplne iné. A preto pravica v tejto chvíli nechápe, že bez ohľadu nato, ako skončia prezidentské voľby o 2 mesiace R. Fico už vyhral. Opäť ich raz všetkých „prečural“: pravicovými politikmi počnúc, cez celú tú amatérsku politologickú chasu na Slovensku až po mediálnych inkvizítorov. Že to celé pochopil jeden biedny amatérsky politológ na tomto blogu – to len dokresľuje v istom zmysle tragickú pozíciu Slovenska v dnešnom svete. Či skôr tragickú kvalitu jeho elít.

    Anton Hrnko pred nejakým časom napísal, že Slovensko zatiaľ nemalo štátnika, len politikov. Anton Hrnko sa hrubo mýlil. A nie je to o definíciách.

  10. Avatar Jozef Stanislav VŠ 7. februára 2014 / 11:16

    Myslím, že prof. Melník je lepší kandidát, ako obidvaja menovaný p. Tučkom Bombičkom.

  11. Avatar Ľudovít 7. februára 2014 / 14:45

    Pán Jozef Stanislav VŠ,
    ja si myslím presne to isté ako Vy.

  12. Avatar Tučko Bombička 7. februára 2014 / 15:13

    Vy si, páni, bohužiaľ, mýlite prezidentský úrad s vedeckou radou vysokej školy či nejakej vedeckej inštitúcie. Inak by ste si museli zákonite položiť otázku, v čom je prof. Melník (pri všetkej úcte k nemu) lepším kandidátom na prezidenta SR – teda okrem toho, že má (z tých 3 nami uvažovaných) bezosporu najlepší talent získavať opakovane minimálnu podporu verejnosti.

    A ak sa Vám zdá, že píšem od veci, tak opak je pravdou. Upozornil som Vás na podstatu.

  13. Avatar yoss 7. februára 2014 / 16:16

    vcera bola cast toho nasho zmienovaneho vykvetu v slobodomurarskej relacii Pod lampou. ako vzdy, jednofarebna hra na jednu branku. zakazdym sa musim bavit na tom, ze tym kreaturam ta jednofarebnost neprekaza, aby sa netvarili ako etalony tolerancie a a demokracie na zaostalom nacionalistickom Slovensku. media maju velku moc, nahradzuju skutocnost vhodnou predstavou o nej. co je vhodne o tom rozhoduje majitel media a geopoliticka situacia a ta je zial taka, ako ju nakreslil gorbacov s reaganom a bushom na malte a v reykyaviku…

  14. Anton Hrnko Anton Hrnko 7. februára 2014 / 23:06

    Tučko,
    o tom, kto sa mýli nerozhodnete ani vy a ani ja. O tom rozhodne budúcnosť. Žiaľ Bohu, Slovensko malo štátnikov, ale zatiaľ od roku 1993 len politikov a politikárov. Na tomto tvrdení zotrvávam, aj keď vy si myslíte opak. Daj Boh, aby som sa mýlil. Zatiaľ to tak nevyzerá. Možno by to chcelo aj viac vysvetľovať, ale ešte na to nie je čas.

  15. Avatar Tučko Bombička 8. februára 2014 / 10:48

    Pán Hrnko,

    ja mám vcelku dobrú predstavu o tom, čo by ste mi zrejme chceli vysvetľovať. Predpokladám, že by sa to nieslo podobnom duchu, ako výklady istého „politológa“, ktorého som nedávno spomenul a ktorý – hoc aj pravdepodobne má pravdu pokiaľ ide podhubie politiky na Slovensku – sa v skutočnosti politike rozumie ako hus pivu.

    Takže, ak dovolíte, aj ja zotrvávam na svojom názore. Pekný víkend prajem.

  16. Avatar Ľudovít 8. februára 2014 / 15:52

    Pán Tučko Bombička, 7. Február 2014 o 15:13
    Píšete: …má (z tých 3 nami uvažovaných) bezosporu najlepší talent získavať opakovane minimálnu podporu verejnosti…
    V tom s Vami súhlasím, pretože vďaka naším mediam by hociktorá z nimi neustale prezentovaných „celebrit“ získala viac hlasov ako verejnosti neznámy ,ale vo svete vysoko uznávaný profesor Melník.
    K Vášmu konštatovaniu : ….Vy si, páni, bohužiaľ, mýlite prezidentský úrad s vedeckou radou vysokej školy či nejakej vedeckej inštitúcie….len toľko: Náš prezident predovšetkým reprezentuje štát a na jeho riadenie má pomerne malý vplyv /ak vôbec nejaký/.

  17. Avatar dynamika 8. februára 2014 / 18:15

    Mne sa teda viac páči zo Švejka to
    „Das ganze tschechishe Volk ist eine Simulantenbande.“
    Alebo z Pacha
    „Verstehen Sie meinen Herrn ? Nein ? Also noch einmal !
    No ale skôr ma zaujal v parlamente tento komik. Žeby sme po sto rokoch znova zaviedli zákon proti panslavizmu ? Sfetovaný Kultútréger nám vysvetľuje o kultúrnom clashi a zdroji konšpiračných teórií.

  18. Avatar Tučko Bombička 8. februára 2014 / 19:26

    „…pretože vďaka naším mediam by hociktorá z nimi neustale prezentovaných “celebrit” získala viac hlasov ako verejnosti neznámy ,ale vo svete vysoko uznávaný profesor Melník…“

    Pán Ľudovít, ale veď o tom to predsa je! Čo si mám myslieť o človeku, ktorý chce byť prezidentom a napriek tomu, že musí vedieť, že bez mediálneho pokrytia nemá šancu:

    – buď zámerne nič neurobí, aby si ho získal, alebo
    – nič urobiť nevie, aby si ho získal.

    A napriek tomu kandiduje. To je podľa vás najkvalitnejší kandidát???

  19. Avatar Tučko Bombička 8. februára 2014 / 19:33

    Ešte inak to napíšem: môžem meditovať do aleluja, že tamten hokejista sediaci na striedačke úplne vzadu, ktorého sotva vidieť, by zahral lepšie, než všetci, ktorí sa na tom ľade striedajú, ale ak sa ten chlapec na ten ľad nevie ani len dostať, potom sú to všetko jalové úvahy k ničomu.

  20. Anton Hrnko Anton Hrnko 9. februára 2014 / 0:48

    Milý Tučko,
    som vysoko poctený hodnotením takého svetoznalého a skúseného politológa, akým zrejme ste. Aspoň, za akého sa pokladáte. Vaše vyznamenanie však príjmem len za tej podmienky, že mi predstavíte aspoň jedného takého štátnika z dnešnej politickej „elity“, ktorý svojím štátnickým rozmerom dosiahne v zrovnaní s Husákom, posledným štátnikom pohybujúcim sa po povrchu Slovenskej republiky, aspoň výšku jeho kolien. Ak mi takého nájdete, tento blog zatvorím a pôjdem sa kajať najmenej do Jeruzalema. Ak nenájdete, tak vás budem pokladať len za obyčajného táraja!

  21. Avatar Tučko Bombička 9. februára 2014 / 0:52

    Milý Anton Hrnko,

    pokladajte ma za čo len chcete. Kašlem na to. Pekný večer.

  22. Avatar Ľudovít 9. februára 2014 / 13:05

    Pán Hrnko,
    beriem s uspokojením na vedomie, že nebudete musieť zatvoriť tento blog a že nebudete musieť sa ísť nikam kájať. Štyridst rokov som nenávidel komunistickú totalitu, ale dnes?!! Po 25. rokoch zúrenia tzv. „demokracie“ mám veľmi zmiešané pocity a často sa cítim horšie ako za totality.

  23. Avatar Tučko Bombička 9. februára 2014 / 15:36

    Pán Ľudovít,

    nenávideli ste komunistickú totalitu aj počas tých cca 20 rokov, keď jej šéfoval „posledný štátnik pohybujúci sa po povrchu Slovenskej republiky“?

    Neverím 🙂

    Prečo považujem R. Fica za štátnika, ktorý dosahuje aspoň výšku kolien G. Husáka
    ———————————————————————————–

    1) Prvý krát som si to všimol, keď sa na Slovensku konal tzv. samit priateľov kohézie, kedy na Bratislavský hrad dorazilo tuším 15 hláv štátov, ktoré spolu dolaďovali postup pri záverečnej fáze vyjednávaní o európskom rozpočte 2014 – 2020. Čo si vtedy totiž naše médiá nevšimli (či skôr čo odignorovali) bolo to, že na záverečnej tlačovke predseda Európskeho parlamentu M. Schulz poďakoval menovite R. Ficovi za to, že to celé bola od začiatku jeho inciatíva (a následne zvládnutá diplomacia a organizácia podujatia), ktorá stála za týmto podujatím. Ďalším takým momentom bolo, keď jedna nemenovaná novinárka (nie zo Slovenska) poukázala nato, že na európskej úrovni prichádza pomerne často k zvláštnej súhre medzi Nemeckom a Slovenskom, kedy návrhy, ktoré nemecká strana z taktických dôvodov nemôže predložiť (lebo „4. ríša a podobne“), za ňu predkladá slovenská strana bezpochyby po vzájomnej dohode. Iným takým momentom bol článok (opäť nie na Slovensku), ktorý si kládol otázku, či Slovensko neskúša v medzinárodnej politike hrať ligu na ktorú nedorástlo či na ktorú nemá. Že je slovenská pozícia v Európe silnejšia než pozícia Maďarska či Česka, to si všimli aj niektorí ďalší vo svojich krajinách zahraničím sa zaoberajúci novinári. Čerešničkou na torte bolo, keď Slovensko spolu s Fínsko a Holandskom do „nemeckého klubu“ zaradil aj jeden analytik z Anglicka. Návšteva francúzskeho prezidenta v SR či mimoriadne zapojenie sa B. Obamu do návštevy R. Fica, ktorá mala byť pôvodne len návštevou u Bidena (len ten ju mal totiž údajne uvedenú v oficiálnom programe dlhšie vopred) aj keď zrejme kvôli Ukrajine, už len dokresľuje celú mozaiku. Rovnako ako náhly záujem Poľska o zintenzívnenie vzájomných vzťahov či hlboký kľud na južnom fronte. Faktom je, že keď R. Fico v jednom zo svojich „predvolebných videí“ tvrdí, že medzinárodná pozícia Slovenska je dnes silnejšia ako je jeho geografická veľkosť, ekonomická sila či počet obyvateľov – tak vraví pravdu. A zrejme bude ťažko niekto tvrdiť, že to vďaka vláde I. Radičovej, ktorá šla v Európe od jedného trapasu („grécka pôžička“) k druhému („potopenie eurovalu“). Takže toto je podľa mňa prvý dôvod, prečo R. Fico v mojom videní dosahuje aspoň po kolená neohrozenému a fantastickému G. Husákovi.
    2) Druhý dôvod, pre ktorý považujem R. Fica za štátnika súvisí s jeho súčasnou politikou: keďže sledujem dianie na Slovensku dosť podrobne (na rozdiel od niektorých, ktorí si zrejme všimnú len to, keď R. Kaliňák označí 20 rokov samostatnosti za „históriu Slovenska“), viem, na čom všetkom sa pracuje a čo sa robí: od prípravy dlhodobých stratégií v jednotlivých sektoroch, cez výstavbu výskumných centier, investície do športu, záchranu malých kín, pripravovaný reštart slovenskej kinematografie až po kopec rôznych vecí (dôležitejších i prkotín), ktoré ma v tejto chvíli ani nenapadnú. Ale bezpečne môžem povedať, že lepšia vláda než je momentálne existujúca tu za 20 rokov nebola.
    3) Tretím dôvodom, prečo považujem R. Fica za štátnika dosahujúceho aspoň úroveň kolien G. Husáka, je jeho motivácia k prechodu na post prezidenta, ktorá je úplne iná, než čokoľvek čo sa doteraz popísalo. Rozvádzať to nebudem, mohol by som urobiť viac škody než úžitku, ale v mojich očiach definitívne povýšil na štátnika práve týmto svojim krokom.

    A nezaujíma ma ani za poondiaty máčny máčik, čo si o tom myslia či už rôzni slovenskí husákofili (proti Husákovi nič nemám) alebo na Slovensku žijúci stalinofili ruského pôvodu.

  24. Anton Hrnko Anton Hrnko 9. februára 2014 / 15:46

    Tučko,
    závidím vám vašu vieru. Ale keďže idú prezidentské voľby a nechcem na slovenskom tróne ani scientológa, ani komedianta, ani narcisa, dokonca ani nie alkoholika, nebudem vás vo vašej viere spochybňovať. To je aj dôvod toho, čo podľa vášho vyjadrenia veľmi dobre viete. Len nestávajte oltáre. Hoci sa tvárite ako in, i podľa toho, čo ste vymenovali, sa zdá, že ste toho hodne počuli, ale podľa mňa len málo z toho pochopili. Napr. takú návštevu u Obamu. Ale nechajme to tak. Nie je čas. Ficovi fandím, ale ešte je pred ním niekoľko Everestov, aby sa o ňom dalo povedať, že začína byť štátnikom. Predovšetkým štátnik neopúšťa pozície, ktoré ťažko vydobyl a z ktorých ho nikto nevyháňa.

  25. Avatar Tučko Bombička 9. februára 2014 / 16:04

    Lenže to je práve tá mýlka, pán Hrnko. To nie zďaleka len o tom, že niekto nechce, aby niekto iný prípadne robil problémy z prezidentského stolca. Viete, o čom to ešte je? O tom, ako sa postarať, aby Smer nestihol osud – ako to tu raz ktosi nazval – oranžového Titaniku, ktorý sa potopí so svojím predsedom. To je o tom, ako zo strany, ktorá je definovaná 40% popularitou svojho predsedu, urobiť stranu, ktorá bude môcť existovať bez neho. To je o tom, ako jej dať „zlatý vek“, na ktorý sa bude každý ďalší odvolávať a ku ktorému bude vzhliadať. To je o tom, ako jej dať čas potrebný na transformáciu. To je o odpovedi na otázku, ako možno definitívne poraziť pravicu – ak zároveň platí, že ju definítívne poraziť nemožno. Nuž tak, že jej znemožníte v definitívnom víťazstve.

  26. Anton Hrnko Anton Hrnko 9. februára 2014 / 16:17

    Tučko,
    zdá sa, že nemáme rovnaký pochop pojmov. Ja som už na tomto blogu pred rokmi sa pokúsil definovať pojmy politikár, politik
    a štátnik. Nepochybujem, že na Slovensku sú politici i dobrí politici. Medzi nich radím aj Fica. Ale štátnik je iná kategória. Nepochybujem, že mnohí extraligisti sú dobrí hokejisti, ale na NHL alebo KHL to nestačí. Štátnik nemôže mať ambíciu vyradiť oponenta z politického kolbištia. Pre mňa je úplne jedno, či je niekto pravica alebo ľavica, ak slúžia záujmom Slovenska. Žiaľ, to, čo sa u nás deklaruje ako pravica, je len prevodná paka cudzích záujmov. S pojmom slovenská pravica to nemá nič spoločného. To, čo sa u nás deklaruje ako ľavica, malo v rokoch 2003 – 2010 charakter, že sa o tom dalo hovoriť ako o slovenskej ľavici. Daj Boh, aby sa to dalo povedať aj na konci vládnutia v tomto volebnom období. Osobne si ale myslím, že Smer nebola a nie je strana jedného muža ako bolo HZDS

  27. Avatar yoss 9. februára 2014 / 16:28

    Prechod R.Fica z postu premiera na funkciu prezidenta je zatial ta najzahadnejsia vec, s ktorou som sa stretol. neda sa len tak lahko vysvetlit tym, ze strana a jej zachovanie (musi byt funkcna aj bez zakladajuceho predsedu). skor si myslim, ze sa jedna o rozdelenie tejto strany na dve alebo tri casti, ktore vytlacia cudzorode prvky z nasej sceny, dostanu ich mimo pasma zvolitelnosti. nieco take svojho casu bolo vycitane Meciarovi, ze to neurobil. je tu vsak este dalsia hypoteza, ze Robert Fico si chce zachovat ako tak ciste ruky pre buducnost, ktora sa coskoro zacne odohravat. cize nie je vylucena ani taka moznost, ze Slovensko zacina po dlhom dlhom obdobi temna robit svoju vlastnu politiku, ako to vyplyva aj z toho, co pise TB…

  28. Avatar Tučko Bombička 9. februára 2014 / 16:28

    Pán Hrnko,

    je alebo nie je pravda, že to bol Smer, kto otočil na Slovensku spoločenskú paradigmu? Je to alebo to nie je vďaka Smeru, že sa dnes bavíme nie o tom, že Slovák (a teda aj slovenský štát) je ten najhorší vlastník ale o tom, že aj ten slovenský štát by mal niečo vlastniť? Je to alebo to nie vďaka Smeru, že sa dnes bavíme nie o tom, že každý sám za seba je zodpovedný a iní nech ho nezaujímajú, ale o tom, že solidarita silných so slabými, bohatých s chudobnými, zdravých s chorými. Ak sa teda zhodneme na tom, že je to vďaka Smeru, potom táto vaša veta:

    „Žiaľ, to, čo sa u nás deklaruje ako pravica, je len prevodná paka cudzích záujmov.“

    je odpoveďou na otázku, v akej pozícii by bolo Slovensko, ak by Smer nabral kurz HZDS. A podľa mňa je aj odpoveďou na otázku, prečo je tento krok R. Fica štátnickým (ale OK, rešpektujem váš názor). Napíšem to ešte inak: vezmite do úvahy ekonomické perspektívy najbližších 2 rokov (aj keď zatiaľ iba odhadované), vekové, komunikačné, marketingové a vizuálne prednosti jednej konkrétnej osoby a prípadný časový priestor 2 rokov na „etablovanie“ a prípravu na voľby 2016.

    Ja si myslím, že toto je určujúci determinant.

  29. Anton Hrnko Anton Hrnko 9. februára 2014 / 16:50

    Nemôžem nepovedať, že čiastočne máte pravdu. Ale podľa vás nám má stačiť to, že sa na Slovensku naznačí, žeby mohlo robiť aj vlastnú politiku. Keď ju bude robiť (pri zohľadnení všetkých geopolitických možností), potom bude vaša viera nielen zbožným želaním, ale pravdou. To sú tie Everesty, zmeniť záblesky na svetlo. Avšak sú aj iné veci, ale – ako ste povedali – vy ich ovládate, takže mi je zbytočne o nich písať. Predsa však ešte raz zopakujem – štátnik nikdy neopustí priestor, ktorý ťažko vydobyl a z ktorého ho nikto nevyháňa!

  30. Avatar yoss 9. februára 2014 / 17:15

    TB,

    tie hluposti o tom, ze stat je zly vlastnik a trh vsetko vyriesi padli same od seba s krachom vseplatnej koncepcie neoliberalizmu, cize spolu s dzurindovou pereputou a nastupom svetovej hospodarskej krizy 2008. strana SMER nemusela pohnut ani prstom, aby sa tak stalo. dnes sa kradne sice o nieco menej, ale kradne sa dalej (aj smerom von), vymenili sa iba oligarchovia, ktori maju pod palcom velke ksefty. keby malo platit ze Slovak, Slovenska republika sa konecne stava rozumnym vlastnikom a spravcom svojich veci, to by museli nase organy cinne v trestnom konani zacat robit svoju riadnu robotu, na zaciatok aspon v tom meritku, ako je tomu v CR…

    ale inak moj ramcovy suhlas…

  31. Avatar Ľudovít 9. februára 2014 / 18:15

    Pán Tučko Bombička 15:36 ,
    doplňam moju reakciu o 13:05 hod. /inšpirujú ma k tomu aj reakcie pána Hrnku/.
    Teda : Volil som SMER a Ficovi som fandil a držal som mu palce. Pred cca polrokom som sa dozvedel,že u Lajčáka a Richtera pracujú genderológovia a homológovia na na projekte honosne nazvanom :“Strategia ľudských práv pre… atď. „. Napriek protestom a petíciam Fico nijako nereagoval /aspoň ja som to nezaregistroval/. Europoslanci za SMER hlasovali minulý týždeň za prijatie dokumentu „Lednacek“/hanbím sa za nich/. Novinárom a politológom som sa celé mesiace v duchu vysmieval, že „zvolia“ Fica za prezidenta aj proti jeho vôli. A tu naráz bác a Fico ohlási kandidatúru na prezidenta. Hneď ma napadlo, že Fico uteká z postu premiera a dodnes neviem prečo. Ešte sa mi divíte ?

  32. Avatar Tučko Bombička 9. februára 2014 / 19:40

    „Predsa však ešte raz zopakujem – štátnik nikdy neopustí priestor, ktorý ťažko vydobyl a z ktorého ho nikto nevyháňa!“

    Pán Hrnko, bude toto vaše konštatovanie platiť aj vtedy, keď R. Fico vyhrá prezidentské voľby a Smer bude ovládať všetky 3 najvyššie ústavné funkcie (len pripomínam, čo všetko prezident na Slovensku môže ovplyvniť, podľa mňa je toho totiž sakramentsky veľa)? A ešte jednu otázku mám na vás: dokedy by, podľa vás, mal štátnik zotrvávať na svojej pozícii? Dovtedy, dokiaľ nezačne ísť s preferenciami prudko nadol a nestiahne aj svoju stranu alebo dovtedy dokiaľ má potenciál rastu? A druhá otázka: sledujete prieskumy verejnej mienky? Ak áno, čo vám osobne hovoria? Pretože mne hovoria celkom jasne, že Smer nezopakuje svoje víťazstvo z 2012 a že dosiahol (on aj Fico) hranicu svojho potenciálu za súčasnej situácie.

    Pán yoss,

    nie, nepadlo to samé, ani len náhodou. Ani len zďaleka (v susednej Českej republike veselo budovali libertariánstvo až do minulého roku, kríza nekríza). A pokiaľ ide o českú spravodlivosť, tak na jedno sa spoľahnite, nie je im absolútne čo závidieť. To len u nás médiá strašne veľa rozprávali, keď Ratha zatýkali (keď ho prepustili z väzby, o tom už nikto neinformoval). A to nehovorím o ostatných ich menách, tam je to ešte tragickejšie než u nás.

    Pán Ľudovít,

    ja sa nebudem vôbec čudovať, keď Slovensko bude jedinou krajinou na svete, v ktorej schvália aj ústavný zákon o privilegovanom postavení manželstva a aj stratégiu o ochrane … Celkom by mi to k nám aj pasovalo. Aj ovca celá, aj vlk nažraný. A aby to nakoniec nebolo za všeobecného súhlasného aplauzu. Ten „lednacek“ to neviem vôbec, čo to je, nič mi to nehovorí. K tomu Ficovi: to nie je zbabelosť, p. Ľudovít, to je obrovský vabank.

  33. Avatar Tučko Bombička 9. februára 2014 / 19:58

    A bol by som zabudol: nemôžem súhlasiť s tými zábleskami: SPP, chystaná redukcia normatívov pre súkromné školy či príprava výstavby novej elektrárne v JB, dorovnanie dotácii na 1 ks dobytka poľnohospodárom na úroveň okolitých krajín, neprivatizácia nemocníc či letiska, strategický prenájom stratových štátnych firiem namiesto ich privatizácie – nič z toho nie je len záblesk. To možno označiť už ako svetlo.

  34. Anton Hrnko Anton Hrnko 9. februára 2014 / 21:45

    Tučko,
    asi sa nedá debatovať v inotajoch, keď každý má iné videnia. Vôbec si nemyslím, žeby Fico nemal kandidovať za prezidenta. Práve naopak. Ak hovorím o dobytých miestach, tak o dobytých miestach; nie o postaveniach. Tie sa môžu meniť každých dvadsaťštyri hodín. Ale hovorím, nediskutujem, lebo však viete, čo som chcel povedať. Vyjadrili ste to už včera.

    PS. Ide o správ Lunacek, ktorú schválil europarlament v prospech údajnej ochrany LGBT zo strany vraj netolerantnej väčšiny. Je to prosto škandál, keď sa 96% populácie označí za extrémistov a z tých zvyšných 4% sa o túto agendu zaujíma tak 2 promile a 100% neocons, ktorý chcú zo sexuálnej deviácie urobiť menšinu, aby tým mohli účinnejšie orabovať o práva nielen skutočné menšiny (rasové, národnostné, sociálne atď.), ale aj všetkých ostatných.

  35. Avatar Tučko Bombička 9. februára 2014 / 22:07

    Ok, pán Hrnko, tak už to nechajme tak. Pekný zvyšok nedele prajem.

  36. Avatar Pomocník 10. februára 2014 / 1:20

    Nedá mi , ale nehnevajte sa pán Hrnko ale s tým druhým odstavcom ste to teraz riadne prehnali. Informujte sa najprv u lekárov (napr. čo je sexuálna deviácia a čo nie je, na to sú štandardy a tabuľky), nikto neoznačil 96 % populácie za extrémistov, názor že dotyčných sú 4 % je niečo ako povera, súvis medzi touto menšinou a „neocons“ ktorý ste si vytvorili patrí niekde do jasiel alebo na Sibír (vôbec tam taký súvis nie je, je to úplne smiešne tvrdenie a detinská konšpiračná teória). A napokon, tá menšina je naozaj menšina a je naozaj v každodennom živote utláčaná. Aj tu sa ale musíte s niekým z tej menšiny porozprávať. Ako sa má alebo nemá definovať manželstvo a podobné s dovolením smiešnosti je zas iná vec, tam vám vaše názory neberiem, ale ostatné je vhodné sa najprv informovať a až potom trepať do vetra.

  37. Avatar Pomocník 10. februára 2014 / 1:25

    A mimochodom v tomto momente som si otvoril Pravdu a je tam článok Homosexuálny chlapec nezvládol výsmech a obesil sa. Podotýkam, že je to náhoda. To len na dokreslenie situácie tejto nikým „neutláčanej“ a „neexistujúcej“ menšiny na Slovensku.

  38. Avatar yoss 10. februára 2014 / 13:58

    co zase ten Jancura vypotil:

    http://zurnal.pravda.sk/rozhovory/clanok/307526-americky-historik-tiso-bol-typicky-kolaborant-navyse-knaz/

    zjavne existuje nejake zadanie pisat polopravdy a nepravdy dokolecka dokola jednak o holokauste, jednak o Jozefovi Tisovi. to pripominanie holokaustu slubil expresis verbis Miroslav Lajcak vo Washingtone 23. septembra priamo na pode slobodomurarskej organizacie Synovia svetla, B nai Brith

    http://www.epravo.sk/spravodajstvo/minister-miroslav-lajcak-sa-stretol-so-zastupcami-americkeho-zidovskeho-vyboru-a-bnai-brith-829.html

  39. Anton Hrnko Anton Hrnko 10. februára 2014 / 23:31

    Pomocník,
    nemyslím, že som to prehnal. Nie som žiaden homofób, viem si uctiť každého slušného človeka. V mojom okolí vždy boli aj ľudia, o ktorých sa vedelo, resp. vie, že sú iní. Nikomu to neprekážalo a neprekáža. Ak mi niečo prekáža, tak to je agresívna propaganda čudnej chásky, s ktorou väčšina ináč orientovaných nechce mať nič spoločné. Mnohým ľuďom sa bridí pornografia ako taká, nie to ešte porno performancie v podobe rôznych dúhových pochodov. To nemá s toleranciou voči ináč orientovaným nič spoločné. A propos. Rodinu štát chráni nie preto, že jej členovia spolu kohabitujú, ale preto, že zabezpečuje pokračovanie ľudského rodu. Preto mi silno prekáža „kulturkampf“ proti rodine i nehorázne útoky proti katolíckej cirkvi vedené práve z toho zlomku tých, ktorí sú iní. Ja im ich život nezávidím, nech si robia za dverami svojich spálni, čo len uznajú za vhodné. A prípad, ktorý spomínate, určite nemá nič spoločné s násilím proti homosexualite. To je hlúposť. Deti sú jednoducho kruté. Vysmievajú sa z každej inakosti – z mrzáčkov, zo zrakovo postihnutých, z tých z horného konca…………… Nuž a slabšie povahy to niekedy nezvládnu a konajú skratkovito. Je to smutné, ale ročne je viacero detských samovrážd práve pre onú detskú krutosť voči akejkoľvek inakosti. Takže odobrovať tým správu Lunecek je neseriózne. Rovnako ako pedofília niektorých kňazov sa hádže na celú cirkev. pritom štatistiky uvádzajú, že najviac pedofilov je medzi učiteľmi a vedúcimi detských krúžkov, poprípade v rôznych skautingoch. Útočiť tým smerom sa však nehonoruje, tak sa útočí proti Vatikánu, lebo katolícka cirkev je hádam už poslednou inštitúciou v západnej Európe, ktorá sa ešte homoloby nedala nalomiť a zachovala si normálny zdravý rozum

    Ps. Deviácia je bezpríznakové slovo. Je to odlišnosť od normy. Dúfam, že vás použitie tohto slova nepobúrilo.

  40. Avatar Milanxyz 11. februára 2014 / 6:54

    Dobré ráno pán Hrnko,
    s týmto sa dá len súhlasiť.

  41. Avatar Tučko Bombička 11. februára 2014 / 14:23

    Pán Stanislav,

    tak si vypočujte p. Melníka aj v zázname zo SRo z dnešného dňa (v archíve, relácia z Prvej ruky). Tlačí sa mi na jazyk slovo katastrofa.

  42. Avatar Jozef Stanislav VŠ 11. februára 2014 / 21:09

    Pán Tučko,
    veď o to ide, ako pokračuje prezentácia kandidátov, tak sa to všetko u nich zlepšuje a nakoniec budú mať všetci rovnaké názory, ktoré na začiatku nemali, ale vykryštalizovali si ich v tom priamom predvolebnom boji.
    Pokrok je tým, čo nás tlačí vpred, no dúfam, že tým správnejším smerom!

  43. Avatar Pomocník 11. februára 2014 / 21:29

    Ja som netvrdil, že ste alebo nie ste homofób, ja som len napísal, že to, čo ste konkrétne napísali v inkriminovanom príspevku a ja som vyššie spomenul, bolo všetko kompletne fakticky chybné a na tom trvám (nie je zložité si nájsť na internete, čo ste tam mali chybné, internetom nemyslím diskusné fóra, kde si zúfalí ľudia vylievajú zlosť na najbližšej menšine, ktorá im príde pod ruku, čo je žiaľ veľmi rozšírený jav a to tým viac, čím horšie sa ľudia majú). A tvrdenie, že to vraj nie je menšina postráda už z princípu akúkoľvek logiku (prečo by to nemala byť menšina??, spĺňa to všetky atribúty menšiny matematické aj sociologické)…. A tá správa tej nesympatickej rakúskej pani neobsahuje to, čo si myslíte, že obsahuje ; ak rozumiete po nemecky tak si to niekde nájdite vysvetlené, čo tam naozaj bolo (existuje aj niečo ako homofóbna lobby, v podstate sú to moderní fašisti, a tá tu zas ako vždy zapracovala pri prezentácii celej „akcie“ v médiách).

  44. Anton Hrnko Anton Hrnko 11. februára 2014 / 21:50

    Nuž, naše názory sa asi v tomto rozchádzajú. Lunacekovej správu je možné nájsť vo všetkých oficiálnych jazykoch EÚ, teda aj v slovenčine. Takže ďakujem za odporúčanie, aj keď nemecky viem – myslím, že dobre – nepotrebujem ju. Podľa vás potom existujú menšiny slabozrakých, tupozrakých, plešatých, nekrofilov, pedofilov, zoofilov … Všetkým treba rovnaké práva ako príslušníkom etnických menšín, rasových menšín…. Takže už netreba zo štátneho rozpočtu financovať len Táliu, Romatan, ale aj … radšej nehovoriť! Ale nebudem debatovať ďalej o tom, čo je všetkým okrem zástancov neokonzervatívnych hodnôt úplne jasné. Jednoducho nedôjdem k žiadne zhode a fašistom sa necítim. Skôr pokladám za fašistov tých, ktorí chcú z normálne uvažujúcich ľudí spraviť extrémistov. Teda ešte raz, diskusia má len vtedy zmysel, keď môže dôjsť k zjednoteniu názorov. Pri svetonázorovom strete nemôže dôjsť k zjednoteniu názorov, len víťazstvu jedného nad druhým. Ani ja a ani vy – predpokladám – že svoj svetonázor nemienime opustiť, teda diskusia je zbytočná. Bavme sa o histórii, tam to môže byť plodné.

  45. Avatar Pomocník 13. februára 2014 / 18:23

    Viete čo, pán Pomocník,
    tú vašu homopropagandu nie som ochotný nielen počúvať, ale ani tolerovať na mojom blogu! Asi som skutočne zadubený na úrovni nedospelého dieťaťa, takže si svoje geniálne myšlienky nechajte pre seba. A nazývajte to pre mňa za mňa aj fašizmus, ja to nazývam prirodzený zdravý rozum. Takže bol by som rád, keby ste tu na tomto blogu hovorili o tom, aký som hlúpy v histórii, politike, ale nechcite odo mňa, aby som zmenil niečo, čo sa zmeniť nedá.
    A. Hrnko

  46. Avatar Pomocník 17. februára 2014 / 23:18

    Práve ste zmazali okrem toho vyššie uvedeného aj ďalší príspevok, v ktorom som vám zopakoval, kde ste urobili vecné chyby. A to vy neviete zniesť u nikoho (mne sa na vás už sťažovali odtiaľto viacerí prispievatelia mailom). Takže pes je zakopaný tam a nie v nejakej údajnej propagande (keď nie sú argumenty a vedomosti, tak sa hádže slovami typu „propaganda“, aj tak sa dá). Uvidíme, ako dlho tu ostane tento príspevok. Ak tu chcete počúvať oslavné ódy na svoju osobu, stačí povedať.

  47. Anton Hrnko Anton Hrnko 18. februára 2014 / 0:30

    Pane,
    povedal som vám, že s vami o svetonázorových otázkach diskutovať nebudem. Na homopropagande nevidím nič, čo by som bol ochotný tolerovať na mojom blogu. Na vašom príspevku som nevidel nič vecné, iba propagandistické floskuly, ktoré nositelia onej propagandy vykladajú ako vecné. Ale ja v tom nevidím nič vecné. Nikdy som na tomto blogu nezmazal príspevok, ktorý bol vecný, neurážlivý, aj keď ma usvedčoval, že nemám pravdu. Veď predsa o hľadania pravdy mi ide a nemám problém ju uznať druhému, keď ma presvedčí. Ale ako som už povedal, v svetonázorových otázkach nie je diskusia, ale zápas o „zjavenú pravdu“. A o zjavených pravdách skupín LGBT ja odmietam debatovať, lebo si myslím, že prírodné zákony sú nad všetky ideológie. Preto by som bol rád, keby ste rešpektovali môj svetonázor a ako ja rešpektujem váš. A žiadam vás, aby ste svoju ideológiu nezanášali na môj blog. Ja si vážim vaše znalosti z histórie a ste prínosom na mojom blogu v diskusiách o histórii. Tak diskutujme o tom, čo má zmysel!

  48. Avatar Pomocník 20. februára 2014 / 0:29

    A ďalšie zmazanie…Neskutočné.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *