Vyhlásenie predsedu Matice slovenskej ku korupčným kauzám

Vyhlásenie predsedu Matice slovenskej ku korupčným kauzám

Vychádzajúc z históriou overeného poslania Matice slovenskej, ktorej stanovy napísali naši vzácni predchodcovia práve pred 150 rokmi (5. februára 1862), som povinný ako jej predstaviteľ vyjadriť vážne znepokojenie nad otriasaním sa našej spoločnosti ako štátu a národa v jej základoch. Ocitli sme sa v hlbokej duchovnej kríze, ktorej prejavom sú korupčné aféry nebývalých rozmerov, ale aj reakcie na ne. Sme svedkami pokusov o veľký odklon od našich tradičných hodnôt, ktoré pokladáme za nadčasovú výstuž štátu a národa. Aj preto sme zvolali stretnutie predstaviteľov slovenskej inteligencie do historickej sály SNR, kde sa zakladal tento štát, a povedali sme jasne: nie, takto ďalej nie! Zlyhávanie v riadení štátu, sociálna  nespravodlivosť najviditeľnejšie sa prejavujúca v rozkrádaní štátu musia skončiť a byť potrestané. Cesta do budúcnosti vedie len cez mravnú obrodu v pravde  a spravodlivosti, cez podporu vzdelanosti a kultúry národa.
Je zaiste prejavom slobody a demokracie vyjsť na námestia a vyjadriť svoj názor, ale emócie davu na uliciach či námestiach nikdy neviedli a nevedú k potrebným riešeniam. Tak aj niektoré požiadavky z námestí sú až neuveriteľne naivné: treba odložiť voľby, aby ešte ďalšie mesiace žila slovenská spoločnosť v bezvýchodiskovej kríze? To naozaj je za dnešný stav „zodpovedný“ náš štátny znak, dvojkríž, tisícročný symbol, za ktorý vyliali krv Holuby, Šulek, Langsfeld? Je dôvod na jeho zosmiešňovanie? To naozaj je čas plakať nad rozdelením „Československej socialistickej republiky“ (ako to odznelo v Bratislave) a spájať ho s politikmi s „gorilím inštinktom“? To naozaj je naša polícia a anarchistické skupinky v uliciach na tej istej lodi? O čo teda ide? O očistenie našej politickej scény, alebo o oslabenie slovenskej štátnosti a národa? Alebo o záhadné hry, ktorým radový občan, a možno aj mnohí „politici“, nerozumie?
Sme za pravdivé odhalenie neprípustného prepojenia finančných skupín a moci, ako aj za spravodlivé vyšetrenie trestuhodných zlyhaní konkrétnych osôb. Tých, ktorí napríklad vyhlasovali, že náš štát je najhorším možný vlastníkom, a štátny majetok predali zahraničným štátnym podnikom len preto, aby z toho mali provízie.  Slovensko potrebuje politikov, ktorí si budú vedomí svojej osobnej zodpovednosti pred národom, budú dbať o ochranu a zachovanie jeho duše. Iná cesta k morálnemu obrodeniu slovenskej spoločnosti neexistuje.
Sme presvedčení, že cesta k náprave nevedie cez masovú účasť  v protestoch, ale cez masovú účasť vo voľbách, a zvolenie takých zástupcov nášho národa, ktorým skutočne leží na srdci jeho osud a nie osud vlastných peňaženiek. Od zásadnej morálnej obnovy našej politickej elity veľmi závisí budúcnosť celej našej spoločnosti.

V Martine 5. februára 2012.

Marián Tkáč,
predseda Matice slovenskej

 

 

Myslím, že s týmto vyhlásením predsedu MS sa dá plne stotožniť. To, čo sa momentálne deje na Slovensku, je skutočný pokus o rozvrat štátnej štruktúry a možno aj pokusom, ako gorilie praktiky zamiesť pod stôl. V anarchii sa ešte žiadna spravodlivosť nedosiahla. Jedine riadne vykonanie volieb, ustanovenie legitímnej vlády väčšiny a za kooperácie opozície sa dá skutočne začať s morálnou obrodou spoločnosti. Napriek všetkým korupčným kauzám Slovenská republika dokázala svoju životaschopnosť a len v jej rámcoch a v jej právnom systéme sa dá dosiahnuť to, čo je vôľou každého poctivého občana Slovenskej republiky. Bolo by tragédiou pre nás všetkých, keby sa k slovu dostali skupiny, ktoré okrem rozvratu nemajú žiaden iný program a o ktorých občan nevie ani, kým sú platený a kto ich „kočíruje“.

243 Responses

  1. Avatar Milan2 9. marca 2012 / 0:14

    Mzdy sa onedlho vyrovnajú priemeru v EU (pozor , nie rakúskym, alebo nemeckým platom! – tie ostanú kvôli tradične vysokej úrovni ich spoločnosti vždy vyššie ) a to cca do 10 rokov.
    Súvisí to s tým, že obyvateľstvo SR starne a do penzie odídu silné ročníky.
    Výrobné kapacity nebude mať kto obsadiť -vznikne tlak na hľadanie kvalitných prac. síl a- platy tak stúpnu.
    Vznikne tak aj tlak na návrat kvalitných mladých ľudí, ktorí dnes v počte asi 400.000 žijú v zahraničí – lákadlom pre ich návrat budú len vyššie platy, na ktoré sú zvyknutí, ináč neprídu.
    Cenová úroveň oproti dnešnej ale stúpne podobne, ako stúpnu mzdy:

    Podobne, ako keď bola pred 20 rokmi priemerná mzda 3000 Sk, a RD v BA stál cca 300.000 Sk.
    Keď je dnes priemerná mzda 1000 Eur, tak dom podobnej kvality (klasický dedinský dom s manzartkou) stojí 100.000 Eur. Čiže relatívne, vzhľadom na čas zarobenia tejto sumy to isté – cca 9 rokov.
    Keď priemerná mzda stúpne na 3000 Eur, bude stáť tento dom 300.000 Eur, čiže zase sa bude na neho zarábať 9 rokov.
    Trochu to ale zjednodušujem.
    Naším šťastím je, že nesusedíme so Sudánom, ale s Rakúskom, ktoré nás otvorením hraníc a prepojením ekonomík ťahá nahor.
    Viem, že furt bude niekto porovnávať rakúske mzdy a naše – ale treba sa pozrieť na všetkých cca 190 štátov sveta – sme veľmi vysoko – na nejakom 37 mieste.
    Odoborári môžu hoci koľko „bedákať“ – naša zemepisná poloha a kvalitní susedia nás drží z celosvetového hľadiska vysoko.
    Spomínaná Čína – bol som tam – máme 3 x vyššie priemerné platy, ako sú v Pekingu. Naša životná úroveň je pre Číňanov (aj napriek ich rastu) zatiaľ snom.
    Je naším šťastím, alebo nešťastím že sa môžeme porovnávať s našimi susedmi – *Nemeckom, či Rakúskom, ktorí sa trvalo umiestňujú v prvej desiatke krajín – s najvyššíou životnou úrovňou?
    Príznačné je, že nik sa nejako neporovnáva s platom ukrajiských robotníkov, alebo rumunskými.
    A čo sa týka ceny za telefonovanie mobilom – rada – skúste sa prehodiť – možno budete prekvapený, tak ako som bol ja….
    Ale súhlasím, že tie ceny v rakúsku sú neuveriteľne nízke…

  2. Avatar Metod J. Sláv 9. marca 2012 / 2:25

    Milan2, Vám asi nič nehovorí od zeleného stola riadená inflácia ?

    Ja (my všetci) som „vďaka“ Klausovej prvej devalvácii
    V PRIEBEHU JEDNEJ NOCI SCHUDOBNEL OPROTI NEMCOVI NA 50%
    – „modrý“ Klaus ma v priebehu jednej noci okradol o polovicu mojich
    úspor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vy si asi nepamätáte „mladého“ Dzurindu samozvaného makroekonóma
    KDH, ktorý za Mečiarovej vlády vykrikoval, že by Slovensko malo
    devalvovať svoju menu ešte o ďalších 30%. Mečiar to vtedy našťastie
    ukočíroval na 10%, ale vďaka dvom vládam „modrých“ sme stratili
    v prospech privatizérov 90 halierov z každej Koruny československej
    ušetrenej za socializmu zo socialistického platu ( z tohto kapitalistického
    platu nedokážem nič ušetriť ), takže nám zostala „desaťhalierová“ Koruna
    slovenská, ktorú zas dzurindovci rýchlo „podložili“ pod Euro za 30 Sk,
    aby sme náhodou raz nedostali Euro za 20 Sk, či 10 Sk – zas nás „modrí“
    okradli !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    To, čo ste spomínal, len hovorí o tom, že z hľadiska reálnej mzdy
    sme sa za dvadsať rokov nedostali nikam !!!

    Keď som bol v r.1987 v NSR, tak tam stálo 1 DEM (deutsche Mark)
    to, čo dnes tam stojí 1€, a pritom im menili 2 DEM za 1€ !!!
    Tomuto javu sa hovorí „prirodzená“ inflácia, ktorá je dôsledkom
    nenažratosti rôznych priekupníkov, hlavnej to príčiny znehodnocovania
    peňazí – inflácie.

  3. Avatar Pomocník 9. marca 2012 / 3:29

    Pánajána…Akonáhle sa na Slovensku začnú mzdy výraznejšie zvyšovať (o „vyrovnávaní“ ani nehovorím), všetci investori odtiaľto odídu až sa za nimi bude prášiť (na výber majú desiatky štátov a boli by hlúpi keby to neurobili) a tým pádom tu žiadne neobsadené kapacity nebudú. Poľnohospodárstvo je zruinované, takže tam tiež nikoho nepotrebujú, tak kde to vraj budú tých ľudí potrebovať?. Nikde. A to som nezohľadnil, že automatizácia pokračuje závratným tempom, veci sú zadarmo na internete a už o pár rokov budeme radi, ak vôbec niekto ešte bude chcieť kupovať autá kvôli cene ropy a očakávateľnému európskemu krachu atď. Jediné, čo by mohlo spôsobiť „vyrovnávanie“ by bol masívny pokles miezd na západe, ale to je mimo nášho dosahu. Aj tu znova platí – nič sa samé nevyrovná, nič sa samé nenapraví, tomu dnes neveria ani tí, čo si to tak pred 20 rokmi vážne mysleli. To sú rozprávky pre deti.

  4. Avatar Pomocník 9. marca 2012 / 3:37

    Respektíve: aby som bol presný. Áno vyrovná sa to všetko samé, ale tak, že štát ostane ľudoprázdny a/alebo chudobá polovica štátu doslova odumrie. A to sa už deje, veď sa stačí prejsť po bratislavských uliciach (nieto ešte nejakých zaostalejších regionóch) a pozerajte sa dobre koho a koľko ľudí vidíte na ulici. Alebo sa skúste objednať na životne dôležité vyšetrenie a čakajte pol roka kým prídete na radu ako ja (ale desiatky tisíc poistenia a poplatky v hotovosti si odo mňa pravidelne s radosťou zoberú). Už dnes je všetko nastavené tak, aby všetci, čo majú akýkoľvek problém alebo smolu, proste pomreli alebo utekali odtiaľto kade ľahšie. Ale tomu sa dá zabrániť prerozdeľovaním, len treba chcieť a prestať halucinovať o tom, ako sa všetko samé vyrieši.

  5. Avatar Pomocník 9. marca 2012 / 3:41

    Aby bolo jasné, ako sa tomu dá zabrániť: V Rakúsku dostanú ľudia, čo nič nerobia, minimálne 550 eur mesačne. Porovnajte si to s našimi 60 eur a porovnajte si to s PLATMI na Slovensku. Z tých 550 eur možete pohodlne kedykoľvek znova začať nový život, za 60 eur si môžete kúpiť tak akurát zápalky. A ceny v oboch štátoch sú dnes porovnateľné.

  6. Avatar Pomocník 9. marca 2012 / 4:02

    Dokonca 750 nie 550.

  7. Avatar zaznamnik 9. marca 2012 / 7:18

    Rucim, ze stat ludoprazdny neostane….. staci sa popozerat po vychodoslovenskych dedinach, a mestach a mame v reali buducnost Slovenska….

  8. Avatar Tučko Bombička 9. marca 2012 / 9:56

    Ono tí investori tu možno aj zostanú (ak sa nezmenia dane a iné veci, teda všetko to, čo zo Slovenska – vďaka modrým – spravilo zlatú baňu), len slovenských pracujúcich v ich závodoch nahradia lacnejší cudzinci. Už dnes ich nahrádzajú a ľuďom by zle prišlo, keby vedeli koľkí cudzinci vďačia za pracovné miesto na Slovensku investičným stimulom a daňovým úľavám (teda peniazom slovenských daňovníkov). A nepíše sa o tom len preto, lebo by to celú tú rozprávku o fantastickej rovnej dani rozmetalo na prach. Vždy to bolo, je a bude o VLASTNÝCH KAPACITÁCH. O slovenských podnikoch a slovenskom know-how. To je jediná cesta, ktorou je možné na Slovensku vytvoriť v budúcnosti situáciu, kedy tu paralelne budú slušné mzdy, akceptovateľná miera nezamestnanosti a zároveň to nebude celé podliehať daňovému dumpingového závodu, ktorý v Európe rozbehlo podľa všetkého práve Slovensko za 2. Dzurindovej vlády. Pretože z tohoto závodu profitujú dlhodobo len podnikatelia (čím dlhšie sa štáty budú medzi sebou predháňať v znižovaní daní, tým nižšie dane nakoniec zostanú, tým horšie pre verejný sektor a celú spoločnosť). A hlavne preto má SDKÚ, SAS, KDH a ďalší na Slovensku panický strach z daňovej harmonizácie, ku ktorej chvalabohu skôr-neskôr v eurozóne bude musieť dôjsť. A treba sa pýtať, či sa postoj týchto strán voči vstupu do eurozóny (pamätáte si ešte ten ich čudno studený postoj v roku 2007-2008????) nezmenil až potom, keď Nemci začali operovať potrebou zjednotenia daní. Takže z tohto pohľadu je naozaj dobre, že nesusedíme so Sudánom, ale s Nemcami a Rakúšanmi. Tí totiž nie sú ochotní nechať si zničiť spoločnosť dobroduhmi typu Dzurindu, Mikoša, Sulíka a ostatných. A ešte k tým dôchodcom. Viete, na čom som zvedavý? Koľkí z tých modrých vagabundov, ktorí presadili dôchodkovú reformu v jej dnešnej podobe, bude mať dostatok odvahy postaviť sa pred kamery o takých 20,30,40 rokov, keď začnú byť dnešní produktívni odkázaní na druhý pilier. Perlička na záver: ekonóm prognostického ústavu SAV Vladimír Baláž v SRo asi tak pred 2-3 týždňami:
    „Ak budú chcieť mať ľudia slušné dôchodky, NIELENŽE im nebude stačiť 2. pilier, nebude im stačiť ani poistenie v 3. doplnkovom pilieri, ale budú potrebovať ešte aj vlastné úspory v bankách!!!“
    Ja som vážení, keď som toto počul, skoro skolaboval…

  9. Avatar Metod J. Sláv 9. marca 2012 / 12:13

    Keď sme sa už dostali k tým „pilierom“, či presnejšie
    „KANÍKOVÝM BARLÁM“, TAK ASI PRED TÝŽDŇOM SOM DOSTAL
    VÝPIS Z „III. BARLY“, KTORÁ SA NA PREDNEJ STRANE LISTU
    „PÝŠI“ 6-IMI „ZLATÝMI MEDAILAMI“, A L E N A Z A D N E J
    MI
    OZNAMUJE
    „VÝNOS“
    ——— (mínusovský mínus) – 0.06% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    CELÝ KAPITALIZMUS JE O OBLBOVANÍ OBYČAJNÝCH ĽUDÍ
    TÝMI „NEOBYČAJNÝMI“, „KTORÍ VÍNO PIJÚ, A VODU KÁŽU“ !!!!!!!!!!!!!!!

  10. Avatar Tučko Bombička 9. marca 2012 / 17:03

    Má to, priznám sa, istú symboliku. Výnos v riti, oznam o ňom na zadnej strane 🙂

  11. Avatar Pomocník 9. marca 2012 / 22:11

    Tučko…a to ten Baláž zrejme vychádza z premisy, že sa tu nič zvláštne nestane. Ale ono sa v Európe niečo veľmi pravdepodobne stane – prepad v západnej Európe (a tým druhotne aj na Slovensku) podobný minimálne tomu v Grécku alebo Estónsku je prakticky nevyhnutný. Otázka je len kedy. A obávam sa, že tak asi na budúci rok, ale to už sme naozaj pri veštení.

  12. Avatar Juraj Valúšek 9. marca 2012 / 23:27

    Fíha, zdá sa, že sa z tohto tu stal míting SMERu 🙂

    No, audiatur et altera pars!

    Politika má dva rozmery (ktoré však nemožno oddeliť), funkčný a morálny. Morálny je jasný – byť bezúhonným, konať nielen legálne, ale aj eticky. No a funkčný – akým spôsobom riadiť štát. Z tohto funkčného hľadiska môžeme hľadať pravicové či ľavicové modely.

    V prvom rade – ako správne uviedli matičiari – treba zmeniť morálnu úroveň politiky. Kým sa na Slovensku výrazne neobmedzí korupcia, neverím v pozitívnu zmenu. Ale napriek tomu, že zašpinené od korupcie sú viac či menej všetky strany vľavo i vpravo, nevidím riešenie v hľadaní nových strán. Práve to, ako sa strana postaví k sebe samej a korupcii v nej, je pre mňa jej známkou.

    Potom už je tu druhá rovina – z hľadiska funkčnosti. Moja politická orientácia je i pre moje kresťanské presvedčenie stredopravá. Ale to je len základné smerovanie. Ja neuznávam nejaký politický dogmatizmus typu ľavicové riešenie=zlé riešenie. A neverím ani na všeliek – že jedno nejaké opatrenie môže zachrániť republiku.

    Tiež treba vždy zohľadňovať, aká je doba. Rimania mali v mieri „demokraciu“, ale vo vojne diktátora. V mieri je demokracia niečo skvelé, vo vojne však treba posilniť autoritu
    Podobne je to s ľavicovými a pravicovými riešeniami. V kríze určite treba posilniť sociálny systém.

    ALE:

    Padli tu dve zaujímavé témy.
    Rovná daň – vysvetlite mi prosím, čo je na nej nespravodlivé.

    Ak som schopný a šikovný a rozumne som investoval, ak sa mi začalo dariť a mám ročný výnos 50 000 €, čo som urobil zlé, že musím platiť vyššie dane??? Ak som niekoho podviedol alebo okradol, nech mi zoberú všetko! Ale ak som svoj majetok nadobudol legálne, prečo by som mal platiť viac?

    Ja nepochopím, čo je nespravodlivé na rovnosti. V stredoveku bola rovnaká daň pre všetkých – 20%.
    Zo svojich peňazí môžem dobrovoľne podporovať charitu, zamestnať človeka navyše, alebo svojim zamestnancom zaplatiť víkend v Tatrách. A verte mi, bude to efektívnejšie, ako keby to za mňa robil štát.
    Môžem dokonca dobrovoľne dať štátu peniaze, ako to robia milionári v iných krajinách. Ale efektivita štátu je VŽDY mizerná, omnoho horšia než efektivita súkromných inštitúcií.

    Rovná daň likviduje čiernu a sivú ekonomiku, to je obrovský prínos. A tí, čo na ňu hromžia, len závidia úspešným ľuďom.

    druhá téma – druhý pilier. Demografická situácia je kritická. Vlády musia niečo robiť, aby zaistili dôchodky. Populácia nezadržateľne starne a nie je z čoho platiť dôchodky.

    Druhý pilier je snaha riešiť túto situáciu. Je však jasné, že v kríze asi výnos nebude. Preto druhý pilier potrebuje reformu. V Rusku skúšajú riešenie s tromi deťmi… Jasné je len to, že niečo robiť musíme, inak dôchodkový systém skolabuje.

  13. Avatar Milan2 10. marca 2012 / 0:48

    Konečne dobrá reakcia – súhlasím so všetkým s Valúškom – dokonca aj s tým, že hore je to akoby agitka Smeru.
    Pridám ešte to, že rovná daň (20%) vôbec neznamená rovnaké odvody.
    Smer rád zabúda dodať, že špičkový pracovník pri NC stroji, alebo chirurg bežne zarába aj 3 x tolko, ako vrátnik, či upratovačka.
    a spravidla míňa na služby, či tovar tiež 3 x viac…..
    Cez príslušné DPH a spotrebné dane teda zaplatí následne 3x viac, ako upratovačka, či vrátnik – čiže nie rovnako, ako to mnohí (politici, čo veľa rozprávajú, ale veci matematicky nerozumejú, alebo naschvál nechcú rozumieť) podávajú.
    Jediné s čím so Smerom súhlasím, že niektoré firmy môžu byť aj štátne.
    Napríklad vo Francúzku sú energetické firmy a prirodzené monopoly (vodárne…) často štátne a prosperujú.
    Prehlásenia Smeru sú ale v skutočnosti falošné – im ani tak nejde o to, aby 1.pomohli občanom, ale o to, aby 2.peniaze tiekli do štátnej kasy a tak mohli rozhodovať o čo najväčšom balíku.
    Vlastne bod 2. je pre Smer na 1.prvom mieste – to je princíp ľavice – rozdávať cudzie peniaze.
    Keď už nemajú čo rozdávať, pustia kormidlo pravici, ktorá zase našetrí a oni to po čase zase minú.
    Teraz to má Smer veľmi zlé – nie len že kasa je prázdna a teda nemá čo rozdávať, ale ešte bude musieť kvôli podpísanému záväzku šetriť.
    Toto Smer nemal v pláne a preto hľadá k sebe do vlády niekoho, na koho neskôr zvedie nepopulárne opatrenia. Všímajte si, aké rezorty ponúkne SMER prípadným koaličným stranám. Také, aby pred ľavicovými voličmi neskôr vyzeral dobre.

  14. Anton Hrnko Anton Hrnko 10. marca 2012 / 1:08

    No vidím, že ani modrá agitka nespí. V čom je rovná daň nespravodlivá? Odporúčam prečítať môj príspevok zo 7. marca. A druhý pilier? Je to hlúposť na entú. Nič nevyrieši. Ako ja na to prídem, aby som musel sa na penziu skladať dvakrát? Raz v prvom pilieri a druhýkrát prostredníctvom mojich daní, ktoré nejdú na fungovanie štátu (zdravie, polícia, armáda….), ale sa nimi musí pokrývať diera, ktorá sa vytvorila presmerovaním obrovských finančných prostriedkov, ktoré boli určené na vyplácanie aktuálnych dôchodkov, do rúk súkromných DDS! Pritom nikto neručí, že tie peniaze neskončia tak, ako dôchodkové úspory Američanov vo firme Eon, či ako sa to volalo! Následne krach amerického bankového systému, opäť pokrytého z daní a zadlžením budúcnosti + celosvetová kríza. Trh nevyrieši všetko. To je len mantra tých, ktorí nevedia, čo robiť!

  15. Avatar Pomocník 10. marca 2012 / 1:34

    To je zbytočné. Sú to (v tomto príde evidentne aj doslova) deti z lepšie situovaných rodín s vymytým mozgom zo slovenskej tlače a papagájujú tu volebné heslá. Tlač sa teraz postupne konečne už normalizuje, lenže škoda bola napáchaná na polovici celej jednej generácie a to sa ešte prejaví. Nikde inde v Európe ani Amerike také jednostranné a chybné informácie do hláv obyvateľstva netiekli ako na Slovensku, bolo to bravúrne zvládnuté (to sa musí uznať), škoda len že ten internet to všetko stále tak kazí. Rozprávajú tu veci, nad ktorými by sa všetci nositelia Nobelovej ceny za ekonómiu za posledných 10 rokov dobre zabavili, dokonca aj tí, čo toto isté rozprávali ešte tak v 70. rokoch minulého storočia (a neskôr to vzali späť). Minule bol v TV rozhovor, kde sedel (náhodou) Mikloš a Stiglitz, to bolo nádherná ukážka. A ten Mikloš verklíkoval dávno vyvrátené učivo pre priemyslovku – aj to ako vždy spolovice chybne – a vedľa neho nositeľ Nobelovej ceny vysvetloval aké má prínosy štát atď. (až som bol sám prekvapený). Všetci diletanti, ktorí sa vo veci nevyznajú nepochybne boli z toho Mikloša nadšení (lebo veď hovoril súvislo a mali to v učebnici), všetci ktorí sa vyznajú podrobne sa zaňho hanbili až po zem. A to je presne ten problém. To, že niekto za faktami vidí ešte aj priradenie k jednotlivým stranám (ako tu hore Smer) je potom už len dôkaz, na akej úrovni uvažovania sa pohybuje. Ja napríklad nie som ani lavicovo orientovaný (ak už to niekto chce kategorizovať), ale fakty a veda nepustia, to sa niekto môže aj roztrhnúť.

  16. Avatar Milan2 10. marca 2012 / 2:22

    Čo sa týka mňa – ja nie som ani modrý a ani červený.
    Mňa iba zaujíma vysvetlenie vecí aj z matematickej stránky.
    Poukážem tu na riešenie dôchodkov už naznačené – a to je ruská cesta cez 3 deti.

    Iba matematická rovnosť medzi dobou prežitou v penzií a vykrytia príslušných nákladov na penziu a zdravotnú starostlivosť cez pracujúce!!! deti zaručuje matematickú istotu rovnováhy systému.
    Znižujúci sa počet detí a navyše 30% nezamestnanosť absolventov škôl u nás spôsobujú nerovnomernosť, ktorú zatiaľ ani ľavica, ani pravica nebola schopná riešiť (možno tomu ani matematicky -ako absolventi humanitných smerov – nerozumejú, o čom som vlastne presvedčený).
    O tom, že naši politici to odborne vôbec nezvládajú uvediem príklad:
    Čudný posun odchodu žien s 2 deťmi z 56 rokov na 62 rokov. Stará 62 ročná mama musí chodiť dojiť do družstva, aby jej 21 ročná vnučka mohla dostávať podporu v nezamestnanosti? Všetci vieme, že pre mladých ľudí nie je práca a pre starých je?
    Keď nie je práca, tak posuňme staré mamy do dôchodku a prácu dajme vnučkám!

    Je síce pravda, že v Nórsku chodia do dôchodku ešte neskôr -až v 72 rokoch , ale tam je 2% nezamestnanosť – čiže v NH je zjavne nedostatok pracovníkov.
    U nás je ale 14% nezamestnanosť .Naši politici – chaotici – preberajú veľmi predčasné riešenia, a inšpirujú sa na rady neviem koho z úplne iných ekonomík….
    No a pripravované rozkrádanie DSS a pilierov už nebudem radšej ani rozoberať. Súhlasím tu s pánom Hrnkom.

  17. Avatar zaznamnik 10. marca 2012 / 8:42

    ale pani, ziadna agitka SMERu…. debata o ekonomickej a socialnej politike dosluhujucej vlady neznamena ziadnu agitku.

    Ako vravel Andrej Hlinka – politika strany ma stat na troch pilieroch – narodnom , krestanskom a socialnom….

    Vlada modreho zlepenca namala z toho nic… a nehnevajte sa, Sulikov populizmus vyhlasovany za liberalizmus a amaterske socialne inzinierstvo celej SAS, rozkradacky SDKU v priamom prenose / Software za miliony Eur, ktory nefunguje a pri jeho nasadzovani boli porusene VSETKY zasady projektoveho menezmentu / toto tu este niekto chce obhajovat ?????
    Bugorovo-Chmelovske direktivy ohladom pouzivania madarciny vo verejnom styku na juznom Slovensku, ktore z juzneho Slovenska robia jazykove geto a pripravuju podu pre vyhlasenie autonomie, toto sa vam pani paci ?????

    Principialne co je pozitivne na rovnej dani ???? Vsak rovna dan uz davno u nas neexistuje…. rovna dan znamenala, ze VSETKY dane budu 19%… je mi doteraz zahadou preco “ ekonomicky karpatsky genius“ Miklos a diletant Sulik si vybrali prave cislo 19, mam podozrenie, ze iba preto, ze 19 rokov je celkom fasa vek, este nie 20 ale uz dospelost.

    A po druhe, absolutne som nechapal, preco by vobec VSETKY dane mali byt 19%…to si modraci o nas mysleli, ze si nezapamatame rozne sadzby ????

    nakoniec princip rovnej dane uz je davno zlikvidovany, lebo DPH mame uz 20%

    a to, ze v dani z prijmov nemame progresivnu dan, je iba skoda. Inac vyspele ekonomiky progresivnu dan z prijmu maju a funguje.

    Takze pani, nebudem agitovat za ziadnu stranu, iba zelam vam vsetkym pevnu a stastnu ruku pri volbach a dufajme, ze Slovensko bude mat po volbach lepsiu vladu ako tento zlepenec, ktory nevedel vytycit smerovanie Slovenska nikam, iba stagnaciu a rozkradanie.

  18. Avatar Tučko Bombička 10. marca 2012 / 9:04

    P. Hrnko, p. Pomocník, súhlas. Áno, situácia na masmediálnom trhu začína byť až teraz ako-tak normálna. Ale na tie goebbelsovské pomery z rokov predtým ešte budeme dlho doplácať. Ten rozhovor Mikloša a Stiglitza som videl tiež (škoda, že to nebola slovenská televízia, kde som ho videl) a áno – hanbil som sa za toho nášho „financmajstra“ ako taký pes. No a tých dvoch pánov tu povyše ani nekomentujem, je to presne ten typ ľudí, ktorý je schopný (popri iných hlúpostiach) veriť ešte aj v „ušetrených“ 700 miliónov eur pri (ne)výstavbe diaľnic jedným svätuškárom.

  19. Avatar Tučko Bombička 10. marca 2012 / 9:17

    P. Záznamník, tých 19 percent bolo zvolených v dobe, keď nebolo ničím neznámym, že sadzba na tejto úrovni je na samotnej hrane toho, čo je štát schopný zniesť (dokonca sa to za hraničnú úroveň považuje vo všeobecnosti, teda aj v iných krajinách, aj keď výnimky nájdete). A tí istí ľudia ju chceli znižovať na 16, resp. 15 percent (a to počas krízy!!!). To je, prosím pekne, na zavretie do blázinca. A dakto to tu ešte obhajuje…

  20. Avatar Milanxyz 10. marca 2012 / 10:26

    Pán Valúšek,
    chýbali ste tu, o čo sa nám hneď uľavilo, keď ste nám pripomenuli, že sa to tu vraj nenápadne „zmenilo“ na míting SMERu. Zaiste mnohým zaimponovalo Vaše volanie po morálke a „stredopravému“ (kresťanskému) zameraniu politiky.
    Nepriamo ste naznačili Vaše sympatie ku KDH, nuž pre lepší obraz „kresťanov“ v KDH dovolím si pripojiť poznámku čitateľa menom „1retepeter1“ v diskusii na Aktuality.sk, k Čarnogurskému vyjadreniu, že chce vládu Smeru a pravicovej strany. (Diskusiu som nemohol na Aktuality.sk nájsť, na príspevok ma upozornil e-listom priateľ z Kanady):

    MILAN, MÔJ BLOG SLÚŽI NA DISKUSIU, NIE NA UVEREJŇOVANIE NEOVERENÝCH KLEBIET. PRETO SOM POVAŽOVAL ZA POVINNOSŤ NEORIGINÁLNU VLOŽKU VYMAZAŤ!

    Hovorí sa, že “ryba smrdí od hlavy”.
    Neviem, do akej miery je toto zhrnutie pravdivé, ale do istej miery vysvetľuje farizejskú politiku KDH.

  21. Avatar yoss 10. marca 2012 / 10:41

    ako z prispevkov diskuterov modrej krvnej skupiny vyplyva, myty a legendy nevznikali len v davnoveku, ale vznikaju aj dnes. namatkovo tri z nich, ktore udieraju do uci:

    1. mytus o tom, ze krestanstvo je stredoprave
    – nie je to pravda, stredoprava je cirkev ci uz katolicka, alebo evanjelicka. Kristus vo svojej dobe propagoval myslienku rovnosti vsetkych pred Bohom, myslienky socialnej spravodlivosti, ktore su v prikrom rozpore s pompeznymi ruchami cirkevnych hodnostarov, vyzdobami chramov, oficialnou politikou Vatikanu a podobne…

    2. mytus o tom, ze stat je zly vlastnik
    – stat je zly vlastnik tam, kde je v state bordel, kde si statna sprava neplni riadne svoje povinnosti. k tomtuto stavu doslo po prevrate 1989 a trva prakticky podnes. inak by nebolo mozne rozsiahle rozkradnutie narodneho majetku, ktore tvorili generacie, nebolo by mozne dosadzovat po kazdych volbach do funkcii stranickych nominantov s platmi radovo desattisice evri, ktory plnia prikazy stranickych central…

    3. mytus o tom, ze sa musi urobit zmena dochodkoveho sysemu kvoli nizsiemu prirastku obyvatelstva
    – je to pravda len do istej miery. problemom vsak nie je nizsia porodnost ale vysoka nezamestnanost, da sa dokazat, ze zhruba milion ludi v produktinom veku neodvadza na slovensku dane a socialne davky z dovodu, ze su nezamestnani, alebo su dlhodobo v zahranici, lebo si na slovensku nenasli pracu. to je skutocny dovod vypadku prijmov do dochodkoveho systemu…

    takze podme volit – a tych spravnych a ked uz aj nie najspravnejsich, tak aspon takych, ktori zastavia dalsie rozkradanie a zadlzovanie Slovenska, ktori zastavia alebo aspon obmedzia privatizaciu verejnych financii v podobe roznych pilierov…

  22. Avatar Juraj Valúšek 10. marca 2012 / 14:35

    Pozdravujem 🙂

    Ja už som odvolil, zašiel som na net pozrieť reakcie a – žiadne prekvapenie 🙂 Nevadí, dalo sa to čakať 🙂

    Len pár reakcií na yoss:

    Ad 1.: Rád by som vedel, ako ste dospeli k téze, že Ježiš hlásal sociálnu rovnosť organizovanú štátom. Dosť ma to zarazilo, zdá sa, že Bibliu ste videli len z rýchlika 😀 To, že kritizoval LAKOMSTVO, to nie je odsudzovanie sociálnych rozdielov. Veď on dáva dôraz nie na vyššie zdanenie boháčov, ale na ich štedrosť, almužnu a lásku k blížnym.

    Ad 2.: Štát je zlý vlastník, dokázal to komunizmus. Ľudia sa lepšie starali o svoje, než o štátne. Sám Ježiš povedal, že „Dobrý pastier položí svoj život za ovce. Nájomník a ten, čo nie je pastierom a ovce nie sú jeho, opúšťa ovce a uteká, keď vidí prichádzať vlka, a vlk ich trhá a rozháňa. Veď je nádenník a nezáleží mu na ovciach“ (Jn 10, 11-13).
    Netreba ísť do Biblie, je to všeľudová skúsenosť od dávnych dôb, že človek sa efektívnejšie stará o svoje vlastníctvo, alebo vtedy, keď má podiel na zisku.
    Historia est magistra vitae. V rímskej ríši ustúpilo obrábanie pôdy otrokmi obrábaniu pôdy slobodnými kolónmi. Kolón, ktorý si mohol z úrody po odovzdaní dane ponechať všetko, pracoval výkonnejšie.
    Netvrdím, že štát nemá mať nijaký majetok, a súhlasím s tým, aby mal určité strategické podniky pod kontrolou. Lenže ak ich chce riadiť, manažéri musia mať vyššie platy (ako motivácia i ako antikorupčný prvok). Odborník radšej za vyššie prachy robí v súkromných firmách za 4-6 000 € mesačne. Má lepší plat než poslanec. Lenže s takými platmi by sa tieto miesta stali lukratívnejšie pre neodborných straníckych nominantov… Je s tým vždy kopec problémov.

    Ad 3. to nie je mýtus. Určite tam veľa spraví aj nezamestnanosť, lenže populácia starne. Pred 50 rokmi bolo na 1 dôchodcu 6 produktívnych ľudí. Dnes, na jedného dôchodcu pracuje 2,4 produktívnych ľudí, no tí istí musia živiť aj nezamestnaných. Keby bola na Slovensku 0% nezamestnanosť, bolo by stále len 2,9 produktívnych na jedného dôchodcu.
    Porovnajte si to: 6:1 a 3:1 – to je o polovicu menej. Je to síce len orientačné, lebo dane platia aj podniky a tie uživia viac dôchodcov (preto je potrebné ekonomicky rásť a podporovať podnikanie). Ale vypovedá to, že na dôchodky potrebujeme dnes omnoho viac percent z daní, než za priaznivejšieho ekonomického vývoja.

    čísla sú len orientačné a hrubé. Necitovať doslovne.

  23. Avatar Metod J. Sláv 10. marca 2012 / 15:11

    Pán Yoss, máte môj súhlas,
    len by som chcel „pritvrdiť“:

    ad 1. mýtus: Koho to vyhnal J. Kristus z chrámu? Kupcov, peňazomencov,
    … , a ako ich nazval ? LOTRAMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Čo za 22 rokov urobilo KDH (R-K cirkev za 2000 rokov) s týmito „lotrami“?
    Ako je možné, že v podstate legalizovali úžeru: štát si požičiaval „krátke
    peniaze“ za 40%-ný úrok, podnikatelia nezohnali úver pod 20%-ný úrok,
    nebankovky a najnovšie nemenovaná banka ponúka pôžičku za 40%
    „úrok“ (RPMN) … Z „povinného čítania“ mi utkvelo v pamäti:
    … ÚŽERNÍK, BERIE SI 16%-NÝ ÚKOR … Z TOHO PLYNIE, ŽE VŠETKY
    BANKY U NÁS SÚ ÚZERNÍCKE INŠTITÚCIE (pozor úrok môže byť relatívne
    „kresťanský“, ale plus poplatky = RPMN, a tá je „neuveriteľná“!!!!!!!)

    ad 2. mýtus: Koľké že to súkromné „majetky“ v priebehu histórie skončili
    v krachu, a to nie len „zásluhou konkurencie“ – mnohí ich prepili, prehrali
    v kartách, rulete …

    ad 3. mýtus: A ČO VEDECKO-TECHNICKÝ POKROK VO VÝROBE ?
    NEBOLI ROBOTY VYMYSLENÉ A VYVINUTÉ NA UĽAHČENIE ŤAŽKEJ
    A NEBEZPEČNEJ PRÁCE? ÁNO BOLI, ALE NENAŽRANCI, KTORÍ ZBOHATLI,
    AKO SA VYJADRIL J. KRISTUS, NA „LOTROVINE“ UROBILI Z ROBOTOV
    NÁHRADU ZA „REBÉLIESCHOPNÝCH ĽUDÍ“ – len v automobilovom priemysle
    zmizli ticíce dobre platených pracovných miest zváračov – MZDY A ODVODY
    ZVÁRAČOV SA PREMENILI NA SÚKROMNÝ ZISK MAJITEĽOV, A TÍ
    MAJÚ DAŇOVÉ PRÁZDNINY, ALEBO SÚ ZAREGISTROVANÍ V DAŇOVOM RAJI.

    VYUŽIJÚC SLOVÁ JEŽIŠA KRISTA, HOVORÍM:
    KAPITALIZMUS JE RAJ PRE LOTROV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  24. Avatar Tučko Bombička 10. marca 2012 / 15:46

    Jedným dychom napíše, že počet ľudí pracujúcich „na“ dôchodcov klesol z pomeru 6:1 na pomer 3:1, druhým dychom obhajuje o polovicu nižšiu daň oproti predchádzajúcemu stavu (teda dnes existujúcu rovnú daň). Teda počet daňovníkov mu klesol, počet dôchodcov mu stúpol a on to chce riešiť o polovicu NIŽŠOU daňou. Zdá sa vám to nonsens? Nie, pre príslušníkov „modrej šľachty“ (ktorým všetci závidia ich úspech) je to číročistá „logika“. Hlavne veľa nakvičať, k tomu kopec smajlíkov, nejakú tú zmienku o biblii a štáte – „zlom vlastníkovi“ a máte modrý príspevok ako vyšitý.

  25. Avatar miro 10. marca 2012 / 16:14

    Vazeni volici aj nevolici,
    musim sa zapojit do diskusie, lebo lavica (ci ako to nazvat?) je v znacnej prevahe… Neviem, ci aj u vas, ale u nas je krasny slnecny den, preto zacnem menej vazne. Nebudem agitovat, iba kritizovat.

    Pan Hrnko,
    modra, ani ina agitka neexistuje. Vsetci su cerveni, aj ked podaktori sa tvaria, ze uz cerveni nie su. Mimochodom, agitka KDH je biela, zrejme nieco v tom zmysle, ze idu „dovybielit“ Slovensko, aj ked uz skoro niet co „prerozdelovat“ 🙂
    1. to, ze sa na penziu skladate/skladame 2x je nezmysel. Okrem pilierov sa na nijaku penziu neskladame, lebo cast dani ide na sucasne dochodky, nie na nase buduce (to by uz ludia mali konecne pochopit).
    2. ja vam rucim takmer na 100%, ze uspory na dochodok kohokolvek z nas dopadnu velmi zle. Bud sa politici budu vyhovarat na trhy alebo sa to rozkradne inac. Napriklad tak, ze vlada si pozicia vase/nase peniaze od sukromnych DSS a napr. bude stavat dialnice. V principe by na tom nic zle nebolo, prave naopak, ale ako poznam politikov, o 10-20-30 rokov sa nenajde nikto, kto by za nieco niesol zodpovednost. Najma u nas nie. Ale aspon budu mat volici SMERu dobry pocit, ze ich dochodky padli na nieco uzitocne 🙂
    3. „Trh nevyrieši všetko. To je len mantra tých, ktorí nevedia, čo robiť!“ S tymto musim do bodky suhlasit. To je mantra vacsiny (nie vsetkych) poslancov SMERU, ktori okrem tarania prazdnych hesiel a „zakonzervovania“ stavu naozaj nevedia robit nic ine…

    Pan Yoss,
    mate svoju pravdu, ale jedno mi vrta v hlave. Preco komunisti potlacali nabozenstvo, ak Jezis bol vlastne prvy komunista? 🙂

    Pan Bombicka,
    ak bude ten pomer 1:1, podla vasej logiky zvysime dane na 3-nasobok, namiesto toho, aby sme hladali riesenia na zvysenie zamestnanosti??? Toto uz nie je na smajlika, ale na kazajku.

  26. Avatar miro 10. marca 2012 / 16:36

    Teraz vaznejsie – este raz ta rovna dan, aby sme pochopili, ci je naozaj rovna:

    Udaje za rok 2011: v hrubom – zaokruhlene v cistom (dan+odvody)
    327E – 283E (13,4%)
    500E – 408E (18,4%)
    1000E – 758E (24,2%)
    2000E – 1469E (26,6%)
    5000E – 3829E (23,4%)
    10000E – 7879E (21,21%)
    20000E – 15979E (20,1%)

    Namiesto dalsieho ruinovania strednej vrstvy, by sme mali hladat riesenia na zvysenie prijmu do rozpoctu. To su ti „bohaci“ s prijmami nad 1 milion Sk za rok. Namiesto toho, aby sme zvysili disciplinu v plateni dani, zdanime viac tych, ktori pracuju 10 a viac hodin za den a preco? Lebo by sa „poslanci-konzervari“ museli pozriet na prsty svojich oligarchov, s ktorymi sa dohadoval vymenny kurz Sk-E na jachte a ktory mimochodom ruinuje celu krajinu!
    Nemci neboli natolko hlupi a umelo si „zdevalvovali“ marku. Teraz maju vdaka tomu najlepsi export.

  27. Avatar yoss 10. marca 2012 / 17:01

    par poznamok k tomu, ze dobove Kristovo ucenie bolo skutocne lavicove vop svojej dobe a dokonca aj v tej dnesnej. prikladov je mnoho, nasvadcuje tomu aj socialny povod Kristovych ucenikov, ktori mali za ulohu sirit ucenie v roznych narodoch

    Simon Peter (Kefas), syn Jonasa, rybar z Betsaidy
    Ondrej, Petrov brat, rybar z Betsaidy
    Jakub, Zebedejov syn, Zebedej bol rybarom
    Jan, Zebedejov syn, brat Jakuba, socialny povod rybar
    Filip z Betsaidy, socialny povod neurceny
    Bartolomej – Natanael z Ptolemaidy, rolnik, oracov syn – bar tolmai
    Tomas, „neveriaci“, socialny povod nejasny, ale socialne citenie lavicove podla toho, ked v suvislosti s
    jednou biblickou udalostou (Lazarova smrt) povedal – Podme aj my a umrime s nim. “ – (Jn 11:16)
    Matúš – Levi, mytnik, jediny, ktory sa da povazovat za dobovu strednu triedu
    Jakub, syn Alfejov, socialny povod nejasny
    Simon Kananejsky, zvany tiež Horlivec, socialny povod nejasny, clen nejakej dobovej sekty
    Juda Tadeas, Jakubov syn, socialny povod nejasny, ale vie sa o tom, ze bol pribuznym rybara Zebedeja
    Judas Iskariotsky, Jezisov zradca, nieco ako dobovy financnik. mal na starosti financie dvanastich apostolov. podla evanjelia Jána 12:6 kradol z peňazí, ktoré mu boli zverene, neskor predal Jezisa za 13 striebornych…

    cize socialna skladba ucenikov je prevazne lavicova, zodpoveda dnesnym socialistom, dokonca byvalym
    este veriacim komunistom, co dnesna cirkev a KDH neradi pocuju…

  28. Avatar miro 10. marca 2012 / 17:47

    Chapem vacsinu pritomnych, ze nechcu vidiet PRVOTNU pricinu upadku Slovenska. Ak by som volil HZDS, SNS, ZRS… (pred nimi KDH), ani ja by som sa nie velmi rad chcel pozriet pravde do oci. Jedine, co by ma ospravedlnovalo by bolo to, ze na zaciatku ich kariery sme este nevedeli uplne presne, co su zac…
    Tak si to zrekapitulujme. Pred 89-tym, ked uz bolo jasne, ze to u nas dlho nevydrzi, prebehla priprava na „revoluciu“. Dnes uz vieme aj to, kto ju pripravoval a ktore organizacie (u nas aj v zahranici). Ak preskocim likvidaciu (nielen) polnohospodarstva v hlavnej ulohe s KDH, dostavame sa do roka 1992 a HZDS, spolu s SNS.
    Najma po roku 1993, ked sme si mohli spravovat stat sami, zacali sa „zazracne“ roky, ked bolo vsetko mozne. Pod heslom ludu vatry zvrchovanosti a nam dukaty (si skor podniky?), zacala sa privatizacia, z ktorej sme sa nespamatali dodnes. Kvoli nej na Slovensku zakapalo vela prosperujucich regionov. Viem o com hovorim, kedze v mojom blizkom okoli dostali „vyvoleni“ podniky, ktore kedysi zamestnavali viac, ako 1000 ludi a mali rocny obrat vo vyske miliard korun. Tu ma pan Hrnko pravdu, ze dan bola cca 40%, ale az potom, ked si „vyvoleni“ uzili velku cast zo zisku. Ved, ako povedal jeden z tych panov, zarobili si na to „poctivou dlhorocnou pracou“. Pravda je aj ta, ze za to, co ti „vyvoleni“ odviedli do Socialnej poistovne, by ste si na dochodku nekupili ani suchy rozok.
    Potom prisiel Dzurinda a popri nastartovani krajiny sa nastartoval aj vypredaj strategickeho majetku. Po nom sme tu mali „konzervara“, zasluha ktoreho je asi len to, ze vydrzal 4 roky. Posun krajiny, zlepsenie hospodarstva, riesenie romskeho problemu a dalsie zavazne temy sa neposunuli ani o milimeter. Teda, ak neratam spoluucast na prijimani velmi nevyhodneho kurzu Sk-E.
    Takze tak to je s „istotami“ a „reformami“ na Slovensku. Po tych 20 rokoch sa ani necudujem. Cele toto „prerozdelovanie“ prebiehalo a stale prebieha pod taktovkou ludi, ktorych spajaju 3 pismena – StB.

  29. Anton Hrnko Anton Hrnko 10. marca 2012 / 19:32

    Dohodnime sa, že prvotnou príčinou všetkého zla u nás bolo zlikvidovanie stáročiami vyvinutého sociálneho a hospodárskeho systému nás r. 1948. Všetko ostatné je už odvodené. Myslím, že je dobre, že môžeme o tom slobodne diskutovať. Môj názor je, že sa treba držať Ústavy, kde sa hovorí, že Slovensko je demokratická krajina so sociálne trhovou ekonomikou. Podotýkam sociálne. Posledných čosi viac ako jeden a pol roka bolo vybočenie z tejto cesty.

  30. Avatar yoss 10. marca 2012 / 20:34

    k mirovi – preco komunisti potlacali nabozenstvo?
    samotne nabozenstvo bolo v mensom rozsahu povolene, na ZDS existovali hodiny nabozenstva v 60tych, 70tych rokoch a v 80tych rokoch myslim ze tiez. trnom v oku Strane (co je asi presnejsie oznacenie ako komunisti) bola Cirkev, jej hierarchicky aparat, napojenie na Vatikan a schopnost ovplyvnovat verejnu mienku skrze fararov, co v zmysle svojej mocenskej doktriny o veducej ulohe odmietali. samotny Gustav Husak vyrastal v nabozne orientovanej rodine, priamo pred jeho domom bol kostol, bol obklopeny poboznymi tetkami, modlenim, krucifixami. kto pozna Dubravku nech si vsimne, ze oproti OD Schneidera Trnavskeho elektrickove kolajnice nahle menia smer, aby sa vyhli tzv Bozej muke. samozrejme, nabozenstvo a cirkev boli tolerovane iba v ramci kontrolovaneho zdruzenia Pacem Interis (Mier na Zemi), vsetky aktivity mimo nej boli nepripustne, nazor ze „kristus bol prvy komunista“ vsak bol v povedomi stranikov pritomny, sam som bol v tzv. zelenom dome svedkom jedneho zaujimaveho incidentu medzi clenmi tzv. Kulturnej komisie…

  31. Avatar Tučko Bombička 10. marca 2012 / 21:29

    Pán Miro, môžete sa snažiť od rána do večera „doťahovať“ veci ad absurdum (ja som o zvyšovaní daní z úrovne 42 percent ešte vyššie nič nepísal), no nič to nemení na skutočnosti, že chcieť riešiť výpadok daní v dôsledku poklesu počtu produktívneho obyvateľstva tak, že tie isté dane znížite, môže len magor. Vaša logika funguje podľa vzorca: „Keďže kameňom nedohodím na 300 m, nebudem ho vedieť hodiť ani na 30 m.“ Faktom je, že v čase realizácie daňovej reformy neexistoval jediný objektívny dôvod (okrem neschopnosti tej časti politickej scény, ktorú tak veľmi obdivujete) na stanovenie tak nízkej sadzby rovnej dane. Ak chceli zlepšiť podnikateľské prostredie, existovalo x iných spôsobov, ako to mohli urobiť – ale opäť bol problém v tom, že nevedeli ako, viete? Pre vašu informáciu, dane boli aj vtedy aj dnes ten najmenší problém podnikateľského sektora na Slovensku (skutočne podstatným problémom totiž bola a je aj dnes finančná disciplína na Slovensku, teda včasnosť v uhrádzaní faktúr – niečo o tom viem). Padlo v tejto diskusii x drístov o tom, čomu všetkému mala pomôcť rovná daň. TAK ČOMU TEDA POMOHLA??? Vyriešili ste nezamestnosť? Je dnes dosť peňazí na dôchodky? Je dnes dosť peňazí na zdravotníctvo? Je dnes dosť peňazí na školstvo? Tak čo tu drístate, človeče!!! No a na záver jedna poznámka k tomu vášmu „vtipnému“ pohľadu na roky po 1993. Ja nemám najmenší problém napísať tu, že som bol voličom HZDS a dnes som voličom SMERu (a mám u riti, čo si o tejto skutočnosti myslí niekto, ako ste vy), ale teda tak aby sme si aj niektoré iné veci pripomenuli: bol to ten prekliaty Mečiar, ktorý umožnil širokým masám obyvateľstva dostať sa neuveriteľne lacno k bytom, takže ešte aj po 10 rokoch (v 2003) vychádzalo Slovensko po tejto stránke v porovnaní s Českom neporovnateľne lepšie. Bol ten prekliaty Mečiar, ktorý odmietol „odrbať“ ľudí na kupónke tak, ako to urobil Klaus v Česku, a ktorý zabezpečil ľuďom aspoň tých necelých 15 000 Sk z každej kupónovej knižky. Bol to ten prekliaty Mečiar, ktorý už v 90. rokoch vedel, že bez cestnej infraštruktúry sa táto zem ďalej nepohne (tí vaši modrí trotli sa mu vtedy smiali do tváre). A takto by som mohol pokračovať, no zvyšok tých vašich „múdrostí“ už za komentár nestojí.

  32. Anton Hrnko Anton Hrnko 10. marca 2012 / 22:30

    A ešte jednu poznámku na adresu Mira, ktorý tvrdí, že neplatím dva razy na dôchodok. Mirečku, ak je vaša znalosť vecí taká, ako v tomto prípade, tak by som sa radšej zdržal komentára. Áno, oficiálne tie peniaze idú na vykrytie prvého piliera, lebo tok peňazí z platov poistencov nejde do sociálnej poisťovne, ale do druhého piliera. Tie peniaze však v sociálnej poisťovni chýbajú (presná polovica odvodov do sociálnej ide do druhého piliera; to si nedovolil ani taký bohatý štát ako Nemecko, ktorý tam púšťa iba štvrtinu). A ako je známe, druhý pilier bude vyplácať (ak vôbec) najskôr za 10 rokov. Avšak ešte ďalších štyridsať rokov sa bude z daní dopĺňať prvý pilier. Takže každý, kto platí dane a platí si na dôchodok od zavedenia druhého piliera celých ďalších päťdesiat rokov bude si zbierať na dôchodky dvakrát. A samozrejme, bude mať menej na kultúru, šport, sociálne veci, zdravotníctvo……………………………………………….. atď. Tak už chápete, prečo je to pre nás nespravodlivé. Nehovorím, že sa teraz má druhý pilier zoštátniť, ako v Maďarsku, ale zreálniť ako v Česku, Nemecku, Poľsku……, teda na 4%, čo je teda cca 1/5 – 1/4 z odvodu na dôchodok, je viac ako potrebné.

  33. Avatar Pomocník 11. marca 2012 / 1:57

    Ďakujem miestnym diskutujúcim, že ma motivovali ísť voliť. Pôvodne som nechcel, ale tu som videl, že predsa len treba. Po druhé, len tak pre úplnosť a objektívnosť, aby sme tu boli kompletní: Tu sa splietajú dve veci: 1. Rovná daň ako taká je čistý nezmysel (tak morálne ako aj čisto ekonomicky ako aj zo samej podstaty, lebo v skutočnosti nie je „rovná“), jediný zdôvodniteľný argument v jej prospech je ten, že ňou za určitých okolností odpadne časť nákladov na výber dane a pod., teda sú to čisto technické argumenty (ktoré samozrejme neprevážia ostatné negatíva). 2. Snaha znižovať dane a to najmä bohatým: Aby ste chápali aj druhú stranu, (údajný) argument je ten, že zníženie dane tak roztočí ekonomiku, že nakoniec daňové príjmy stúpnu. Akokoľvek sa každému súdnemu človeku môže zdať zbytočné to zdôrazňovať, platí, že tento argument má tú „drobnú“ chybu, že všetka skúsenosť (aj zo samotných USA) jasne ukazuje, že keď sa to všetko zráta, tak to jednoducho v realite nefunguje a tie dane nakoniec treba znova zvýšiť . Je to fakt už natoľko triviálny, že sa o tom píše (aspoň vo vydaní ktoré som ja videl) v „slávnej“ učebnici od Samuelsona (ktorá je inak nepodstatná, len uvádzam, že toto sa teda považuje za základné učivo pre študentov univerzít.) A aby sme si to doložili aj z domácej – a tým pádom propravicovej – nespochybniteľnej literatúry, nasleduje citát o príslušníkoch školy združujúcej tieto názory (tzv. škola strany ponuky) „jejich společným rysem je, že jde o osoby do té doby v podstatě zcela neznámé, většinou mále významné až druhořadé ekonomy, sociology, publicisty a ideology a konzervativní politiky“ (sú tam vymenované aj konkrétne mená ale som ich vynechal a podotýkam, že takáto dehonestujúca veta tam nie je o žiadnej inej škole v dejinách). Kniha sa volá Dějiny ekonomického myšlení (3. vydanie, Praha 2005, Holman, R. a kol.), je to v Česku aj na Slovensku absolútne základná literatúra (v iných jazykoch by sa našli aj oveľa horšie citáty). A toto sú veci známe už dobrých 20 rokov. Dúfam, že teraz už je konečne jasné, čo za „odborníkov“ sme to tu v posledných rokoch mali pri moci. Tu sa klamalo a manipulovalo až sa hory zeleňali, a to s jediným skutočným cieľom – urobiť bohatých kamarátov a mafiánov ešte bohatšími.

  34. Avatar miro 11. marca 2012 / 2:37

    Pan Hrnko,
    suhlasim s vami, Slovensko by malo byt socialne, ale nie socialisticke. To sme tu uz mali a nefungovalo to. Ak bude Smer tvorit vladu s dalsou stranou dufajme, ze sa budu robit velke projekty (ktore potrebujeme), ale za prijatelnych podmienok. Ako sa tak pozeram na predbezne vysledky, hadam nas necaka vlada 6 stran…
    Este o tych dochodkoch, nevyjadril som sa spravne, ale ani vy. Neplatite 2 razy, ale iba raz 50/50. No velmi by som sa na druhy pilier nespoliehal. Nie je nijake tajomstvo, ze ide len to, aby iste kruhy dostali lacne peniaze na dlhe obdobie.

    Pan Bombicka,
    nikoho neobdivujem a v politike uz vobec nie (zrejme na rozdiel od vas). Zda sa, ze ste si ma s niekym pomylili. Kde su moje dristy o rovnej dani? Mam tam 2 prispevky, z ktorych jasne vyplyva, ze rovna dan je rovna iba na papieri (aspon pre zamestnancov). Zbytocne tu kydate na vsetkych, co s vami nesuhlasia, p. Valusek ma pravdu. Vy, p. Valusek, ja aj ktokolvek iny vie na rozdiel od vlady uplne presne, ako chce minut svoje peniaze. Navyse sami seba okradat nebudeme. Volite aj Fica, ste s nim spokojny? Ved 4 roky s tou „rovnou“ danou neurobil vobec ale vobec nic! Teraz, rok kritizuje 20%, ale na otazku, ci ju znizi naspat na 19%, odpoveda alibisticky, ale jasne 🙂

    No a na zaver. Ten moj prispevok po r. 1993 bol vtipny iba za predpokladu, ze povazujete – pouzijem vas vyraz – „rozdrbanie“ krajiny za vtipne. Ak podla vas „meciarizmus“ bolo pozitivne obdobie, je to vasa vec, ale aby som to povazoval za pozitivne aj ja, musel by som sa spoliehat iba na vase prispevky na tomto blogu.
    Ak existovalo „x inych sposobov“, preco ste im neporadili? Moznoze by sme dnes nenadavali na nich, ale na vas. Ved napokon, a Meciar a jeho vlada odovzdavali krajinu v dobrom stave, nebolo potrebne nic robit len pokracovat, vsakze?

    Aj vy mate pravdu, zboznovany Meciar nerobil vsetko zle, to by sme mu krivdili, ale siroke masy obyvatelstva by tych 15 000Sk ozeleli, ak by nemuseli zadotovat nase banky a dalsie tunely, ktorym ste sa z pochopitelnych elegantne vyhli.

    Nechcem obhajovat „modru slachtu“, ale aspon scasti musime uznat, ze krajina sa pohla lepsim smerom. Ina vec je uz to, ze sme za to zaplatili krutu dan…

  35. Avatar miro 11. marca 2012 / 2:40

    …z pochopitelnych pricin…

  36. Avatar Tučko Bombička 11. marca 2012 / 14:56

    Až sa oboznámite s pojmom prvotná a druhotná platnobná neschopnosť, skúste si zmapovať frekvenciu týchto výrazov v dobovej tlači. A potom si to porovnajte s frekvenciou spojenia „príliš vysoké dane“ v tom istom období. Všetci to vedeli, len tým vašim to „bolo treba radiť“. Zvyšok vášho príspevku mi nestojí za slovo.

  37. Avatar Metod J. Sláv 11. marca 2012 / 19:31

    Vážení páni,
    zhodneme sa hádam na tom, čo pred cca rokom, dvoma napísal dokonca
    aj denník „začínajúci sa na S“, že REÁLNA MZDA NA SLOVENSKU
    NEDOSAHUJE ÚROVNE REÁLNEJ MZDY ZA SOCIALIZMU !!!

    ((Pre nevedkov, nie za komunizmu,
    lebo komunizmus je vyšším štádiom vývoja socializmu;
    ako „polopatisticky“ povedal V. I. Lenin: (parafrázujem)
    „Komunizmus bude vtedy, keď aj „žena z domácnosti“
    bude schopná v plnej miere „zastať úlohu prezidenta“.))

    PREČO???????????????????????????????????????

    Jednoducho povedané: LEBO NÁS TU DAKTO 22 ROKOV OKRÁDA !!!

    NAJPRV TO BOLI „HAVLO-KLAUSOVCI“ DEVALVÁCIAMI A LIKVIDÁCIOU
    ZBROJÁRSKEHO PRIEMYSLU a následne strojárskeho priemyslu,
    cca 80 000 PRACOVNÝCH MIEST
    išlo v prospech západných výrobcov tankov, ktorým sa v „púštnej
    búrke“ zanášali výmeníky tepla na ich turbínových motoroch, ktoré
    sú vhodné, tak na „vojenské parády“.

    POTOM TO BOLI „DOMÁCI PRIVATIZÉRI“, KTORÍ DÁ SA POVEDAŤ
    „VYTUNELOVALI“ NAŠE ZDEVALVOVANÉ ÚSPORY
    VO VTEDY EŠTE „NAŠICH“ BANKÁCH, ktorých
    „pro kapitalisticky naladený“ manažnent rozdával za 10 – 20 %-né
    „provízie“ úverové prostriedky s „nesplatiteľným“ úrokom 2X %.

    Ďalší „šikovnejší“ sa potom zbavili „záväzkov štátnych podnikov“ tak,
    že „VYTUNELOVALI“ ŠTÁTNE AKCIOVKY CEZ SVOJE „SRO-ČKY“,
    ktoré dodnes vyrábajú „ v pôvodných budovách“, ale výnosy,
    dividendy sľúbené nám ešte „havlo-klausovcami“ si pchajú do vlastných
    vreciek.

    NO A „KRÍŽ NA HROB“ SLOVENSKEJ EKONOMIKE, JEJ
    „SPOTVORENÍM“ NA „EKONOMIKU NA SLOVENSKU“,
    cez „cyperské“ sprivatizovanie „nedobytných pohľadávok“
    vyprodukovaných domácimi „prvoprivatizérmi“,
    POSTAVILI „ZÁPADU A SVOJIM RADODAJNÉ“ „MODRÉ GORILY“
    „DOPRIVATIZOVANÍM“ EŠTE AJ POLOVICE NAŠICH DÔCHODKOV !!!

    Aby som len nekritizoval, tak, ako na Slovensku nie je zvykom,
    veľkú poklonu tu musím zložiť pánu Ing. Sotákovi, všetkým jeho
    „spolubojivníkom“ a celým Železiarňam Podbrezová,
    že sú svetlým príkladom „ako by to tu malo fungovať,
    aby sme mohli byť hrdí na skutočne slovenský podnik“!!!!!!!!!!!!

    VÁŽENÍ PÁNI,
    JE SMUTNÉ, ŽE PRI TÝCHTO „OKRÁDAČKÁCH“ „ASISTOVALI“
    ŠTÁTOM PLATENÍ, ČI ASPOŇ ŠTÁTOM „OGLEJTOVANÍ“ ODBORNÍCI.
    „Žiarivým“ príkladom je odborník na „hrdzavejúcu“ platinu !!!!!!!!!!!!

    Nuž, a podobní odborníci sa pričinlivo „prizerajú“
    aj na to, ako nás cudzí
    a ODCUDZENÍ (= ZÁPADO-MENTÁLNO-ÚPLATNÍ)
    „NAŠI“ „ODBORNÍCI“
    OKRÁDAJÚ O NAŠE DEJINY.

    ŽIARIVÝM PRÍKLADOM SÚ „TÍ ZAMESTNANCI SAV“,
    KTORÍ SA „ZASLÚŽILI“ O ODSTRÁNENIE
    „KRÁĽA STARÝCH SLOVÁKOV“
    (aj keď Svätopluk je dobovou „autoritou ako hrom“,
    pápežom, oslovený slovom REX !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

    Musím sa v tejto súvislosti tu vrátiť k pánovi historikovi
    Marsinovi a „jeho“ „Pavlovi Maďarovi“ (Paolus Ungarus),

    Pretože som bol upozornený na toto:

    http://history-maps.ru/pictures/all_0/r_2_1/max_625/

    VÁŽENÍ PÁNI, JE ČAS KONAŤ PROTI „MENTRÁLNEJ KORUPCII“,
    PONIEKTORÝCH NAŠICH(?) HISTORIKOV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  38. Avatar Pomocník 12. marca 2012 / 3:12

    Ak myslíte to „Ungari“, tak to sme tu už raz dávno dôkladne preberali. Neviem, či som tam vtedy zohľadnil tento konkrétny nápis alebo to je nejaký nový objav, ale každopádne to potvrdzuje problém, ktorý je známy už dávnejšie.

  39. Avatar Pomocník 12. marca 2012 / 10:32

    Niečo som objavil. Ak je to pre ostatných všeobecne známy text, tak sa dopredu ospravedlňujem. Text si môžete odmyslieť (je myslený ako propaganda), ale čísla a grafy sú správne. To aby ste pochopili, že problémom Slovenska ekonomicky nebol rok 1948, ale rok 1990. Dodávam, že bohužiaľ. Je to čítanie na infarkt http://ondrias.sk/index.php/knihy.html?task=view&id=6&catid=47.

  40. Avatar yoss 12. marca 2012 / 11:12

    ano, je to infarktove citanie, vacsina ludi to vsak citat nechce, lebo to pisal „komunista“. ma na stranke viacej knih na stiahnutie, tato je z roku 2001. mozno niekedy nieco napise aj o tom, ako to bolo s tym prevratom 1989…

  41. Avatar Metod J. Sláv 12. marca 2012 / 12:05

    Pán Pomocník,

    tam ide o to VNGARI v ANNO DOMINI CCCC LXX VII za ODOACERa !!!

    ROK 477 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    TAK AKO MôŽE NÁŠ(?) HISTORIK NAPÍSAŤ TAKÚ VOLOVINU,
    ŽE VRAJ UNGAR TREBA PREKLADAŤ AKO MAĎAR ?????????????????????

    A ďalší „gól“: ODOACER REX RHUTENORUM/ KRÁĽ RUSÍNOV !!!!!!!!!!!!!!!

  42. Avatar Pomocník 12. marca 2012 / 13:29

    Ja viem, Metod, my sme to tu už raz na tomto blogu preberali tak dôkladne, že dôkladnejšie to snáď ani nejde. Nájdite si to. Je to celé trochu zložitejšie.

  43. Avatar Ján Horal 12. marca 2012 / 14:15

    Keď sa tu už diskutuje o voľbách.
    SNS – už po druhý raz osobné spory Slotu a Malíkovej dostali von z parlamentu. Slovenský pravicový národný volič hľadá serióznejšieho zástupcu a tak volí paradoxne SMER.
    SaS – Matovič ich vytiahol s propagandou vo svojich plátkoch pred dvoma rokmi. Teraz to mali bez Matovičovej propagandy na tesno. Liberáli nemajú na Slovensku voličskú základňu napriek masívnej propagande masmédií k homosexuálom, feťákom, multikulti a podobne. Zatiaľ nepomáha ani masírovanie mozgov politruka Kaščáka na Pohode v Trenčíne.
    SMK – Maďari síce volia disciplinovane ale zrejme ani im nevyhovuje extrémistický etnofašistický prístup a tak radšej volia Bugára.
    Most-Híd – má tie isté iredentistické ciele ako SMK ale Bugár ich vie podať lepšie.
    KDH – neprekročila svoj tieň hlasovania proti slobode slovenského národa v 1992. KDH vzniklo aby na Slovensku nevznikla ľudová, národná, pravicová, konzervatívna, kresťanská strana. Zatiaľ sa im to darí ale tým pádom nemajú ďalší potenciál.
    HZDS – ako keby ani nechceli ísť do parlamentu, paradoxne u strany s najpočetnejšou členskou základňou.
    ĽSNS – bez programu a len o cigánoch bez perspektívy.
    SDKÚ – od vzniku to bol projekt gorily s priesečníkom so záujmami zahraničných majiteľov slovenských masmédií a US veľvyslanectva. Silná masmediálna indoktrinácia ich zachránila pred vypadnutím. Taktiež im pomohli Sorosovi aktivisti v antigorilovej kampani.
    OĽNO – čo sa dá dosiahnuť s vlastníctvom reklamného plátku. Tiež im pomohlo, že Matovič vyhodil tých čudákov z KDS a OKS.
    99% – čistá demagógia a podvod ale im to skoro vyšlo.

  44. Avatar Pomocník 12. marca 2012 / 14:40

    Pre zaujímavosť, Metod, ten Vitkovič, o ktorom naozaj neviem co si mam mysliet, na poslednom videu, ak tomu dobre rozumiem (ja som od neho videl mozno tri videa tak nemam prehlad) predpoveda uplne vazne (nechapem na akom zaklade) uz na tento rok (?) totalnu revoluciu na Slovensku (a v EU?) a varuje politikov, ze budu kvazi visiet ! Tak konkretnost ma zaraza. Bud je to naruseny alebo toho naozaj vie ovela viac ako druhi. http://blog.jetotak.sk/kriticka-ekonomia/2012/03/06/dvadsat-rokov-kleptomanie-%E2%80%93-predvolebna-rekapitulacia-transformacie-v-sr/. Ja osobne mam z viacerych zdrojov informacie ze Europa konci buduci rok, ale beriem to zatial ako hysteriu. Uvidi sa.

  45. Avatar miro 12. marca 2012 / 15:40

    Vitkovic na zaciatku tohto alebo na konci minuleho roka na Kriteko spominal zaujimavy udaj. Ak si dobre spominam, uvadzal, ze od r. 1989 sa iba na Slovensku rozkradol majetok v hodnote 3,5 biliona SK!
    Cize, je jasne, kde su peniaze (majetok), ktore krajine chybaju.

  46. Avatar Ján Horal 13. marca 2012 / 11:46

    Raz som zachytil údaj, koľko sa rozkradne ročne zo štátnych a verejných rozpočtov ročne na Slovensku. Vyjadrili sa k tomu traja experti a stredný údaj hovorili 100 miliárd SKK. Takže to stačí zastaviť a máme prebytkový rozpočet.
    Ináč prvý krát tieto voľby niekto z mojich známych volil ľavicu. Už mali dosť tých hochštaplerov z lumpenpravice.
    Ale pravdu mal Andrej Ferko keď napísal niekedy v 1990 – Nie je koho voliť.

  47. Avatar Ján Horal 13. marca 2012 / 12:25

    A očakávam, že zo sochy kráľa Svätopluka pôjde okamžite preč tá automobilová puklica. Moja mama ako sponzorka sochy sa na to vyslovene teší.
    Ten vúdú Frešo, čo ako jediný župan nebol odhaľovať sochu kráľa Svätopluka kandiduje na predsedu SDKÚ-DS. Samá dobrá správa 🙂

  48. Avatar Juraj Valúšek 13. marca 2012 / 13:44

    S výsledkami volieb som mimoriadne spokojný 🙂

    Veľmi som túžil po jednofarebnej vláde. A dávam Robkovi šancu – keď je taký múdry, nech v praxi ukáže, čo vie 😀

    Oslavovateľom Mečiara odkazujem, že nech by mi vrah a mafián ušetril kvantum peňazí, patrí do basy.

    Metoda by som poprosil, aby sa radšej k ničomu nevyjadroval 😀

    Pán Hrnko, súhlasím s vami, že sociálny systém pred druhou svetovou bol prirodzenejší, a teda lepší. Nebol dokonalý. Ale sociálny štát je strašne drahý, potrebuje vysoké dane a keď štát prestane prosperovať, je neudržateľný. No a v ľuďoch môže vzbudzovať lajdáctvo. Ja však nie som pravicový utopista, môžme na systém dôchodkov nadávať ako chceme a preklínať Bismarcka, to nič nevyrieši. Problémy, ktoré vyvstávajú pred Európou, nie sú malé, treba hľadať riešenia.

  49. Avatar Tučko Bombička 13. marca 2012 / 13:57

    Netreba hastrošiť. V pokoji, v kľude venovať sa normálnej robote a dajme tomu na výročie osadenia sochy, alebo na sv. Cyrila a Metoda, alebo (a to by bolo najlepšie) na výročie odstránenia toho nápisu – zase ho tam osadiť. Za omnoho dôležitejšie považujem (čo sa týchto vecí týka) podporiť finančne z úrovne vlády osadenie sochy kráľa Svätopluka v Nitre. Iniciatíva údajne existuje, mesto sa síce finančne nechce pripojiť, ale námietky vraj nemá. No a netreba zabúdať na film, ktorý by sa mal začať natáčať na jeseň tohto roku. Ale (keď sme pri takýchto veciach) prioritou č. 1 musia byť oslavy 20. výročia osamostatnenia SR a 1150. výročia príchodu solúnskych bratov. Ale bude záležať, kto bude predsedom NR SR.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *