Slávme našu dvadsaťpäťku, aj keď nie všetko je tak, ako by malo byť

Prvého januára 2018 pár minút po polnoci si mnohí pripomenieme tú úžasnú chvíľu, keď po vztýčení slovenskej vlajky za zvukov štátnej hymny nového suverénneho štátu, Slovenskej republiky a krátkom príhovore vtedajšieho premiéra vlády Slovenskej republiky Vladimíra Mečiara zavládlo na Námestí SNP v Bratislave obrovské nadšenie. Neviem, koho to bol nápad pustiť do reproduktorov známy Strausov valčík Na modrom Dunaji, ale účinok bol uchvacujúci.  Asi 25 až 30 tisíc ľudí zrazu zhodilo zo seba napätie predchádzajúcich mesiacov, týždňov, dní a minút a za obrovského nadšenia sa pustilo do tanca. Zrazu tancovalo celé námestie, ľudia sa objímali, výskali a pripíjali si na šťastnú budúcnosť svojej krajiny, teraz už suverénnej Slovenskej republiky. To nadšenie bolo nefalšované, skutočné a plné odhodlania. Všetci si boli vedomí, že mnohí to Slovákom nedožičili, že mnohí nám i sebe neverili, že mali obavy, ale všetci verili, že to dokážeme. A najmä, boli sme presvedčení, že za žiadnych okolností žiaden hrdý Slovák nepríde späť s „prosíkom“, aby nás zobrali napäť, čoho sa nádejali mnohí na českej strane. Ubehlo dvadsaťpäť rokov. Je čas urobiť prvú súvahu. Čo sa nám podarilo a čo nie, v čom sme uspeli, v čom sa naše nádeje naplnili a čo treba urobiť, aby sme sa pohli ďalej.

Je treba povedať, že žiadne nádeje našich protivníkov sa nenaplnili. Práve naopak, všetky ich hrôzostrašné scenáre, ktoré predpovedali samostatnému Slovensku, sa ukázali ako mátožné strašenie malých detí vymyslenými čertami. Dnes nám budú rozprávať báchorky, že sa nemohli zapojiť do osamostatňovacieho procesu, lebo Mečiar. Aj toho Mečiara ako strašiaka si stále posúvajú pred sebou, aby mohli ospravedlňovať svoje fatálne zlyhanie pri presadzovaní oprávnených a legitímnych nárokov slovenského národa na samostatný štátny život. A človek len žasne, že vysoké posty, vysoké štátne vyznamenania atď. im nie je trápne prijímať od štátu, ktorý nechceli a podľa ich správania ani dodnes celkom neprijali. Neverte im, že oni by chceli samostatnú Slovenskú republiku, keby im ju nebol slovenský národ vnútil tým, že vo voľbách roku 1992 si vybral tie strany, ktoré mu sľubovali štátnu suverenitu. Akokoľvek budú hovoriť o nejakom režimu z 90. rokov. Nebyť politikov HZDS, SNS a SDĽ, nebyť ich odhodlania a viery vo vlastné sily, skončili by sme ako Flámi, Škóti alebo Katalánci.

Prvého januára nám budú opäť vlastníci pravdy rozprávať svoje verzie vývinu za posledných dvadsaťpäť rokov. Právd je samozrejme veľa, ale tá naša slovenská je len jedna. Môžeme hovoriť z rôznych uhlov pohľadu o predchádzajúcich rokoch od 1. januára 1993, ale jedno sa nedá odtajiť – je to úspešný príbeh. To, že nie je ešte úspešnejší, je len naša a nikoho iného vina. Predovšetkým sa pozrime na seba, či si vieme vážiť sami seba, či si vieme vážiť ľudí, ktorí pre národ  boli ochotní vyjsť do predných línií a presadzovať jeho záujmy. Veď pracovať v prospech slovenského národa je čistý masochizmus – nedostanete uznanie, každý vás podozrieva z nekalých a najmä prospechárskych úmyslov. Nenávidíme sa, a preto si závidíme. To, kto nám bude 1. januára vykladať históriu samostatného Slovenska, je výsledkom týchto našich vlastností. Lebo naši protivníci si svojich dzurindov cenia a ich aj poriadne zaplatia Lebo ako hovorí jeden z najväčších vojenských teoretikov všetkých čias Carl von Clausewitz, národ, ktorý si nevie vydržovať svoju armádu, určite bude živiť cudziu. A platí to aj o politikoch. Národ, ktorý si nevie zaplatiť politikov (v slovenských pomeroch to nie je viac ako 300 ľudí na celoštátnej úrovni), ich buď nebude mať (čo bol náš osud v minulosti), alebo mu ich bude platiť niekto iný. A až potom to je skutočná katastrofa. Pritom, ak si niekto myslí – ako mi to vyčítajú mnohí na sociálnych sieťach – že som nenásytný, tak je vedľa. Ja som predsa už za svojím politickým horizontom. Môj hviezdny čas bol vtedy, keď som sa zúčastňoval na najvyššej úrovni zakladania suverénneho štátu Slovákov. Koľko ľudí v našich dejinách malo túto možnosť? Ale napriek tomu mi záleží na tom, čo tu bude po nás. Nepatrím medzi tých, ktorý vyznáva teóriu po mne potopa. Slovensko tu musí byť, aj keď tu my aktuálni fyzicky nebudeme. A ak tu chceme šťastne žiť v primeranom blahobyte, nemôžeme vyznávať teóriu, že je správnejšie mať „čestne“ ukradnuté ako čestne zarobené. Jánošík je pekný v legendách, v praxi je život úplne iný.

Takže akých bolo uplynulých 25 rokov. Osobne som zažil vrchol 1. januára 1993. Z tých dvadsaťpäť rokov som sedemnásť strávil mimo parlamentu a nebol to život, na ktorý by som spomínal s nadšením. Každý, kto si mohol do mňa kopnúť za moju predchádzajúcu politickú angažovanosť, tak to urobil. Keď sa stal ministrom obrany Galko, tak ma nielen vyhodil z funkcie, ale po 31 rokoch v štátnej službe mi aj znížil triedu z 11 na 10. Neboli to malé finančné prostriedky, o ktoré som za tie roky prišiel a ešte aj prídem pri výpočte penzie. Napriek tomu som nikdy nezaváhal a robil som, čo bolo v mojich silách a na postoch, ktoré som zastával, čo som mohol v prospech Slovenska. Keď by som vyhodnotil to, čo mi rôzni dvadsaťroční okupanti sociálnych sieti vykričali v súvislosti s platmi ústavných činiteľov, kde som sa dostal do problému ako Pilát do kréda, lebo som plnil pokyny p. Fica, ktorý zrazu tvrdil niečo iné, okrem najvulgárnejších nadávok, tak som neurobil nič. Vďačnosť „Slovákov“ je nekonečná. Ale na to sme si už zvykli.

Ale čo tu pletiem osobné veci. Nikdy by sme sa nedostali na úroveň, kde sa momentálne nachádzame, nebyť samostatného Slovenska. Musíme si uvedomiť, že vo svete je približne 190 štátov a minimálne v 160 sa majú ľudia horšie ako u nás. Ceňme si to. Budujme naše krásne Slovensko. A verím, že raz budú aj u nás oceňovaní ľudia za to, že pracujú pre svoj národ, nie pre druhých. Ale o tom niečo nabudúce. Do ďalších 25 a ešte raz 25 rokov veľa odhodlania a ešte viac tvorivej práce každého z nás pre naše krásne Slovensko.

315 Responses

  1. jozef 27. apríla 2018 / 9:53

    Dobré ráno p.Tučko Bombička

    Ešte inak ak Vás konkrétnejšie zaujíma cirkev a jej miesto v celom tom Pribinovskom epose, tak si pozrite jednu moju diskusiu na inom ( novom blogu R.I. ) blogu, na ktorom som dosť dlho, aj ja, podobne ako onehda Vy tu ( čo som Vám vtedy vytýkal naivne si mysliac, že prístup tamtoho admina blogu je trvalý a večný, nebol zmenil ho spolu s otvorením nového blogu ), “ kontraproduktívne dral klávesnicu v umolestovanej diskusii „. No napriek tomu to čo v nej píšem o Príbinovi je zaujímavé a dokonca nájdete tam aj exaktnú indíciu k skutočnému spoločenskému postaveniu Pribinu, ktorá je predznamenaním doslova aristokratického pôvodu “ par exellence “ tohto nášho panovníka a to všetko na podklade presadzovania reálneho pôsobenia štruktúr rímskokatolíckej cirkvi.

    Nájdete ho nasledovne

    choďte na blog :

    http:// sloveni.forumsk.com/t43-topic

    a tam do témy :

    Re: Ariáni a ariánstvo na Slovensku a v Európe

    a čítaje diskusiu od príspevku :

    Odoslať pre Lekalo za Pi október 28, 2016 10:23 pm

    No nedajte sa zmiasť, keďže žiadny môj príspevok tam oficiálne „nesvieti“, tak sa
    nastavte kurzorom na text, hneď za hore spomínaným príspevkom p.Lekala :

    The author of this message was banned from the forum – See the message

    a kliknite naň ľavým tlačítkom myši, čím sa Vám ( len ! ) môj príspevok zobrazí.

    A takto zobrazíte aj časť mojich ďalších príspevkov, v tejto diskusii, ktoré tam dosial nestihli zmazať, pravdepodobne k vôli „zásahu“ pána R.I.

  2. Tučko Bombička 27. apríla 2018 / 12:43

    Ďakujem, p. Jozef, pozriem.

  3. jozef 12. mája 2018 / 20:21

    Dobrý večer p.Tučko Bombička

    Podarilo sa Vám už dostať či pozrel Ste si tú moju indíciu na inom blogu ?

  4. Tučko Bombička 15. mája 2018 / 8:09

    Pán Jozef,

    hej, pozrel a čo ste tam napísali sa mi zdá byť rozumné. Divná sa mi zdá reakcia iných diskutujúcich, ale to asi netreba rozpitvávať. Takže Pribina – kráľ; v poriadku. Nemám s tým najmenší problém. No a nezostanem vám ani ja nič dlžný a tiež vám dám čosi pozrieť:

    Martin Wihoda o Veľkej Morave:
    1/ ht tps://www.youtube.com/watch?v=5o8fhcOgU24
    2/ ht tps://www.youtube.com/watch?v=yq819Q9gSTM

    Odporúčam do pozornosti pasáž od 31:00 prvého odkazu (Avar-…, Arabské depoty; zaujímavé pošmyknutie jazyka) a prvé minúty druhého odkazu (v úvode bez obrazu) týkajúce sa Metodovho sídla. Myslím, pán Jozef, že asi spadnete na zadok. Zaujímavého tam však, myslím, nájdete viac, napríklad ako si pomaly česká historiografia začína sťahovať mojmírovcov do Pohanska. Z tých Mikulčíc prchajú ako potkany z potápajúcej sa lode. Celkovo mi to však pripadá ako ústup od témy Veľká Morava, presne ako to bolo kedysi prognózované na jednom blogu (viete ktorom).

  5. Petr Kropáček 19. mája 2018 / 6:32

    Hmm, čo sa bábe chcelo, to sa bábe snilo, aneb z které části Wihodovy přednášky se dá vykouzlit závěr, že: „….si pomaly česká historiografia začína sťahovať Mojmírovcov do Pohanska. Z tých Mikulčíc prchajú ako potkany z potápajúcej sa lode. Celkovo mi to však pripadá ako ústup od témy Veľká Morava….?!?“

  6. Tučko Bombička 19. mája 2018 / 7:56

    …trafená hus zagágala…

    Snaha o marginalizáciu (ústup od) VM je zjavná. Degradáciou Kráľovstva Slovanov zo štátu na otrokársku spoločnosť (dokonca nižšie mocensky organizovanú než Čechy… ! sic), snahou čo najviac zredukovať jej územný rozsah, či v podstate dištancovaním sa od cyrilometodovského kultúrneho dedičstva. Štandardné prvky českého historického myslenia, ktorými sú napríklad popieranie kráľovského titulu Svätopluka, zdôrazňovanie vazalského postavenia VM voči Západu ani nespomínam. Niežeby mi to vadilo – logický dôsledok rozdelenia bývalého spoločného štátu. To, čo vždy Slovákom patrilo (a česká historiografia si to musí pamätať, pretože to sama kedysi uznávala), bude Slovákom vrátené. Možno s nechuťou, možno so zaťatými zubami … ale bude.

    No a k tým Mojmírovcom: „vyvodiť“ zo skutočnosti, že je kdesi v historických prameňoch na 3 – 4 mieste Mojmír bez lokalizácie to, že to bol bezzemok (alebo ako to nazval) je jedna vec. Spojiť toho človeka s mŕtvolou v kostole kdesi na Pohansku (na základe čoho? Odseknutej hlavy? Nadpriemernej výšky?) je však skutočne ukážkou historiografe a la Wihoda.

    Fazit: škoda toho blázna ďalej komentovať.

  7. Petr Kropáček 19. mája 2018 / 10:58

    … a teď to zkuste znova a lépe, protože na mé otázky jste vůbec neodpověděl.
    1) jak česká historiografie stěhuje Mojmírovce do Pohanska (Wihoda zmiňuje nejasného, sám to zdůrazňuje, jedince dávno po pádu VM a jestli Mojmírovce někam stěhuje, tak do jakéhosi postvelkomoravského vyhnanství ve Východní marce)
    2) kdo z Mikulčic prchá jak potkan…vy?
    3) ústup z témy VM (racionální shodnocení realného postavení a moci velkomoravských knížat není ústupem z tématu, ale pokusem o demytologizaci. Jestli máte pocit, že vám VM vždy patřila, tak se vraťte zase nohama na zem. Je naivní čekat, že vám někdo bude vracet to, co vám nikdy nepatřilo… ale pravdou je, že čekat klidně můžete.)

  8. Tučko Bombička 19. mája 2018 / 13:21

    1/ a 2/ „Fazit? Jediný možný, máme zde před sebou potomka těchto Mojmírovcú, ale nevíme, zda se jedná o Mojmíra II, nebo o jeho stejnojmenného syna, tam to prostě nejsme schopni dekódovat.“

    Vysvetlenie pre Kropáčka: uvidíme ako dlho potrvá, kým sa z miesta posledného odpočinku Mojmíra II (alebo jeho rovnomenného syna) stane miesto, z ktorého Mojmírovci pochádzali. Ako pozorujem „vedecké“ metódy českej historiografie, bude to skôr než si mnohí myslia. Vrátane vás. Mimochodom, nato že ich odsťahoval do vyhnanstva vo Východnej marke podozrivo rýchlo skončili na tom Pohansku 😉

    3/ „Tak, máme tam nějaký kladní positivní odkaz? No, bezpochyby jeden ano. Není to, prosím vás slovanská liturgie a písemníctví, které se tady ukázali být slepou uličkou. Ale, je to vlastně zvláštní vztah, který navázal kníže Svatopluk s papeži, se stolcem sv. Petra. V roce 880 a pak definitivně v roce 885 za papeže Štěpána, vlastně se poddal on i celý jeho lid stolci sv. Petra, nebo přijal ochranu sv. Petra. Což vlastně znamenalo, že sv. Petr, nebo stolec sv. Petra, papežství garantovali jednotu, resp. nedotknutelnost vládnoucích knížat přímo na Moravě. To je velmi duležitý akt, velmi duležitý krok, protože tím získavá mojmírovská dynastie vyšší posvěcení, a zdá se že za tím právě byla tato snaha, že si ten Svatopluk právě uvědomoval, že ty jeho mocenské pozice jsou příliš křehké, tak hledal nějakou legitimitu a tu našel v papeži. Velká Morava sice zanikla, ale tento odkaz, konkrétně tato ochrana zapomenuta nebyla a někdy kolem roku 991 ji získal pro své državy polský kníže Měšek a v roce 1000 uherský král Štěpán pro Uhry a tím se Polsko a Uhry stali vlastně, stanuli pod ochranou svatopetrského stolce a byl to svatopetrský stolec, který jako jediný garantoval nedotknutelnost hranic, nebo samostatnost církevní správy jak v Uhrách tak i v Polsku.“

    Vysvetlenie pre Kropáčka: najvýznamnejším (v jeho podaní snáď dokonca jediným) kladným „odkazom“ VM je niečo, čo sa týka Uhorska a Poľska!!! Názornejšie si ústup od témy VM v podaní či už historika alebo „historika“ akým je Wihoda ani neviem predstaviť 🙂

  9. Petr Kropáček 19. mája 2018 / 16:42

    😉… a takhle, když se uklidní vítr, trávu růst náhodou neslyšíte, bombičko?
    1) O neurčitosti těch kosterních pozůstatků na Pohansku tam toho zaznělo mnoho. Ale vy zjevně slyšíte jen to, co chcete. Zatím jste, zdá se, tím největším propagátorem Mojmírovců na Pohansku po pádu VM právě vy a ještě toto téma ad absurdum rozšiřujete…
    2) O vašem potkaním úprku z Mikulčic zase nic…
    3) Ano v té pasáži Wihoda popisuje situaci okolo roku 1000, kdy se po pádu Boleslavského státu a krizi českého státu jako takového Přemyslovcům o založení respektive povýšení pražského biskupství na arcibiskupství ani nesnilo. V Uhrách a Polsku, v té době na vzestupu, se to povedlo, ale to neznamená, že se Přemyslovci pomocí církevní struktury také nesnažili upevňovat postavení českého státu…

    Takže pro příště méně bombastického vysvětlování a převypravování, bombičko.

  10. Tučko Bombička 19. mája 2018 / 19:09

    Mne je srdečne jedno, čo sa vám zdá, cínový vojačik z Čechie. Ja milerád nechám ľudí, nech si utvoria na vec vlastný názor a preto ešte raz:

    Martin Wihoda o Veľkej Morave:
    1/ ht tps://www.youtube.com/watch?v=5o8fhcOgU24
    2/ ht tps://www.youtube.com/watch?v=yq819Q9gSTM

    P.S. Wihoda nielen popisuje – on aj hodnotí. To je to, čo vám ušlo.

  11. Petr Kropáček 20. mája 2018 / 8:27

    No to je od vás velmi milé, ale aby ta vaše pokrytecká póza byla příště aspoň trochu uvěřitelná, musel byste si prve odpustit vaše „zdání“ v bodech 1,2,3. Zdravím vás, vy jeden ocelový civile zo Slovenského okolia. 😉

  12. Tučko Bombička 20. mája 2018 / 9:24

    Uviedol som odkaz na prednášku. Vyjadril svoj názor na ňu. Každý si ho môže overiť.

    Prečo cítite potrebu dokazovať, že môj názor je zdanie?

  13. jozef 20. mája 2018 / 22:31

    Dobrý večer p.Tučko Bombička

    Najskôr, veľmi pekne ďakujem za Vaše dva odkazy na prednášku p.Wihodu.

    Mal som výnimočne dobrú a nezvykle dlhú časovú príležitosť, si jeho prednášku s diskusiou vypočuť a to mnoho krát.

    Teraz takto, politický podtext celej tejto prednášky je snáď zrejmý, každému kto si ju vypočuje. Je tam jednoducho celá jedna pasáž ( predovšetkým v prvej časti prednášky ), u ktorej ani nie je možné sa seriózne k takto uvádzanému historickému kontextu akokoľvek vyjadriť ( zaujať postoj súvisiaci z reálnou históriou ), lebo v nej prezentuje čistú politiku. Druhá časť jeho prednášky je tak nekompaktná, nekonzistentná až protikladná, že sa u nej dá seriózne vyjadriť len k niektorým jednotlivým jeho tézam, v tejto časti prezentovaným.

    A tak Vás upozorním, všimnite si v prvom rade, ako on definuje napr. Kto, čo, čím boli podľa neho Mojmírovci, ďalej Kto, čo, čím Moravania a aké, ktoré územie ovládali, či spravovali(?) a akou formou.

    Ak si vyberiem napr. Vami odporúčanú cca 31 min. a okolo i to čo nasledovalo po nej ( nehovorím teraz o jeho „pošmyknutí jazyka“ ), teda domnelú doménu, ním spomínaného klanu Mojmírovcov, ktorý mal vládnuť kmeňu Moravanov a to na území ( nazvem ho pre lepšiu orientáciu v tomto príspevku „južným pomoravím“, teda územím okolo južného toku Moravy, od Devínu po Staré Zámky u Lišne ) južného pomoravia, pričom on toto územie nazýva „jádřem území Mojmírovcú a územie súčastného západného Slovenska na východ od rieky Váh ( on ho nazýva „oblastí kolem Nitry“ ) a územie severného toku Moravy cca na sever od línie Staré Zámky u Lišne ( on ho nazýva „oblastí kolem Olomouce ), boli podľa neho územiami „ které Mojmírovci měli pod přímou kontrolou. „ Ďalšie okolité územia, cit: „ to všechno ostatní Čechy i Wislansko, byli jen tributárne závislá území, neboli Svatopluk tam proste občas vyslal nejakou výpravu a aby mneli klid ( myslí tých Bohemanov a Wislanov ), tak jim dali proste nejaké kožešiny, nebo nejaké obilí, možná tam sebrali nejakých pár kouskú stříbra, protože to byli chudé oblasti a s tím se proste vrátili ti Svatoplukovi válečníci domú. „

    No, tak čo sa dá na takto prezentovanú „doménu“ Svätopluka vôbec povedať ?

    No naozaj už nič, len to, čo použil p.Wihoda na „učet“ našich žiakov, ktorým je prezentované iné územie tzv.“Veľkej Moravy“ teda mapa, která se tam těm nebohým slovenským školáčkúm předkládá a to je, že ľutujem tých nebohých českých poslucháčov a diskutujúcich, ktorým takúto „doménu“ Svätopluka p.Wihoda, na jeho prednáške, vôbec predložil.

    A ak by p.Wihoda chcel čokoľvek, k takémuto hodnoteniu ním prezentovanej „domény Mojmírovcov sťaby Veľkej Moravy„ a to dokonca ešte aj za Svätopluka, dodať, alebo nebodaj namietať, tak nech najskôr zodpovie prostú otázku.

    To si naozaj p.Wihoda myslí, že si z takouto jeho „otrokárskou chástkou“ klanu Mojmírovcov, v čele takéhoto extra super mini kmeňu Moravanov, ovládajúcich doménu, v takto hore popísanej štruktúre, nedokázal nik z franských panovníkov poradiť po celé 9. stor., vrátane Ľudovíta Nemca, Karlomana, Ludvíka III.Mladého, či Arnulfa Korutánskeho, hoci ich tlak ( popisovaný franskými letopismi pri všetkých, už len tých zaznamenaných vojenských ťaženiach Frankov, proti maravským Slovenom za panovania Rastislava, Svätopluka, Slavomíra, Mojmíra II ) na získanie tejto domény bol doslova enormný a zároveň pričom sa Frankom podarilo získať a podrobiť si územia napr. Saska, Bavorska, Langobardska, Korutánska, Východnej marky, Bohémie, Panónie, Kranska, Dalmácie, Istrie atď… ?.

    Asi áno, myslí si to, pretože podľa neho, boli tí jeho mojmírovci ( Mojmír I, Rostislav, Svatopluk i Mojmír II ) pouho pouhými hrabatami, frankov, s ktorými si žiadny zo spomínaných franských kráľov nevedel „dať rady“ čoho bezprecedentným dôkazom je zároveň aj konanie samotnej hlavy rímskokatolíckeho univerza, t.j. pápeža a to dokázateľne, keď oslovoval v listoch jedného takéhoto „hrabětě“, t.j. Svätopluka, môj milovaný syn, čím sa hlava východorímskej cirkvi sama seba „doslova a do písmena“ degradovala na úroveň jedného z „hrabat“ p.Wihodu.

    Zázračný to klan Mojmírovcov a nebohí to českí „chudáčci“ posluchači.

    Pričom aj Vám aj mne je jasné, že mnohé tu „načrtnuté kontúry“ ( názvy, mená, súvislosti, tituly atď… ), sa akosi „podozrivo ponášajú“ a veľmi približujú, na mnou už veľmi dlho zastávané názory prezentované aj v diskusiách s Vami ( a to až tak, že aj podľa Vás, som mal padnúť na zadok, keď si to vypočujem ), len ich výklad je p.Wihodom totálne „zideologizovaním“ popletený a domotaný.

  14. jozef 20. mája 2018 / 23:56

    Dobrý večer p.Tučko Bombička

    … a prepáčte ešte malý ale veľa vravný dodatok, na úrovni definitíva.

    … na úroveň jedného z / otrokárskych !!! …. !!! …. !!! …. !!! / „hrabat“ p.Wihodu.

  15. jozef 21. mája 2018 / 11:36

    Dobrý deň p.Tučko Bombička

    Ako vždy zase preklep

    …. čím sa hlava (východo)rímskej cirkvi sama seba ….
    malo byť
    …. čím sa hlava /západo/rímskej cirkvi sama seba ….

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *